Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Техническа и сервизна информация за Passat
konstantinov1980
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 19 апр 2009 14:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / По света

Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Мнениеот konstantinov1980 » Сря 06 май 2009 11:32


Здравейте колеги,
имам следният въпрос. При подаване на газ на автомобила, дори когато не е на скорост се чува дрънчене като на вибрираща ламарина. Не става въпрос за високи обороти над 3000, а дори и при подаване на газ до 1500 оборота. Въпросът ми е това турбо компресора ли е или катализатора се е скапал - нещо по тръбите на системата за изгорелите газове.
Иначе колата не хвърля и не гори масло, имам съвсем малко масло по турбокомпресора, но в рамките на нормалното за пасатите от този тип.
Благодаря ви предварително за отнетото време.




myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Мнениеот myrshavija » Сря 06 май 2009 11:39


На задната лява врата ти е разхлабено четвъртото болтче от долу на горе и затова дрънчи.
Ако не е това, значи турбината е за смяна.
П.С. надявам се, че не си приел поста ми сериозно. Както аз не приех сериозно това, че очакваш в нета някой да познае какво ти дрънчи по колата.

Последна промяна от myrshavija на Сря 06 май 2009 17:21, променено общо 2 пъти.


Badjanak
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 17:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Мнениеот Badjanak » Сря 06 май 2009 12:09


Здравей, колега!
Проблема би могъл да стане МНОГО сериозен - при мен със същите индикации се оказа точно турбото, но с това уточнение, че предизвика маслен удар и увреди и двигателя, след което - половин основен ремонт... :banghead: И всичко това само за около 2 км. каране (транспортиране до сервиза на собствен ход при макс. 2000 оборота натоварване...) Моят съвет е ВЕДНАГА карай колата на "лекар"! :012:
Дано да съм бил полезен! Успех :да:


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Мнениеот ChimeyJimmey » Сря 06 май 2009 12:25


Сигурен ли си, че в катализатора има нещо? Да не е изтърбушен?
Провери и около него да не би да се е сцепила някоя заварка/тръба и оттам да пърди дрънчащо...
Аз имах подобен "проблем", който разреших с цялостна смяна на ауспуха от-до. Та, точно след ламбда-сондата беше сцепена тръбата/заварката и дрънчеше при подаване на газ. :)


konstantinov1980
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 19 апр 2009 14:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / По света

Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Мнениеот konstantinov1980 » Сря 06 май 2009 12:50


Благодаря до тук. Катализаторът не е сменян никога на колата. Аз си мисля, че е от това, а и може би има дупка по тръбите на ауспуха. Силно се надявам да не е турбината, а за врата също ще проверя!


konstantinov1980
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 19 апр 2009 14:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / По света

Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Мнениеот konstantinov1980 » Сря 06 май 2009 13:50


Колеги закарах я на майстор и той ми каза точно това, че и той не знае дали е турбината или катализаторът. Каза, че единственият начин да разбереза тубината е като я разглоби.
Просто ми е интересно дали има някакви външни признаци да се познае дали турбината е пред умиране.


Потребителски аватар
dimmit
Мнения: 47
Регистриран на: Пон 13 апр 2009 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Трън

Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Мнениеот dimmit » Сря 06 май 2009 22:50


какво означава в рамките на нормалното ако по турбото има масло значи е за ремонт


Потребителски аватар
STEFFO
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 29 юли 2007 10:48
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 98
Местоположение: София

Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Мнениеот STEFFO » Чет 07 май 2009 23:45


Здравейте, при мен се появи същия проблем. Когато запаля двигатела и подам рязко газ, се чува глухо дрънчене, все едно ламарина дрънка. След 10-15 минути работа на двигателя, дрънченето изчезва. Колкото и да я настъпвам в каквито и обороти да я държа - не се чува нищо. Като загася двигателя и го запаля след 30 мин. пак същата работа. Колкото и да не ми се иска, почти съм убеден че турбината си заминава. Просто дрънченето се чува когато турбото се товари най-много.
Чувал съм че турбините се рециклират и даже се продават комплекти (ротор, гарнитури и т.н.), за "сервизно обслужване". Моля колегите които разбират от тези турбини и имат информация за преодоляването на този проблем, да помогнат.


LUzunchev
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 18:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kazanlak

Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Мнениеот LUzunchev » Пон 11 май 2009 11:09


Колега иаз го имам абсолютно същия проблем (д-л 1.8Т АЕВ).Като запаля двигателя и подам рязко газ,се чува едно "фърр..." от задната част на турбината,което със загряване на д-ля(може би не на двигателя,защото това се получава след всяко ново палене) намалява и почти изчезва.Не знам дали е турбина или катализатор,но 90% съм за турбината,така че ако решиш този проблем те моля да споделиш какво е било. :bowdown


Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Мнениеот kirhadj » Чет 14 май 2009 12:41


В раздел продажби видях, че се продава една турбинка.


Потребителски аватар
STEFFO
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 29 юли 2007 10:48
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 98
Местоположение: София

Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Мнениеот STEFFO » Нед 24 май 2009 20:30


Май ще се окаже веригата, която върти втория разпределителен вал. Повече от година го имам този проблем и ако беше от турбината, до сега 3 пъти да се е счупила. Не ми остава време да отида при майстора, но като отида ще пиша какво е станало.

П.П. Въпросната верига е с хидравличен обтегач и някакви тефлонови втулки, които се износват с времето, от където се получава луфт. Офертата за верига, втулки, обтегач, гарнитура и труд е към 400лв.


Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Мнениеот kirhadj » Пон 25 май 2009 5:28


STEFFO написа:Май ще се окаже веригата, която върти втория разпределителен вал. Повече от година го имам този проблем и ако беше от турбината, до сега 3 пъти да се е счупила. Не ми остава време да отида при майстора, но като отида ще пиша какво е станало.

П.П. Въпросната верига е с хидравличен обтегач и някакви тефлонови втулки, които се износват с времето, от където се получава луфт. Офертата за верига, втулки, обтегач, гарнитура и труд е към 400лв.


Напиши, какво е станало, въпреки, че аз доста често свалях капака на главата (сменях повдигачи) и съм оглеждал веригата, но при мен е оптегната и не може да мръдне наникъде.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19721
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Мнениеот radotom » Пон 25 май 2009 10:22


На изпускателния колектор, преди да минат тръбите вече под купето, трябва да има 2 ламарини отгоре и отдолу, като топлинен щит.
При мен долния болт се беше скъсал, ламарините вибрираха на студен ауспух при обороти до около 1 500-2 000 и ме вкарваха в ебаси размислите! :banghead:
Я се качвайте всичките на по един канал и гледайте какво е положението...
При всички случаи- по-добре е от възможните причини, които обсъждате.. :uuoooh:


Потребителски аватар
kretenia
Мнения: 111
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Мнениеот kretenia » Пон 25 май 2009 10:23


Имах сходен проблем-дрънчене,което се чуваше откъм турбината и катализатора.При мен се оказа турбината и по-точно отвън има един клапан,който се уптавлява с вакуум и механично отваря и затваря един друг клапан вътре в турбото,който е на пътя на изгорелите газове и целта му е при много силна струя на газовете да се отвори и част от тях отиват директно в катализатора без да въртят турбината,един вид я предпазва от прекалено повишаване на оборотите,та този клапан при мен си беше винаги леко отворен и понеже той е едма метална пластина,която прилепва в чугунения корпус на турбината се чува дрънчене.Не се налага никакъв сериозен ремонт,този вакуум клапан има една дълга ос,която завършва накрая с резба и две гайки,трябва да се регулира.Дано съм бил ясен,щото нямам снимки да покажа нагледно.


Потребителски аватар
kretenia
Мнения: 111
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999

Мнениеот kretenia » Пон 25 май 2009 11:12


http://cgi.ebay.com/ebaymotors/K04-TURB ... rsQ5fCarQ5
fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
На первата снимка добре се вижда,вакуум клапана,за който писах в предния пост



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: levskarq77 и 68 госта