Проблем с климатроник на пасат б5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
шокалан
Мнения: 153
Регистриран на: Чет 27 яну 2005 21:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с климатроник на пасат б5

Мнениеот шокалан » Пон 15 юни 2009 21:32


Здравеите пасата ми е 1,9тди 2003год.Та въпроса ми е защо примерно като съм пуснал климатроника на на 18-20гр.без значение точно и като спра на кръстовище или поседя повече време на паркинг и почва да духа топло.Двигателя си променя постоянно оборотите което е логично защото компресора се задейства но защо духа топло на място а в движение всичко е ок.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с климатроник на пасат б5

Мнениеот vaskoto1 » Пон 15 юни 2009 21:33


не ти бачка перката.
кондензатора не се обдухва на място, а в движение се обдухва нормално. :idea:


Потребителски аватар
шокалан
Мнения: 153
Регистриран на: Чет 27 яну 2005 21:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с климатроник на пасат б5

Мнениеот шокалан » Пон 15 юни 2009 21:36


Ами като пусна да духа в купето си духа здраво.Или на климатроника си има отделна перка


Потребителски аватар
AmW
Мнения: 3550
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник на пасат б5

Мнениеот AmW » Вто 16 юни 2009 11:11


Малката перка ти е на климатроника.


Потребителски аватар
Milanov
Мнения: 619
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
Автомобил: passat B6
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник на пасат б5

Мнениеот Milanov » Вто 16 юни 2009 15:48


И при мен е така. За кой вентилатор говорим, електрическия който е на радиатора отпред ли.


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с климатроник на пасат б5

Мнениеот dimitar iv » Вто 16 юни 2009 18:33


Точно за него иде реч. Като си пуснеш климатроника тази перка се включва веднага. Ако си на ECON не работи но в момента в който минеш на AUTO трябва да се завърти.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник на пасат б5

Мнениеот zfa159 » Сря 24 юни 2009 0:57


Само да вметна...
Причините са две :
-или не работи перката отпред,която е на кондензатора (електрическа с две степени)...съответно изгоряла перка,думнал предпазител и т.н....перките много често остават без четки и без ротори съответно ;)
-или малко фреон...достатъчно за да тръгне компресора ама не достатъчно за да работи коректно системата...съответно като тръгнеш охлаждането се подобрява и с малко количество фреон постигаш по-добра ефективност...а на място - зор.
И двете процедури завършват с едно хубаво миене на радиаторите за да се разкарат всички прахоляци и т.н. и климатика става чук mhihi


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с климатроник на пасат б5

Мнениеот juve » Сря 24 юни 2009 6:20


Колега zfa 159, с липса на фреон не може да обясниш думите на колегата всичко е ОК по време на движение , защото тогава няма начин да му духа топло на място - просто няма да има проблем с кондензацията тогава ....нали фреона би бил малко .... Така че по скоро бих заложил на думите на vaskoto1 за проблема с перката ... Съгласен съм , че по описание без съответните замервания не е възможно да се "видят" как стоят нещата, намесвам се само за да те предупредя за тенденцията на всички колеги от този бранш ( хладилния , не само автоклиматичния) за всяка неправилна работа на системата да се хващат за фреона :012:
успех ... :beer


mart
Мнения: 65
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с климатроник на пасат б5

Мнениеот mart » Сря 24 юни 2009 6:34


проблема с перката може да и от датчика които я управлява, релето, или самата перка!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник на пасат б5

Мнениеот zfa159 » Сря 24 юни 2009 8:56


mart написа:проблема с перката може да и от датчика които я управлява, релето, или самата перка!

Преката не я управлява датчик...пуска се на 1-ва скорост заедно с компресора и се управлява от реле.Втората и степен се пуска от пресостата на високото налягане,който на Пасат В5 се намира горе-долу до куката за теглене отпред малко по-нагоре в дясно...Може лесно да се провери какво се случва с тази перка :
-пуска се климатроника/климатика на най-ниска температура и Econ трябва да е изключено.
-след това ако компресора тръгне (чува се "Цък" и тънката тръба до акумулатора трябва да е топла преди и студена след гайката,която е на нея) гледате дали перката тръгва...ако не тръгне съответно се разглобява пластмасата при казанчето за хидравлична течност и отгодлу има куплунзи...търси се куплунг с два дебели кабела (червен и кафяв ако добре помня)...съответно мерите на куплунга,който идва откъм инсталацията на колата дали има 12V и маса (най-добре с пробна лампа).Ако има е ясно - перката е фира.
-ако няма 12V разглобявате отдолу под таблото от ляво...зад малките предпазители има едно табло с големи...има един 30 или 40A беше,който е точно за перката....ако е изгорял вероятно е имало проблем с перката - сменяте го и гледате отново с пробната лампа преди да закачате перката.Ако светне значи управлението е готово (с лампата се гледа само на пуснат климатроник и работещ компресор т.е. запалена кола).
-съответно после вече може да си намерите една перка 2-ра употреба (от 60 до 120лв вървят а нови има от 150 до 400лв) и да се смени и всичко е точно.
-ако ък не светна съответно има проблем с релето,което я управлява (досега не ми се е случвало и не го знам кое е)

По повод втората и степен - тя се тества като се окъсят две крачета на пресостата и е достатъчно само колата да е на контакт.Съответно пресостата е с 4 крачета - две управляват компресора,две управляват перкуте.Ако объркате нещо и не окъсите каквото трябва изгаря един малък 10А предпазител на маклата бушониера...съответно го подменяте и готово :)

Иначе - съвсем възможна причина е да и е малко фреона....тогава както казах ефективността на място е много слаба а в движение малко по-добра...но далеч не е това,което трябва да бъде.Моя Пасат беше така..имаше около половината си фреон и на място духаше съвсем леко хладно а в движение си духаше екстра.Това лесно може да се види като се закачи на машина - вижда се какво е ниското и какво е високото налягане и става ясно :
-високото ако е ниско вероятно малко фреон или много други неща ама щом в движение е добре - това е причината.
-високото е много високо - перка или запушени пити на радиаторите...това се лекува с водоструйка.
Успех!


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с климатроник на пасат б5

Мнениеот juve » Сря 24 юни 2009 10:17


Моя Пасат беше така..имаше около половината си фреон и на място духаше съвсем леко хладно а в движение си духаше екстра.

тъй де тъй..... горното уточнение го направих , защото колегата е написал :
но защо духа топло на място
тънкия момент в цялата работа се корени в думата топло :lol: значи виж каква е разликата с твоето и неговото твърдение :talk: тук разбира се отваряме една скоба: не е ясно тази дума какво означава за всеки от вас, и понеже не е съпроводена с някаква стойност , тълкуването е широко ;) ...ама да не спамя повече по темата :beat_butt2


cyber81
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 05 апр 2009 4:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Проблем с климатроник на пасат б5

Мнениеот cyber81 » Пон 29 юни 2009 6:51


Духа топло ,защото се включва защитата като не ти работи перката на климатроника за 130 лв. си готов може и сам да си я смениш.


Потребителски аватар
tihmir
Мнения: 83
Регистриран на: Пон 14 май 2007 18:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Проблем с климатроник на пасат б5

Мнениеот tihmir » Пон 29 юни 2009 10:21


здр
Да не пускам нова тема искам да ви попитам:
Нормално ли е като запалиш двигателя и включиш климатроника (на място) на Пасат B5 1.9 TDI, да се променят (на долу) съвсем леко оборотите на колата. Забелязах че при пускането на климатроника да духа студено се осеща промяна на оборотите макар и съвсем леко и осетих, че от аспуха започна да пуши повече от нормалното. Това нормално ли е? И при вас ли е така ?
Забравих да спомена, че ремъкат на климатроникът ми е хлабав (понеже е нов и се е разхлабил) и вие при пускането му.
Възможно ли е тези промени в оборотите и това леко пушене да е от него?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник на пасат б5

Мнениеот zfa159 » Нед 05 юли 2009 17:18


Съвсем нормално....натоваваш двигателя с около 7 до 10kW ,което е мощността,отнемана от компресора.Съответно и бензиновите и дизеловите двигатели имат система,която да подава повече горивна смес при пуснат компресор...така наричания "принудителен празен ход" .Нормално е.


martine
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 26 авг 2008 13:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Етрополе

Re: Проблем с климатроник на пасат б5

Мнениеот martine » Пон 06 юли 2009 11:34


колеги някой да каже как се сваля перката на климатроника на Б5 :banghead:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта