Проблем с климатроник на пасат б5
- шокалан
- Мнения: 153
- Регистриран на: Чет 27 яну 2005 21:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Проблем с климатроник на пасат б5
Здравеите пасата ми е 1,9тди 2003год.Та въпроса ми е защо примерно като съм пуснал климатроника на на 18-20гр.без значение точно и като спра на кръстовище или поседя повече време на паркинг и почва да духа топло.Двигателя си променя постоянно оборотите което е логично защото компресора се задейства но защо духа топло на място а в движение всичко е ок.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатроник на пасат б5
не ти бачка перката.
кондензатора не се обдухва на място, а в движение се обдухва нормално.
кондензатора не се обдухва на място, а в движение се обдухва нормално.

- шокалан
- Мнения: 153
- Регистриран на: Чет 27 яну 2005 21:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатроник на пасат б5
Ами като пусна да духа в купето си духа здраво.Или на климатроника си има отделна перка
- AmW
- Мнения: 3550
- Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник на пасат б5
Малката перка ти е на климатроника.
- Milanov
- Мнения: 619
- Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
- Автомобил: passat B6
- Двигател: TDI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник на пасат б5
И при мен е така. За кой вентилатор говорим, електрическия който е на радиатора отпред ли.
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатроник на пасат б5
Точно за него иде реч. Като си пуснеш климатроника тази перка се включва веднага. Ако си на ECON не работи но в момента в който минеш на AUTO трябва да се завърти.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник на пасат б5
Само да вметна...
Причините са две :
-или не работи перката отпред,която е на кондензатора (електрическа с две степени)...съответно изгоряла перка,думнал предпазител и т.н....перките много често остават без четки и без ротори съответно
-или малко фреон...достатъчно за да тръгне компресора ама не достатъчно за да работи коректно системата...съответно като тръгнеш охлаждането се подобрява и с малко количество фреон постигаш по-добра ефективност...а на място - зор.
И двете процедури завършват с едно хубаво миене на радиаторите за да се разкарат всички прахоляци и т.н. и климатика става чук
Причините са две :
-или не работи перката отпред,която е на кондензатора (електрическа с две степени)...съответно изгоряла перка,думнал предпазител и т.н....перките много често остават без четки и без ротори съответно

-или малко фреон...достатъчно за да тръгне компресора ама не достатъчно за да работи коректно системата...съответно като тръгнеш охлаждането се подобрява и с малко количество фреон постигаш по-добра ефективност...а на място - зор.
И двете процедури завършват с едно хубаво миене на радиаторите за да се разкарат всички прахоляци и т.н. и климатика става чук

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с климатроник на пасат б5
Колега zfa 159, с липса на фреон не може да обясниш думите на колегата всичко е ОК по време на движение , защото тогава няма начин да му духа топло на място - просто няма да има проблем с кондензацията тогава ....нали фреона би бил малко .... Така че по скоро бих заложил на думите на vaskoto1 за проблема с перката ... Съгласен съм , че по описание без съответните замервания не е възможно да се "видят" как стоят нещата, намесвам се само за да те предупредя за тенденцията на всички колеги от този бранш ( хладилния , не само автоклиматичния) за всяка неправилна работа на системата да се хващат за фреона 
успех ...

успех ...

Re: Проблем с климатроник на пасат б5
проблема с перката може да и от датчика които я управлява, релето, или самата перка!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник на пасат б5
mart написа:проблема с перката може да и от датчика които я управлява, релето, или самата перка!
Преката не я управлява датчик...пуска се на 1-ва скорост заедно с компресора и се управлява от реле.Втората и степен се пуска от пресостата на високото налягане,който на Пасат В5 се намира горе-долу до куката за теглене отпред малко по-нагоре в дясно...Може лесно да се провери какво се случва с тази перка :
-пуска се климатроника/климатика на най-ниска температура и Econ трябва да е изключено.
-след това ако компресора тръгне (чува се "Цък" и тънката тръба до акумулатора трябва да е топла преди и студена след гайката,която е на нея) гледате дали перката тръгва...ако не тръгне съответно се разглобява пластмасата при казанчето за хидравлична течност и отгодлу има куплунзи...търси се куплунг с два дебели кабела (червен и кафяв ако добре помня)...съответно мерите на куплунга,който идва откъм инсталацията на колата дали има 12V и маса (най-добре с пробна лампа).Ако има е ясно - перката е фира.
-ако няма 12V разглобявате отдолу под таблото от ляво...зад малките предпазители има едно табло с големи...има един 30 или 40A беше,който е точно за перката....ако е изгорял вероятно е имало проблем с перката - сменяте го и гледате отново с пробната лампа преди да закачате перката.Ако светне значи управлението е готово (с лампата се гледа само на пуснат климатроник и работещ компресор т.е. запалена кола).
-съответно после вече може да си намерите една перка 2-ра употреба (от 60 до 120лв вървят а нови има от 150 до 400лв) и да се смени и всичко е точно.
-ако ък не светна съответно има проблем с релето,което я управлява (досега не ми се е случвало и не го знам кое е)
По повод втората и степен - тя се тества като се окъсят две крачета на пресостата и е достатъчно само колата да е на контакт.Съответно пресостата е с 4 крачета - две управляват компресора,две управляват перкуте.Ако объркате нещо и не окъсите каквото трябва изгаря един малък 10А предпазител на маклата бушониера...съответно го подменяте и готово

Иначе - съвсем възможна причина е да и е малко фреона....тогава както казах ефективността на място е много слаба а в движение малко по-добра...но далеч не е това,което трябва да бъде.Моя Пасат беше така..имаше около половината си фреон и на място духаше съвсем леко хладно а в движение си духаше екстра.Това лесно може да се види като се закачи на машина - вижда се какво е ниското и какво е високото налягане и става ясно :
-високото ако е ниско вероятно малко фреон или много други неща ама щом в движение е добре - това е причината.
-високото е много високо - перка или запушени пити на радиаторите...това се лекува с водоструйка.
Успех!
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с климатроник на пасат б5
Моя Пасат беше така..имаше около половината си фреон и на място духаше съвсем леко хладно а в движение си духаше екстра.
тъй де тъй..... горното уточнение го направих , защото колегата е написал :
тънкия момент в цялата работа се корени в думата топлоно защо духа топло на място




Re: Проблем с климатроник на пасат б5
Духа топло ,защото се включва защитата като не ти работи перката на климатроника за 130 лв. си готов може и сам да си я смениш.
- tihmir
- Мнения: 83
- Регистриран на: Пон 14 май 2007 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Проблем с климатроник на пасат б5
здр
Да не пускам нова тема искам да ви попитам:
Нормално ли е като запалиш двигателя и включиш климатроника (на място) на Пасат B5 1.9 TDI, да се променят (на долу) съвсем леко оборотите на колата. Забелязах че при пускането на климатроника да духа студено се осеща промяна на оборотите макар и съвсем леко и осетих, че от аспуха започна да пуши повече от нормалното. Това нормално ли е? И при вас ли е така ?
Забравих да спомена, че ремъкат на климатроникът ми е хлабав (понеже е нов и се е разхлабил) и вие при пускането му.
Възможно ли е тези промени в оборотите и това леко пушене да е от него?
Да не пускам нова тема искам да ви попитам:
Нормално ли е като запалиш двигателя и включиш климатроника (на място) на Пасат B5 1.9 TDI, да се променят (на долу) съвсем леко оборотите на колата. Забелязах че при пускането на климатроника да духа студено се осеща промяна на оборотите макар и съвсем леко и осетих, че от аспуха започна да пуши повече от нормалното. Това нормално ли е? И при вас ли е така ?
Забравих да спомена, че ремъкат на климатроникът ми е хлабав (понеже е нов и се е разхлабил) и вие при пускането му.
Възможно ли е тези промени в оборотите и това леко пушене да е от него?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник на пасат б5
Съвсем нормално....натоваваш двигателя с около 7 до 10kW ,което е мощността,отнемана от компресора.Съответно и бензиновите и дизеловите двигатели имат система,която да подава повече горивна смес при пуснат компресор...така наричания "принудителен празен ход" .Нормално е.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Вто 26 авг 2008 13:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Етрополе
Re: Проблем с климатроник на пасат б5
колеги някой да каже как се сваля перката на климатроника на Б5 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта