Пасата не пали, може ли да е алармата?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
f1reblade
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пасата не пали, може ли да е алармата?

Мнениеот f1reblade » Пет 26 юни 2009 12:50


Пак въпрос технич. (нищо не отбирам ще се пробвам да обясня)
Значи колата не ще да пали (пасат 91 - на газ), този път съм 99% сигурна, че не е от газта. Значи последния път като я карах алармата нещо се прецакваше(тя по принцип май не е мн. в час) и откл. заключв. вратите когато си иска, имам копченце което трябва да натисна когато съм на контакт иначе не пали - но не знам кое точно спира в колата, че тя не пали.
Така, значи беше психясала колата, но си се прибрах ОК. 2 дни е седяла, пробвах да запаля - опита се да завърти - но яко се мъчеше - пробвах 2-3 пъти и спрях щото реших , че ще прецакам стартера - никакви признаци да тръгне. Акум. си имаше.
Вчера пак проби - не иска да заключва и отключва, вече нямаше и звук да се опита да запали, в крайна сметка запали с бутане - но пърпореше при натисната пълна газ, май е задавена.. та въпроса - може ли алармата да е проблема и ако я махна ще се оправи ли, или стартера също е дал фира - щото последния път при опит да запали - пълно мълчание..
е дано сте ме разбрали
мерси предварително, извинявам се за правописа




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Пасата не пали, може ли да е алармата?

Мнениеот Winner25 » Пет 26 юни 2009 13:05


f1reblade написа:
Вчера пак проби - не иска да заключва и отключва, вече нямаше и звук да се опита да запали, в крайна сметка запали с бутане ...
... или стартера също е дал фира - щото последния път при опит да запали - пълно мълчание..

Да не би да е паднал акумулатора и затова да не пали?
Възможно е ако се махне алармата да се оправи, но е възможно да има и друг проблем.
Примерно - свещи, кабели, палец, дистрибуторна капачка, бобина, клеморед :roll:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасата не пали, може ли да е алармата?

Мнениеот radotom » Пет 26 юни 2009 13:13


Почти със сигурност- не е от алармата!
Освен, ако, разбира се- не е изтощила акумулатора.
И аз имам имобилайзер, работещ по същия начин.
Ако той не се отблокира- колата си върти стартера като пощурял, но палене няма. И таблото си седи тъмно (демек- не светкат ламБичките).
Също така няма да запали и на бутане :idea:
Готов съм да се обзаложа, щом на стартер е въртяла тегаво, че си говорим за кофти маси.
Даже- не знам защо, ама подозренията ми се насочват към кабелната обувка, дето е на самата клема на акумулатора. Просто кабела, дето влиза в нея (кербован е) се е окислил вътре и не дава контакт. (това е само предчувствие, а на мен рядко ми сработва интуицията, ама... пробвай ;) )
А как да пробваш- лесно!
Няколко опита за запалване се прави. Ако успее да превърти двигателя- още по-добре!
Опитите се правят на вдигнат преден капак.
Веднага след тях се отива при двигателя и с ръка се пробват всички клеми по дебелите кабели. Ако някъде връзката е кофти- те се нагряват!
ВНИМАНИЕ! Може и МНОГО да се нагреят!
И спокойно ;) От акумулатора, ако не ти е влажна ръката, ток не може да те удари. А дори и да е влажна и да има повърхностни ранички по кожата- тока може леко да се почувства, но в никакъв случай не може да те убие ;)


Потребителски аватар
f1reblade
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасата не пали, може ли да е алармата?

Мнениеот f1reblade » Пет 26 юни 2009 13:19


Ами не е от акумулатора, той си е ок - има лампи. Като въртя да запаля (вече мълчи - не прави опити) светат лампите на таблото - масло и там кво още беше. А колата след като я бутахме не би ли трябвало двигателя да е превъртял?

Последна промяна от f1reblade на Пет 26 юни 2009 18:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
f1reblade
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасата не пали, може ли да е алармата?

Мнениеот f1reblade » Пет 26 юни 2009 13:22


Аз си мисля, че е алармата, защото тя се прецака и колата спря да пали ? Евентуално да съм прецакала и стартера от опити?


Потребителски аватар
BigTo
Мнения: 576
Регистриран на: Пон 21 юли 2008 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Пасата не пали, може ли да е алармата?

Мнениеот BigTo » Пет 26 юни 2009 13:25


Само идея: Евентуално климоред?


Потребителски аватар
f1reblade
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасата не пали, може ли да е алармата?

Мнениеот f1reblade » Пет 26 юни 2009 13:33


BigTo написа:Само идея: Евентуално климоред?

как да го проверя?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасата не пали, може ли да е алармата?

Мнениеот radotom » Пет 26 юни 2009 14:57


Не е точния начин за проверка, ама не се сещам как иначе:
Задължително колата изключена от скорост и дръпната ръчна!!!
Проверка още 2 пъти дали е изключена от скорост! :lol:
Даваш контакт, натискаш малкото копченце, за да се разблокира имобилайзера и се отива при двигателя.
Над самия стартер седи ел.магнитния включвател. Той има 2 дебели шпилки. На едната влиза плюсовия кабел от акумулатора, от другата върви шиничка към самия стартер.
Отстрани на шпилките има и една плоска клемичка с кабелна обувка. Издърпва се кабелната обувка, за да се има достъп до клемичката.
С кабел, желателно- около 2.5мм2 (това ще рече дебел вътре, без да броим изолацията около Ф3мм ) се дават накъсо шпилката, от която идва плюс от акумулатора и плоската клемичка.
Трябва шалтера да изщрака, двигателя да завърти и запали!
Ако всичко е наред- наистина много вероятно е да е клемореда.

Сега ще се опитам да намеря и картинка на шпилките и буксичката ;)


Потребителски аватар
f1reblade
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасата не пали, може ли да е алармата?

Мнениеот f1reblade » Пет 26 юни 2009 15:14


Много хубаво обясняваш :) само че това няма да мога да го направя :shock
Аз все пак пак да питам - след катооо това за имобилайзера не ми работи - тоест като натисна копченцето лампичката там не светка/гасне не значи ли че то ми пречи да запаля?
Даваш контакт, натискаш малкото копченце, за да се разблокира имобилайзера и се отива при двигателя.
Или ако беше така нямаше да запали и с бутане?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Пасата не пали, може ли да е алармата?

Мнениеот pas1.8mi » Пет 26 юни 2009 15:18


Ако алармата ти прекъсва стартера,двигателя ще запали с бутане! :idea:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасата не пали, може ли да е алармата?

Мнениеот radotom » Пет 26 юни 2009 15:41


f1reblade написа:
Даваш контакт, натискаш малкото копченце, за да се разблокира имобилайзера и се отива при двигателя.
Или ако беше така нямаше да запали и с бутане?

Ако се разблокира имобилайзера- с бутане ще запали!
Принципно, де. Говоря в случай, че проблема е в стартерния ключ.


pas1.8mi написа:Ако алармата ти прекъсва стартера,двигателя ще запали с бутане! :idea:

Абсолютно вярно, амааа.... кой дивак ще тръгне да 'реже' стартера :shock
Не, че не е възможно технически, просто ми се струва необосновано.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Пасата не пали, може ли да е алармата?

Мнениеот pas1.8mi » Пет 26 юни 2009 15:48


Често съм срещал този вариант! Явно им е по-лесно(бързо) да прекъснат стартера от клемореда,от колкото да се ровят зад таблото да търсят бензиновата помпа!


Потребителски аватар
Savatage
Мнения: 177
Регистриран на: Чет 08 мар 2007 14:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София | Passat b3
Контакти:

Re: Пасата не пали, може ли да е алармата?

Мнениеот Savatage » Пет 26 юни 2009 17:14


Щом бавно върти ... може и самия стартер да е заминал и да не завърта достатъчно силно, за да запали. Другото което е , аз онзи ден влезнах в джаза като ми се прецака акумулатора. Закъсиха ми 2 клетки и чао :banghead: нема никакво палене ... нема и на бутане и даване на ток ... на нищо.
А като заключиш от дистанционното колата започва ли да ти светка лампата на алармата? По принцип ако имаш прецакан имобилайзер това не би трябвало да пречи на стартера да си върти нормално! :012: Според мен ти се е предал акумулатора ако имаш нещо което консумира ток и за тези 2-3 дни да го е изтощило , или самия стартер е фирясал.
Поздрави ! :beer


Потребителски аватар
f1reblade
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасата не пали, може ли да е алармата?

Мнениеот f1reblade » Пет 26 юни 2009 18:11


Ох ето ме :) :)
Значи, бяхте прави още с първото предположение.. акумулатора е дал фира, понеже съм зарязала багажника отворен и някъв плафон е светил.. обаче като тръгнах да паля.. и си имаше фарове..силни .. ?! та не се усетих :) i`m so stupid
Пак много да благодаря за вниманието, много сте точни винаги ми хелп`вате :beer


Потребителски аватар
Savatage
Мнения: 177
Регистриран на: Чет 08 мар 2007 14:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София | Passat b3
Контакти:

Re: Пасата не пали, може ли да е алармата?

Мнениеот Savatage » Пет 26 юни 2009 18:30


:applause: Живи и здрави и пак да пишеш :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта