...или превръщането на поло 2F 1043cc от 45hp ежедневка:
в турбо автомобил за писта (с max желание и min средства ) :
Главният виновник за възникването на проекта беше една стара болежка (гарнитура на главата), на която аз малко помогнах да се трансформира в голямо Охче (теч в първи цилиндър и последвало "наводнение") (съжалявам, че снимките са такива чаршафи, но нямах време да ги оправям преди да ги качвам )
...и тъй като този инцидент имаше неблагоразумието да се случи далеч от София, в присъствието на един малко по-запален от мен на тема злодеяния с ежедневки (Kasapina), моя Рот се оказа на операционната маса за сериозна трансплантация :
Започна се с отделянето на нужния....:
....oт ненужния материал:
П.П. Проекта е вече завършен, но мисля да качвам снимките на порции, защото иначе много ще цикли темата
Kasapina и проект Rot :) ... Vw Polo 2F 1.0T
- Persefona
- Пололизирана
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Kasapina и проект Rot :) ... Vw Polo 2F 1.0T
Последна промяна от Persefona на Сря 08 юли 2009 23:30, променено общо 1 път.
- Persefona
- Пололизирана
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Kasapina и проект Rot :) ...
Първоначално идеята беше да се набавят оборудван всмукателен колектор и бутала от 3F (polo 1272cc, 75hp) - закупени с любезното съдействие на Antov_MS и злощастния край на едното от 764 520 73-те му полота , което се превърна в донор...:
- вляво - дросел от NZ двигател, вдясно - от 3F
За да пасне новия колектор на мястото на бившия се наложиха малки промени :
...но след една неочаквана неприятна случка с на doc_j Genesis-а се сдобихме с цяла глава с всмукателни клапани на 36мм (на AAU-то 1043сс са 34мм) :
- вляво - дросел от NZ двигател, вдясно - от 3F
За да пасне новия колектор на мястото на бившия се наложиха малки промени :
...но след една неочаквана неприятна случка с на doc_j Genesis-а се сдобихме с цяла глава с всмукателни клапани на 36мм (на AAU-то 1043сс са 34мм) :
- Persefona
- Пололизирана
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Kasapina и проект Rot :) ...
...продължихме с набавянето на някои нужни части:
съединител (феродов диск) 200мм, вместо оригиналния - 190 мм :
...нови болтове за новата глава :
Окачване за Поло 2F (комплект - амортисьори с пружини) по каталога на FK от Pit Stop Tuning.Специално много искам да благодаря на Carbonara и Pironski за съдействието, бързата доставка и поисканите впечатления от артикула след монтажа :
... след още един неочакван обрат (появата на едно малко по-custom предно окачване)...:
...предните 2 амортисьора с пружините си намериха нов собственик, който натовари малко G40 пауа отгоре им
...нови биелни лагери Gluco и сегменти Goetze:
...дюзи от V6 :
... вентилирани спирачни дискове с апарати 239мм от VW Santana от The_Machine...:
(за сега само тази снимка имам на спирачките ):
... и седалка от Subaru Impreza от The_Machine (Иво, имам много бири да те черпя ) :
... И да не забравим неотменимото присъствие на така наречения Oil Catch Tank за маслото, изхвърляно с картерните газове, powered бай Danzka :
...ту би кънтинюуд, че трябва и да се спи ....
съединител (феродов диск) 200мм, вместо оригиналния - 190 мм :
...нови болтове за новата глава :
Окачване за Поло 2F (комплект - амортисьори с пружини) по каталога на FK от Pit Stop Tuning.Специално много искам да благодаря на Carbonara и Pironski за съдействието, бързата доставка и поисканите впечатления от артикула след монтажа :
... след още един неочакван обрат (появата на едно малко по-custom предно окачване)...:
...предните 2 амортисьора с пружините си намериха нов собственик, който натовари малко G40 пауа отгоре им
...нови биелни лагери Gluco и сегменти Goetze:
...дюзи от V6 :
... вентилирани спирачни дискове с апарати 239мм от VW Santana от The_Machine...:
(за сега само тази снимка имам на спирачките ):
... и седалка от Subaru Impreza от The_Machine (Иво, имам много бири да те черпя ) :
... И да не забравим неотменимото присъствие на така наречения Oil Catch Tank за маслото, изхвърляно с картерните газове, powered бай Danzka :
...ту би кънтинюуд, че трябва и да се спи ....
Последна промяна от Persefona на Вто 25 авг 2009 17:53, променено общо 2 пъти.
- Persefona
- Пололизирана
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Kasapina и проект Rot :) ...
...и такаааа, след кратка дрямка продължаваме със спама :
След набавяне на част от необходимите материали се започна и работата по наличния ресурс:
...челен шлайф на блока с 0.09мм :
... полиране на клапани:
преди
...и след
поставяне на нови сегменти:
...междувременно...почистване на скоростната кутия:
- 4 степенната скоростната кутия на AAU-то се оказа много подходяща за проекта поради това, че скоростите й са малко по-дълги от на 5 степенната и въпреки напора на "целия този бууст" съумява да не върти гуми на 3-та
След набавяне на част от необходимите материали се започна и работата по наличния ресурс:
...челен шлайф на блока с 0.09мм :
... полиране на клапани:
преди
...и след
поставяне на нови сегменти:
...междувременно...почистване на скоростната кутия:
- 4 степенната скоростната кутия на AAU-то се оказа много подходяща за проекта поради това, че скоростите й са малко по-дълги от на 5 степенната и въпреки напора на "целия този бууст" съумява да не върти гуми на 3-та
- Persefona
- Пололизирана
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
бутала ...
Бутала - custom made бай Kasapina :
Основата са буталата от на Antov_MS 3F полото:
- някои хора като се докопат до хубав струг и няма спиране :
общо взето най-близко до завършения вид на буталото е долу вдясно на тази снимка
Основата са буталата от на Antov_MS 3F полото:
- някои хора като се докопат до хубав струг и няма спиране :
общо взето най-близко до завършения вид на буталото е долу вдясно на тази снимка
- Persefona
- Пололизирана
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Kasapina и проект Rot :) ...
Преминаваме вече и към сглобяването (гледайте само, как се турбинира кола от 00 часа в събота до към 14 часа в неделя ):
...гарнитура за главата Victor Reinz:
Поставяне на клапаните, повдигачите и новите гумички на клапаните:
...хоум мейд гарнитура за всмукателния колектор (че оригиналната нещо не мина конкурса за красота при Kasapina) :
...ето го и самия колектор с дросела:
....започва вече да придобива вид на двигател...:
...гарнитура за главата Victor Reinz:
Поставяне на клапаните, повдигачите и новите гумички на клапаните:
...хоум мейд гарнитура за всмукателния колектор (че оригиналната нещо не мина конкурса за красота при Kasapina) :
...ето го и самия колектор с дросела:
....започва вече да придобива вид на двигател...:
- Persefona
- Пололизирана
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Kasapina и проект Rot :) ...
Дойде време и за "звездата на шоуто" Garrett T15 от Vauxhall Vectra 1.9 TDI:
...с размер на средностатистически Sony Ericsson K750 :
AR 36 на турбинната част:
Охладител на въздуха от турбината преди да достигне двигателя a.k.a. Cooler от Opel Astra TDI (еххх, тва опелите ставали за донори беее ):
Sizes and Dimensions на изходите за фланците:
...малко Autocad:
...и voalà:
...щуцерце с тефлонов маркуч за мазане на турбината с масло:
...с размер на средностатистически Sony Ericsson K750 :
AR 36 на турбинната част:
Охладител на въздуха от турбината преди да достигне двигателя a.k.a. Cooler от Opel Astra TDI (еххх, тва опелите ставали за донори беее ):
Sizes and Dimensions на изходите за фланците:
...малко Autocad:
...и voalà:
...щуцерце с тефлонов маркуч за мазане на турбината с масло:
Последна промяна от Persefona на Нед 28 юни 2009 13:26, променено общо 1 път.
- Persefona
- Пололизирана
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Kasapina и проект Rot :) ...
...и се стигна до другата интересна част - custom изпускателен колектор Kasapina style :
Нужни материали:
- тръби на Фи 31(вътрешно)с дебелина на стената 2мм + конус за насочване на струята към охлюва.
- Фланци, рязани с лазер:
- и един психически нестабилен тип с CO :
:
Изчистване на ръбовете:
Фланеца за турбината:
... и готовия колектор :
Нужни материали:
- тръби на Фи 31(вътрешно)с дебелина на стената 2мм + конус за насочване на струята към охлюва.
- Фланци, рязани с лазер:
- и един психически нестабилен тип с CO :
:
Изчистване на ръбовете:
Фланеца за турбината:
... и готовия колектор :
- Persefona
- Пололизирана
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Kasapina и проект Rot :) ...
Изпускателна система,
Правена ексклузивли тук
Права тръба Фи 51 без гърнета: от охлюва до на охлюва Г..А
твърда връзка тип "леща":
...огъвки...:
...фланец за уейстгейта на турбината:
...резултат :
...да не забравяме изключително иновативно-технологичната система за окачване на генерацията :
Правена ексклузивли тук
Права тръба Фи 51 без гърнета: от охлюва до на охлюва Г..А
твърда връзка тип "леща":
...огъвки...:
...фланец за уейстгейта на турбината:
...резултат :
...да не забравяме изключително иновативно-технологичната система за окачване на генерацията :
- Persefona
- Пололизирана
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
MS...
За да накараме едно бившо моно да работи с турбина и инжектор на всеки цилиндър ни трябва нов, upgrade-нат "мозък" ... :
- вляво - стандартно ECU за 1043 monomotronic с чип , в дясно - Mega Squirt 3.0
За да се вгради MS-a на мястото на моното беше нужно изграждането на изцяло нова инсталация:
За да има контрол на злодеянията под капака ни бяха нужни 2-3 нови уредченца и малко светкащи копченца, за да стане съвсем като в МИГ29 :
вляво - налянаге на маслото, в средата - температура на маслото, вдясно - уред за контрол на налягането във всмукателния колектор или boostmeter
Червено копченце - предполагаше се, че на MS-а ще има две запаметени таблици, като едната работи при атмосферни условия и градско каране, но после се оказа, че няма нужда от нея , ляво копченце (On и Off) - ръчно управление на перката за охлаждащата течност. Много полезен елемент , особено през лятото... ако някой се беше сетил да го върже де
- вляво - стандартно ECU за 1043 monomotronic с чип , в дясно - Mega Squirt 3.0
За да се вгради MS-a на мястото на моното беше нужно изграждането на изцяло нова инсталация:
За да има контрол на злодеянията под капака ни бяха нужни 2-3 нови уредченца и малко светкащи копченца, за да стане съвсем като в МИГ29 :
вляво - налянаге на маслото, в средата - температура на маслото, вдясно - уред за контрол на налягането във всмукателния колектор или boostmeter
Червено копченце - предполагаше се, че на MS-а ще има две запаметени таблици, като едната работи при атмосферни условия и градско каране, но после се оказа, че няма нужда от нея , ляво копченце (On и Off) - ръчно управление на перката за охлаждащата течност. Много полезен елемент , особено през лятото... ако някой се беше сетил да го върже де
- Persefona
- Пололизирана
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
окачване...
... ето и малко снимки как слагаме окачването :
- Persefona
- Пололизирана
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Kasapina и проект Rot :) ...
Това е основното
Знам, че много неща съм пропуснала, но малко се ошашавих сред всичките тези снимки, а и минаха около 3 месеца от приключването на проекта и не знам дали всичко е подредено в хронологичен ред
Неща, на които нямаме снимки все още:
- бензинова помпа
- маслен радиатор с плочка от Opel Astra
- четириточков колан от Promod.bg
- blow off клапан
- съединения и колена за турбо пътища.... и като се сетя нещо ще дописвам
Знам, че много неща съм пропуснала, но малко се ошашавих сред всичките тези снимки, а и минаха около 3 месеца от приключването на проекта и не знам дали всичко е подредено в хронологичен ред
Неща, на които нямаме снимки все още:
- бензинова помпа
- маслен радиатор с плочка от Opel Astra
- четириточков колан от Promod.bg
- blow off клапан
- съединения и колена за турбо пътища.... и като се сетя нещо ще дописвам
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Kasapina и проект Rot :) ...
Браво! И всичко това ще се кара от жена. Очакваме скоро клипове от вървежа на колата.
- Persefona
- Пололизирана
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Kasapina и проект Rot :) ...
Ами имам само 2 клипчета за сега, но те са стари:
http://vbox7.com/play:a36a295c - това е първото ми каране на VW Любителския Шампионат
http://vbox7.com/play:fab9cf2b - това са Kasapina (бялото поло) и Nasako (червеното поло) пак на Шампионата
...на 1-ви Август ще има пак отворен ден за каране на Калояново и ако има кой да снима ще кача още
П.П.: Удължената и не чак толкова подредена версия на проекта може да намерите тук
http://vbox7.com/play:a36a295c - това е първото ми каране на VW Любителския Шампионат
http://vbox7.com/play:fab9cf2b - това са Kasapina (бялото поло) и Nasako (червеното поло) пак на Шампионата
...на 1-ви Август ще има пак отворен ден за каране на Калояново и ако има кой да снима ще кача още
П.П.: Удължената и не чак толкова подредена версия на проекта може да намерите тук
Последна промяна от Persefona на Нед 28 юни 2009 13:54, променено общо 1 път.
- doc_j
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 1057
- Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе / София
- Контакти:
Re: Kasapina и проект Rot :) ...
Също така очакваме да бъдат побликувани и резултати: знам, че има времена на 400м. на писта "Дракон", но също така очакваме и резултат от дино-тест, да се надяваме, че скоро и това ще бъде замерено.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта