



кабела на алтернатора-въпрос
кабела на алтернатора-въпрос
Здравейте,пасата е 1,8 в3,а въпроса ми е следния:Значи купих нов акумулатор и при замерване на запален двигател алтернатора подава 13,6 волта-малко ми се видя!После гледам кабела от алтернатора първо минава през стартера,а след това към плюса на акумулатора,което ми се видя странно.Гледахме и на един голф и там така-е в крайна сметка как трябва да бъде за да дигне още половин волт 

- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: кабела на алтернатора-въпрос
Така е кабела, може по желание да си смениш реле-регулатора.
Re: кабела на алтернатора-въпрос
c-a-c- написа:Здравейте,пасата е 1,8 в3,а въпроса ми е следния:Значи купих нов акумулатор и при замерване на запален двигател алтернатора подава 13,6 волта-малко ми се видя!После гледам кабела от алтернатора първо минава през стартера,а след това към плюса на акумулатора,което ми се видя странно.Гледахме и на един голф и там така-е в крайна сметка как трябва да бъде за да дигне още половин волт
Моя "половин волт " го намерих точно на връзката при стартера


- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: кабела на алтернатора-въпрос
Мхм, при мен положението беше малко по-добро - 13,8. Обаче след поредния реле-регулатор (последния нарочно го избрах да е ограничен на 14.6, че да вземе да се вдигне пустия му волтаж...
И при положение, че пак нямаше резултат един приятел ми подсказа да пусна още един кабел директно от генератора до акумулатора. При пробата още - с парче кабел без да е закачено с обувки или нещо по-надеждно волтажа отиде на 14.2, което вече си беше в нормалното. Пуснах си 6 квадрата кабелче, изчистих обувките на връзката при стартера (за всеки случай) и след края на манипулацията положението вече стана 14.6 волта - колкото е ограничението на релето. Понеже в колата съм и с повечко консумация на ток от музиката, при пълно натоварване (фарове, вентилатор на парното, и всичката музика) не пада под 14.0-14.1
За най-лесно при запален двигател можеш да боднеш волтметъра на клема В+ на динамото и маса, после на двете клеми на акумулатора - разлика винаги ще има, но не трябва да е голяма (0.5 волта е много!) Ако няма голяма разлика - реленцето е за ново, ако е голяма - хубаво кабелче ще оправи проблема
И при положение, че пак нямаше резултат един приятел ми подсказа да пусна още един кабел директно от генератора до акумулатора. При пробата още - с парче кабел без да е закачено с обувки или нещо по-надеждно волтажа отиде на 14.2, което вече си беше в нормалното. Пуснах си 6 квадрата кабелче, изчистих обувките на връзката при стартера (за всеки случай) и след края на манипулацията положението вече стана 14.6 волта - колкото е ограничението на релето. Понеже в колата съм и с повечко консумация на ток от музиката, при пълно натоварване (фарове, вентилатор на парното, и всичката музика) не пада под 14.0-14.1

За най-лесно при запален двигател можеш да боднеш волтметъра на клема В+ на динамото и маса, после на двете клеми на акумулатора - разлика винаги ще има, но не трябва да е голяма (0.5 волта е много!) Ако няма голяма разлика - реленцето е за ново, ако е голяма - хубаво кабелче ще оправи проблема

Re: кабела на алтернатора-въпрос
Къде съм гледал
Оказа се,че някой е рязал този кабел и после го е вързал на джуфка
Но като го е омотал с черно тиксо целия първоначарно не го видях.Търсих по магазините такъв кабел-искам да е нов,но няма и накрая купих за лада.Сега обаче на лададжийския има и клема за плюса на акумулатора и сигурно ще трябва да я режа за да пригодя връзката за стартера?


-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
- Контакти:
Re: кабела на алтернатора-въпрос
На всички коли кабела така е свързан а и напрежението не е длъжно да ти е над 14 волта то зависи от зареденоста на акумулатора когато е изтощен пада докато се зареди.
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: кабела на алтернатора-въпрос
Не знам дали пада, ама при мене не мърда под 14 - все пак колата се кара само в градско и на къси разстояния. Т.е. пали се по 4-5 пъти на ден и се кара по 5-6км. За това време няма начин да се зареди акумулатора
Като добавим музиката, фаровете и климатика... до сега трябваше да слиза на 8 волта...

Re: кабела на алтернатора-въпрос
vvk79 написа:На всички коли кабела така е свързан а и напрежението не е длъжно да ти е над 14 волта то зависи от зареденоста на акумулатора когато е изтощен пада докато се зареди.
Акумулатора е чисто нов -на 3 дена,а в гаранционната му карта е отбелязано,че гаранцията не важи ,ако алтернатора не зарежда в диапазона 13,8-14,2 волта.Между другото ходих в сервиз и там го мериха и решиха,че утре ще сменим реле-регулатора.
- Ko&ko
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 27 юни 2007 0:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: кабела на алтернатора-въпрос
На моя пасат никога напрежението не е мърдало от 14,3-14,4V. То в този сервиз никога няма да ми дадат гаранция. 

Re: кабела на алтернатора-въпрос
Проблема се разреши с ново реле,нов кабел до стартера и смяна на лагерчето на алтернатора.Сега на клема В+ дава напрежение 14,6 ,а на акумулатора 14,56 волта.Благодаря на всички и нека закрием темата 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 23 госта