Здравейте.
Видях изписаното за темата, но имам конкретен въпрос. Значи днес някакъв селяндур ми е драснал една груба драскотина през калника и шоферската врата ама е натиснал доста. Сега свети една бяла ивица на фона на синия металик и се чудя дали пастирането и там цялата процедура, която е ще скрият драскотината. Лично се надявам да върши чудеса това пастиране за да минавам към действие, че много е грозно ама много. Аз съм чувал, че се нанася боя в/у драскотината и тогава се пастира и полира и т.н. Моля някой, който е в час да ми поясни за да знам от къде да почвам.
Въпрос за пастиране!
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Въпрос за пастиране!
С пастиране няма да стане
Може да вземеш същата боя и с нещо да нанесеш само на драскотината, но пак ще си личи. Поне няма да се забелязва от километри.
Решението е боядисване, всичко друго е компромис

Може да вземеш същата боя и с нещо да нанесеш само на драскотината, но пак ще си личи. Поне няма да се забелязва от километри.
Решението е боядисване, всичко друго е компромис

- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Въпрос за пастиране!
пастирането помага само ако не е нарушена боята за повърхносни наранявания. Има ли дълбока драскотина няма шанс. С пастичка например си оправям надрасканото под дръжката на вратите от маникюра на жена ми или подобни неща, които са повърхностни.
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за пастиране!
няма да стане в тоя случай,боята нее наранена просто я няма чувал съм за едни като пастели ако нее дълнока уникалмо мн драскотината та прай се с пастела горе долу цвета на бриколажа май има такива пстели и после пастирка за горе долу някъв ефект
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за пастиране!
пастата помага само ако е свален слой от лака .... или целия лак ...(и то по абразивните пасти .. и после с по "мекичка" паста) иначе шкур основа и нова боя... и пак лак ...
Re: Въпрос за пастиране!
Преди време ,като си взех Пасата и както лъщеше и нямаше драскотина ,на втория месец някой тъпак я надра цялата лява страна от край до край.И при мен чертите са доста дълбоки.Щом се покаже бяло отдолу само пребоядисване.Ходих при застрахователите и по експертна оценка за Пасат 1999г. ми определиха обещетение около 190лв
и дори още не съм си ги взел, за кво са ми.Е как се пръскат четери елемента с тези пари??Ама това е друга тема.
Взех да пробвам едни като писалки с боя на Tetrosyl -продават се в Бриколаж , но с тях не става да се минават толкова финни драскотини.Взех и пастел на Carplan ,пак от Бриколаж но пак нещо не ми хареса.Просто не става добре.Сега може да ми се смеете но ас направих следното; взех перманентен тънкописец от ОФИС-ОНЕ на марката FABER-CASTELE.На него си пише че става за метал,стъкло и др. и че е водоустойчив че даже и оцелих същия цвят.С него внимателно минах драскотините и с гумичката на самия маркер ,истрих излишното така че,да остане само това в драскотината.Повторих няколко пъти и падна бая и търкане но резултата е много добър
Като погледнеш колата от растояние не се забелязват деругите и трябва да се приближиш и да се загледаш за да забележиш драскотините.Ефекта е найстина много добър.Цвета на Пасата е тъмно зелен металик и белите дериги си личаха отвратително(при това бели).За мен това е най-доброто решение стига да оцелите точния цвят на маркера а и струва под 3лв. 

Взех да пробвам едни като писалки с боя на Tetrosyl -продават се в Бриколаж , но с тях не става да се минават толкова финни драскотини.Взех и пастел на Carplan ,пак от Бриколаж но пак нещо не ми хареса.Просто не става добре.Сега може да ми се смеете но ас направих следното; взех перманентен тънкописец от ОФИС-ОНЕ на марката FABER-CASTELE.На него си пише че става за метал,стъкло и др. и че е водоустойчив че даже и оцелих същия цвят.С него внимателно минах драскотините и с гумичката на самия маркер ,истрих излишното така че,да остане само това в драскотината.Повторих няколко пъти и падна бая и търкане но резултата е много добър


- soto73
- Мнения: 397
- Регистриран на: Нед 26 авг 2007 12:11
- Автомобил: VW Passat B8 SPORT 2TDI BMT
- Двигател: CRLB 2015
- Местоположение: Мадрид/Ямбол
- Контакти:
Re: Въпрос за пастиране!
Моята също беше надрана преди време.Търсих в няколко магазина от тези пастели за които спомена колегата по-горе.Но точно номера на моята боя го нямаше.Накрая отидох до официалния представител на VW и си взех точно боята която ми трябваше.Но понеже са две тубички по 15мл ако не се лъжа(два различни компонента,единия същия цвят като колата,а другия безцветен)а и беше написано на немски и не разбрах кое се нанася по-напред(безцветното или синьото)накрая след като ми я донадраскаха я пребоядисах.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за пастиране!
Като ми бяха надрали капака отпред един познат бояджия от години ми обясни следното -> ако се вижда бяла основа това значи,че боя въобще няма и е останала само основата отдолу....съответно тя пък има много лоши хидроизолационни качества и след време започва да пада боята около деругата понеже влиза влага през нараненото покритие под боята наоколо.....затова трябва да се оправя бързо ако е дребно и то с някакво трайно решение или да се пребоядисва детайла наново...което не е чак толкова скъпо ама си трябва кадърен майстор,че иначе става страхотия.
Доколкото знам се продават коректори,които са в ишенце като на лак за нокти ама вътре си е автобоя и си се маца направо с малката четчица на шишенцето - ако се поръча същия цвят може да се ползва такова...ама трябва основата да е чсита от всякакви прашинки и най-вече да няма влага...понеже иначе влагата се затваря отдолу и става мазало после като реши да излиза.В бриколаж поръчката на такъв коректор май беше км 5-6 до към 10лв
Успех!
Доколкото знам се продават коректори,които са в ишенце като на лак за нокти ама вътре си е автобоя и си се маца направо с малката четчица на шишенцето - ако се поръча същия цвят може да се ползва такова...ама трябва основата да е чсита от всякакви прашинки и най-вече да няма влага...понеже иначе влагата се затваря отдолу и става мазало после като реши да излиза.В бриколаж поръчката на такъв коректор май беше км 5-6 до към 10лв

Успех!
- naiturseniq
- Мнения: 164
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 5:41
- Автомобил: VW Passat 2016
- Двигател: 2000 TDI 150hp
- Местоположение: varna
Re: Въпрос за пастиране!
взех си такива коректор + лак от VWв испания докато бях. Взех и комплект спрей с лак . Тея малките са като лак за нокти и са сррахотни, имах доста ръжда , точици по предния капак и бяха доста дълбоки следи от камъчета .. и по ръбчето ръждано с това го покрих и лакирах . От близо личи но поне не гризе ръжда, а мисля сега да го пастирам и ще е супер. А Спреовете за предната броня бяха ма стана нмного грозно момчето от което куппих колата преди тва я пръсна . Не че е по грозно от колкото беше но не е професионално ... трябва си кит само с шкурка нестава .. но не си личи ако не кажа на някой да се загледа .
И Аз имам такава драскотина на врата калник но несъм я пипал че с тея коректори нестава хора , това е доста тръдно много е дебела четчицата ... и си личи , моята е сива и не е фатално ... Но за такива черти по добре с маркер и отгоре с лак .
Имам въпрос каква паста да си взема , минах точките по предния капак но някакси вижда се пак къде съм покрил и чудя се дали с пастиране няма да се оправи. Инъче имам за полиране , полирах я стана като нова един майстор ме пита да не би да съм я боядислвал
))
И Аз имам такава драскотина на врата калник но несъм я пипал че с тея коректори нестава хора , това е доста тръдно много е дебела четчицата ... и си личи , моята е сива и не е фатално ... Но за такива черти по добре с маркер и отгоре с лак .
Имам въпрос каква паста да си взема , минах точките по предния капак но някакси вижда се пак къде съм покрил и чудя се дали с пастиране няма да се оправи. Инъче имам за полиране , полирах я стана като нова един майстор ме пита да не би да съм я боядислвал

-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 7:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за пастиране!
Преди много години имах Деу Нексия
всеки прави грешки
единствения + беше че е нова, но както и да е. Бяха я надраскали от едната страна до ламарина и тогава си реших проблема със заредена с боя спринцовка с тънка игла. Внимателно нанесох боята по драскотините, след като изсъхна хубаво боята взех шкурка 2000 и я тръкнах водно след което пастиране с паста на Сикенс 1,2,3 стъпка като с 3 минах цялата кола и Корейското чудо
стана като ново 




-
- Мнения: 148
- Регистриран на: Нед 25 фев 2007 22:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за пастиране!
А как трябва да се подходи когато драскотината не е толкова дълбока и бялото отдолу не се вижда ?
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Въпрос за пастиране!
На мен един доста кадърен бояджия ми каза така:Когато колата е мокра и драскотините не си личът,положението може да се оправи с паста....но ако драскотината се вижда и при мокра кола тогава само боята помага!!! и пастиране се прави само на студени ламарини!!!
- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за пастиране!
вземаш шкурка 2000 после минаваш 3000/водни шкурки/ минава се само деругата,после минаваш с паста 3М едра и накрая ситна за блясък пак 3М.Пастите е добре с машинка или винтоверт с накрайник с кече, защото се търка на по-бавни обороти и овлажнено кече ,не на сухо.Ако трябва понамокряте кечето малко.Но си има малко майсторлък ,не трябва и да е много разводнена събстанцията паста и вода от кечетоDino18 написа:А как трябва да се подходи когато драскотината не е толкова дълбока и бялото отдолу не се вижда ?

-
- Мнения: 148
- Регистриран на: Нед 25 фев 2007 22:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за пастиране!
jagler благодаря ти за отговора. При мен чертата обваща от предния калник през двете врати та чак до задния .Дълбока е само на едната врата но дори и там не стига чак до бялото отдолу.Все пак се съмявам дали ще успея да го премахна изцяло, вижда ми се дълбоко.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта