Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Мнениеот emo-gar » Вто 21 юли 2009 19:15


parabadabal написа:И моята е АЕК, но решението което съм намерил е да се кара малко по-бавно, пък и по междуградските пътища където най-много караме нормалната скорост е 100-120 км/ч, ако карам с повече почват само да ми пречат другите. Така че за преди месеци започнах да се уча да карам нормално. Слагайте си хубава музика в колите, пускайте климатика и карайте така че да ви е кеф :)

Хе-хе,нормална била..,що не го обясниш на катаджията..Та щом си започнал да се учиш-един безплатен бонус-нормалната скорост по тия пътища е 90км/ч mhihi ,иначе похвално начинание :applause:
А към колегата с скоростната кутия:по-скоро предавката на диференциала да мисли как да промени-нали се сещате на старите Жиги колко диференциала имаше.Защото не става със смяна на 1 зъбно колело,ами и това което работи съвместно с него...абе да не се наложи да прережда цялата кутия,та затова давам тая идея.Сега някой който е цепил скорости да потвърди или отхвърли (аргументирано)идеята
И друга "простотия" се сещам-може би най-лесното-сложи по-"високи" гуми,километража няма да е верен,но има калкулатори и ще отчетеш грешката.
Само ми се струва ,че след тези промени колата няма да има необходимата мощност да поддържа тези скорости,има си параметър ХХХ KW/XXX RPM,т.е. паднат ли оборотите-респективно пада мощността,за АЕК трябва да беше 74KW/5800 RPM




Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Мнениеот relaxxx » Сря 22 юли 2009 13:28


Абе хич ви няма ей... тази кола, за да тръгне и трябват обороти... как ше върви на ниски обороти??? Като искаш нискооборотен двигател си купи дизел(фадрома най-добре).. еее... мен си ме кефи как си жули яко оборотите...не бих сменил скоростната и кутия за нищо.. там и е чара на таз кола. :screwy


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Мнениеот mladeja » Сря 22 юли 2009 19:15


Аз съм с дизел и съм си турил по високи гуми.Убих два заека с един изстрел.Така и дупките не се забелязват чак толкоз.ТДИ 90 коня.Набира си както преди не намирам да ми е паднала мощноста при набиране.Грешен е километража ама да му мислят КАТ както се казва :D .


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Мнениеот relaxxx » Сря 22 юли 2009 22:27


браво браво младеж :applause:


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Мнениеот freestyler911 » Чет 23 юли 2009 17:28


emo-gar написа:
parabadabal написа:И моята е АЕК, но решението което съм намерил е да се кара малко по-бавно, пък и по междуградските пътища където най-много караме нормалната скорост е 100-120 км/ч, ако карам с повече почват само да ми пречат другите. Така че за преди месеци започнах да се уча да карам нормално. Слагайте си хубава музика в колите, пускайте климатика и карайте така че да ви е кеф :)

Хе-хе,нормална била..,що не го обясниш на катаджията..Та щом си започнал да се учиш-един безплатен бонус-нормалната скорост по тия пътища е 90км/ч mhihi ,иначе похвално начинание :applause:
А към колегата с скоростната кутия:по-скоро предавката на диференциала да мисли как да промени-нали се сещате на старите Жиги колко диференциала имаше.Защото не става със смяна на 1 зъбно колело,ами и това което работи съвместно с него...абе да не се наложи да прережда цялата кутия,та затова давам тая идея.Сега някой който е цепил скорости да потвърди или отхвърли (аргументирано)идеята
И друга "простотия" се сещам-може би най-лесното-сложи по-"високи" гуми,километража няма да е верен,но има калкулатори и ще отчетеш грешката.
Само ми се струва ,че след тези промени колата няма да има необходимата мощност да поддържа тези скорости,има си параметър ХХХ KW/XXX RPM,т.е. паднат ли оборотите-респективно пада мощността,за АЕК трябва да беше 74KW/5800 RPM


Абсолютно безвъззмездно, тотално си прав колега! Инженерена го е сметнал да е такова предавателното число, при тоя матор мощноста идва във високите. Баща ми има АЕК на пасата, на 100 километра в час е на 3000 оборота, мойто поло 1.4 на 3000 оборота е на 110 км/ч.

Когато съм го дънил докрай полото, оборотите спират на около 4800 - 5000 и повече неможе, неиска, няма вътък, няма пауър, макар и скоростите да са дългички, просто маторя е смятан да е така, с такъв редуктор.
Иначе , къси скорости на двигател който е бил с дълги скорости го правят по пъргав, но му свалят макс. скорост. Обратното двигател който е смятан с къси скорости да му сложиш дълги, просто ще го скопиш жестоко и няма да иска да върви ....

Правилно разсъждава колегата, единственото за което може да искаш дълги скорости е, ако си спокоен шофер да свалиш разхода на дълъг път , понеже със 120 няма да си на 3500 например ами ще си на 3100 , а по малко обороти по малко цикли на буталата по малко възпламеняване, по малък разход.


Потребителски аватар
martin4o_mom4e
Мнения: 376
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
Автомобил: VW Golf II
Двигател: PF 1988
Местоположение: Пазарджик

Re: Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Мнениеот martin4o_mom4e » Пет 24 юли 2009 11:02


Конструкторите го били пресметнали така и нз си какво , ми то по тази логика какъв е смисала от ниско окачване , ремуси или чипове след като са го сметна и направили :screwy :screwy ???

Колата нямало да върви на 5та , че той няма трагва не нея ( той сменя една зъбчатка само , а не цялата кутия ) - като я вклучи на 2000 оборота какви проблеми ще има в набирането или в динамиката след като смени зъбчатката , единствената разлика ще е в удоволствието по време на дълъг път и това че разходът е по - малък .

А пък това за гумите да смени няма да коментирам ....


nikigada
Мнения: 119
Регистриран на: Чет 22 юни 2006 20:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стамболийски

Re: Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Мнениеот nikigada » Пет 24 юли 2009 11:26


Точно това казват колегите със смяната на тази зъбчатка на 5 скорост ще се понижат оборотите на двигателя при една и съща скорост но с това ще падне и мощността на тази предавка!!!!! Това е лошо когато искаш да изпреварваш на 5 предавка а няма да имаш мощност не се знае дали ще може да достигне скоростта която е вдигала досега а и разхода на 5 предавка ще се увеличи задължително!

Поздрави!


bread1978
Мнения: 343
Регистриран на: Пон 16 фев 2009 9:13
Автомобил: VW Polo
Двигател: AEF 1997
Местоположение: София

Re: Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Мнениеот bread1978 » Пет 24 юли 2009 13:30


achopopov написа:Колега,най-добре ще ти дойде мотора от Поло 6N 1.9D.Със 180 се движи на 4500 оборота :beer

:да: Така си е, мамка му! mhihi :beer


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Мнениеот fox_vt » Съб 25 юли 2009 23:06


такаа ако зъбчатката на 5 та си пасва няма никъф проблем да се монтира -нямало да има мощност е и?Доколкото разбрах колата е бензинова и мн ме съмнява някой да изпреварва на 5та ако е дизел хубао ама бенз и със старата няма да може.И все пак не трябва да се забравя че 5та е само поддържаща скороста предавка съвсем същото беше навремето със ладите-издул си я до 4к об а се движиш със 100-120 mhihi .Фатката е обаче колко ще бъдат намалени оборотите при смяна на зъбчатката но пък и малкото ще е нещо.


Потребителски аватар
Ata79
Мнения: 33
Регистриран на: Сря 25 апр 2007 11:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Мнениеот Ata79 » Нед 26 юли 2009 16:38


Колеги мога само да споделя моя опит от Пасат АБФ , когато се кара на магистрала със 140 км и респективно 4000 оборота харчи точно толкова колкото и със 100 и 2800 /3000 оборота за разхода на гориво не са важни само оборотите а и колко е натиснат педала на газта . Според мен по къси скорости е по добре защото има повече динамика а за номера с гумите също съм го пробвал и ако не се отрази на лагерите на колета е най лесния начин. Имал съм МК 2 с 15 и съм сменял лагери доста често.
Иначе успех на колегата че тук много акъл му даваме ама не по същество !


Потребителски аватар
sarafa
Мнения: 112
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Мнениеот sarafa » Сря 09 мар 2011 13:14


Определено 90% от "умниците" просто си чешат езиците в този форум, а не забелязват в кой раздел са "Направи си сам" :не:
Да разбира се е по лесно да не правиш нищо, а да си вземеш друг автомобил, както и направих подмених автомобилът на жена ми с Г4 TDI 110ps 1999г.6 speed, но къде остава удоволетворението от реализираната мечта и любовта към марката..... :arrow:
Още повече защо като оригинално няма TDI 110к.с. с 6 скорости, някой тъп Германец си е играл да подмени цялото окачване (само скоростната кутия не става) с полуоски и т.н. да сложи на обикновено TDI още една предавка, като и 5 са му напълно достатачни :dummy:
Ако не експериментираме значи не ни е тук мястото :deal
Прикачени файлове
TDI GTI.JPG


Потребителски аватар
Ivan_GT
Мнения: 765
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 15:31
Автомобил: BMW E39
Двигател: M52B20 98

Re: Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Мнениеот Ivan_GT » Сря 09 мар 2011 14:08


Колега аз немоа да рабера какво искаш?Ама както каза тук сме все тъпаци само ти си умник :screwy
Имам същия модел кола и си поддържам спокойно 140-150км/ч !Верно че е на 4200-4300 оборота но ги поддържа(въпроса е че това си е разход на гориво)!
Ако искаш на тези километри двигателя да е в по-ниски обороти-слагай едни скорости от 2Е и готово.

п.п.При движение със по-висока скорост(извънградско) двигателя ще ти е в по-ниски обороти от скоростите на АЕК-то,НО колата става "Спънат кон" :012:


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Мнениеот nuri_3556 » Сря 09 мар 2011 14:24


Ivan_GT написа:Колега аз немоа да рабера какво искаш?Ама както каза тук сме все тъпаци само ти си умник :screwy
Имам същия модел кола и си поддържам спокойно 140-150км/ч !Верно че е на 4200-4300 оборота но ги поддържа(въпроса е че това си е разход на гориво)!
Ако искаш на тези километри двигателя да е в по-ниски обороти-слагай едни скорости от 2Е и готово.

п.п.При движение със по-висока скорост(извънградско) двигателя ще ти е в по-ниски обороти от скоростите на АЕК-то,НО колата става "Спънат кон" :012:

:да:


Потребителски аватар
ahhi
Мнения: 486
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 14:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Мнениеот ahhi » Сря 09 мар 2011 14:28


Ефект винаги ще има от манипулацията, въпрос на нерви(ако не на пари). Важна е идеята -тоест какво иска да се постигне ,ако се кара до 130-140 може и накрая да е сполучлива идеята. И зависи от двигателя, къде му е въртящия момент, не съм карал АЕК и незнам как е в ниските обороти до 2500 примерно,но ако смениш само 5та помисли за "дупката" която ще остане между 4та и 5та.Не трябва да е прекалено голяма,тоест да си избереш подходяща 5ск,а не най-дългата :)


svilen5
Мнения: 45
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Преправяне на скорости на Г3/ АЕК / 101к.с.

Мнениеот svilen5 » Сря 09 мар 2011 16:08


скоро смених моята кутия на пасата с малко по-дълга, всички кутий са с едни същи кожуси. Става от всеки друг голф или съответно пасат. Вземи си кутия с малко по малко предавателно число на диференциала, при мен има икономия около 8 процента от тази манипулация. Преди при 115 км беше на 3500 об. , а сега при 115км е с 3200об.
успех



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта