Здравейте колеги.
Пасата го имам от около 1 месец.
Възможно ли е да ми кажете дали бих могъл да си сложа климатик и горе доло колко
ще ми струва..
Автомобила е VW Passat B4 2000 кубика 115 к.с.
Благодаря предварително.
Има ли възможност да си монтирам Климатик ?
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Има ли възможност да си монтирам Климатик ?
Можеш, разбира се...
Е, не знам дали сам ще се справиш, но е възможно на твоята кола да се добави климатик. За цената на климатика - потърси в раздел Продава - Авточасти - Автомобили на части. Там със сигурност ще намериш каквото ти трябва
За монтажа... Ако не ти се занимава и ако смяташ, че може да объркаш нещо, понеже си и от Софето - потърси колегата zfa159 тук във форума. Всъщност първо го намери и говори с него, другото после...
Е, не знам дали сам ще се справиш, но е възможно на твоята кола да се добави климатик. За цената на климатика - потърси в раздел Продава - Авточасти - Автомобили на части. Там със сигурност ще намериш каквото ти трябва

За монтажа... Ако не ти се занимава и ако смяташ, че може да объркаш нещо, понеже си и от Софето - потърси колегата zfa159 тук във форума. Всъщност първо го намери и говори с него, другото после...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Има ли възможност да си монтирам Климатик ?
Той и да не ме намери аз ще го намеря 
Та...принципно няма проблем да се монтира климатик.Даже не е кой знае колко сложно.Така или иначе по колата ги има повечето монтажни отвори и т.н.За да стане като хората е добре да си имаш донор и да си свалиш всичко внимателно едно по едно,което ти трябва.Съответно това са две групи части :
1.Отпред -> климатичен радиатор,компресор,тръби и маркучи.Ако не си с най-големия охладителен радиатор и с две перки а вероятно не си охладителен радиатор и двете перки.Отпред друго не ти трябва посвен елементи по електрото ама тях и да не ги свалиш проблема е никакъв понеже електриката я знам наизуст и се гради наново за норматив.Съответно ти трябват стойките на компресора към двигателя и т.н. за да стане истинско и да нямаш проблеми.
2.Вътре -> целия кожух за парното,който се намира под таблото заедно с вентилатора и изпарителя (вътешния радиатор на климатика).Двете копченца за управление на климатика и вътрешната циркулация (те са с един общ корпус).Като стана дума за нея ти трябват отпред още две неща - резервоара за вакуум,тръбичките за вакуум и клапана за вакуум,които са за клапата за вътрешната циркулация.При цялата тази работа се заменят всички гумени О-пръстени по системата с нови и ако трябва се подменя дехидратора.
Възможно е да съм забравил нещо ама в бързината се случва.
Това е ако искаш да стане съвсем като оригинално и да работи безупречно.Цената,която би ти струвало е според това за колко пари ще си намериш чарковете пък за работа като се огледа колата можем да коментираме.
Иначе може с 2/3 от тези чаркове да се сглоби някакъв климатик ама.....не си е работа и ще имаш после проблеми с прегрявана на колата,ниска ефективност на климатика и т.н.

Та...принципно няма проблем да се монтира климатик.Даже не е кой знае колко сложно.Така или иначе по колата ги има повечето монтажни отвори и т.н.За да стане като хората е добре да си имаш донор и да си свалиш всичко внимателно едно по едно,което ти трябва.Съответно това са две групи части :
1.Отпред -> климатичен радиатор,компресор,тръби и маркучи.Ако не си с най-големия охладителен радиатор и с две перки а вероятно не си охладителен радиатор и двете перки.Отпред друго не ти трябва посвен елементи по електрото ама тях и да не ги свалиш проблема е никакъв понеже електриката я знам наизуст и се гради наново за норматив.Съответно ти трябват стойките на компресора към двигателя и т.н. за да стане истинско и да нямаш проблеми.
2.Вътре -> целия кожух за парното,който се намира под таблото заедно с вентилатора и изпарителя (вътешния радиатор на климатика).Двете копченца за управление на климатика и вътрешната циркулация (те са с един общ корпус).Като стана дума за нея ти трябват отпред още две неща - резервоара за вакуум,тръбичките за вакуум и клапана за вакуум,които са за клапата за вътрешната циркулация.При цялата тази работа се заменят всички гумени О-пръстени по системата с нови и ако трябва се подменя дехидратора.
Възможно е да съм забравил нещо ама в бързината се случва.
Това е ако искаш да стане съвсем като оригинално и да работи безупречно.Цената,която би ти струвало е според това за колко пари ще си намериш чарковете пък за работа като се огледа колата можем да коментираме.
Иначе може с 2/3 от тези чаркове да се сглоби някакъв климатик ама.....не си е работа и ще имаш после проблеми с прегрявана на колата,ниска ефективност на климатика и т.н.
- profesor humel
- Мнения: 451
- Регистриран на: Пет 08 май 2009 13:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Има ли възможност да си монтирам Климатик ?
и колега това колко кинта ще легне горе долу 400 ще се одарят или повече
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 17:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Панагюрище
Re: Има ли възможност да си монтирам Климатик ?
0899935084 това е в гр.Казанлък.Климатик -1200-1400.Климатроник-1600-1800.Слагат го от същата марка,модел,.Внасят ги от Италия втора употреба.Това е цена на части и работа .Правят го за около 3-4дни.Работят добре.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Има ли възможност да си монтирам Климатик ?
Като часи зависи откъде и с кой се пазари.Принципно един компресор е на цена от 150 до 300лв...Същевременно пък един познат си купи всичко по климатроника за Пасат В3 заедно с ел.инсталацията и последното болтче както се казва за 400лв.
Като труд цената не е кой знае колко фрапираща на фона на останалото.
Сумарно цените са горе-долу така ако всичко е донесено и е точно :
-демонтаж/монтаж на таблото със смяната на кожуха и други дребни неща под таблото - 120-130лв.
-монтаж на компресора там със стойки и т.н. около 40лв.
-монтаж на радиаторите,перки и т.н. около 40-50лв.
-монтаж на всички тръби,ТРВ и т.н. около 30-40лв.
-смяна на всички гумички - един О-пръстен струва 3лв.Самата смяна е безплатна понеже всичко ще е разкачено.В системата има около 10-15 гумички (изброих ги 12 наум ама може да съм изпуснал някоя).това са около 50лв гумички.
-по електрото ако се прави изцяло нова инсталация заедно с материалите може да стъпи в порядъка 100-150лв според това какво има налично като куплунзи и т.н. и какво няма (хубаво е поне едно електронно реле да го има ама и без него става).
Дефакто всичко би излезнало грубо 300 бвез инсталацията и още 100-150 за нея.Ако ми я донесе готова монтажа и също е безплатен понеже и без друго всичко е раздигнато и само трябва да я хвърля в колата.Ако се налагат дребни преправки там за тях някакви 20-50лв и това е.
Труда тук е доста по-малко от самите материали понеже скъпото са частите и е проблем намирането на свестни такива.
След това остава едно зареждане с фреон,което е 110лв за тази кола (1100 грама фреон) като към това си върви масло,оцветител и т.н.
Разбира се ако има разни липсващи компоненти и разни несъответствия става страшно не толкова като труд колкото като намирането им или изработката им....основно за монтажната планка на компресора към двигателя говоря.
Затова е хубаво да се спазарим направо аз да свалям и аз да си монтирам...цената няма да се промени драстично а ще си спестим много мъки понеже много добре знам какво ми трябва,как да си го сваля най-бързо и така,че да остане здраво и как да го съхранявам (важно е системата да не събира влага понеже това и разказва играта).Ама обикновенно климатика се продава вече разбишкан и без половината му работи...което не е проблем понеже се правят,намират и т.н. ама в процеса на работа се разбира,че липсват или не са точните.
Естествено няма да откажа на никого да помагам и да си монтира сам или накрая просто да го довърша ама така или иначе на някаква фаза иска или не ще трябва да се видим понеже трябва да се сменят О-пръстените на системата (не си купувайте от железарията гумички - не са идентични като материал и свойства и фреона ги яде за месец-два) и да се провери дали е херметична,да се напълни и т.н. .Което е по-сложно ако колата е сглобена и половината неща са монтирани и накичено всичко около тях за да се дотътри до сервиза.
Успех!
Като труд цената не е кой знае колко фрапираща на фона на останалото.
Сумарно цените са горе-долу така ако всичко е донесено и е точно :
-демонтаж/монтаж на таблото със смяната на кожуха и други дребни неща под таблото - 120-130лв.
-монтаж на компресора там със стойки и т.н. около 40лв.
-монтаж на радиаторите,перки и т.н. около 40-50лв.
-монтаж на всички тръби,ТРВ и т.н. около 30-40лв.
-смяна на всички гумички - един О-пръстен струва 3лв.Самата смяна е безплатна понеже всичко ще е разкачено.В системата има около 10-15 гумички (изброих ги 12 наум ама може да съм изпуснал някоя).това са около 50лв гумички.
-по електрото ако се прави изцяло нова инсталация заедно с материалите може да стъпи в порядъка 100-150лв според това какво има налично като куплунзи и т.н. и какво няма (хубаво е поне едно електронно реле да го има ама и без него става).
Дефакто всичко би излезнало грубо 300 бвез инсталацията и още 100-150 за нея.Ако ми я донесе готова монтажа и също е безплатен понеже и без друго всичко е раздигнато и само трябва да я хвърля в колата.Ако се налагат дребни преправки там за тях някакви 20-50лв и това е.
Труда тук е доста по-малко от самите материали понеже скъпото са частите и е проблем намирането на свестни такива.
След това остава едно зареждане с фреон,което е 110лв за тази кола (1100 грама фреон) като към това си върви масло,оцветител и т.н.
Разбира се ако има разни липсващи компоненти и разни несъответствия става страшно не толкова като труд колкото като намирането им или изработката им....основно за монтажната планка на компресора към двигателя говоря.
Затова е хубаво да се спазарим направо аз да свалям и аз да си монтирам...цената няма да се промени драстично а ще си спестим много мъки понеже много добре знам какво ми трябва,как да си го сваля най-бързо и така,че да остане здраво и как да го съхранявам (важно е системата да не събира влага понеже това и разказва играта).Ама обикновенно климатика се продава вече разбишкан и без половината му работи...което не е проблем понеже се правят,намират и т.н. ама в процеса на работа се разбира,че липсват или не са точните.
Естествено няма да откажа на никого да помагам и да си монтира сам или накрая просто да го довърша ама така или иначе на някаква фаза иска или не ще трябва да се видим понеже трябва да се сменят О-пръстените на системата (не си купувайте от железарията гумички - не са идентични като материал и свойства и фреона ги яде за месец-два) и да се провери дали е херметична,да се напълни и т.н. .Което е по-сложно ако колата е сглобена и половината неща са монтирани и накичено всичко около тях за да се дотътри до сервиза.
Успех!
Re: Има ли възможност да си монтирам Климатик ?
и в крайна сметка никой не каза горе доло колко пари се взръзва цялата простотия...
- profesor humel
- Мнения: 451
- Регистриран на: Пет 08 май 2009 13:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Има ли възможност да си монтирам Климатик ?
ами колега по моето смятане излиза около 690 лв монтаж с части и 100 кинта фриона става 790 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта