POLO 97-98 плюсове и минуси

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
millencolin
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 03 апр 2006 12:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

POLO 97-98 плюсове и минуси

Мнениеот millencolin » Пон 03 апр 2006 12:06


Здравейте,
чудя се дали да си купия поло 97-98 г. някой може ли да ми каже дали е добра оферта това поло и какви са им предимствата и недостатаците, а най често срещаните проблеми?
благодря :)




Потребителски аватар
cooperworks
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 01 яну 2006 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот cooperworks » Пон 03 апр 2006 22:55


Прецизирай малко въпроса си. Към какъв двигател си се насочил например?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 03 апр 2006 23:13


Volkswagen отдавна не се асоциира със значението на името си. Днес продукцията на гиганта от Фолфсбург е всичко друго, но не и "народна". Още в края на 80-те години на миналия век VW смело скочи във водите на престижните класове. Легендарната "Костенурка" се прероди в скъпарска играчка за девойчета със заможни татковци/батковци, а грозноватият някога Passat се оборудва с осемцилиндрови чудеса на двигателостроенето. Дори единствената действително народна кола в гамата на Volkswagen - Polo, отдавна задмина по габарити и технологична усложненост батко си Golf от 70-те и 80-те и дори вече не заема дъното в моделната гама на производителя, където го замести Lupo.Автомобилите от Волфсбург трудно минават за "народни" и на пазара на употребявани возила. Това важи не само за шампиона по бавно обезценяване Golf, а и за за споменатото вече Polo. Особено впечатляващо в ценово отношение е третото поколение на германското мини, дебютирало през 1994 г., за да замени произвеждания тринайсет години Typ 86C (Авто пазар, бр. 238). Кратка справка за средната стойност на произведените между 1994 и 1998 г. Volkswagen Polo, предлагани на сайта ни www.mobile.bg, показва сума от около 6 600 лв. срещу 5 100 лв. за Opel Corsa и 4 250 лв. за Renault Clio от същия период. Адекватни ли са тези цифри? Ако се вярва на логичното предположение, че качеството си има цена - определено. Polo III (вътрешнозаводски индекс 6 N/6 KV) се сочи за един от най-надеждните и безпроблемни в експлоатационен план модели в субкомпактния клас.
Евтината поддръжка и липсата на дефекти винаги са градили добрата репутация на малкия Volkswagen. За жалост при първите две поколения на дребосъка тя неизменно се допълваше от примитивната конструкция и почти пълната липса на елементарни удобства. С Polo III тези недостатъци бяха до голяма степен преодолени. Неслучайно след дебюта на третата генерация специалистите започнаха да говорят за Mercedes-а на минитата. Съществена роля за несравнимо по-високите експлоатационни характеристики изигра съвременната и като конструкция, и като
дизайн каросерия
По габарити Polo III превъхожда Golf I, а от някогашните проблеми с антикорозионната защита няма и помен.

Единствените критики на специалисти и собственици са отправени към краткия живот на задното ауспухно гърне, което изгнива за има-няма две години. Освен с традиционната за субкомпактния клас каросерия хечбек, Polo III се произвежда като седан с името Classic и изключително практично комби Variant. Подобно на всеки Volkswagen от 90-те, сглобката е извънредно качествена. С използваните материали не е допуснат никакъв компромис, което личи особено ярко в
салона
на минито. Интериорът няма никакви допирни точки със спартанското оформление на предците и изглежда доста по-солидно от стандартите за класа. Нивото на оборудване също може да изненада приятно, макар че трудно се мери с японската конкуренция. Слаби места в изработката практически липсват. Изключение правят само епизодични оплаквания от дефекти на механизма на люка и шумове от него.Едно от най-ярките преимущества на Polo III пред конкуренцията наред с високото качество на изработката и сполучливата конструкция безспорно е грамадната гама от двигатели, монтирани на мъника. С подобно разнообразие от мотори рядко разполагат дори модели от доста по-високи класове. Бензиновата палитра се състои от агрегати с работен обем от 999 до 1 598 см3 и мощност от 45 до 125 к.с. Не по-малък е и изборът сред дизелите. Първоначално Polo III се екипира само с 1.9-литров нафтов двигател с 64 коня, но в периода между 1997 и 1999 г. той е допълнен последователно от 1.7-литровия SDi (60 к.с.), и два мотора от прочутото семейство TDi - 1.4- (75 к.с.) и 1.9-литров (64, 68, а в модификациите Classic и Variant - 90 и 110 коня).
Всички споменати двигатели са познати от други модели на VAG и се ползват с високо реноме. Практиката показва, че сериозни дефекти са изключени, а изборът зависи изцяло от вкусовете и нуждите на купувача. Все пак трябва да се има предвид, че силите на най-малките двигатели (1 043 см3, 45 к.с., 999 см3, 50 к.с.) са достатъчни единствено за придвижване из града, а 1 600-кубиковите вентилирани версии изискват по-скъпа поддръжка. Оптимални експлоатационни качества притежават 1.4- и 1.6-литровият мотор с мощност съответно 60/75 и 75 к.с. Ласкави отзиви получават всички дизелови агрегати, но пък и цените на тези модификации да доста солени.

Протеклите гарнитури са характерна болест на Polo
Според статистиките най-често срещаните проблеми по силовата част са течовете на масло от различните гарнитури и семеринги, които започват да се появяват след 100 000 км. В първите години след началото на производството проблеми създава чугуненият изпускателен колектор, който с времето губи от здравината си и се пропуква оп вибрациите на двигателя. Голяма част от автомобилите от субкомпактния клас са екслпоатирани от дами, което налага повишено внимание към охладителната система. Повечето представителки на нежния пол не обръщат никакво внимание на факта, че топлинният датчик на вентилатора на охлаждането не работи, и нерядко прегряват мотора. След 100 000 км не е зле да се смени водната помпа, за да се избегнат излишни рискове, както и да се прегледат съединенията по охладителната система.
Течове на масло - макар и в изолирани случаи - са най-често споменавания
недостатък на скоростните кутии
които иначе се представят образцово. Уви, това трудно може да се каже за съединителя. Неговите характерискити определено не са съобразени с масата на автомобила. Понякога амбриажът се нуждае от замяна след едва 60 000 км. Освен това твърде често педалът се натиска трудно, което е малко странно за кола, голяма част от чиито потенциални купувачи са дами.
Азбучна истина е, че сложността на дадена конструкция се намира в правопропорционална зависимост с податливостта є на повреди. Предишните две поколения на Volkswagen Polo изненадваха с неизправности по
електрическата инсталация
крайно рядко. Това се държеше на простото є устройство и липсата на допълнително оборудване, което да дефектира. При третото поколение на германското мини за жалост тази безпроблемност е паднала в жертва на удобствата. Оплакванията от неработещи електрически стъкла, блокирали имобилайзери и отказващо централно заключване не са рядкост - особено предвид произхода на автомобила. Статистиките показват, че най-често виновник за неизправностите е корозията на кабелите на масата.

Прегорелите термозащитни пластини на катализатора са друг проблем на изпускателната система
Неотдавна немската специализирана преса определи субкомпактния Voklkswagen като "един от малкото лъчи на надежда за репутацията на германското автомобилостроене", което отстъпва все повече позиции в класациите за надеждност на японците. С десетте си нива на оборудване, също толкова моторизации и трите модификации на каросерията Polo III предоставя практически неизчерпаеми възможности за избор и е в състояние да задоволи всякакви вкусове. Моделът показва малко и не особено сериозни проблеми, което обяснява защо цените на употребяваните екземпляри са толкова високи. Макар и да е едно от най-скъпите предложения в субкомпактния клас обаче, Polo III остава най-достъпния модел на Volkswagen, а инвестицията определено си струва.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 04 апр 2006 11:49


1.0 малък - не върви харчи
1.4 върви добре харчи същото
1.6 когато ти трябва има всичко... върви ако го настъпваш... - за мен фаворит.. а няма и да харчи много..
това ако ще караш на бензин.. за фазифициране не знам...

Възможен вариант и дизел.. ама тогава избора много много се стеснява..
но е най-добрият вариант.. хем ще върви хем, ще е евтинко...

@millencolin - изтрих ти предишният пост заради липсата на кирилица в него...


Потребителски аватар
maks
Мнения: 2228
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maks » Вто 04 апр 2006 18:22


wili98 написа:1.0 малък - не върви харчи
.
:no-no Върви добре и харчи малко
я кажи кога ще се дърпаме :drive


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 04 апр 2006 19:37


Maks написа:
wili98 написа:1.0 малък - не върви харчи
.
:no-no Върви добре и харчи малко
я кажи кога ще се дърпаме :drive

Бега бе аматьор..
Ша та оставя, още нема да си включил на скорост...
с VR8'cata///
как ме караш да спамя...


Потребителски аватар
emils
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот emils » Сря 05 апр 2006 9:50


моторите 1.0 се монтират поне от 30 години вероятно на 80% от поло-тата. това е доказал качествата си мотор - тих, здрав, с малко проблеми. вярно, че не е за състезание, защото поло е градска кола, макар че моята моторетка бая се изнася на бензин (на газ не върви толкова, но там вероятно има друг проблем, който съм описал в една от темите за голф, която се дискутира в момента.). разходът е приличен, но колата си иска подръжка и гледане, защото може да се стигне до извращения от сорта на 12/100 градско, каквито случаи има доста описани тук.
така че прецени за каква цел ще използваш колата (предимно за градско или за дълъг път) и по този критерии подбери колата. прочети всички теми по въпроса за избора на кола втора употреба, защото това не е единстветния критерии - от значение са годинките на колата, техн. състояние и куп други неща. вземи и човек с теб, който разбира от коли, когато си се спрял на нещо конкретно, за да не ривьеш после :) успех в избора!


Потребителски аватар
_HighVoltage_
Мнения: 29
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 20:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот _HighVoltage_ » Сря 05 апр 2006 18:21


Карам Поло 1.0 и определено мога да кажа, че не върви много...Двигателят е добър, не създава проблеми, но проблема е тежкото купе. Учедващо е как такава малка кола може да тежи 1 тон!


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Чет 06 апр 2006 0:31


emils написа:моторите 1.0 се монтират поне от 30 години вероятно на 80% от поло-тата. това е доказал качествата си мотор - тих, здрав, с малко проблеми. вярно, че не е за състезание, защото поло е градска кола, макар че моята моторетка бая се изнася на бензин (на газ не върви толкова, но там вероятно има друг проблем, който съм описал в една от темите за голф, която се дискутира в момента.). разходът е приличен, но колата си иска подръжка и гледане, защото може да се стигне до извращения от сорта на 12/100 градско, каквито случаи има доста описани тук.
така че прецени за каква цел ще използваш колата (предимно за градско или за дълъг път) и по този критерии подбери колата. прочети всички теми по въпроса за избора на кола втора употреба, защото това не е единстветния критерии - от значение са годинките на колата, техн. състояние и куп други неща. вземи и човек с теб, който разбира от коли, когато си се спрял на нещо конкретно, за да не ривьеш после :) успех в избора!


Бе без ни най-малко лоши помисли, мисля че немеца просто се е опрял на масовото мнение че малолитражката е икономичен аФтоНобил... ма я Я напъни леко и глей ко става...... Градското и достига без абс. никакви грижи разхода на 1.3 че и 1.6 двигателите, пък вървянето и нема нищо общо с тях....
За извън пък да не говорим.... там където е крайсерската на 1.3 - 1.6, 1.0 вече е на зор...... демек пак в преразход....
с две думи мойто лично мнение е че 1.0 двигател си е точно за пенсионерска кола, дето чичо си кюта с 30-40 градско и 60-70 извънградско и тогава, да, съгласих се е икономична, ма пък тва направо си е предпоставка за ПТП деа......

emils написа:...макар че моята моторетка бая се изнася на бензин...

P.S. пак отново без да се заяждам, а представи си да седнеш само на 30% по мощен ДВГ (поло 1.3ми) със абсолютно същото купе как ше мислиш че върви тогава ;) , пък ко остава за GT и G40 моторите ;)
дето конете се умножават 2-3 кратно пак на същото купе... и само за пояснение GT-то да не казвам голяма дума ма я ти надскача разхода с литър я не, пък ква е разликата в вървежа респ. мощността...


Потребителски аватар
emils
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот emils » Чет 06 апр 2006 9:24


чудя се защо поставяте темата по този начин - естествено че малкият двигател върви по-малко. а това за литър отгоре на GT и да го видя не мога да го повярвам. да не говорим че, както някъде беше написано "този мотор е кълбо от нерви - в прекия и преносния смисъл". аз не твърдя, че 1.0 мотор върви повече от 1.3 или от 1.6. искам само да кажа, че най-голямото предимство на този двигател е неговата здравина, надеждност и просто обслужване. и отново ще подчертая - най-нисък разход, в сравнение с останалите! каквото и щете да говорите, това е истината. неслучайно подчертах, че този мотор е предназначен за придвижване предимно в града, така че зависи на кой за какво ще му трябва колата. останете си със здраве и си карайте с резачките, щом въ кефат!


millencolin
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 03 апр 2006 12:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот millencolin » Чет 06 апр 2006 11:58


Ниамам нищо против да не е резачка колата, но пак мисля предимно изван града да я карам и не знам дали ако е 1.0 или 1.1 ниама да е неподходяща.


Потребителски аватар
emils
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот emils » Чет 06 апр 2006 12:15


може би трябва да уточним, че (доколкото съм запознат) има два мотора с ходов обем около 1 л. - 999 куб. см. и 1043 куб. см. - не съм сигурен дали първият се монтира на по-новите пола, нека спецовете кажат.
ами щом ще ползваш колата предимно на по-дълъг път, добре е да е по-мощничка и задължително с 5 скорости (каквито май са всички пола след 91-ва г.) мощният мотор си казва думата особено при изпреварване. признавам си, че с моята малолитражка съм се озорвал при такива ситуации, особено ако има наклон. големият мотор поддържа без проблем скорост над 100-120 км/ч, което е по-трудно с малкия, не че е невъзможно. но пък ако отново отворим въпрос за разхода - трябва да си сигурен, че ако поддържаш гореспоменатата скорост и при читав мотор, едва ли ще ти харчи повече от около 6/100, което трудно може да се получи при един по-голям мотор.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 06 апр 2006 12:18


По тежки са за изпреварване... извън града..
А на практика.. 1.6 на магистралата ще ти даде 6.5
а 1.0 със същото темпо 5.5...
та прави си сметка..
при 1.3 и 1.0 нещата са почти на кантар...
Малък мотор ако не го караш наистина пенсионерската си харчи като по-голям.. тва е.. колкото и да ми говорят други работи..
Веднага излиза на преден план полото ми... извънградско с юркане 5.6 с не много юркане 5.2....
1.3 карб.. и то голф, и то в много по-лошо състояние! с юркане
6 до 6.5 без юркане 5.5....
Ми ето ги разликите....
всичко изброено е на бензин

Да не говорим, че колеги с 1.8 голфове падат на 6.5 със спокойно каране на бенз....

Но удоволствието да настъпиш и да се изнесеш при големият мотор.. просто си струва и 2 литра на 100 км.. ;)

Ела да видиш как се бие из баира 2 ра 70 км.. да изпреварваш с малкия....

Абе 1.0 само градско.. щото наистина е дуракоустойчив този мотор..
прост кат простнат чаршав, евтина поддръжка, по-малко консумативи...
не е юркан толкова от предишният му собственик...

ама зимата харчи бензин като луд..
виж с газ го няма този ефект..

ААа... Къде забрави дизела.... 1.4 тди?там тези неща за които говорим са смешни.. но консумативите са малко отгоре..
и е 3 цилиндров...
В заключение.. на дълъг път ... Дизела е колата.
никакви бензини... на дълъг път бензина няма никакви достойнства....
освен макс. скорост...


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Пет 07 апр 2006 9:20


Ей още малко размисли по темата за икономичността ;)

DIR.bg wrote: Най-мощният Volkswagen
07 Април 2006, 08:50 / Speed Press
Благодарение на 150-те си “коня” новото Polo GTI е най-мощният автомобил в семейството за цялата 30-годишна история на модела
Последното Polo GTI разчита на 150 к.с. максимална мощност, достатъчна за топскорост 216 км/ч. Ускорението до 100 км/ч на мини бегачката трае 8,2 секунди, а средната консумация на гориво е 7,8 л/100 км. Подобно на Golf GTI, и новото Polo GTI разчита на двигател с турбо компресор и междинен охладител. Двигателят е 1,8-литров, 4-цилиндров. Отпред малкият GTI разчита на типичната за “големия” Golf радиаторна решетка – черна маска, V-образна форма, голям въздухоотвор. Двойните фарове също са кантирани в черно, което важи и за стандартните фарове за мъгла в бронята. Покривът завършва с антикрило над петата врата, оптимизиращо аеродинамичното прилепяне. Отзад хромираният двоен ауспухов накрайник е задължителен за всеки модел, носещ емблемата GTI. Под раздутите калници са скрити 16-цолови колела, “обути” в 205/45 R 16 гуми. Интериорът също изобилства от спортни детайли и елементи: специалните спортни седалки, воланът, лостът на скоростите и ръчната спирачка са облицовани с кожа.


4x повечко коне от 1.0 пък гори малко от горе....


Потребителски аватар
maks
Мнения: 2228
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maks » Пет 07 апр 2006 13:35


Моето на Софийско градско ми дава 7,5 на газ като хич него щадя...намерете друг двигател да дава толкова на градско(прехода ми е Плиска-Люлин).Моето колкото и да го напъвам 10/100 няма да направи,което немога да кажа за 1,3



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта