Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Техническа и сервизна информация за Passat
Staikov
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Мнениеот Staikov » Съб 12 сеп 2009 18:01


Здравейте,колеги!От мн.време се чудя дали да пускам тема,но вече се реших!И така-колата е 1.8Т,дв.AWT,2002год.,на 240 000 км към днешна дата.Не е сменяно нищо сериозно по нея,тепърва дори се обажда един носач и може да се каже че като цяло съм доволен.Обаче за СЕДМИ път трябва да й се сменя бобина!!!Купих я от познат-имам й пълната сервизна история-купувана е нова в БГ и е била на един от мениджърите в много голяма и богата компания.Затова докато я купих аз е поддържана само във фирмения сервиз на официалния вносител(то това май е по-лошия вариант,но да не сменяме темата).Дотогава са й сменяли бобините 3 пъти,за пръв път като е била на 60 и нещо хил.км.И оттогава досега не са се спряли тия пусти бобини!!!Аз също съм сменял бобина 3 пъти,сега й свети чека и на компа казва,че не си харесва една от бобините за н-ти път вече.Интересното в случая е,че не прекъсва върви и гори както трябва,но дава грешка и това е.Тази седмица ако ми остане време ще направя седмата смяна :banghead: !Както се досещате,колеги,елементарната сметка прави по 1 бобина на около 30 хил.км!А това май е прекалено,а???Почти никой в БГ не забелязвам да се оплаква от такъв проблем,само на няколко пъти съм чел статии(Ауто билд и някъде другаде),в които лаконично споменават,че понякога горели бобините на Б5.5.Но надали са имали предвид над 2-3 пъти.Другото интересно е ,че много трудно се намира в магазините въпросния чарк-последния път обикалях от 10 до 2 следобед в студа от магазин на магазин по Козлoдуй и Симеон и най-приятния отговор за мен беше-няма проблем имам!ами да я купя,дай я!ааа,ама е в склада утре към 10 или днес следобед към 5,5 и нещо :screwy !!!То много хубаво,ама аз съм на работа и не мога да си лафя цял ден с разни продавачи-разбирачи!Та молбата ми към вас е да споделите дали ви се е случвало подобно нещо или как си го обяснявате и какво решение да се тъси на този хроничен проблем!Благодаря предварително на всички отзовали се!




stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Мнениеот stanev11 » Съб 12 сеп 2009 19:54


свещите сменял ли си скоро,че бубините се тормазят от износени свещи.Да не взимаш и някакви ментета и от там да са главоболията.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Мнениеот dj_tuhla » Нед 13 сеп 2009 23:01


:oops:

Последна промяна от dj_tuhla на Пон 14 сеп 2009 10:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Мнениеот vaskoto1 » Пон 14 сеп 2009 9:13


ти като ръсиш мозък, поне гледай къде пада.
какви кабели, какви 5 лева?
я се поинтересувай първо за какво говориме.

как сменяш бобини-комплект с лулата или само бобина?


Staikov
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Мнениеот Staikov » Вто 15 сеп 2009 22:11


Надали е от свещите,започнало е от мн.малък пробег.Въпреки това ще ги сменя и тях,сега като има свободно време през идващите почивни дни,да видим(денсо или NGK ще сложа)дали ще се спре най-накрая,което силно ме съмнява.А по другия въпрос-от 6 сменени досега 4 са с оригинална,с логото и с номера,който й дават фабрично(едната аз съм я сменял лично към края на тази зима),едната беше Томсън(ако така е правилно),тия английски дето се водят,а предпоследния път не знам,майсторите я купуваха.Май беше в червена кутийка,с малко бяло и черно беше надписа,но пак казвам,не съм напълно сигурен дали беше точно така.
Ами,Васко,ето качвам ти снимка да видиш точно какво сменям,вместо да пиша само празни приказки.
06B905115R.jpg
06B905115R.jpg (5.95 KиБ) Видяна 6127 пъти


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Мнениеот vaskoto1 » Вто 15 сеп 2009 22:47


хмм... :evil:
не мога да измисля причина да гърмят...
тече ли ти масло от гарнитурата на клапаните? да не са омаслени->недобре се охлаждат->гърмят?
как са буксите към всяка? окиси по клемите?
как е масата на главата? почистена, стегната?
как е масата на двигателя? пак-почистена, стегната?
имай предвид че масата, която е захваната до тях-не е за тях. тя е референтна маса за уредите на таблото, за да се избягнат евентуални потенциални разлики при недобра маса на мотора. ако отчиташ някакви аномалии по таблото (нереални температури, ниво на гориво...), това може да е белег че бобините взимат маса от тая референтната, която не е достатъчна... това води до влошена работа. слаба искра...
баси-не знам какво да си мисля... :shock


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Мнениеот milmar » Вто 15 сеп 2009 23:02


Аз съм дизелджия :) , но по принцип на по-модерните автомобили се слагат нискоимпедансни бобини .... това ще рече че имат малко вътрешно съпротивление и сравнително малка индуктивност . Това е много важно условие за получаване на добра искра при високи обороти и съответно малко време за натрупване на енергия .....

Мисълта ми е - токът през бобината се следи от електронно управление .... Ако то има някакъв дефект и допуска по-голям ток от нормалния .... С други думи сменял ли си "нещото" , което е "преди" бобините ?


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Мнениеот The_Machine » Сря 16 сеп 2009 20:52


"Нещото" трябва да е комутатора, и на мен ми се въртят мисли за него...


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Мнениеот milmar » Сря 16 сеп 2009 20:57


The_Machine написа:"Нещото" трябва да е комутатора, и на мен ми се въртят мисли за него...
Тъй де , тъй :wink: ....


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Мнениеот rudoni » Сря 16 сеп 2009 22:52


ако правилно е отразен кода на мотора(AWT) той е 8 цилиндров и няма комутатор а във всяка бобина транзистор-ключ :012:


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Мнениеот ChimeyJimmey » Сря 16 сеп 2009 23:09


rudoni написа:ако правилно е отразен кода на мотора(AWT) той е 8 цилиндров...

A?! :shock


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Мнениеот rudoni » Сря 16 сеп 2009 23:13


нещо ме заблудиха схемите които ползвам! извинявайте!опитвам се да помогна!


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Мнениеот bachest » Сря 16 сеп 2009 23:56


Хм? Четири на брой трябва да са цилиндрите за тоз двигател.
Колега Staikov. За твоя двигател, самите Volkswagen AG са написали в бюлетината си за AWT-то, че до Май месец 2003 година двигателя е афектиран от проблема на изгорелите бобини. Ако съм успял да проследя правилно хронологията на бобините, тя е следната.
През 2000 когато пускат двигателя, той е с бобини с каталожен номер 06B905115D. Още 2000 година ги спират и пускат други с каталожен номер 06B905115G. 2001 година ги спират и тях и пускат други с каталожен номер 06B905115H. Посрещаме новата 2002 година, с нови бобини - 06B905115J. Спират ги и тях 2003 и пускат 06B905115L. Идва 2004 с нови бобини - 06B905115М. 2005 година свалят от конвейера двигателя и завършваме сагата с последното поколение бобини - 06B905115N. Излиза, че инжинерите от фолксваген през целия период на производството, така и не са успяли да ги издукусурят. Тука има и един друг момент. Българските официални вносители ни заливат с оригинални части с директна доставка от Германия, които отдавна са спрени от призводство и са заменени с други. Но ние тука ги лапаме като топъл 'леп. Това обаче е една друга тема на разговор.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Мнениеот zfa159 » Чет 17 сеп 2009 0:14


Добре....а само една конкретна ли гори или...различно?
Принципно да кажем преди месеци си сменил на 3-ти цилиндър...сега пък дава фира 4-ти или някой друг.
Ако гори все една и съша тогава може да се мисли за дефект във свещ,конкретен проблем с конкретния цилиндър,при което отпадат ядовете с тоците и остава като дребен вариант управляващата електроника.
Съответно ако пък горят просто произволно се замисли дали горят горе-долу през равен интервал (щом си сменил 6 анчи трябва да си минал реда на цилиндрите веднъж).Съответно ако си горят през горе-долу еднакъв интервал и 4-те може да се приеме за производствен дефект (в предвид и въвеждането на нови за всяка година на производство).
Като управляваща електроника това,което трябва да има е един транзисторен ключ,който вероятно си е в ЕКУ-то и той да си щрака бобините.Съответно ако там има драма няма логика бобината да работи известно време (не много малко) и чак тогава да изгори.Би изгояла след няколко часа или няколко дни понеже примерно ще работи с по-ниска честота от другите ама това би дало отражение на работата на двигателя 100% .Пък и не обеснява проблема ако си горят произволно.


Staikov
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изгарящи бобини Б5.5,1.8Т

Мнениеот Staikov » Чет 17 сеп 2009 19:22


Абе,колега,какво ме направи-втори ден си търся другите 4 цилиндъра и нямат намиране :D !А аз се чудя защо не ще да върви като V8 пущината :mrgreen: -те половината цилиндри били бегали!!!!!Това в кръга на майтапа,бях убеден,че сам ще се коригираш и затова не реагирах веднага с"ауее ей,къв осмак веее"!Радвам се,че на повече хора темата им става интересна и се опитват да ми помонат с нещо,за което съм благодарен!!!
Колега,bachest,от това,което си написал явно трябва да се търси бобина с по-задна буква от азбуката.Като че ли следват азбучен ред,а?В събота ще ги видя точно какви марки и с какви номера са настоящите и ще ги напиша.
Към колегата zfa159-горят си наред всичките,не една само!И да,минали са всичките по веднъж,сега повтарят.И никога не са горели след кратък период/пробег,без проблем си изкарват по няколко хиляди или десетки хиляди км,но крайния резултат след това е все същият!
И така май стигаме до комутатор,както казаха колегите The_Machine и milmar(нищо,че си дизелджия-и вие сте хора все пак :D ).А това ми го беше споменал и Васко в един телефонен разговор от преди повече от половин година и надали ще си спомни,но то не е и нужно!Ама тогава изниква въпроса как може да се провери и евентуално докаже тази хипотеза????



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта