въпрос за повдигането на задницата

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

въпрос за повдигането на задницата

Мнениеот slav » Чет 03 апр 2008 9:47


Повдигнаха ми задницата на голфа /Г3 1.8 ABS GL 93 г./ с втулки които се подлагат под чашката на амортисьора. Повдигането се наложи не заради това че задницата беше увиснала много /макар че наистина малко беше поомекнала и лееекичко клекнала/, а заради поставянето на нова генерация, на която чупката над моста е една идея по-малка и въпреки цялото нагласяне при натоварване на колата отзад /примерно на задната седалка двама души и багаж в багажника/ на по-дълбоки дупки ауспуха потропваше по моста. Сега с втулките от 2,5 см. и нови шок-тампони колата лекичко вирна задницата, возията отзад стана малко по-стегната и смачкването на колата при натоварване по-малко. Всичко това дотук ми харесва, но имам и въпрос към колегите, които имат поставени такива втулки и са покарали повече време така. Въпроса ми е дали не се прецаква нещо по окачването отзад - амортисьори /защото сега стоят малко по- разпънати/, пружини /защото сега стоят малко по-натегнати, и особено дали има опастност от счупването им при товарене/, тампони и т.н.




Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Чет 03 апр 2008 15:08


така карам колега вече 2-година .и на този етап проблеми няма .


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Чет 03 апр 2008 15:40


До колкото знам няма проблем с амортесьора,защото ти не можеш да го разтвотиш повече от хода му,не знам как стоят нещата с втулките,но знам,че не е много полезно да се слагат подложки(гумени),преполагам,че е същото и с тези втулки-напрежението на пружината е по голямо и имало опасност да пръсне,но това са само митове.Много хора са с втулки и няма проблеми.Карай си спокойно. :wink:


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Чет 03 апр 2008 18:01


Хм...и аз като взех колата потропваше в тази чупка при един-двама отзад,но проблема го реших с поправка на самата чупка,не мога да разбера как е възможно да не стане.
Според мен това е правилния път,втулките нещо не ми харесват като идея.
Та да се изкажа по-ясно-вземи се заеми по-сериозно с чупката,махни ги тези втулки.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Чет 03 апр 2008 21:24


До сега не съм чул на немски автомобил да му се е счупила пружина въпреки че най-много се натоварват от онези гумени ограничители които се поставят между навивките..така че колега спокойно с тези фтулки няма проблем и аз съм с такива от 20мм. отзад, защото ми се триеха фаските на задните гуми. :wink:


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пет 04 апр 2008 15:28


jagler написа:До сега не съм чул на немски автомобил да му се е счупила пружина въпреки че най-много се натоварват от онези гумени ограничители които се поставят между навивките..така че колега спокойно с тези фтулки няма проблем и аз съм с такива от 20мм. отзад, защото ми се триеха фаските на задните гуми. :wink:

Дано наистина да са здрави пружините, че понякога качвам повече хора отзад и багаж за по-дълъг път. Може би и аз трябваше да ги направя 2 см. а не 2,5 ама карай няма да ги пипам за сега и дано няма проблем.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Пет 04 апр 2008 17:07


Карай спокойно това да не е френска дръгня,на нашето пежо партнер служебно му се счупи предна пружина ей така както си стоеше спряно... :lol:Немеца тества много преди да го сложи в серийно производство...с перфектна стомана :wink:


passat.ov.k
Мнения: 32
Регистриран на: Вто 07 юни 2005 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот passat.ov.k » Пет 04 апр 2008 22:56


три години карам с 3см втулки никакви грижи :D


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Съб 05 апр 2008 6:59


При мен повдигането отзад е по друг начин - с малко по-дълги амортисьори. На Boge има такъв модел за оффроуд, маслени.
Бяха по ~90лв /бр.

Изображение


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Съб 05 апр 2008 8:34


vasstop написа:При мен повдигането отзад е по друг начин - с малко по-дълги амортисьори. На Boge има такъв модел за оффроуд, маслени.
Бяха по ~90лв /бр.

Изображение

Точно така седи сега и моята както е твоята. Разстоянието между гумата и ръба на калника на задните колела е толкова колкото е и между предните и предния калник т.е. около пет пръста. А преди не беше така. Отзад беше по-малко. Като се наложи да сменям амортисьорите отзад ще си търся такива каквито ти казваш. Иначе и сега са ми BOGE но явно са си нормални :)


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: въпрос за повдигането на задницата

Мнениеот lubo007 » Съб 05 апр 2008 9:12


slav написа:Повдигнаха ми задницата на голфа /Г3 1.8 ABS GL 93 г./ с втулки които се подлагат под чашката на амортисьора. Повдигането се наложи не заради това че задницата беше увиснала много /макар че наистина малко беше поомекнала и лееекичко клекнала/, а заради поставянето на нова генерация, на която чупката над моста е една идея по-малка и въпреки цялото нагласяне при натоварване на колата отзад /примерно на задната седалка двама души и багаж в багажника/ на по-дълбоки дупки ауспуха потропваше по моста. Сега с втулките от 2,5 см. и нови шок-тампони колата лекичко вирна задницата, возията отзад стана малко по-стегната и смачкването на колата при натоварване по-малко. Всичко това дотук ми харесва, но имам и въпрос към колегите, които имат поставени такива втулки и са покарали повече време така. Въпроса ми е дали не се прецаква нещо по окачването отзад - амортисьори /защото сега стоят малко по- разпънати/, пружини /защото сега стоят малко по-натегнати, и особено дали има опастност от счупването им при товарене/, тампони и т.н.

има ли ги по магазините тези втулки?


thpb
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 22 дек 2007 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот thpb » Съб 05 апр 2008 9:32


Карам 1 година със подложки отзад и нямам никакви оплаквания!


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Re: въпрос за повдигането на задницата

Мнениеот slav » Съб 05 апр 2008 20:02


lubo007 написа:има ли ги по магазините тези втулки?

Не знам да има по магазините, но не си и заслужава да се търсят. Всеки стругар може да ги направи и едва ли ще струват повече от 2-3 лв. за бройка. Моите ми ги направи познат стругар и затова не мога да кажа цена. До колкото знам някои си ги режат от тръба за строително скеле, може би защото вътрешния диаметър отговаря на необходимия за да влезе плътно по тялото на амортисьора. Но иначе не е проблем да станат от каквото и да е. Един стругар ги завърта за нула време. Важен е вътрешния диаметър. Втулката трябва да влиза плътно по тялото на амортисьора но без да е много трудно за да не се налага удряне. Външния диаметър няма значение важното е да не са много тънки или пък прекалееено дебели. Според мен стена от 3-4-5 мм. е достатъчна. Естествено другото важно нещо е височината им. Това е по избор :)
Между другото колега lubo007 аз като гледам твоята кола в гаража ти ми се вижда с добра стойка. Моята задница стоеше по-ниско от твоята.


zuzku
Мнения: 43
Регистриран на: Нед 25 яну 2009 13:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sliven

Re: въпрос за повдигането на задницата

Мнениеот zuzku » Вто 22 сеп 2009 21:50


Дайте снимки на тия фтулки


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re:

Мнениеот nepreklonniq » Сря 23 сеп 2009 7:11


jagler написа:До сега не съм чул на немски автомобил да му се е счупила пружина въпреки че най-много се натоварват от онези гумени ограничители които се поставят между навивките..така че колега спокойно с тези фтулки няма проблем и аз съм с такива от 20мм. отзад, защото ми се триеха фаските на задните гуми. :wink:

Ако знаеш колко не си прав!!! Точно пък на немските най-много им се чупят пружините - виж вектра В 1997-8 г., при мен се счупи задна лява пружина и то след като се качиха в колата 3 -ма по 100кг. :lol: пасат 1996г. 1.8 ми! И все още не съм я сменил, въпреки че от нея липсват цели 7 см. там дето ляга в горната чашка. Иначе при опелите се чупят предни и задни. Предните- като им блокира лагера на тампона и прааас!!!Пък задните от ръждата...



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 173 госта