


Голф 3 въпрос отностно климатроник
Голф 3 въпрос отностно климатроник
Голф 3 '94, нормално ли е когато включа климатроника да ми се включват двете перки да радиатора? Перките въртят постоянно и не може да качи градуси. Благодаря
- stefan_milk
- Мнения: 179
- Регистриран на: Пон 19 мар 2007 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: с.Милковица,обл.Плевен
- Контакти:
Re: Голф 3 въпрос отностно климатроник
а нормално ли е също като запаля колата да ми се включва климатроника?
Re: Голф 3 въпрос отностно климатроник
Там е разликата м/у климатика и климатроника.Компресора на климатроника е зацепен постоянно без значение дали за топло или студено,като компютъра
регулира кога да включва/изключва.
Ако греша някой да ме поправи
регулира кога да включва/изключва.
Ако греша някой да ме поправи

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 въпрос отностно климатроник
Kaparzo написа:Там е разликата м/у климатика и климатроника.Компресора на климатроника е зацепен постоянно без значение дали за топло или студено,като компютъра
регулира кога да включва/изключва.
Ако греша някой да ме поправи
Почти е така.
Принципно да обесня малко по-подробно за да е ясно и за другите колеги.
И при климатик и при климатроник логиката е такава - работи ли компресора работят и перките...без значение дали колата е загряла или не - те при работещ компресор се ползват за охлаждане на фреона а не на антифриза...съответно може и на 2-ра степен да тръгнат дори при студена кола ако налягането на фреона се повиши над 17 бара.
При климатроника компресора се спира когато не е необходим - през всичкото останало време работи.Не работи когато климатроника е в режим Ауто и зададената температура за вътре в купето е по-висока от тази на околната среда и то гасне след известно време а не веднага след като са зададени градусите.Компресора спира да работи и при температура на околната среда по-ниски от 3 или 5 градуса (според версията на контролера и датчика).Компресора също не работи ако климатроника има копче Econ и то е пуснато...то е точно за това - гаси компресора.
Ако климатроника не е в режим Ауто или Екон без значение от градусите (правилото за външните си важи и тук) компресора си работи (примерно сте здали да вее 26 градуса на централната конзола или на стъклото...дори при 10 градуса външна температура компресора ще си работи).
Груба грешка е да се гаси компресора от буксата отпред за целия зимен сезон - трябва да се пуска да работи от време на време понеже във фреона се съдържа и масло,което смазва системата и поддържа всички гумени части свежи...иначе фреона ги изпича понеже е сух газ и съответно започва да изпуска.Затова в по-слънчевите дни и климатик и трконик трябва да се пускат да работи и компресора поне за 10-20 минути.
При климатроника идеята е такава - самия климатроник е предимно включен а е изключение когато не е включен - затова дори когато го изгасиш и после запалиш колата пак той си тръгва.Това се дължи и на една система,която е точно за зимния сезон - дори да не си пускаш сам компресора климатроника тръгва със запалването на колата и докато да го изгасиш и компресора е поработил вече макар и съвсем малко.
Така че си е нормално да е така.
Успех!
- gozzu
- Мнения: 173
- Регистриран на: Пон 24 мар 2008 12:00
- Автомобил: Vw Golf 4 2_8 V6 4Motion 204 hp
- Двигател: BDE 2002 г
- Местоположение: София
Re: Голф 3 въпрос отностно климатроник
Колега zfa159 благодаря за информацията! А можеш ли да обясниш по-подробно предназначението на функцийте "ECON" и "AUTO", че скоро купихме на жената един Голф 3 с климатроник и няма книжка а и не съм на ясно?
Re: Голф 3 въпрос отностно климатроник
велика мисъл.самия климатроник е предимно включен а е изключение когато не е включен
Иначе накратко функцията ECON, мисля изключва компресора и през зимата си работи като обикновено парно с регулиране на температурата. При климатроника, ако се зададе температура 24 градуса и тя бъде надвишена в купето се пуска компресора за да снижи температурата.
Режим AUTO - тогава колата си работи в режим "климатроник", т.е. автоматично си определя кой вентилатори с каква степен да работят за подържане на определената температура. Също при изключване на на този режим остава някакъв контрол на вентилаторите. Когато ззададете някаква температура за подържане в купето и после ръчно зададете къде да духа или промените степените на вентилатора от пулта за управление, то тази функция се изключва и лятото си става чист "климатик".
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 въпрос отностно климатроник
basted написа:Колеги, моят климатроник е беz ECON. Защо?
Защото е по-стара версия на контролера и софтуера.До към 95-та 6-та оригиналните климатроници на VW няма Econ...там контролера си мисли кога да си пуска компресора и кога не...и си прави каквото си знае.Съответно при по-новите някой се е сетил,че може да не искаш компресора ти да работи постоянно през по-топлите сезони и решил,че е хубаво да има едно готино копче

Съответно на по-старите климатроници много хора си слагат копче,което пуска и спира компресора веднага след контролера...което е груба грешка понеже това е 99.9% от причината за изгаряне на крайния транзистор,който управлява релето..няма да навлизам в подробности как и защо...съответно за да се реализира "Econ" трябва да се сложи ключе ама свързано в по-силоавата вериг от релето до компресора и дори още едно реле за да не се разхождат дебелите жици из колата....съединителя на компресора е един як магнит и си харчи ток.
Това обаче не е най-доброто решение понеже трябва чисто ръчно да си пускате и спирате компресора на определен интервал от време (обеснявал съм необходимостта фреона и маслотод а се завъртат през системата дори в зимния сеозни на седмица-две по 10-тина минути) ,което иначе дори климатроника в режим на Econ си прави сам.
Успех!
- gozzu
- Мнения: 173
- Регистриран на: Пон 24 мар 2008 12:00
- Автомобил: Vw Golf 4 2_8 V6 4Motion 204 hp
- Двигател: BDE 2002 г
- Местоположение: София
Re: Голф 3 въпрос отностно климатроник
Ще използвам темата на колегата за още един въпрос относно климатроника.
Когато дам контакт и запаля двигателя целия дисплей на климатроника започва да мига като излиза всичко което е възможно да изпише на него за около 10-тина секунди и после заработва така както е бил настроен преди да е угасена колата. Не съм сигурен, но това ми се струва, че не е нормално и ако някой може да каже какво е ще съм благодарен. Пробвах да му пускам диагностика със задържане за 15 секунди на ECON+AUTO, ECON+вътрешна вентилация, ECON+ червеното копче за вдигане на градусите и т.н. и нищо не става, не влиза въобще в режим на диагностика за да изпише някакви грешки
П.П има го на снимка в галерията на гаража!
Когато дам контакт и запаля двигателя целия дисплей на климатроника започва да мига като излиза всичко което е възможно да изпише на него за около 10-тина секунди и после заработва така както е бил настроен преди да е угасена колата. Не съм сигурен, но това ми се струва, че не е нормално и ако някой може да каже какво е ще съм благодарен. Пробвах да му пускам диагностика със задържане за 15 секунди на ECON+AUTO, ECON+вътрешна вентилация, ECON+ червеното копче за вдигане на градусите и т.н. и нищо не става, не влиза въобще в режим на диагностика за да изпише някакви грешки

П.П има го на снимка в галерията на гаража!
- Rieger-GTO
- Мнения: 300
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 10:54
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1983
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Голф 3 въпрос отностно климатроник
Още един проблем с който се борех онзи ден в сервиза ,нямах достатъчно време да засеча проблема.При изгасен контролер перките и компресора продължават да работят на контакт или работещ двигател.Някой ако му се е случвало може да сподели!
Също така мига дисплеят при стартиране,но този проблем си е отпреди.
Също така мига дисплеят при стартиране,но този проблем си е отпреди.
- Rieger-GTO
- Мнения: 300
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 10:54
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1983
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Голф 3 въпрос отностно климатроник
Колата ми беше оставена снощи за повече време и съответно остраних проблема.Изгорял транзистор в блока за управление!
- Gencho87
- Мнения: 337
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 18:19
- Автомобил: VW Golf MK3 GT
- Двигател: AEK 1.6 1995
- Местоположение: Разград
Re: Голф 3 въпрос отностно климатроник
Здравейте, извинявам се, че малко се отклонявам от темата, но въпроса ми е: Golf 3 GT'95 - има стандартен климатик, през лятото си работи без грешка, но може ли да се изпозва и през зимата за отопление -ако да значи имам някакъв проблем. защото нещо не иска да топли или аз малко изчаквам, като видя че не ме топли го спирам. Малко не съм наясно за това с климатика през зимата
, за което моля да ме извините и ако можеда ми обясните как стоят нещата.
Всяко мнение ще ми бъде от полза.
Благодаря Ви предварително.

Всяко мнение ще ми бъде от полза.
Благодаря Ви предварително.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 въпрос отностно климатроник
Gencho87 написа:Здравейте, извинявам се, че малко се отклонявам от темата, но въпроса ми е: Golf 3 GT'95 - има стандартен климатик, през лятото си работи без грешка, но може ли да се изпозва и през зимата за отопление -ако да значи имам някакъв проблем. защото нещо не иска да топли или аз малко изчаквам, като видя че не ме топли го спирам. Малко не съм наясно за това с климатика през зимата, за което моля да ме извините и ако можеда ми обясните как стоят нещата.
Всяко мнение ще ми бъде от полза.
Благодаря Ви предварително.
Не,не може.
Автомобилните климатици не са инверторни

Те са единствено и само за охлаждане и даже си имат система,която не позволява зимата да тръгва компресора...примерно при под +5 за оригинален и около +3 до -5 за Диавия не дава да се пуска.
За топлене си се ползва само антифриза както при класическото парно.Същото важи и за климатрониците.Точно затова за топлото няма значение дали има фреон или не в системата на климатика.
Виждал съм система за топлене с фреон на Honda CR-V и HR-V ама....VW са далеч от тази технология още

По повод колегата с перките и компресора - транзистора е,да.По спомен той струваше някакви стотинки...не помня колко точно ама съм сменял на един контролер.Като изгори или не тръгват и двете или бачкат постоянно

- Gencho87
- Мнения: 337
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 18:19
- Автомобил: VW Golf MK3 GT
- Двигател: AEK 1.6 1995
- Местоположение: Разград
Re: Голф 3 въпрос отностно климатроник
Благодаря много за вниманието, питах защото тази сутрин като проверявах нешо друго, реших да пробвам това с климатика и той въобще не се включи, след като се разходих из града - колата се стопли и реших да го пробвам пак - тръгна, температурата беше някъде към -7*С. Четох една друга твоя тема, където беше писал, че е хубаво поне на две седмици да се включва да поработи за около 10-тина мин, ще се постаря да го спзвам
Благодаря Ви пак и безпроблемно шофиране по тия наши пързалки

Благодаря Ви пак и безпроблемно шофиране по тия наши пързалки

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 67 госта