Съответно не виждам логика за двигател с нисък въртящ момент и ниска мощност да се търси вариант за 6-степенна кутия като той дори от скоростта на вятъра ще се забавя на 6-та.
Има го момента,че при 6-степенна кутия 5-та ще е по-къса отколкото при 5-степенна понеже ще е предвидено да има и 6-та..с вместо икономия ще се отрази по-зле на разхода понеже неминуемо доста време ще се кара на 5-та поради недостиг на мощност на 6-та.То и така 1.8 моното при 2500 оборота на 5-та като му дадеш газ само си бучи и не върви (ех,ако вървеше колкото бучеше....
Също така да,вие гледате максималния въртящ момент ама и максималната мощност не е за подценяване при бензиновия двигател и то с толкова малко конски сили.
При дизела съм по-съгласен да се прави - по-рядко ще се налага да се сваля на 5-та заради недостиг на мощност дори да е не повече от 100к.с. ама при бензин и то точно този убит 1.8 моно - безмислено.
Просто дори едно елементарно изпреварване ще води до сваляне на 5-та или дори 4-та...и първо ще сменяш предавки като ненормален и второ няма да постигнеш икономия на гориво.Нямаме чак толкова равни пътища,където да може да се кара на 6-та достатъчно време за да има икономия на горивото и да не се налага минаването на по-ниска предавка заради недостиг на мощност.
Все пак успех!
.
