Проблем с алтернатора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Проблем с алтернатора

Мнениеот marine » Сря 30 дек 2009 14:46


Весели празници на всички.
Спря да ми свети лампата на алтернатора като дам контакт.
Иначе мерих-алтернатора прави зарядка...малко ниска ми се струва 13,9 волта.
Къде да търся проблема? Малкото кабелче което излиза от алтернатора трябва ли да има + ?
В таблото ли е проблема? Търсих с търсачката , но като този проблем не намерих...




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Re: Проблем с алтернатора

Мнениеот bobcho » Сря 30 дек 2009 18:50


Свали таблото с уредите и провери светодиода дали е здрав.През него минава възбуждането да алтернатора и е възможно да нямаш добро зареждане на празен ход.
Ако е изгорял запомни само как са му крачетата и слагай друг.



... не си написал каква е колата !!!


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2325
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с алтернатора

Мнениеот w_smith » Сря 30 дек 2009 20:22


При неработещ реле-регулатор не ми светеше лампата при даване на контакт. Колата е Голф 2.
Пробвай го и това.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с алтернатора

Мнениеот i.e.i » Сря 30 дек 2009 21:12


По малкото кабелче(трябва да има) идва + от таблото.Някъде над стартера обикновенно е прекъснато с букса.


Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Проблем с алтернатора

Мнениеот marine » Чет 31 дек 2009 8:05


Мислех, че в подписа ми има модела...пасат Б4 1.8 моно , 95 година.
Алтернатора е Валео и му сменяхме реле-регулатора с четките. Има два канала под четките на медните втулки, като единия е доста дълбок и незнам дали не е проблем или нарочно са направени. Значи 12 волта трябва да идват от кабела от таблото през диода само при палене за първоначално възбуждане, после 12 волта се появяват от към страната на стартера. Минава ли през предпазител? И кога свети диода?
Четох че някакви спойки по таблото се презапоявали...


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Re: Проблем с алтернатора

Мнениеот bobcho » Чет 31 дек 2009 13:04


Може и спойка да е по таблото (на самото диодче) може и самото диодче да е.Свали го и пробаи с диодчето за температурата дали ще светне - размени ги.


Потребителски аватар
vaikata_milen
Мнения: 263
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли

Re: Проблем с алтернатора

Мнениеот vaikata_milen » Чет 31 дек 2009 14:16


marine написа:Мислех, че в подписа ми има модела...пасат Б4 1.8 моно , 95 година.
Алтернатора е Валео и му сменяхме реле-регулатора с четките. Има два канала под четките на медните втулки, като единия е доста дълбок и незнам дали не е проблем или нарочно са направени. Значи 12 волта трябва да идват от кабела от таблото през диода само при палене за първоначално възбуждане, после 12 волта се появяват от към страната на стартера. Минава ли през предпазител? И кога свети диода?
Четох че някакви спойки по таблото се презапоявали...

колега точно от тези канали ти е проблема,там контактуват четките а каналите са медни и просто са износени,сваляй генератора и ги сменяй с един поялник :да:


Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Проблем с алтернатора

Мнениеот marine » Чет 31 дек 2009 17:12


vaikata_milen написа:
marine написа:Мислех, че в подписа ми има модела...пасат Б4 1.8 моно , 95 година.
Алтернатора е Валео и му сменяхме реле-регулатора с четките. Има два канала под четките на медните втулки, като единия е доста дълбок и незнам дали не е проблем или нарочно са направени. Значи 12 волта трябва да идват от кабела от таблото през диода само при палене за първоначално възбуждане, после 12 волта се появяват от към страната на стартера. Минава ли през предпазител? И кога свети диода?
Четох че някакви спойки по таблото се презапоявали...

колега точно от тези канали ти е проблема,там контактуват четките а каналите са медни и просто са износени,сваляй генератора и ги сменяй с един поялник :да:

И какво се прави с поялника? Аз ми се струва, че тези медните колектори се набиват...с поялника може четки да се сменят.Ако греша ме поправете...


Потребителски аватар
келеш
Мнения: 180
Регистриран на: Сря 21 окт 2009 21:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Стамболийски

Re: Проблем с алтернатора

Мнениеот келеш » Чет 31 дек 2009 20:23


vaikata_milen написа:И какво се прави с поялника? Аз ми се струва, че тези медните колектори се набиват...с поялника може четки да се сменят.Ако греша ме поправете...

Медните колектори се набиват на оста на ротора.А на всеки пръстен има проводник,който се запоява за намотките на ротора.


Потребителски аватар
deyan_petrov
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 19:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с алтернатора

Мнениеот deyan_petrov » Чет 31 дек 2009 20:38


да ама с поялника се си мисля че няма да стане :shock


Потребителски аватар
vaikata_milen
Мнения: 263
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли

Re: Проблем с алтернатора

Мнениеот vaikata_milen » Пет 01 яну 2010 16:51


пръстените старите се чупят,набиват се новите и медните телчета се запояват това и повярваи ми винаги ги правя с калай,няма мърдане стига да имаш хубав поялник и калай :да:


Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Проблем с алтернатора

Мнениеот marine » Нед 03 яну 2010 8:53


Ок мерси на всички. Свалих таблото. Разглобих го и понаместих диодите и презапоих буксата и светна диода. А за колекторите по нататък ако пак се обади ще ги сменя. Продават ли се в магазините и трябва ли да се пристъргват при стругар?


Потребителски аватар
deyan_petrov
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 19:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с алтернатора

Мнениеот deyan_petrov » Нед 03 яну 2010 12:21


Продават се 12лв.за Г2 ми искаха на стругар незнам :|



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgebonev и 92 госта