В профила ти виждам 1991 Голф....но пък ESP, предполагам, че става въпрос за Голф 4/5...Пасат?
Не знам дали си търсил причината, но при тези коли, поне при Голф жилата отиват към ръчната от долната страна на апаратчетата, при което след като се прокъсат маншончетата, които предпазват от проникване на боклук и вода във водачите на жилата зимата се получава съответното замръзване. А и като цяло ръчната не работи читаво ако се е зацапала много.
Срещу около 50лв за нов комплект жила и брони и малко занимавка или посещение в сервиз проблемът се оправя.
Иначе не е нормално лампата да свети в продължение на няколко минути, възможно е да ти е слаб акумулатора, но това мисля, че се проявява само при палене, не би трябвало в движение.
ESP система за стабилност
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ESP система за стабилност
Малко уточнение - това за жилата го направих на Голфа си.
За ESP-то говоря за Аудито си (А4).
За ESP-то говоря за Аудито си (А4).
- worldcoolesdude_
- Мнения: 88
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 1:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Chicago
Re: ESP система за стабилност
Ето ги и моите впе4етления по темата. Колата е имам от април и не я бях пробвал на сняг и лед, та досега това есп само го плуех. Ама ето заваля снега и усетих за какво иде ре4. Зна4и при по - бързо ускорение на сняг или дужд винаги го изклу4вам и оставям халдекса да си върши работата. Но карам ли нормално по пътища на сняг винаги го държа вклу4ено. А аз си напъвам бая независимо от пътните условия. При смяна на лентите с резки маневри и киша есп-то вър6и перфектна работа ако колата по4не да поднася. Също така и доста пъти мее спасявало когато се заиграя на някои завои при сняг, последния път когато си играх без него се оказа 4е има лед и колата стана напълно неувладяна та само по късмет се отървах от един стълб и минах през бордиур. Когато карам по някоя неравност оба4е и колата отско4и от някоя бабунка есп-то се вклу4ва моментално което дразни много.
Необходимостта от ESP
Все по-завишените изисквания към сигурността на пътя поставиха въпроса за задължително оборудване на автомобилите с ESP. Предвижда се това да влезе в сила поетапно – например първо при товарни автомобили, превозващи опасни материали. По-късно задължението ще обхване и новите леки коли. Какво всъщност представлява ESP и как действа тази система? Кратък отговор на този въпрос ще се опитаме да дадем сега.
ESP (Electronic Stability Program) е най-разпространеното от множеството съществиващи съкращения на системата, която помага на водача да овладее автомобила в критични ситуации посредством електроника. В зависимост от производителя названията са различни - ESC, VDC, VSC, DSC, DSTC, но при всяка една от тях принципът на действие е идентичен.
Задачата на ESP е електрониката да осъществява конторл над т.нар. напречна динамика на автомобила, като по този начин предотвратява занасяне и странично приплъзване.
Първообразът на ESP, под название "Управляващо устройство", е патентован от компанията Daimler-Benz още през 1959 година. Реално обаче то е внедрено в автомобил чак през 1994 година. От 1995-а системата влиза в серийното оборудване на Mercedes-Benz CL 600, а впоследствие и на всички S-класи.
Днес системата за динамично стабилизиране е достъпна на практика почти за всеки нов автомобил. Как обаче действа това електронно устройство?
Съвременните електронно стабилизиращи програми са взаимносвързани с ABS-а и електронния блок на двигателя, като ESP активно използва компонентите им. Така се получава единна система, работеща комплексно и обезпечаваща цял набор от спомагателни противоаварийни действия.
Структурно ESP се състои от електронен блок - контролер, който постоянно обработва сигнали, постъпващи от многочислени датчици. Системата използва и стандартните датчици на ABS-а, както и този, който отчита позицията на волана. Основната информация обаче постъпва от два специални сензора, засичащи ъгловата скорост на вертикалната ос и напречното ускорение. Данните за това ъглово отклонение служат за изчисляване на опасността от загуба на стабилност при движение по определена траектория и дадена скорост. При установяване на надвишение на предварително установените стойности контролерът отчита опасност и започва да действа.
За да се върне автомобилът в правилната треактория, системата задейства спирачките на едно или няколко от колелата, в зависимост от ситуацията. Едновременно до електронния блок на двигателя достига команда за намаляване притока на гориво и отнемане на част или целия въртящ момент. Системата работи и при ускорение, и при спиране, а алгоритъмът зависи от конкретната ситуация и от типа предаване на въртящия момент към колелата - предно, задно или 4х4.
При автомобилите, оборудвани с автоматична скоростна кутия с електронно управление, ЕSP е способна да коригира и работата на трансмисията, като е възможно дори и превключване на по-ниска предавка или преминаване на зимен режим, ако е необходимо.
Някои от най-опитните водачи изпитват трудност при управление на автомобил с ESP. За тях е предвидено и изключване на системата, но в повечето случаи това действие не е препоръчително.
Въпреки всички предимства на електронната стабилизираща програма, не трябва да се пренебрегват основните закони на физиката. Задължително условие е водачът да има глава на раменете и да знае, че все пак действието й не е безгранично. Безспорен факт е, че ESP е много важна част от активната безопасност на автомобила.
Източник: Вестник "Авто Пазар"
http://www.youtube.com/watch?v=NiZjeeMExY4&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=L1qt84c2KN0&feature=related
ESP (Electronic Stability Program) е най-разпространеното от множеството съществиващи съкращения на системата, която помага на водача да овладее автомобила в критични ситуации посредством електроника. В зависимост от производителя названията са различни - ESC, VDC, VSC, DSC, DSTC, но при всяка една от тях принципът на действие е идентичен.
Задачата на ESP е електрониката да осъществява конторл над т.нар. напречна динамика на автомобила, като по този начин предотвратява занасяне и странично приплъзване.
Първообразът на ESP, под название "Управляващо устройство", е патентован от компанията Daimler-Benz още през 1959 година. Реално обаче то е внедрено в автомобил чак през 1994 година. От 1995-а системата влиза в серийното оборудване на Mercedes-Benz CL 600, а впоследствие и на всички S-класи.
Днес системата за динамично стабилизиране е достъпна на практика почти за всеки нов автомобил. Как обаче действа това електронно устройство?
Съвременните електронно стабилизиращи програми са взаимносвързани с ABS-а и електронния блок на двигателя, като ESP активно използва компонентите им. Така се получава единна система, работеща комплексно и обезпечаваща цял набор от спомагателни противоаварийни действия.
Структурно ESP се състои от електронен блок - контролер, който постоянно обработва сигнали, постъпващи от многочислени датчици. Системата използва и стандартните датчици на ABS-а, както и този, който отчита позицията на волана. Основната информация обаче постъпва от два специални сензора, засичащи ъгловата скорост на вертикалната ос и напречното ускорение. Данните за това ъглово отклонение служат за изчисляване на опасността от загуба на стабилност при движение по определена траектория и дадена скорост. При установяване на надвишение на предварително установените стойности контролерът отчита опасност и започва да действа.
За да се върне автомобилът в правилната треактория, системата задейства спирачките на едно или няколко от колелата, в зависимост от ситуацията. Едновременно до електронния блок на двигателя достига команда за намаляване притока на гориво и отнемане на част или целия въртящ момент. Системата работи и при ускорение, и при спиране, а алгоритъмът зависи от конкретната ситуация и от типа предаване на въртящия момент към колелата - предно, задно или 4х4.
При автомобилите, оборудвани с автоматична скоростна кутия с електронно управление, ЕSP е способна да коригира и работата на трансмисията, като е възможно дори и превключване на по-ниска предавка или преминаване на зимен режим, ако е необходимо.
Някои от най-опитните водачи изпитват трудност при управление на автомобил с ESP. За тях е предвидено и изключване на системата, но в повечето случаи това действие не е препоръчително.
Въпреки всички предимства на електронната стабилизираща програма, не трябва да се пренебрегват основните закони на физиката. Задължително условие е водачът да има глава на раменете и да знае, че все пак действието й не е безгранично. Безспорен факт е, че ESP е много важна част от активната безопасност на автомобила.
Източник: Вестник "Авто Пазар"
http://www.youtube.com/watch?v=NiZjeeMExY4&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=L1qt84c2KN0&feature=related
Re: ESP система за стабилност
в книжката много точно е написано за ESP ASR прочетете я внимателно тя помага на добрите шофьори но да незабравяме че на лед няма добър шофьор
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: ESP система за стабилност
geni написа:в книжката много точно е написано за ESP ASR прочетете я внимателно тя помага на добрите шофьори но да незабравяме че на лед няма добър шофьор
Много си прав тук.
Re: ESP система за стабилност
не знам мястото подходящо ли е, но някой може ли да се хване да ми обясни като за по-неграмотен колега, как се инсталира допълнително ABS на по-стара немска машина ? Лупо ако трябва да съм точен...
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: ESP система за стабилност
Трудна работа е, колега. А и ще ти излезе доста скъпо. Освен това по принцип промени в спирачната система на автомобила са забранени, а АБС-ът касае точно нея. По-лесно, а вероятно и по-евтино ще ти излезе да замениш колата с такава, която е оборудвана с антиблокировъчна система.
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: ESP система за стабилност
peppoo написа:не знам мястото подходящо ли е, но някой може ли да се хване да ми обясни като за по-неграмотен колега, как се инсталира допълнително ABS на по-стара немска машина ? Лупо ако трябва да съм точен...
Ето колега вече съм го правил. Сложих си на моят Голф3 АБС с ЕДС свалих го от голф 3 ВР6. Работи отлично излезе ми около 400-500лв като съм сменил предни шенкели и задни барабани с дискове. Но резултатът оправда средствата.
viewtopic.php?f=11&t=175170
Мисля че никаде в ЗДВП (закон за движение по пътищата) не пише за забрана за осъваршенстване на спирачната уредба, а дори и да го има няма как да докажат че колата е нямала АБС примерно или по големи дискове..... .
-
- Мнения: 285
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 17:56
- Автомобил: Passat B5 2000g
- Двигател: APU
- Местоположение: Sofia
Re: ESP система за стабилност
Здравейте,от скоро имам Пасат1.8т 2000г и имам едно питане.При контакт светва за малко на таблото ESP,но нямам бутон за вкл.,та дали тази система я има при мен?
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: ESP система за стабилност
Опитай, засили се с 50-60км на някоя писта или по-широко място и завии много ряско на ляво и после веднага на дясно ако не се озовеш в безпомощно състояние и колата започне да върви с вратите на пред значи имаш ЕСП. при поднасяне лампата започва да мига (а възможно е да има и звуков сигнал)botceto написа:Здравейте,от скоро имам Пасат1.8т 2000г и имам едно питане.При контакт светва за малко на таблото ESP,но нямам бутон за вкл.,та дали тази система я има при мен?
-
- Мнения: 672
- Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ESP система за стабилност
малко по- страничен въпрос- фаровете ми примигват при включването на ESP-то, Пасат B5.5. Дали евентуално акумулатора да е отслабнал и ESP-то допълнително го товари и заради това да примигват?
Мерси!
Мерси!
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: ESP система за стабилност
Ксенон имаш ли ? 

-
- Мнения: 672
- Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ESP система за стабилност
Не. С Philips crystal vision съм, но и преди ми премигваше с обикновените крушки.
ne, s philips crystal vision sam, no i predi mi primigvashe, s obiknovenite krushki.
p.p. sorry za ezika no pisha prez telefona
ne, s philips crystal vision sam, no i predi mi primigvashe, s obiknovenite krushki.
p.p. sorry za ezika no pisha prez telefona
Последна промяна от Sunny на Сря 03 фев 2010 16:02, променено общо 1 път.
Причина: Превод в ефир
Причина: Превод в ефир
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: ESP система за стабилност
А като вдигаш прозорците до горе и леко задържиш копчето пак ли премигват ?
Като се пусне ЕСПто по същия начин ли премигват ?
Като се пусне ЕСПто по същия начин ли премигват ?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта