Не че ми се е развалял ключа за фаровете на вентото, но просто съм бръклив човек и реших да му направя профилактика. Колата няма фабрично фарове за мъгла и никога не е имала и ключа ми е напълно обикновен.
Най интересното което забелязах е, че при включен заден фар за мъгла захранване ходи и до голямата букса отпред до ключалката на предният капак (тази от която се разлонява захранването за левия и десен фар).
И се оказа, че превключвателя (електрическата част) е еднакъв за всички (без значение със или без "халогени").
Та ключа се рзглобява по следният начин
Надявам се снимките са красноречиви
С/д малко размишляване върху начина на работа се оказва че различни са само 2 маки плочици които задържат положенията на превключвателя.
Изваждането им е мало трудно но не невъзможно.
Понеже ключа който има опция халоген при издърпване на първата степен включва халоген, на втората халогени и заден фар за мъгла, а обикновенния директно прескача на втората, то се прави следното:
гнездото което съм посочил с отверката го няма, вместо него там има ръб.
Точно това гнездо е за положение халогени, може спокойно да си го направите с бургийка или като мене с нагрято желязо с диаметър близък на съседните два (фабричните).
След модифицирането и връщане по местата и на двете пластинки (задължително трябва да направите и двете иначе не става)имаме:
положение само фарове:
положение халоген:
положение халоген и фар за мъгла отзад:
Идеята скоято го отворих беше да направя профилактика на контактната част, за да достигнем до нея е нужно да свалим врътката за усилване на въртрешното освтление,
след това са свалим и платката и достигаме до това положение:
на снимлата се виждат палчетата които трябва да се преодолеят за да се извади контактната част.
самата контактна част също има няколко палчета
В разцепено състояние изглежда така
Много внимавайте кое откъде сте извадили за да може после по лесно да го сглобите. Лично аз контактните повърхности съм ги чистил със ситна шкурка, като е хубаво да сложите отново "грес" като оригиналната.
аз си сложих пак старата, неми се занимаваще да хода да търся такава
ПП А ето къде се намират и изводите (П-фарове за мъгла отпред, З-фар за мъгла отзад)
Надявам се да съм бил полезен на някого
Ключ за фаровете - профилактика и "тунинг"
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- ilkomuhata
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 18 май 2007 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ключ за фаровете - профилактика и "тунинг"
страхотно си го направил
- mladen0101
- Мнения: 144
- Регистриран на: Вто 14 апр 2009 12:31
- Автомобил: polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: HELLAS
Re: Ключ за фаровете - профилактика и "тунинг"
евала за труда наистина си заслужава инфото
- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ключ за фаровете - профилактика и "тунинг"
Това за халогените е много полезно за такива като мен които нямат позицията на ключа за тях.
Ключета за фарове с тази позиция са скъпи (поради това, че се търсят) и това е една много добра алтернатива.
Да си жив и здрав ...
По ел. часта не трябва да се прави нищо в ключа за да тръгнат халогените или не съм разбрал правилно ?
Ключета за фарове с тази позиция са скъпи (поради това, че се търсят) и това е една много добра алтернатива.
Да си жив и здрав ...
По ел. часта не трябва да се прави нищо в ключа за да тръгнат халогените или не съм разбрал правилно ?
- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Ключ за фаровете - профилактика и "тунинг"
webdude написа:По ел. часта не трябва да се прави нищо в ключа за да тръгнат халогените или не съм разбрал правилно ?
Абсолютно, даже си имаш прекарана почти цялата инсталация. Кабелите (той е само един де) е прекаран чак до буксата (голямата кръглата) от където се разклонява за левия и десен фар.
- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ключ за фаровете - профилактика и "тунинг"
Mapoka написа:webdude написа:По ел. часта не трябва да се прави нищо в ключа за да тръгнат халогените или не съм разбрал правилно ?
Абсолютно, даже си имаш прекарана почти цялата инсталация. Кабелите (той е само един де) е прекаран чак до буксата (голямата кръглата) от където се разклонява за левия и десен фар.
Това го знам, че е прекарана до буксата (тази която е над радиатора) ...
Мерси много градски
- vaso18
- T.N.T.
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
Re: Ключ за фаровете - профилактика и "тунинг"
супер е колега аз отдавна съм го мислил това но никога не съм го правил знаех какво е устройството на ключа но не се хващах да го направя а да те попитам изълба ли канала така че когато си на габарит пак да можеш да ги включиш или трябва да си на фарове за да ги включиш
- koko_GTI
- Мнения: 1243
- Регистриран на: Вто 19 апр 2005 12:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Ключ за фаровете - профилактика и "тунинг"
браво колега
- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Ключ за фаровете - профилактика и "тунинг"
vaso18 написа:изълба ли канала така че когато си на габарит пак да можеш да ги включиш или трябва да си на фарове за да ги включиш
Да, трябва да минеш п/з фаровете за да включиш, ама не съм си играл да дълбая,
пък и много пипкаво ми се видя, понеже другите два улея са много близо и може да се оплеска работата.
Всъщност, аз така и не сложих халогени, затова и не ме е подразнило това, че не може директно да включиш или излючиш от "халоген"
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 16:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ключ за фаровете - профилактика и "тунинг"
колеги аз имам венто и нямах ключ и видях тази тема и реших да купя един ключ за фарове с тази опция за голф но е малко по малък и няма тази чупка на таблото която има ключа на вентото затова ги разглобих и двата и преместих плочките тази която колега я е горил с желязо и ето разликите м/у двете
- Прикачени файлове
-
- IMG_20111002_153200.jpg (22.53 KиБ) Видяна 26063 пъти
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Ключ за фаровете - профилактика и "тунинг"
Значи искате да кажете че разликата в двата ключа (този за халогени и обикновения) е само една дупка и нищо друго по инсталацията и пластинките вътре ?
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 16:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ключ за фаровете - профилактика и "тунинг"
колега за да ти стане така че и на габарит да можеш да си пускаш халогените трябва да замениш тези черните плочки на снимката която съм качил с тези червените, виж колко повече дупки са но ако искаш може и като колега да направиш с нагорещен метал да си направиш 1-на допълнителна дупка само за фаровете да се пускат отделно от задния усилен габарит иначе и без да има позицията само за халогени и най-простото копче като му пуснеш инсталацията светват халогените, НО свети и усиления който много заслепява тези зад теб
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Ключ за фаровете - профилактика и "тунинг"
Някои може ли да ми каже при ключа за фарове кои пин е за "З-фар за мъгла отзад" ?
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 16:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ключ за фаровете - профилактика и "тунинг"
чертвъртото отляво надясно от долния ред .... те са дебело тънко дебело тънко ...тънкото ти е за отдзат
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта