Грешка 4F9 на климтроника на B5
- bobich
- Мнения: 203
- Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Варна
Грешка 4F9 на климтроника на B5
Колеги излезе ми грешка на климатроника 4F9 и духа хладно. Пише че се отнася до Вентилатора за свеж въздух. Моля колегите които се занимават с Климатици (климатроници ) да дадът някакъв съвет. Изчетох доста теми по този въпрос но никой не пише че му духа климтроника хладен въздух... Благодаря предварително.
- Данко
- R.I.P Madcap
- Мнения: 872
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 19:28
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: AJM 1999
- Местоположение: София/Перник/Радомир
- Контакти:
Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5
http://pics.tdiclub.com/data/517/Climat ... ostics.pdf това може да ти свърши работа и използвай търсачката друг път щото има много такива теми
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5
За грешката си прав.Но проблема ти с хладкото не е оттам.
Често се случва да си забиват тази грешка без да има конкретна причина...основно го правят като дадеш на контакт и почти веднага тръгнеш да палиш и колата запали много бързо....тогава се случва да забият грешката заради това,че вентилатора спира за момент,докато запалиш колата а електрониката няма време да отчете това и...забива грешка...при определена серия на контролерите на климатрониците съм го забелязал - не е фатално и не ти е оттам проблема.
други грешки има ли някакви?
по повод хладното - чист ли е антифриза на колата? Често се случва да се задръсти радиатора - може да му помогне промивка,може и да се наложи да се смени.
Коя точно година и месец е колата? При по-старите В5-ци още се ползват старите метални клапи на дупки и може да и няма дунапрена вече.При по-новите минават на плътни пластмасови клапи и там няма грижи с тях.
Виж дали ти ряботят степените за оборотите на вентилатора като хората - от най-ниската до най-високата.
Успех!
Често се случва да си забиват тази грешка без да има конкретна причина...основно го правят като дадеш на контакт и почти веднага тръгнеш да палиш и колата запали много бързо....тогава се случва да забият грешката заради това,че вентилатора спира за момент,докато запалиш колата а електрониката няма време да отчете това и...забива грешка...при определена серия на контролерите на климатрониците съм го забелязал - не е фатално и не ти е оттам проблема.
други грешки има ли някакви?
по повод хладното - чист ли е антифриза на колата? Често се случва да се задръсти радиатора - може да му помогне промивка,може и да се наложи да се смени.
Коя точно година и месец е колата? При по-старите В5-ци още се ползват старите метални клапи на дупки и може да и няма дунапрена вече.При по-новите минават на плътни пластмасови клапи и там няма грижи с тях.
Виж дали ти ряботят степените за оборотите на вентилатора като хората - от най-ниската до най-високата.
Успех!
- bobich
- Мнения: 203
- Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Варна
Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5
zfa159 написа:За грешката си прав.Но проблема ти с хладкото не е оттам.
Често се случва да си забиват тази грешка без да има конкретна причина...основно го правят като дадеш на контакт и почти веднага тръгнеш да палиш и колата запали много бързо....тогава се случва да забият грешката заради това,че вентилатора спира за момент,докато запалиш колата а електрониката няма време да отчете това и...забива грешка...при определена серия на контролерите на климатрониците съм го забелязал - не е фатално и не ти е оттам проблема.
други грешки има ли някакви?
по повод хладното - чист ли е антифриза на колата? Често се случва да се задръсти радиатора - може да му помогне промивка,може и да се наложи да се смени.
Коя точно година и месец е колата? При по-старите В5-ци още се ползват старите метални клапи на дупки и може да и няма дунапрена вече.При по-новите минават на плътни пластмасови клапи и там няма грижи с тях.
Виж дали ти ряботят степените за оборотите на вентилатора като хората - от най-ниската до най-високата.
Успех!
Много благодаря за отговора колега.
За грешката ми стана ясно, сега на дневен ред е духането на хладно: Антифриза е чист (червен), колата е 11.1999г., степените работят както трябва и са наред, но с този пасат от както го имам от 5.2008г. все нещо ме гъбарка с топлото особено есенно време, когато е духало цяло лято студено и като дойде есента и се наложи да пусна топлото и почва цирка. Духа студено, по някое време когато то си реши започва да си духа топло, но никога не е имало много добро парно тази кола. За запушен радиатор съм мислил и аз , но ако е запушен никога няма да духва топло, а то от време на време си духа топличко, но когато то си иска. Колега zfa159 имаш ли ли някакво обяснение. Още веднъж благодаря...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5
Хъм..някаква мъка с радиаторчето (запушване,но частично - масов проблем) или мъка с клапата за топло/студено,но ако беше клапата досега контролера да беше изревал освен ако не е механичен проблема (клапата да е откачена или не добре закачена към ел. мотора,който я мести).
На първо време може да опиташ с промивка на радиаторчето и да видим там какво ще излезе.Ако не се подобри с нищи ситуацията отиваш на софурерче и се пуска самодиагностика на контролера или поне се гледаш живи данни.Съответно се гледа дали клапата се мести от едното крайно дод ругото крайно положение и как това изменя температурата на духалките.
Ако и софт-а не се справи и не покаже да има проблем следва да се разглоби таблото на колата поне до някъде и да се види какво се случва със самите клапи - като за начало дали са от старите с дунапрен и дупки или са от новите - пластмасови,после да се види дали се местятя коректно (то само от една зависи топло/студено дефакто) и ако всичко е ОК - смяна на радиаторчето.
Няма да е 1-вия нито последния В5,който въпреки кристалния си антифриз е със задръстен радиатор...на Пасат 2004-та съм го сменял тази година понеже не само беше позадръстен ами и пробит,а човека е 1-ви собственик на колата и знае какво и е наливал - винаги читав антифриз.
Само да те предупредя - за разлика от по-старите модификации при В5 не може да смениш водния радиатор или да ремонтираш клапите н парното без да източиш фреона от климатичната инсталация на колата.
Успех!
На първо време може да опиташ с промивка на радиаторчето и да видим там какво ще излезе.Ако не се подобри с нищи ситуацията отиваш на софурерче и се пуска самодиагностика на контролера или поне се гледаш живи данни.Съответно се гледа дали клапата се мести от едното крайно дод ругото крайно положение и как това изменя температурата на духалките.
Ако и софт-а не се справи и не покаже да има проблем следва да се разглоби таблото на колата поне до някъде и да се види какво се случва със самите клапи - като за начало дали са от старите с дунапрен и дупки или са от новите - пластмасови,после да се види дали се местятя коректно (то само от една зависи топло/студено дефакто) и ако всичко е ОК - смяна на радиаторчето.
Няма да е 1-вия нито последния В5,който въпреки кристалния си антифриз е със задръстен радиатор...на Пасат 2004-та съм го сменял тази година понеже не само беше позадръстен ами и пробит,а човека е 1-ви собственик на колата и знае какво и е наливал - винаги читав антифриз.
Само да те предупредя - за разлика от по-старите модификации при В5 не може да смениш водния радиатор или да ремонтираш клапите н парното без да източиш фреона от климатичната инсталация на колата.
Успех!
- bobich
- Мнения: 203
- Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Варна
Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5
Само да обобщя това което разбрах:
Първо да промием радиаторчето, ако не с еоправи на ВАГ КОМ, ако и там не се види проблема да се разглоби част от таблото за да се видят клапите.
Правилно ли съм те разбрал колега?
Благодаря
Първо да промием радиаторчето, ако не с еоправи на ВАГ КОМ, ако и там не се види проблема да се разглоби част от таблото за да се видят клапите.
Правилно ли съм те разбрал колега?
Благодаря
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5
Ами...трудно може да се свали само част от таблото за да се видят клапите.
Принцинпо достъп до моторите колкото да се видят има като се свали жабката и се гледа отдолу под корубата на парното по продължение напред от скоростния лост - там са двата мотора.За да се види дали се местят моторите и самите клапи съответно.За да се видят самите клапи дали са от ламарина и дунапрен или са от пластмаса вече трябва да се разглоби сериозно цялото табло.
Успех!
Принцинпо достъп до моторите колкото да се видят има като се свали жабката и се гледа отдолу под корубата на парното по продължение напред от скоростния лост - там са двата мотора.За да се види дали се местят моторите и самите клапи съответно.За да се видят самите клапи дали са от ламарина и дунапрен или са от пластмаса вече трябва да се разглоби сериозно цялото табло.
Успех!
- bobich
- Мнения: 203
- Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Варна
Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5
Благодаря колега, вчера докато си карах се отпуши и при температура от +9 градуса вън в колата духаше много топло, но съм си уговорил едно продухване на радиаторчето в Петък. Дали с въздух ще стане или с вида трябва да е???
Ще пиша резултата макар че го дават +20 градуса в събота.
Ще пиша резултата макар че го дават +20 градуса в събота.
Re: Грешка 4F9 на климтроника на B5
на мен ми излиза грешка 256 и това е. А иначе явният проблем е че не духа в краката! Някой има ли идея за този проблем ????
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 58 госта