добри прочети по задълбочено мненията на колегите... в темпо е Б100 ,за който знаем че в цивилиззованите страни карат само тракторите....в една добра пропорция 50/50 с нафта ,далаверата ти е не е 42 лева а наполовина,,,това го дават за помпи бош ,за моята е 30% био 70 нафта...ако наистина в темпо продават Б100 без да знаят и предупреждават -според мен са престъпници...
добри прочети за евро странити какви са изискванията за биодизела...Б5 ,,Б20,,,най много Б30...нищо че пак се казва биодизел.. в момента ти си с нещо като Б70
Биодизел
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Ако това с горивните филтри е вярно, и тряба да се сменят по често, то смисъла се губи
Филтъра се сменя два-три резервоара след като започнеш да сипваш биодизел, защото ако преди това изобщо не е сипвано, то има налепи по стените на горивната система. Казвал съм го поне 3 пъти тук, във форума. След това си сменяш филтъра когато трябва според производителя. А и колко пари е един филтър, в сравнение с това да караш с ЕКО гориво, по-чист въздух, по-малко зависимост от петролната нафта. Мислете напред и малко по-глобално, а не само за джоба си.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: ...
rudolf написа:добри прочети по задълбочено мненията на колегите... в темпо е Б100 ,за който знаем че в цивилиззованите страни карат само тракторите....в една добра пропорция 50/50 с нафта ,далаверата ти е не е 42 лева а наполовина,,,това го дават за помпи бош ,за моята е 30% био 70 нафта...ако наистина в темпо продават Б100 без да знаят и предупреждават -според мен са престъпници...
добри прочети за евро странити какви са изискванията за биодизела...Б5 ,,Б20,,,най много Б30...нищо че пак се казва биодизел.. в момента ти си с нещо като Б70
Не е точно така. С Б100 може да се кара с по-старите (преди помпа-дюза и комън-рейл) двигатели, каквито явно са болшинството у нас. Не е за предпочитане, но може да се кара. Но е добре да се слага добавка против желиране! Особено зимата. Все пак е нужно и потребителя да се позаинтересува, и да знае повече за горивата, които слага, не мислиш ли?
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ...
rudolf написа:добри прочети по задълбочено мненията на колегите... в темпо е Б100 ,за който знаем че в цивилиззованите страни карат само тракторите....в една добра пропорция 50/50 с нафта ,далаверата ти е не е 42 лева а наполовина,,,това го дават за помпи бош ,за моята е 30% био 70 нафта...ако наистина в темпо продават Б100 без да знаят и предупреждават -според мен са престъпници...
добри прочети за евро странити какви са изискванията за биодизела...Б5 ,,Б20,,,най много Б30...нищо че пак се казва биодизел.. в момента ти си с нещо като Б70
Мерси за съветите. Аз просто направих една проста сметка. Нито смятам да карам с чист био дизел, нито да го смесвам с нафта. Исках да онагледя защо НЯМА да карам с биодизел при сегашните условия и предложения на пазара.

Re: ...
Kalin72 написа:rudolf написа:добри прочети по задълбочено мненията на колегите... в темпо е Б100 ,за който знаем че в цивилиззованите страни карат само тракторите....в една добра пропорция 50/50 с нафта ,далаверата ти е не е 42 лева а наполовина,,,това го дават за помпи бош ,за моята е 30% био 70 нафта...ако наистина в темпо продават Б100 без да знаят и предупреждават -според мен са престъпници...
добри прочети за евро странити какви са изискванията за биодизела...Б5 ,,Б20,,,най много Б30...нищо че пак се казва биодизел.. в момента ти си с нещо като Б70
Не е точно така. С Б100 може да се кара с по-старите (преди помпа-дюза и комън-рейл) двигатели, каквито явно са болшинството у нас. Не е за предпочитане, но може да се кара. Но е добре да се слага добавка против желиране! Особено зимата. Все пак е нужно и потребителя да се позаинтересува, и да знае повече за горивата, които слага, не мислиш ли?
...това не е за предпочитане ,но може да се кара ми звучи нещо като коресилин вместо бензин...доказано е че може..
....и какво излезе, да знае потребителя???- може да се кара с по старите дизели ,но не е препорачително,,,на старите дизели им яде гумите..а на по новите ??? ,,е за кой всъщност е Б100??? оставам с впечатление че Б100 не е готов продукт за автомобилите, а е една от съставките за биодизел... кажи как да се интересува всеки водач като тук седим и гадаем -що е то? а на бензиностанцийте на темпо не знаят какъв биодизел продават??
при българската нафта добавка за зимата и е нужна и на нея -камо ли на биото..аз там мисля да не рискувам.
евродизела който се прави в бг е по БДС до минус 10 градуса...според мен трябва да се казва булгардизел. а за Б100 ,никс каза че са му казали ,до към октомври...смятам го 5 градуса...
относно екологията -защо аз да мисля и да си чупя колата...можеше и всички да помислят в лицето на държавата,например да няма ДДС или данък печалба на производителя..или да се дотира докато се развие от акциза на петролните продукти??? в америка още с сяра карат,,,аз ще търся помпа после за да съм еко-фешън...
ей сега от нова година ще еб*т и тия с пропан бутана.....от 2001ва когато думна един москвич при 45 градуса на аерогарата няма инциденти,сега се сетили че е опасно...и като ми сложат жълт стикер-и ми вземат пари за преглед на газовата - и вече ставам безопасен...нали е еко пропан бутана,,що му сложиха акциз??
иначе в момента съм още с Б90 някъде,,,струва ми се че с всеки ден колата се развървява повече и работи адски приятно..забелязвам при палене на студено ,леко замисляне първите няколко оборота докато се изфорсира..
...
... а не виждам и какво общо има с нефтената зависимост...
1. за сега трябва да се меша а не е самостоятелен продукт,,,
2. както се вдигне цената на горивата-моментално се вдигна и цената на Б100, в което няма нафта за да се отрази пряко...
3. цяла европа да мине на био....още по добре за всички останали...кой превари-той завари и след 20-30 години , кой ял -ял
кой е*ал -*бал пускаме кепенците....сергията затваря...обаче докато тук се правим на еко и се занимаваме с маймунджалаци и си набиваме акцизи...в америка и китай си развиват икономиката с евтини горива...
има много хляб в това нещо но за сега,нито е настъпил момента,нито държавата е създала условия...
1. за сега трябва да се меша а не е самостоятелен продукт,,,
2. както се вдигне цената на горивата-моментално се вдигна и цената на Б100, в което няма нафта за да се отрази пряко...
3. цяла европа да мине на био....още по добре за всички останали...кой превари-той завари и след 20-30 години , кой ял -ял
кой е*ал -*бал пускаме кепенците....сергията затваря...обаче докато тук се правим на еко и се занимаваме с маймунджалаци и си набиваме акцизи...в америка и китай си развиват икономиката с евтини горива...
има много хляб в това нещо но за сега,нито е настъпил момента,нито държавата е създала условия...
Ето пак някои експерименти които си направих този уикенд.
Първо ето най-изчерпателния сайт за биодизел. http://journeytoforever.org/biodiesel_v ... ml#quality
Всякакво инфо свързано с него, рецепти за производството му, начин на съхранение и тестове за качество. Оповавайки се на описаното там реших да изтествам горивото което използвам в домашни условия
Сипах в 3 шишета по-малко количество от био-то.
първите две сложих едното в камерата на хладилникаа второто в нормалната част, т.е едното на -10 градуса (както показваше термометъра) а второто на 5 градуса целзии (пак по показанията на термометъра който сложих в хладилника)
Ето резултата:
Третото шише напълних 1:1 вода с биодизел. Това е най-автентичния тест за качество според гореспоменатия сайт. Разклатете силни бутилката до получаването на хомогенна течност подобна на боза и я оставете. Ако горивото ви е качествено само след няколко минути водата и биодизела трябва да се отделят с ясно очертана граница. Ако след 10тина минути между водата и горивото се получи размита или майонезо-подобен слой - горивото не е добре очистено. Или се е получил "сапун" (рецептата за производство е много подобна на бабините рецепти за правене на сапун
та както виждате:

При мен теста мина идеално. Двете течности се отделиха с много ясно очертана граница.
И накрая един малък тест за евентуелано смесване с добавка
Получи се отвартително отровно зелена смес която въпреки всичко замръзна в камерата на хладилника, но на тази добавка не пишеше че е за зимата.
Първо ето най-изчерпателния сайт за биодизел. http://journeytoforever.org/biodiesel_v ... ml#quality
Всякакво инфо свързано с него, рецепти за производството му, начин на съхранение и тестове за качество. Оповавайки се на описаното там реших да изтествам горивото което използвам в домашни условия
Сипах в 3 шишета по-малко количество от био-то.
първите две сложих едното в камерата на хладилникаа второто в нормалната част, т.е едното на -10 градуса (както показваше термометъра) а второто на 5 градуса целзии (пак по показанията на термометъра който сложих в хладилника)
Ето резултата:
Третото шише напълних 1:1 вода с биодизел. Това е най-автентичния тест за качество според гореспоменатия сайт. Разклатете силни бутилката до получаването на хомогенна течност подобна на боза и я оставете. Ако горивото ви е качествено само след няколко минути водата и биодизела трябва да се отделят с ясно очертана граница. Ако след 10тина минути между водата и горивото се получи размита или майонезо-подобен слой - горивото не е добре очистено. Или се е получил "сапун" (рецептата за производство е много подобна на бабините рецепти за правене на сапун

та както виждате:
При мен теста мина идеално. Двете течности се отделиха с много ясно очертана граница.
И накрая един малък тест за евентуелано смесване с добавка
Получи се отвартително отровно зелена смес която въпреки всичко замръзна в камерата на хладилника, но на тази добавка не пишеше че е за зимата.
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Получи се отвартително отровно зелена смес която въпреки всичко замръзна в камерата на хладилника, но на тази добавка не пишеше че е за зимата.
А биодизелът съвместим ли е с популярните у нас добавки за дизел? От резултата при горния експеримент нещо се плаша...Аз зареждам само V-Power Diesel и OMV Sprint Diesel, а в тях има някакви добавки? Да не се обърка нещо

Ами не знам, аз само за проба, не съм го сипал в резервоара. на този сайт който споменах, пише че си има специални добавки за биодизел. Имаше линкове на производителите и марките им.
Четете, там има адски много информация. Това го намерих във форума на Оффроудърите
за което им благодаря. Даже един от тях си беше направил вкъщи. Общо взето ти трябва отработено олио, сода каустик и етанол/метанол, и съответните съдове
Може някога да се пробвам, имам няколко познати химици, които това и работят.
Четете, там има адски много информация. Това го намерих във форума на Оффроудърите


Може някога да се пробвам, имам няколко познати химици, които това и работят.
Kalin72 написа:... а не виждам и какво общо има с нефтената зависимост...
Съжалявам, че не си разбрал цялата същност на биогоривата (не е само биодизела). Може да се каже дори, че е философия![]()
Nix го е написал многократно тук, струва си да се замислим.
теоритично съм го разбрал...но за сега е доказано че цената е определяща...когато екологията стане по икономически изгодна само тогава може да се прилага и на практика...е петрола работата е -кой предвари-той завари, в глобален мащаб,според мен...
предлагам да не спамим техническия аспект на темата с философски разсъждения...
благодаря на колегата никс за нагледните експерименти.,,много е интересен всеки негов пост.
относно екомобила ми - към 400 километра пробег Б90,,,не съм сменял филтър,,,може и да си внушавам ,но първата 1 минута държи 50-100 оборота по ниско ( нагласил съм на 1000 топъл, на нафта първата минута ми е на 900, с биото ми е 850) и като че ли при палене половин, един оборот по бавно пали,,,но може и да греша)
колата е в гараж при около 15 градуса...при студен двигател като че ли има по занижена мощност от нафтата,но след влизане в нормална температура -ако не е по добре-със сигурност не е по зле(въпреки че пишеше за понижена мощност,мисля че двигателя набира по добре)
При мен забелязвам същите признаци. Когато е студен пали с една идея по дълго (примерно 1/2 оборот повече)
Относно мощността усещанията са ми противоречиви. Ту ми се струва че по-не върви, ту че е доста по-пъргав. Предположенията са ми че филтъра може да има пръст в тази работа. Вчера като запалих студен много замириса на скара! , принципно мирише повече на пържено (картофи или нещо друго)
може да изглежда смешно но е така:) и малко пушеше с видим пушек, но след като загря всичко изчезна както си беше през повечето време.
Според мен има значение каква е изходната суровина. По разни сайтовете пише че се прави от всичко - животинска и растителна мазнина, но много добри качества (по-добри от останалите) имало маслото от рапица.
Относно мощността усещанията са ми противоречиви. Ту ми се струва че по-не върви, ту че е доста по-пъргав. Предположенията са ми че филтъра може да има пръст в тази работа. Вчера като запалих студен много замириса на скара! , принципно мирише повече на пържено (картофи или нещо друго)

Според мен има значение каква е изходната суровина. По разни сайтовете пише че се прави от всичко - животинска и растителна мазнина, но много добри качества (по-добри от останалите) имало маслото от рапица.
никси,,и при мен като го запаля на студено мирише повече,,,но симисля че е нормално....аз и на нафта като е студен пометва едно кълбенце с първото вдишване и 1вите 1-2 минутки намирисва на нафта....с мощността днес си играх,,може и да си внушавам ,но преди 80 градуса е малко занижена,,,,но въпроса е когато загрее - значи ако го карам с 1500-2000 оборота и започна да го ръчкам -20-30 секунди(няколко изцеждания) е по муден- уш оборотомена върви нормално-а го усещам по умрял като че ли....като го покарам два светофара на 3000-4500 ,след това и да върна газта,,,и да намаля и прочие ,си има ряз и дори и на 2000 оборота си дърпа по бодро може би и от нафта......
може и да си внушавам,,,пробвай,макар че аз съм прост дизел....
може и да си внушавам,,,пробвай,макар че аз съм прост дизел....
....
никси,,,мислил ли си да направиме ако не системата с двата резервоара и за нафта,,,,поне един топлообменик да влиза биото на към 70-80 градуса в помпата???
и как би се отразил като го караме и само на нафта и я загряваме???
и как би се отразил като го караме и само на нафта и я загряваме???
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 107 госта