Питане за вакууми на карбуратор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19350
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Питане за вакууми на карбуратор

Мнениеот stefan4o » Сря 07 апр 2010 20:38


Проблемът е следният: според по-запознати от мен, когато автомобилът е студен във филтърната кутия трябва да влиза леко топъл въздух - получава го от изпускателния колектор. Обратно - когато колата загрее трябва да взема въздух от студената част на колата - подкалника. По принцип след проблемите си с газовото реших да се позаиграя малко, понеже без клапата за топъл/студен въздух колата не работеше добре, та се наложи пак да върна вакуумите и да я пусна в действие. Обаче ми прави впечатление, че по схемата, по която съм вързал вакуумите клапата е постоянно отворена в положение "топъл въздух" независимо на студен или топъл мотор. Схемата я прилагам на снимка, опитах се с рисунка да дам представа как съм навързал вакуумите. Изобщо някой ако може да ме светне какъв е принципът на действие на тая система за въздуха ще съм му много благодарен.
Автомобилът е Джета Мк2 с ABU двигател и присаден карбуратор 2е3 Пиербург, съответно с филтърната му кутия, оригиналната.
Изображение




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Питане за вакууми на карбуратор

Мнениеот pas1.8mi » Сря 07 апр 2010 20:51


На капака на Карбуратора(Моното) има едно блокче с две щутцерчета!Едното е черно,а другото месингово!Това блокче е термо-клапан!Ако не си го свързал, винаги ще ти засмуква топъл въздух двигателя! :idea:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19350
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за вакууми на карбуратор

Мнениеот stefan4o » Сря 07 апр 2010 21:10


Колега, ако говориш за това, което аз съм нарекъл "датчик", свъзан е. То е едно оранжево такова, с два щуцера отдолу на капака - от карба отива в единия и после излиза един, който влиза над клапата, в едно кръгло такова, което дефакто я вдига, посредством вакуум. За едно и също нещо ли говорим?


zdravko_jett
Мнения: 1877
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Питане за вакууми на карбуратор

Мнениеот zdravko_jett » Сря 07 апр 2010 21:48


значи при мен когато работи на тихи обороти няма зачение загрял или студен двигател смуче от по малкия отвор който е за топъл въздух от колектора акто дадеш газ създава се вкуум и отватя клапатаи почва да дърпа от по голямия отвор с маркуча към калника, маркучлето за вкуума влиза в кутията после излиза с друг маркуч и е вързана под дроселната клапа, не знам дали това отваряне е нормално при мен но е така


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Питане за вакууми на карбуратор

Мнениеот pas1.8mi » Сря 07 апр 2010 21:59


stefan4o написа:Колега, ако говориш за това, което аз съм нарекъл "датчик", свъзан е. То е едно оранжево такова, с два щуцера отдолу на капака - от карба отива в единия и после излиза един, който влиза над клапата, в едно кръгло такова, което дефакто я вдига, посредством вакуум. За едно и също нещо ли говорим?


Явно за едно и също говорим! :wink:


Zlobomir
Мнения: 991
Регистриран на: Сря 15 ное 2006 10:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Питане за вакууми на карбуратор

Мнениеот Zlobomir » Сря 07 апр 2010 22:00


На капака над двигателя на Пирбург си има схема. Поне на моята 26 годишна колица се е запазила. Утре ще мога да снимам, но апаратът ще е кофти. Трябва да имаш и една пластмасова "круша", колкото юмрук, кръгла, която при мен липсваше! Намира се отдясно, точно на ръба и се крепи с ламаринка.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Питане за вакууми на карбуратор

Мнениеот theultimate » Чет 08 апр 2010 10:56


И аз се боря със същия проблем. Само дето моята клапа без вакуум смуче студено, а когато има вакуум смуче топло. Е - по необясними причини винаги има вакуум в маркучето -> винаги смуче топъл въздух. Възможно ли е датчика в кутията (по сервизните програми го дават dual thermostat) да е заминал?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19350
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за вакууми на карбуратор

Мнениеот stefan4o » Чет 08 апр 2010 11:15


theultimate написа:И аз се боря със същия проблем. Само дето моята клапа без вакуум смуче студено, а когато има вакуум смуче топло. Е - по необясними причини винаги има вакуум в маркучето -> винаги смуче топъл въздух. Възможно ли е датчика в кутията (по сервизните програми го дават dual thermostat) да е заминал?

При мен е абсолютно същия проблем, винаги има вакуум и съответно клапата винаги е отворена и дърпа топъл въздух... Да не би да съм разменил местата на вакуумите за този дуал термостат?


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Питане за вакууми на карбуратор

Мнениеот theultimate » Чет 08 апр 2010 11:20


Доколкото гледах снимки в нета като отвориш капака и от двата щуцера по-близкия трябва да е към клапата, а този отзад - към карбуратора и точно така са вързани при мен.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Питане за вакууми на карбуратор

Мнениеот Winner25 » Чет 08 апр 2010 11:27


Не знам дали при карбураторите е важно като е студен мотора да влиза топъл въздух, но във форума бях чел, че е по добре да влиза постоянно студен въздух, дори и зимата.
Аз съм откачил вакума на клапата и карам постоянно на студен въздух. Защо не пробвате да застопорите по някакъв начин клапата в положение "топъл въздух" и да разкарате въздуховода от филтърната кутия до колекторите :roll:


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Питане за вакууми на карбуратор

Мнениеот theultimate » Чет 08 апр 2010 11:33


То при мен си е така....като винаги има вакуум и още откакто взех колата липсва въздуховода и ламарината към колекторите :) Идеята е как да работи оригинално системата - сутрин да не гасне, а на загрят мотор да не се спъва с топъл въздух.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19350
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за вакууми на карбуратор

Мнениеот stefan4o » Чет 08 апр 2010 12:03


Ами при мен нямам такива проблеми, но е твърде възможно сместта ми да е обогатена, понеже пак си пипах тройника скоро. Просто работи малко неравномерно, което ме дразни супер много. От предишната газстанция, която зареждах колата работеше като часовник - стрелката на оборотите кове и не мърда, а сега лекинко се усеща, че има колебания. Предстои да сменя филтъра на газовата, може би и ще разглобя нацяло изпарителя да му направя и профилактика, само да имам време...


Zlobomir
Мнения: 991
Регистриран на: Сря 15 ное 2006 10:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Питане за вакууми на карбуратор

Мнениеот Zlobomir » Пет 09 апр 2010 13:25


Ето я обещаната схема. Съжалявам за качеството и забавянето.
Прикачени файлове
000409_141236.jpg


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за вакууми на карбуратор

Мнениеот Muncho » Съб 10 апр 2010 18:28


Преди 4-5 години като взех каляската и отидох за сервизиране при Ваското1, познайте кое бе първото нещо което разкара?
Аха.. точно така... директно изскуба вакуумите за топъл/студен въздух и запуши дупката на карба.
Каза че "термодатчикът" на филтърната кутия е първото нещо което заминава и след това само смуче...
Също обясни и че швабата е сложил това за да не обледява филтъра, което за нашите ширини е безсмислено.
От тогава не съм имал проблеми свързани с това нещо.
И все пак да кажа че карам колата само на бензин и може би не е чак толкова чувствителна дали въздухът който влиза е студен или топъл.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Питане за вакууми на карбуратор

Мнениеот theultimate » Съб 10 апр 2010 19:18


Сега гледах въпросния термостат в кутията на филтъра, изглежда ми че е отделна част. Не се ли продава по магазините :roll:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта