Автоматични скорости масло ?
- Lazik
- Мнения: 27
- Регистриран на: Пон 21 яну 2008 8:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Автоматични скорости масло ?
Едно въпросче.... сменя ли се маслото на автоматика ?
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Автоматични скорости масло ?
Да сменя се ... можеш да провериш в някой сайт на производител на масла . В каталога на Лики Моли излиза това за твоя модел .
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/id/pa_oil_guide.html
Capacity : System Capacity 2,6-3 liter Service fill
: System Capacity 9 liter Initial fill
· Use : Normal
· Intervals : Check 60000 km
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/id/pa_oil_guide.html
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Автоматични скорости масло ?
Здрасти колега,
пишеш точно навреме - преди 2 дни минах по този път, та мога да споделя:
Както можеш да видиш от картинката, в една известна "библия" са споменати следните количества:
3 литра, ако се сменя по конвеционалния начин
9 литра, ако се пълни напълно наново.
Откъде иде разликата: Ако се източи маслото по нормален път през "пробка", то тогава в затворената система остава по-голямата част от маслото. Затова с доливане влизат 3 литра, или (непроверено инфо, по спомени ->) някъде към 4-4,5, което идва оттам, че наливат на неохладена кутия (VW предписват маслото да се мери с термосензор, защото смяната трябва да стане при определена температура), и я пренапълват (край на спомените).
Съответно като долееш 3 литра ново масло на 9литрова затворена система, оставям на теб да прецениш каква смес се получава вътре в кутията.
Затова аз избрах по-скъпия вариант, а именно - пълното изпомпване на маслото от кутията и цялото му сменяне с ново. При тази операция в системата по принципа на скачените съдове се налива ново масло, изпомпвайки старото. Това се прави докато почне при изпомпване да излиза чисто масло. При мен са били необходими 2 литра за "прочистване" и 9 литра за пълнене на системата.
При тази интервенция отделно се сменя един филтър (метален) на скоростната кутия, изпразва се масления леген на кутията от боклуците, които са се събрали вътре, и се слага няква течност за прочистване на кутията.
Освен това е добре при 4motion да се смени маслото на преден и заден диф - при мен задния не са успели да отвият болтчето, а за предния майстора ми каза, че нямало пробка, та можело само при сваляне на целия мост да се източи маслото. Това инфо пасва на моята информация, която я взех от Аутодата - там е поаказана само смяна на маслото на задния диф
Като последно във картинката виждаш Verteilergetriebe, което аз не го знам как е на БГ, обясниха ми го като "изравнителна предавателна кутия", там влизат още 0,75-0,8 литра
Моля за снизхождение от по-знаещите, ако някое обозначение не пасва като хората, опитвам се да обясня от страна на лаик по автомобилна техника...
Ще питаш: Колко струва? Ми ще ти кажа частите (тва са цени в Германия, имай предвид), сметката ми е в ръцете тамън:
Филтър на скоростната: 28 евро
11 литра масло, литъра е 13,50 евро
Масло за Verteilergetriebe 19 евро
Почистващо 15 евро
оттук нататък идва работата...3-4 часа заедно със тест карането след това горе-долу
Има ли полза: Определено да. Имах понякога един "къч" при спиране на светофар при поредицата 3-2-1 скорост, които не беше кой знае кво, но си личеше, че не трябва да е така. Освен това, при 4та скорост и между 1000 и 1400 оборота имаше едно неприятно ръмжене, което го чувтствах така, все едно механиката на колата иска една предавка по-надолу, а пък електрониката на кутията не беше програмирана "да пусне" една предавка надолу. Та това се махна съвсем, и мога да кажа, че при нормално каране/обороти вече не може да се усети превключване, когато предавките се изреждат нагоре (1-2-3-4-5). Преди имаше такова усещане, макар и лека забележимо.
С една дума - ефект има, осезателен, кутията превключва осезаемо по-добре (макар и да го правеше и преди добре, не съм имал голям проблем с кутията, смяната я направих превантивно).
Надявам се да съм ти бил полезен,
Успех!
пишеш точно навреме - преди 2 дни минах по този път, та мога да споделя:
Както можеш да видиш от картинката, в една известна "библия" са споменати следните количества:
3 литра, ако се сменя по конвеционалния начин
9 литра, ако се пълни напълно наново.
Откъде иде разликата: Ако се източи маслото по нормален път през "пробка", то тогава в затворената система остава по-голямата част от маслото. Затова с доливане влизат 3 литра, или (непроверено инфо, по спомени ->) някъде към 4-4,5, което идва оттам, че наливат на неохладена кутия (VW предписват маслото да се мери с термосензор, защото смяната трябва да стане при определена температура), и я пренапълват (край на спомените).
Съответно като долееш 3 литра ново масло на 9литрова затворена система, оставям на теб да прецениш каква смес се получава вътре в кутията.
Затова аз избрах по-скъпия вариант, а именно - пълното изпомпване на маслото от кутията и цялото му сменяне с ново. При тази операция в системата по принципа на скачените съдове се налива ново масло, изпомпвайки старото. Това се прави докато почне при изпомпване да излиза чисто масло. При мен са били необходими 2 литра за "прочистване" и 9 литра за пълнене на системата.
При тази интервенция отделно се сменя един филтър (метален) на скоростната кутия, изпразва се масления леген на кутията от боклуците, които са се събрали вътре, и се слага няква течност за прочистване на кутията.
Освен това е добре при 4motion да се смени маслото на преден и заден диф - при мен задния не са успели да отвият болтчето, а за предния майстора ми каза, че нямало пробка, та можело само при сваляне на целия мост да се източи маслото. Това инфо пасва на моята информация, която я взех от Аутодата - там е поаказана само смяна на маслото на задния диф
Като последно във картинката виждаш Verteilergetriebe, което аз не го знам как е на БГ, обясниха ми го като "изравнителна предавателна кутия", там влизат още 0,75-0,8 литра
Моля за снизхождение от по-знаещите, ако някое обозначение не пасва като хората, опитвам се да обясня от страна на лаик по автомобилна техника...
Ще питаш: Колко струва? Ми ще ти кажа частите (тва са цени в Германия, имай предвид), сметката ми е в ръцете тамън:
Филтър на скоростната: 28 евро
11 литра масло, литъра е 13,50 евро
Масло за Verteilergetriebe 19 евро
Почистващо 15 евро
оттук нататък идва работата...3-4 часа заедно със тест карането след това горе-долу
Има ли полза: Определено да. Имах понякога един "къч" при спиране на светофар при поредицата 3-2-1 скорост, които не беше кой знае кво, но си личеше, че не трябва да е така. Освен това, при 4та скорост и между 1000 и 1400 оборота имаше едно неприятно ръмжене, което го чувтствах така, все едно механиката на колата иска една предавка по-надолу, а пък електрониката на кутията не беше програмирана "да пусне" една предавка надолу. Та това се махна съвсем, и мога да кажа, че при нормално каране/обороти вече не може да се усети превключване, когато предавките се изреждат нагоре (1-2-3-4-5). Преди имаше такова усещане, макар и лека забележимо.
С една дума - ефект има, осезателен, кутията превключва осезаемо по-добре (макар и да го правеше и преди добре, не съм имал голям проблем с кутията, смяната я направих превантивно).
Надявам се да съм ти бил полезен,
Успех!
- Lazik
- Мнения: 27
- Регистриран на: Пон 21 яну 2008 8:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Автоматични скорости масло ?
Мерси за инфото
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 26 окт 2009 14:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Автоматични скорости масло ?
Един от най-добрите майстори в Русе ми обясни, че се сменя на 60000 км или на 3 години, понеже си губи качествата маслото.
Re: Автоматични скорости масло ?
Понеже го минах и аз тоя урок с маслото на АСК,споделям - консумативите са на цена малко повече от 200 лв -
6 литра масло, филтър и гарнитура;в сервиз на VW ми предложиха цена около 800 лв и аз им пожелах....сещате
се какво;можеш да си смениш маслото и сам,стига да имаш хубав канал(дълбок,осветен)да си средно грамотен технически и за предпочитане + 1 помощник.Ако искаш подробности по смяната - ще ги споделя тук...
6 литра масло, филтър и гарнитура;в сервиз на VW ми предложиха цена около 800 лв и аз им пожелах....сещате
се какво;можеш да си смениш маслото и сам,стига да имаш хубав канал(дълбок,осветен)да си средно грамотен технически и за предпочитане + 1 помощник.Ако искаш подробности по смяната - ще ги споделя тук...
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Автоматични скорости масло ?
"Имах понякога един "къч" при спиране на светофар при поредицата 3-2-1"
Мой колега има подобен "къч" при ускорение между 2 и 3-та.
Първата кутия я ремонтира , после втора купува - все същото.
Мой колега има подобен "къч" при ускорение между 2 и 3-та.
Първата кутия я ремонтира , после втора купува - все същото.
- Lazik
- Мнения: 27
- Регистриран на: Пон 21 яну 2008 8:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Автоматични скорости масло ?
Днес проверих за смяна на маслото в Юнитрейд
Та...
7 литра по 36 лева
Фелтър 93 лева
Гарнитура 53 лева
Работа около 100 лева
Та всичка около 500 левчета .....
Та...
7 литра по 36 лева
Фелтър 93 лева
Гарнитура 53 лева
Работа около 100 лева
Та всичка около 500 левчета .....
- Lazik
- Мнения: 27
- Регистриран на: Пон 21 яну 2008 8:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Автоматични скорости масло ?
Чудомир написа:Здрасти колега,
пишеш точно навреме - преди 2 дни минах по този път, та мога да споделя:
Както можеш да видиш от картинката, в една известна "библия" са споменати следните количества:
3 литра, ако се сменя по конвеционалния начин
9 литра, ако се пълни напълно наново.
Откъде иде разликата: Ако се източи маслото по нормален път през "пробка", то тогава в затворената система остава по-голямата част от маслото. Затова с доливане влизат 3 литра, или (непроверено инфо, по спомени ->) някъде към 4-4,5, което идва оттам, че наливат на неохладена кутия (VW предписват маслото да се мери с термосензор, защото смяната трябва да стане при определена температура), и я пренапълват (край на спомените).
Съответно като долееш 3 литра ново масло на 9литрова затворена система, оставям на теб да прецениш каква смес се получава вътре в кутията.
Затова аз избрах по-скъпия вариант, а именно - пълното изпомпване на маслото от кутията и цялото му сменяне с ново. При тази операция в системата по принципа на скачените съдове се налива ново масло, изпомпвайки старото. Това се прави докато почне при изпомпване да излиза чисто масло. При мен са били необходими 2 литра за "прочистване" и 9 литра за пълнене на системата.
При тази интервенция отделно се сменя един филтър (метален) на скоростната кутия, изпразва се масления леген на кутията от боклуците, които са се събрали вътре, и се слага няква течност за прочистване на кутията.
Освен това е добре при 4motion да се смени маслото на преден и заден диф - при мен задния не са успели да отвият болтчето, а за предния майстора ми каза, че нямало пробка, та можело само при сваляне на целия мост да се източи маслото. Това инфо пасва на моята информация, която я взех от Аутодата - там е поаказана само смяна на маслото на задния диф
Като последно във картинката виждаш Verteilergetriebe, което аз не го знам как е на БГ, обясниха ми го като "изравнителна предавателна кутия", там влизат още 0,75-0,8 литра
Моля за снизхождение от по-знаещите, ако някое обозначение не пасва като хората, опитвам се да обясня от страна на лаик по автомобилна техника...
Ще питаш: Колко струва? Ми ще ти кажа частите (тва са цени в Германия, имай предвид), сметката ми е в ръцете тамън:
Филтър на скоростната: 28 евро
11 литра масло, литъра е 13,50 евро
Масло за Verteilergetriebe 19 евро
Почистващо 15 евро
оттук нататък идва работата...3-4 часа заедно със тест карането след това горе-долу
Има ли полза: Определено да. Имах понякога един "къч" при спиране на светофар при поредицата 3-2-1 скорост, които не беше кой знае кво, но си личеше, че не трябва да е така. Освен това, при 4та скорост и между 1000 и 1400 оборота имаше едно неприятно ръмжене, което го чувтствах така, все едно механиката на колата иска една предавка по-надолу, а пък електрониката на кутията не беше програмирана "да пусне" една предавка надолу. Та това се махна съвсем, и мога да кажа, че при нормално каране/обороти вече не може да се усети превключване, когато предавките се изреждат нагоре (1-2-3-4-5). Преди имаше такова усещане, макар и лека забележимо.
С една дума - ефект има, осезателен, кутията превключва осезаемо по-добре (макар и да го правеше и преди добре, не съм имал голям проблем с кутията, смяната я направих превантивно).
Надявам се да съм ти бил полезен,
Успех!
А къде го смени и колко ти излезе крайна цена ?
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Автоматични скорости масло ?
Аз моето масло го смених в Германия, защото там съм по-голяма част от времето. А и по този начин, който съм описал по-горе, не съм чувал да сменят в БГ.
Тва със седемте литра ме съмнява, защото моята скоростна кутия не е много по-различна от твойта (освен по буквата евентуално), но като обем масло са си 9 литра по книга.
Начина на смяна съм го описал специално за хората, които твърдят, че на типтроник на 5.5 се сменят 3-4-5 литра.
Цената няма да я кажа, че ще стана за смях на форума, но е осезателно над твойто
Тва със седемте литра ме съмнява, защото моята скоростна кутия не е много по-различна от твойта (освен по буквата евентуално), но като обем масло са си 9 литра по книга.
Начина на смяна съм го описал специално за хората, които твърдят, че на типтроник на 5.5 се сменят 3-4-5 литра.
Цената няма да я кажа, че ще стана за смях на форума, но е осезателно над твойто
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 05 мар 2019 13:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Автоматични скорости масло ?
Здравейте колеги! Извинявам се че не е баш по темата..
Може ли някой който се е сблъсквал с проблема да каже.
4 и 5 боксуват и 3та се опитва.
Купил съм 8л масло и дискове.
Какво следва след отварянето и затварянето на кутията трябва ли да се адаптира?!
Може ли някой който се е сблъсквал с проблема да каже.
4 и 5 боксуват и 3та се опитва.
Купил съм 8л масло и дискове.
Какво следва след отварянето и затварянето на кутията трябва ли да се адаптира?!
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Автоматични скорости масло ?
Колата каква е?
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 05 мар 2019 13:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Автоматични скорости масло ?
VW Bora 1.9 tdi 131 автоматик
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: volodya iliev и 188 госта