Голф 4 Ремонт на джойстик за ел. огледала

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Zlobomir
Мнения: 991
Регистриран на: Сря 15 ное 2006 10:46
Автомобил:
Двигател:

Голф 4 Ремонт на джойстик за ел. огледала

Мнениеот Zlobomir » Нед 09 май 2010 0:41


Тази тема касае само случая, когато е отчупена главата на джойстика наравно (сферата е запазена). Въпреки че резервната част вероятно се намира лесно, аз заложих на творчество и икономия, главно защото и нов джойстик вероятно се чупи. Необходими материали и инструменти:

1. Къса отвертка звезда среден размер (за винта в горен десен ъгъл на кората и винтовете под дръжката с бутоните).
2. TORX някакъв, 15-25, не помня, за трите винта от долната страна на кората.
3. Клеща с дълги тънки прави челюсти (желателно комб. с резачка).
4. Клеща резачка (при липса в 3.).
5. Тънка плоска отвертка (желателно комплект часовникарски).
6. Поялник с мощност 40-100W и човка шило-конус (най-добре цилиндрична).
7. Метален кламер.
8. Метална твърда, но все пак пластична безопасна игла.
9. Малка разфасовка Поксипол или друго подходящо лепило, например епоксидна смола?

След като свалите кората, за това има теми, сваля се дръжката, и джойстика (някои колеги са успели и без сваляне на кора, с тънки ножчета и пластини, но аз не), разглобявате джойстика. Съставните части са:

А. Корпус.
Б. Клема-капак, неделима с контактния механизъм.
В. Избирач "ляво-дясно".
Г. Контакти на избирача, при мен неделими. Не се занимаваме с това до тук.
Д. Фиксатори на избирача, избутвани от пружината. В случай че паднат, тези фиксатори трябва да се движат свободно в каналчетата, ориентацията им има значение! Страните с жлебове са към пружината, страните с полуизрязване ("заострените") - навън. Има само един начин да се движат свободно и да са насочени правилно, опитвайте.
Е. Пружина на фиксаторите.
Ж. Прът на джойстика (счупеното).
З. Пружинка в долната куха част на пръта.
И. Метално ботушче на пружината.

1. Първо се заех да олекотя работата на механизма. За целта замених пружината на избирача със същата по форма и размер, но извита от кламера, получи се по-мека и ляво-дясно се фиксираше само с леко цъкане, колкото е и необходимо. При едно от крайните положения на избирача разтягате новата "пружина" до упор при поставени фиксатори, и след 2-3 цъкания се получава леко и постоянно задържане.
2. После скъсих пружинката на пръта с около 1-2 мм, разтегнах я леко и я събрах на място в кухината й с натиск върху петата, исках да намаля усилието за посоките.
3. Важно! След това разпробих аксиално пръта на джойстика от счупеното чело до кухината за пружинката. Надявах се да намеря достатъчно тънък и дълъг болт, за да мога да стегна гайка отгоре и да останат поне 6-7 мм, но не намерих такъв.Затова и вие може да пожелаете да разпробиете само 3-4 мм за водач.
4. Взех безопасната игла, орязах я така, че да заприлича на пружината за фиксаторите, но по-дълга, нека всеки прецени колко ще му е удобно. УХОТО НА ИГЛАТА ТРЯБВА ДА МИНАВА ПРЕЗ ОТВОРА НА ИЗБИРАЧА, дори да е малко по-малко. Ако не е, да се стисне.
5. Важно! С клещите стиснах иглата така, че двата й края застанаха плътно един до друг, успоредни, напълно симетрични. Това е важно, за да се движи след това в четирите посоки.
6. Важно! Поставих така приготвената игла в пробития отвор, откъм счупеното. Поставих в ухото й човката на загретият поялник и започнах внимателно да натискам надолу, като следях иглата да е съосна, вертикална и да не избие настрани. Стигнах почти до кухината за пружината. При мен се получи леко разтваряне на двата тела в стърчащата част, но е желателно да го има. Хубаво е и да се съобрази завъртането, тоест дали теловете трябва да са на една линия с щифтчетата за завъртане, на 90 градуса или на колко, за по-лесно движение в четирите посоки, аз това не съобразих, но стана.
7. Изчаках 2- 3 минути да изстине.
8. Капнах съвсем малко кореселин на счупената част, около иглата, за обезмасляване. Внимавайте да не се разтече по сферата, дори да е разтворител, няма проблем, ползвах съвсем малко, нанесен с клечка.
9. Приготвих Поксипол на око по указанията му, и обмазах внимателно иглата, паейки сферата, но и стараейки се да захвана по счупената повърхност. Поксиполът проникна и между двата тела на иглата.
10. Оставих да съхне, препоръчвам поне 48 часа, 72 часа и повече ако не бързате. Тези 24 часа в указанието явно не са предвидени за такива напластявания, лепилото съхне отвън навътре и заблуждава.
11. Последва внимателно оформяне с отнемане на излишния Поксипол, с пила или мини-дрелка с абразиви. Пробвах по-честичко, за да не отслабя излишно.
12. Закачих джойстика в колата, засега си работи и виси само на кабели, в тестов период. Мисля да му изпиля и зъбите, за да се вади без откачване на кората, 2-3 навивки с изолирбанд и напъхване трябва да го държат плътно. :012:

П. С. Преди иглата опитах с леко сплесната яка тел и после с дълъг тънък винт, но неуспешно, може би защото не олекотих механизма и не изчаках лепилото над 24 часа.
П. С. 2 По желание, след изсъхване и изпитания,, може да дозалепите нещо по-красиво за натискане, примерно отрязано бутонче за заключване на врата или каквато и да е подходяща пластмаса или шлаух.




Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта