Бърз въпрос за перка на радиатора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Zlobomir
Мнения: 991
Регистриран на: Сря 15 ное 2006 10:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Бърз въпрос за перка на радиатора

Мнениеот Zlobomir » Пон 12 апр 2010 3:19


Наскоро пусках тема за това и не знам някой дали ми написа... всички тези неща там ги споменах, някои като догадки. Сега се оказват така, остава да се даде тук схема на самия датчик, за да не го вари всеки за търсене на общата клема.




Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Бърз въпрос за перка на радиатора

Мнениеот znainainai » Пон 12 апр 2010 6:32


Първо извади буксата на датчика и със пинсета или нещо подобно дай на късо червен и червен със бяло 1ва степен
червен и червен със черно 2ра степен
Ако и двете работят тогава сменяй датчик. Да не се окаже че ти е прецакана 1вата степен :idea:


mr.thebest
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 15 яну 2010 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Бърз въпрос за перка на радиатора

Мнениеот mr.thebest » Съб 29 май 2010 20:40


znainainai написа:Първо извади буксата на датчика и със пинсета или нещо подобно дай на късо червен и червен със бяло 1ва степен
червен и червен със черно 2ра степен
Ако и двете работят тогава сменяй датчик. Да не се окаже че ти е прецакана 1вата степен :idea:


Извинявам се ч подновявам темата но и моят проблем е подобен, та реших да не пускам нова.
Изпълних указанията на знайзнай и се оказва че на моят голф 3 1.8mi 92г. едната му скорост не работи.При мен на перкат на радиатора има реостат.Когато дам на късо червен и червен с черно, перката тръгва, а когато дам на късо червен и червен с бяло се чува само изщракване на реле и никаква реакция от страна на перката - това ме кара да мисля че 1-ва скорост не работи .А иначе перката ми се включва при много ниски градуси (около 70) и ако колата продължи да загрява изключва и колата прегрява - което пък ме кара да мисля че втора скорост не работи.
Чудя се какво да сменям....реостата (който не знам от къде да намеря) или може би релето,в кабел ли да търся проблема.... сменял съм датчика на радиатора така че знам че не е от него .... видях се в чудо вече... :banghead: :banghead: :banghead:


br1lata88
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 31 мар 2009 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: blagoevgrad

Re: Бърз въпрос за перка на радиатора

Мнениеот br1lata88 » Съб 29 май 2010 21:42


като се вкл перката 70 градуса на таблото ли ти показва или ги мериш с термометар и ако ги мериш каде


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Бърз въпрос за перка на радиатора

Мнениеот znainainai » Нед 30 май 2010 19:47


mr.thebest написа:...

Оигинално първа степен е БЕЗ реле и там ти е проблема някой е правил тунинг :evil:


Потребителски аватар
ivan20071983
Мнения: 157
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 23:44
Автомобил: Passat
Двигател: AHL
Местоположение: Бургас

Re: Бърз въпрос за перка на радиатора

Мнениеот ivan20071983 » Нед 30 май 2010 20:17


golf3gtivr6 написа:да видах че е глухо (размера :roll: какъв му е). А какви парички е датчика горе долу

Аз имах същия проблем самоче не ми работеше 2ра степен 25лева с монтажа ми взеха


mr.thebest
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 15 яну 2010 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Бърз въпрос за перка на радиатора

Мнениеот mr.thebest » Нед 30 май 2010 20:44


br1lata88 написа:като се вкл перката 70 градуса на таблото ли ти показва или ги мериш с термометар и ако ги мериш каде

Градусите ги показва на таблото.Не ги меря аз и дори са под 70... замислям се за датчика за температура на тройникадето ми показва градусите в таблото... но за него са ми кавали че няма как да греши.Или показва правилно или въобще не показва...
Ако шунтирам релето дали няма да се получи номера, и този реостат мисля, че е слаган допълнително заради климатроника (забравих да спомена че италянците са и слагали допълнително климатроник) иначе перката си ми е с една скорост и тя си работи (пробвах докато бях я свалил да и сменям лагерчр :) ).А що се отнася за кабелите знам ли дали глупавите жабари не са ги объркали.... :( и да са раменили скоростите.Нали през реостата трябва да минава по-бързата скорост (не ги разбирам мн но нали го играе нещо като усилвател.....)


br1lata88
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 31 мар 2009 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: blagoevgrad

Re: Бърз въпрос за перка на радиатора

Мнениеот br1lata88 » Нед 30 май 2010 21:03


как така имаш три кабела и една скорост за каква кола идва реч че един колега каза че троиките всички са с две степени
а датчика може да си показва квот му текне
наи вероятно жабарите с климатроника са усукали нещата


Потребителски аватар
toni_tv
Мнения: 174
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 21:43
Автомобил: Passat B5 syncro
Двигател: ADR
Местоположение: Белоградчик

Re: Бърз въпрос за перка на радиатора

Мнениеот toni_tv » Нед 30 май 2010 21:11


Датчика на тройника може да греши. Той е двойно действащ дава инфо на компа и на таблото ти за температурата. При мен се беше прецакал и подаваше инфо на компа с някаква разлика от около 50 градуса и нямаше палене при студено време /така се бърка горивната смес/. А на таблото си ми показваше както трябва. Така че не е гаранция че и при теб е здрав.


mr.thebest
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 15 яну 2010 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Бърз въпрос за перка на радиатора

Мнениеот mr.thebest » Пон 31 май 2010 21:00


br1lata88 написа:как така имаш три кабела и една скорост за каква кола идва реч че един колега каза че троиките всички са с две степени
а датчика може да си показва квот му текне
наи вероятно жабарите с климатроника са усукали нещата


колата е голф 3 1.8.Два кабела влизат в перката, единият от тези двата излиза и влиза в реостата и има друг кабел (трети) които влиза пак в реостата

Днес смених датчика на тройника и реленцето за което бях споменал че изщраква но нищо не тръгва (заедно с един изгорял 50 амперов бушон) ... и о ужас :shock при директно свързване на кабелите на датчика на радиатора този път червен със червен с бяло изщрака пак релето и перката тръгна, но при червен и червен с черно нищо не се получи (демек обратното на вчера) :banghead: .Сега съм шах и мат..... но поне вече перката включва при показание на таблото 80 градуса и без проблем охлажда до 70 и изключва (според мен ефект от датчика на тройника).Ако някой има идея какво да разчовъркам че да заработи всичко .....


br1lata88
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 31 мар 2009 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: blagoevgrad

Re: Бърз въпрос за перка на радиатора

Мнениеот br1lata88 » Пон 31 май 2010 21:05


колега не ти работи втората степен на вентилатора и ти е пребан термостата а кото те гледам си си за маисто
имаш два кабела а мериш три бан мамаму


mr.thebest
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 15 яну 2010 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Бърз въпрос за перка на радиатора

Мнениеот mr.thebest » Вто 01 юни 2010 21:16


br1lata88 написа:колега не ти работи втората степен на вентилатора и ти е пребан термостата а кото те гледам си си за маисто
имаш два кабела а мериш три бан мамаму


Споменавам че третият кабел е в реостата и е слаган зарди климатика (май :| )
Не знам до колко съм прав.Вижте сами...
http://img694.imageshack.us/i/perkae.jpg/
http://img94.imageshack.us/i/perka1.jpg/


br1lata88
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 31 мар 2009 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: blagoevgrad

Re: Бърз въпрос за перка на радиатора

Мнениеот br1lata88 » Вто 01 юни 2010 23:17


mr.thebest написа:
br1lata88 написа:колега не ти работи втората степен на вентилатора и ти е пребан термостата а кото те гледам си си за маисто
имаш два кабела а мериш три бан мамаму


Споменавам че третият кабел е в реостата и е слаган зарди климатика (май :| )
Не знам до колко съм прав.Вижте сами...
http://img694.imageshack.us/i/perkae.jpg/
http://img94.imageshack.us/i/perka1.jpg/

ел моторите по принцип са си с два кабела, реостата играе роля да ти забавя скороста на първа степен тои здрав ли е и не е слаган допалнително . Датчика на радятора трябва да ти е с три кабела .Кафявия ти е маса , белия първа степен ,синия втора (за снимката говоря)


mr.thebest
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 15 яну 2010 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Бърз въпрос за перка на радиатора

Мнениеот mr.thebest » Сря 02 юни 2010 20:32


br1lata88 написа: ел моторите по принцип са си с два кабела, реостата играе роля да ти забавя скороста на първа степен тои здрав ли е и не е слаган допалнително . Датчика на радятора трябва да ти е с три кабела .Кафявия ти е маса , белия първа степен ,синия втора (за снимката говоря)

И аз така си го представям по отношение на първа и втора степен.За реостата съм на 90 % сигурен че е допълнителен понеже е от фиат ланчиа и да, датчика на радиатора ми е с три кабела - червен, червен с черно и червен с бяло.
При замерване ми показва че има верига и че работи реостата но ъпреки това издирвам друг (за сега неуспешно поради липсата на време).
Наистина остана да е само в него проблема, но ми е чудно , понеже предният ден би трябвало да е работил.Така мисля понеже в неделя давайки на късо през датчика на радиатора, работеше само скоростта без реле (понеже беше изгоряло, както по-късно разбрах), а на следващият ден като смених релето , вече работеше само тази с релето...... може би съм прецакал нещо реостата докато съм човъркал.... дано да се окаже в него проблема и дано не искат майка си и татко си за него.Ще се похваля като го сменя :Mr Green Fun
Някой ми беше казвал, че на някви кафе машини имало такива, да съм си вземел такъв (а на моя си пише фиат ланча.Те, че не ги бива вярно, ама чак пък кафе машини :lol: ) mhihi :screwy

А и колега защо пък мислиш, че ми е прее..ан термостата? :|
br1lata88 написа:
колега не ти работи втората степен на вентилатора и ти е пребан термостата

да не би да са ниски градусите на които включва перката (80).А и трябва ли да работи постоянно перката при включен климатроник? :?


br1lata88
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 31 мар 2009 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: blagoevgrad

Re: Бърз въпрос за перка на радиатора

Мнениеот br1lata88 » Чет 03 юни 2010 17:54


Иэглежда ти е било изгоряло релете и от там е идвал проблема ,а сега като си барникал не си закачил нещо или има някаде хлабава връска и един път работи ,един не. Термостата за твоита кола по принцип трябва да подаржа постояно 90 гр на таблото обаче ако е сменян с такав от ланчия делта може и на 80 да е, такаче може и исправен да си е. Реостата си е реостат от каквато и кола да е ще работи.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 57 госта