Тааа,... пак за спирачките...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
hop
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
Автомобил: VW Touran 2005
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Тааа,... пак за спирачките...

Мнениеот hop » Пон 12 юни 2006 21:52


Изчетох де що имаше за четене, дори и това, което още не е написано ! :)
Историята (накратко де) : сменени предни дискове, предни накладки, задни спирачни цилиндри и спирачна течност.
След всички тия процедури ефекта е - "омекна" спирачния педал. Не е, като да 'фаща чак най-долу ама се усеща бая голяма разлика от преди.
От изпопрочетеното тук (и там) се оказва, че вариантите са ... горе-долу седем: :)
Въздух в спирачната система би обяснил мекия педал. Напълно е възможно и да съм оставил балончета, макар че прокарах повече от литър и половина спирачна течност по трабите, процедурата е правена по мануал (не ми е за сефте) и бая мехурчета излязаха.
На всичкото одолу и левия диск се загрява осезаемо повече от десния при по-интензивно спиране (не се засинява чак, бтв, минати са около 700 км. от смяната). Вдигах на крик лявото колело и го пробвах, че се върти свободно на ръка (колкото и дясното), когато не е натиснат педала. А и като покарам по-дълго без да натискам спирачките и спра (с двигателя), температурата и на двата диска е еднаква и поносима. От това си правя извода, че левия спирачен апарат не блокира (не задържа). И спирачните цилиндри (предните), и водачите (втулките) се движеха нормално и на двете колела, когато сменях накладките. Дали пък ако има въздух само в единия кръг (предно дясно - задно ляво) спирачното усилие на тези две колела ще е по-малко и за това се нагрява по-слабо десния диск? И ако е така, при спиране няма ли да ми тегли волана наляво? Което не съм забелязал - пускам я по инерция по някое нанадолнище и плавно натискам педала до долу и до пълно спиране. При това волана не мърда нито в ляво, нито в дясно! Мисля да проверя тази "хипотенуза" :) , като я закарам на стенд за тест на спирачките в някой сервиз!
А "мекия" педал би ли могъл да се обясни с все още непълното напасване на накладките и дисковете? Има едни гумени лепенки залепени на металната плочка на накладките (Лукас са, а и гумените лепенки не мисля, че се свалят при монтажа). Вероятно тези гуми също са причина за по-мекия педал?
Новите задни спирачни цилиндри също могат да са причина за по-мек педал. Изглеждат, като старите, но все пак са друга марка (Лукас). Може и автоматичното регулиране на задните накладки (оня щифт, дето го опъва пружинката) да не се е наместило още след смяната им. А и ръчната спирачка също се вдигна - преди хващаше на третия зъб, а сега на петия.
При изгасен двигател, при неколкократно натискане на спирачките, педала се вдига (втвърдява). Това също ме навежда на мисълта за въздух в тръбите. При палене на двигателя, педала потъва ... ок. 2-3 см. (сервото значи си работи) и след това, колкото и пъти да го натискам , все на същото положение си стои. Като го задържа натиснат по-дълго време (минута-две) също не потъва, което пък би трябвало да значи, че главния спирачен цилиндър е ОК.
Мисля пак да пробвам с обезвъздушаване следващите събота или неделя. Други идеи?
Разбрах, къде в София може да се смени спирачната течност и бързо и качествено. Ама ми идва далечко, да се разкарвам за тази процедура само. А и твърде рядко ми се налага да ходя с моята кола до София. Не знае ли някой и в Пловдив подобен сервиз, където свястно да го правят това?
Още едно бтв: двигателя е ABS, а спирачките нямат антиблокираща... :gruebel




Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Вто 13 юни 2006 9:21


Всичко, което описваш е напълно-нормално за изправна спирачна система. Единствено ме притеснява загряването на левия диск и не мога да ти отговоря от какво е.
Обаче същинския ти проблем с ниския педал на спирачката си го решаваш само с регулиране на ръчната. Сам казваш че в момента държи на петия а не на третия зъб. Регулирай я и педала ще се вдигне нагоре.
Желателно е регулирането да стане от барабана, а не от въженцата на лоста за ръчната.
Успех!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 13 юни 2006 9:24


а като помпаш педала пусната ли е ръчната или вдигната? ако помпаш на вдигната ръчна-няма скоро да слезе...
и още-ако се е заглавило "чопчето" на саморегулирането (онова с пружинката) в горно положение (случва се) пак няма да стане...


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Вто 13 юни 2006 9:30


Помпа на изгасен двигател и затова му се вдига/втвърдява педала :wink:
При изгасен двигател, при неколкократно натискане на спирачките, педала се вдига (втвърдява).


kosta65
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 17 май 2006 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kosta65 » Вто 13 юни 2006 13:43


Имах такъв проблем след смяна на задните накладки ( само че на Пасат-В3). Беше клеясал механизма за саморегулиране. Педалът имаше по-голям ход и ръчната хващаше на 6-7 зъб. Натоварих колата с повечко багаж и двама по-ячки приятели отзад ( за да сработи кантарчето и да работят повече задните спирачки), 20-30 км. градско каране с по-интензивно спиране и нещата се оправиха.
Опитай и късмет.


Потребителски аватар
hop
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
Автомобил: VW Touran 2005
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот hop » Сря 14 юни 2006 9:42


Значи ли, че е нормално при изгасен двигател (и със свалена, ненатегната ръчна) при помпене педала да се вдига? Това не е ли признак за въздух в системата?
А при смяната на задните цилиндри не съм сменял накладките защото си имаха доволно феродо. За сметка на това изчистих отвсякъде и всичкия прах и мръсотии, които се бяха набухали в барабаните. Включително и "чопчето" за саморегулирането. Въпреки всичко, мисля, че точно тези "чопчета" не са се наместили както трябва и за това педала има по-голям ход. И втвърдяването на педала при неколкократното му натискане при това положение може ли да се дължи на по-бавното прибиране (при отпускане) на задните спирачни цилиндри отколкото това на главния?
По-голямото загряване на левия диск би могло да се дължи и на неравномерното улягане на левите и десните накладки към дисковете.

Опитвам се да си изясня картинката, та съм благодарен за всички мнения!


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Пон 19 юни 2006 14:49


hop написа:Значи ли, че е нормално при изгасен двигател (и със свалена, ненатегната ръчна) при помпене педала да се вдига? Това не е ли признак за въздух в системата?
...

Да, нормално е. Това не е признак за въздух в системата, а за това, че си израходвал остатъчния вакуум от вакуумния усилвател на спирачките.
Ако имаш въздух в спирачната система, при спиране педалът пулсира. В по-тежки случаи се случва "пропадане" на педала.
Много е вероятно ( както отбелязаха и други колеги от Форума ) разстоянието на задните накладки до барабана да е все още голямо. Ако все пак е изправен саморегулиращия механизъм - при неработещ двигател и ненатегната ръчна спирачка натисни силно педала и го задръж поне 10-тина секунди силно натиснат. Повтори тази операция няколко пъти. Това ще даде възможност на задните накладки да заемат работното си положение.
Успех!


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Re: Тааа,... пак за спирачките...

Мнениеот DAXC » Пон 19 юни 2006 14:56


hop написа:На всичкото одолу и левия диск се загрява осезаемо повече от десния при по-интензивно спиране антиблокираща... :gruebel


Колега вдигни на крик колата от страната на загряващия диск и завърти на ръка колелото и наблюдавай как се върти. Ако е трудно, най-вероятно е да имаш проблем със спирачния апарат на това колело.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 19 юни 2006 15:28


Абе... щом единия диск ти загрява повече от другия.. що си мисля, че това трябва да значи скапан маркуч на това колело?!? Разложен и омекнал отвътре или затлачен с боклучета, дето не са излезли... Не давам 100% гаранция за идеята си, но нека и други колеги се искажат по въпроса. Поне не е чак толкова скъп!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], videlin85 и 50 госта