Проблем със стъпков мотор
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Чет 20 ное 2008 11:39
- Автомобил: Пасат Б8 facelift
- Двигател: DFHA 2019
- Местоположение: София
Проблем със стъпков мотор
Здравейте, от една седмица имам проблем със оборотите на празен ход на пасата B4 1.8 ABS мотор. Днес отидох на диагностика и се оказа, че стъпковия мотор е отказал. Въпросното моторче го смених преди около година и половина с чисто ново. Въпроса е трябва ли да го сменя или може нещо да се ремонтира, защото ми писна да давам пари на вятъра! Ако можете помагайте!!!
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем със стъпков мотор
Не колега това се лекува със нов степ мотор,или крака на газта като е студен за 30 сек. и газ до ламарината . Така бях аз близо 1 г. докато купя нов.
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Проблем със стъпков мотор
Моя милост!И аз съм така.Купих нов ,работи 7 месеца и издаде багажа.В момента не държи обороти ,обаче повече пари на вятъра няма да дам!Днес докато си пробвах чистачките го чувам ,че се опитва да работи и издава някакъв звук .
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Проблем със стъпков мотор
Абе не лъжете човека че не се ремонтира!!! Щом нещо е направено от човек то то се разваля или ремонтира от човек. Имах същия проблем преди 3 Години, искаха ми 300 лв за новото моторче. Човек от сервиза на VW в София ми каза ако си куражлия и сръчен го отвори и го примии внимателно с спрей за почистване на електрони платки и елементи!!!
Моторчето е в пластмасов корпус!! Затворен е посредством щипчици отстрани който се отварят ВНИМАТЕЛНО с малка подходяща за целта отверка!! Ако самото електромоторче като електромоторче е изправно вътре то проблема ( най-вероятно е той) е в контакните пластинки които ще видиш в корпуса след като го отвориш!!!Самото ел. моторче не се отваря ако работи като го закачиш на една 9v батерия( виж колко волта беше напрежението към него, че непомна), а се почистват пластинките коит са вътре в общия пластамасов корпус
. Е те тези пластинки хващат нагар по време на работа и прекъсват захранването на моторчето!! Запази си оригиналната бяла смазка която е вътре, за да си върнеш после нея обратно, не слагай друга или повече грес!!!! Промии хубаво с спрея наколко пъти пластинките и по възмойност ги нежно потъркай с пинсете или друго с памук и като се овериш че чисто и гресирано го защипи обратно и опитай!!
Аз вече 4 години карам след като моторчето ми направи магарията и го промих, така че не слъшай мързеливи или несръчи автомонтиори, те само тва си знаят нов 300лв, втора опотреба за 100лв и по голям боклук и от твоя ще да е!!
ОТВАРЯ СЕ ЛЕСНО!!!! ПРОМИВА СЕ С СПРЕЙ И СИ СВИРКАШ. ЛИЧЕН ОПИТ;)
Моторчето е в пластмасов корпус!! Затворен е посредством щипчици отстрани който се отварят ВНИМАТЕЛНО с малка подходяща за целта отверка!! Ако самото електромоторче като електромоторче е изправно вътре то проблема ( най-вероятно е той) е в контакните пластинки които ще видиш в корпуса след като го отвориш!!!Самото ел. моторче не се отваря ако работи като го закачиш на една 9v батерия( виж колко волта беше напрежението към него, че непомна), а се почистват пластинките коит са вътре в общия пластамасов корпус

Аз вече 4 години карам след като моторчето ми направи магарията и го промих, така че не слъшай мързеливи или несръчи автомонтиори, те само тва си знаят нов 300лв, втора опотреба за 100лв и по голям боклук и от твоя ще да е!!
ОТВАРЯ СЕ ЛЕСНО!!!! ПРОМИВА СЕ С СПРЕЙ И СИ СВИРКАШ. ЛИЧЕН ОПИТ;)
Последна промяна от brad4edat на Нед 22 авг 2010 10:12, променено общо 1 път.
Re: Проблем със стъпков мотор
И СИ СВИРКАШ. ЛИЧЕН ОПИТ
И те изпълва едно особено чувство.... . Няма как да го усетиш, докато не решиш проблема си сам.

- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Проблем със стъпков мотор
Цитат:
И СИ СВИРКАШ. ЛИЧЕН ОПИТ
И те изпълва едно особено чувство.... . Няма как да го усетиш, докато не решиш проблема си сам.
Да така е колега

Така че колега отваряи смело и ВНИМАТЕЛНО кутийката на моторчето и промиваи с спрея:)
Най-ми стана смешно когато човека в сервиза на VW в София дето ми каза за спрея, ми каза "абе мани ги тия вътре в магазина бе, тия непознават парите. Как ще дадеш 300лв за тая децка играчка, взимай спрей за почистване на електронни платки и пътечки, отваряй внимателно ако си сръчен и промивай с спрея хубаво".




- Iavor
- Мнения: 3233
- Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
- Автомобил: Škoda Octavia VRS
- Двигател: CEGA 2008
- Местоположение: София
Re: Проблем със стъпков мотор
stanli77 написа:Здравейте, от една седмица имам проблем със оборотите на празен ход на пасата B4 1.8 ABS мотор. Днес отидох на диагностика и се оказа, че стъпковия мотор е отказал. Въпросното моторче го смених преди около година и половина с чисто ново. Въпроса е трябва ли да го сменя или може нещо да се ремонтира, защото ми писна да давам пари на вятъра! Ако можете помагайте!!!
Отиди при някой от форумните майстори! Има ги в секция "Сервизи".Моето стъпково моторче го отваря Иво(The Machine).Профилактично. Предпази ме, да не го отварям аз. Иначе си беше наред.
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Проблем със стъпков мотор
brad4edat написа:Цитат:
И СИ СВИРКАШ. ЛИЧЕН ОПИТ
И те изпълва едно особено чувство.... . Няма как да го усетиш, докато не решиш проблема си сам.
Да така е колега
Така че колега отваряи смело и ВНИМАТЕЛНО кутийката на моторчето и промиваи с спрея:)
Най-ми стана смешно когато човека в сервиза на VW в София дето ми каза за спрея, ми каза "абе мани ги тия вътре в магазина бе, тия непознават парите. Как ще дадеш 300лв за тая децка играчка, взимай спрей за почистване на електронни платки и пътечки, отваряй внимателно ако си сръчен и промивай с спрея хубаво".![]()
![]()
![]()
Не винаги става Колега!Старият ми мотор го отваряха хора дето са повече маистори от тебе и мене!Ама резултата беше временен.Така ,че не винаги става с почистване и смазване.
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем със стъпков мотор
както ти казах колега само ново , ако ли не газ до ламарината за около 30сек. и вперЬод как говорят наши русские братЬя .
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Проблем със стъпков мотор
Значи толкова са били и майстори, гарантирам ти щото ми е писнало от такива майстори да ми дават акъл. В тaзи децка играчка почти няма какво да се повреди, освен нагара на пластинките и евентуално да отслабят леко пластинките вътре в самото моторче, играещи ролята на четчици. Те също се натягат, правил сам го. Оставам на теб и твойте "майстори" да дерзаете как се прави това и да помислите върху това което каза техника в VW сервиза в София. Това нещо е почти напрактика неповредимо, след леко "побутване" когато му дойде времето 

- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Проблем със стъпков мотор
Не ми се спори!Дано да си прав.Сега като дам на контакт го чувам ,че се опитва нещо да прави ама резултат няма.Като се върна ,ще го изкарам да го видя и дано да си прав.
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Чет 20 ное 2008 11:39
- Автомобил: Пасат Б8 facelift
- Двигател: DFHA 2019
- Местоположение: София
Re: Проблем със стъпков мотор
Може и да се почиства това моторче, но засега си купих втора употреба за 50 лева и работи нормално. Старото не съм сигурен, че ще го оправя, но ще си поиграя. Относно колегата който ме съветва да давам газ до ламарината това не беше нужно, защото колата и без това сама се форсираше ужасно а не гаснеше. Благодаря на всички за съветите!!!
Re: Проблем със стъпков мотор
Много ми е интересно как се правят графитни писти по платката вътре с контактен спреи най-често това им е проблема на тези моторчета.Ако става номера колега ще станеш милионер като почнеш да правиш ТПС на дроселови клапи.
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: Пон 06 юли 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
Re: Проблем със стъпков мотор
Имам Пасат Б3 1.8 PF мотор пълен инжекцион
И аз като колегата имах проблем с оборотите на двигателя или много ниски и гасни или скачаха високо високо
И проблема се реши по следния начин
Сввалих стъпковия мотор и го промих с разредител и обезмаслител и от там излязоха доста мръсотии които са го задръствали и оборотите се оправиха
Отначало слез промивката на първото палене бяха високи но след това всичко си заспа на място
А дали работи самия мотор като го откачите от маркучите трябва един да гледа вътре в него като се даде на контакт дали причатква ако ли не значи е заминал.


И аз като колегата имах проблем с оборотите на двигателя или много ниски и гасни или скачаха високо високо
И проблема се реши по следния начин
Сввалих стъпковия мотор и го промих с разредител и обезмаслител и от там излязоха доста мръсотии които са го задръствали и оборотите се оправиха
Отначало слез промивката на първото палене бяха високи но след това всичко си заспа на място
А дали работи самия мотор като го откачите от маркучите трябва един да гледа вътре в него като се даде на контакт дали причатква ако ли не значи е заминал.

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12160
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем със стъпков мотор
passatcho_stz написа:Имам Пасат Б3 1.8 PF мотор пълен инжекцион![]()
![]()
И аз като колегата имах проблем с оборотите на двигателя или много ниски и гасни или скачаха високо високо
И проблема се реши по следния начин
Сввалих стъпковия мотор и го промих с разредител и обезмаслител и от там излязоха доста мръсотии които са го задръствали и оборотите се оправиха
Отначало слез промивката на първото палене бяха високи но след това всичко си заспа на място
А дали работи самия мотор като го откачите от маркучите трябва един да гледа вътре в него като се даде на контакт дали причатква ако ли не значи е заминал.
Тоя и оня стъпков мотор май - нямат нищо общо един с друг освен името. Единия на АВS мотора май е позициониран при моното и поддържа дросела с лостче, тоя на РF мотора е електромагнитен клапан който се оправлява от ЕКУ-то и "прелива въздух отпреди дроселовата клапа навътре

П.С А може би написах фундаментална глупост

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта