Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
andrey_hr
Мнения: 208
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово / София

Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Мнениеот andrey_hr » Пон 23 авг 2010 9:01


Тъй като бях по доста автокъщи около Пловдив, но ме смутиха 2 неща искам да ви питам дали е нормално това за този пасат б5, 1.9 ТДИ - 110коня.
1 - Забелязах че всичките коли който пробвах(5-6) на всичките им отделяше почти горе съединителя. Единият собственник каза че е така защото са с "2 хидравлични помпи на съединителя" (аз не разбирам много много ;) ). Нормално и вярно ли е това?
2 - Тествах колата за вървеж на 2 от 1000 оборота до 5000.На повечето НЕ се усещаше(или съвсем малко) по рязко дърпане към 1800 оборота (когато би трябвало да се включи турбото. Компютъра показваше че турбото надува точно толкова колкото борд. компютъра иска. Аз ли съм с по-големи очаквания за този мотор или това не е нормално.
П.С. После карах голф4 ТДИ 110коня на един приятел и разликата беше огромна!
Моля хората които са по-вещи в това и имат опит с такава кола да споделят мнение!




Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Мнениеот hooligan_sk » Пон 23 авг 2010 12:03


Разликата с голфа никак не е малка, а съединителя отделя горе защото е на много километри. Това се оправя със смяна на феродов и евентуално притискателен диск което не е скъпо, стига маховика да е здрав :да: Тва с помпите е долна лъжа и инсинуация, моя е такъв и си отделя по средата пък не е хич първа младост mhihi


andrey_hr
Мнения: 208
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово / София

Re: Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Мнениеот andrey_hr » Пон 23 авг 2010 12:20


Т.е. според тебе е нормално на 2-ра като се включва турбото едвам едвам да се усеща че дърпа малко повече в този момент? ( целият диапазон на оборотите дърпа равномерно). Да питам та да съм сигурен - ти си с б5 1.9 ТДИ -110 коня?


Потребителски аватар
sukito
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 17:00
Автомобил: Golf mk4
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Мнениеот sukito » Пон 23 авг 2010 12:44


Колега, то турбото си е включено винаги! Просто при 1800-1900об/мин се достига максималния въртящ момент. Аз съм карал 2 такива пасата (110 к.с.), и двата набираха добре след достигане на 2000об.


andrey_hr
Мнения: 208
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово / София

Re: Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Мнениеот andrey_hr » Пон 23 авг 2010 13:19


Колега какво имаш впредвид под добре? набираха равномерно в оборотите или като станат оборотите към 1.8-2К и се усеща по рязко дърпане? Това ми е въпроса!


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Мнениеот Marto_VN » Пон 23 авг 2010 13:51


Колега не им се вързвай .... аз съм с 1,9 ТДИ само ,че е 115 к.с. помпа дюза , но съединителя си ми отделя малко след като го отпусна някъде на 1/3 от пълния ход...

А това с турбото внимавай какво купуваш сменял съм турбина - нова е 1780 лева ( виж я задължително ако вземаш таква кола) не разчитай на "дърпането" отиди на майстор да погледне турбината на колта. Окачването може да го преглътнеш ако има нещо за смяна - няма как има много щанги все нещо няма да е тамън. Но турбина и съединител ще ти коства общо около 3000 лева така че внимавай какво купуваш...

Дърпането е така да се каже на 2 етапа - ако е в час турбината
дръпва на около 1500 об/мин и след това някъде около 3000 об/мин дръпва още - точно като си помислиш че трябва да смениш скоростите :) и машнката литва - ей това е най-якото на тая кола.
На около 1500 зависи как си я настъпал - ако е рязко малко се замисля и като стигне обороти те залепя на седалката. Ако натискаш плавно трябва да не дръпва рязко , но се усеща , как си натиснал педала и с колата литва с по-малко "газ" то се усеща...

Според мен
1.Гледаш турбината
2.Гледаш съединителя
3.Гледаш я на комп. но не в сатично положение и в движение - тогава избива всичко на колата , инае може да не покаже.
4.И виж дали хвърля антифриз ,че това са големи "лайна" бая ще ти излезе нова гарнитура на глава - правил съм я не е много приятно ( просто на дизела е кофти , че като се отвори двигатела , трябва доста от уплътненията и гарнитурките да се сменят... е те не са малко вътре)
5. окачването е бял кахър - няма как тея коли са така , както и А4

това е моя съвет , а ти както прецениш..


andrey_hr
Мнения: 208
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово / София

Re: Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Мнениеот andrey_hr » Пон 23 авг 2010 15:35


Ясно колега, явно това със съединителя просто на такива коли съм се наденал. Иначе с ВАГ-КОМ-а я тествам колата задължително в движение.
Ще чакам още мнения за вървежа, тъй като това ме притеснява много, а знам че между 110коня и 116(помпа дюза) има огромна разлика. Някой да сподели мнение от читава 110-ка.


Потребителски аватар
junakov
Мнения: 312
Регистриран на: Чет 19 юли 2007 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Мнениеот junakov » Пон 23 авг 2010 16:47


:D Колега на моя г4 110 коня ахф мотор , от 1800 оборота някаде се развърта турбото , ускорението е еднакво ако съм я натиснал и да все едно някой те е ритнал отзад, не трябва да се замисля , или да има разлика в дърпането , съединителя комплект с маховика на валео 500 кинта ако се не лъжа мотора ти е афн , маховика за който говоря е твърд без демпфер , на моя беше демпферен и сложих твърд ,става малко е по голям в диаметър но влиза в кожуха на кутията вече 20000км жената го търкаля и няма грижи , за турбото почистване на лопатките итн с клапъна който управлява геометрията 250 кинта платих , смяната на турбо скъпо удоволствие , успех


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Мнениеот bangobango » Пон 23 авг 2010 16:49


Виж сега колега, аз ще споделя мнение понеже имам същия пасат 110к 98-ма само дето нямам показания на борд комп. Аз даже го знам какво е като е стоков мотора и какво е като е с чип. Първо за съединителя и моя паско сигурно показва за 3-ти път 140 000 км, но отделя точно на средата. И не се е променил от 40к км до сега. Вървенето за всеки е голям показател. При мен в началото колата си вървеше плавно от 1500 оборота до 3000+ без да има някакво допълнително залепване при 2000 или 2200 или 2500. Просто съм залепвал педала до ламарина и тя си набираше не като самолет, но стабилно в този диапазон. НО след слагането на чип вече се появи едно допълнително ускоряване към 2200-2500 и така чак до 4600 (където е червеничкото). Без чип не очаквай от тоя двигател да те изстрелва след 3000 оборота. Пробвай ги като ги настъпваш на 5-та до ламарина и гледай след 120-130 какво ще се случва. Ако си продължава с ускорението добре, но ако нещо забие около 120 значи има някакви проблеми по турбото.


andrey_hr
Мнения: 208
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово / София

Re: Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Мнениеот andrey_hr » Пон 23 авг 2010 17:08


Колега не коментирам след 3К оборота, това което ме притеснява е, че се усеща съвсем малък кик. Ясно че купето е по-тежко, ясно че голф4 е с друг двигател, въпреки че е 110 коня, но все си мисля, че пасата на 2-ра скорост все трябва да усетиш нещо, а не да ускорява равномерно.
п.с. Ще се радвам ако има някой с читав такъв екземпляр в София да ме повози за да видя разликата!


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Мнениеот Marto_VN » Пон 23 авг 2010 17:44


Е аз на мойта на 2-ра го усещам да ти кажа чесно и ако не е включен ASR-ра бая ще завърти, то и с него превърта ама нали той спира това. А колегата за 5- дето вика е много прав, наистина на 5 след 120 трябва да ти дърпа още и то да го усещаш, незнам поне аз съм така , но дето викаш може и да има значение че е ПД двигателя чак до там не му разбирам , но все пак разлиака е 5 кончета само...


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Мнениеот Marto_VN » Пон 23 авг 2010 17:47


Знаеш ли от какво може да е това , аз имах такъв проблем , въпреки че смених турбото е проблема се оправи за някакви си 70 лева. Забиваше ми на 3000, и след като забиеше - вървеше като обикновен дизел едва се наемаше е наемаше се ама все едно беше 60 коня.... на това тежко купе ;) има едни тъпи клапанчета те правят тоя проблем, дори и с читава турбина , пак може да ти върви задъхано.
ако ми видиш темите то има една за тея смотани клапанчета че бая премеждия имах и е дълно за обясняване...


andrey_hr
Мнения: 208
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово / София

Re: Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Мнениеот andrey_hr » Вто 24 авг 2010 15:43


Разбирам, явно в крайна сметка трябва да вървят повечко. Дано случа на такъв екземпляр :да:


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Мнениеот mili 75 » Сря 25 авг 2010 9:54


Колега вървят не ами се късат, намери си някой читав АФН мотор и ще се радваш и на вървеж и на икономия, като му посвикнеш на вървежа слагаж един чип и става 140 коня и е доста добре а разхода дори намалява при нормално каране с 140-150.Ако не ти стигат и 140 коня има и друг вариант, но първо стигни до 140 коня.Иначе спрямо голфа в стоков вариант ускорението до 100 е само с половин секунда по-бавно, така че не трябва да е огромна разликата.Значи тия коли които си ги карал е възможно и най-вероятно от многото седене по автокъщите и постоянното палене и каране на късо разстояние да им се е зацапала променливата геометрия на турбото и затова да не усещаш характерното дърпане към 2000 оборота, и мойта като я карах да я пробвам не усетих никакво турбо, но после като я взех и я поразкарах малко си викам ей страшно дърпа тая кола.


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Въпрос относно пасат б5. 1.9 ТДИ (съединител + ускорение)

Мнениеот tdi_20yare » Сря 25 авг 2010 10:42


mili 75 написа:Колега вървят не ами се късат, намери си някой читав АФН мотор и ще се радваш и на вървеж и на икономия, като му посвикнеш на вървежа слагаж един чип и става 140 коня и е доста добре а разхода дори намалява при нормално каране с 140-150.Ако не ти стигат и 140 коня има и друг вариант, но първо стигни до 140 коня.Иначе спрямо голфа в стоков вариант ускорението до 100 е само с половин секунда по-бавно, така че не трябва да е огромна разликата.Значи тия коли които си ги карал е възможно и най-вероятно от многото седене по автокъщите и постоянното палене и каране на късо разстояние да им се е зацапала променливата геометрия на турбото и затова да не усещаш характерното дърпане към 2000 оборота, и мойта като я карах да я пробвам не усетих никакво турбо, но после като я взех и я поразкарах малко си викам ей страшно дърпа тая кола.

Колега абсолютно си прав...Аз си купих голф 3 тди-гти с мотор АФН-110кс и беше толкова умрял,се едно е атмосферка...Започнах да се чудя,какво става с тая кола,уж има турбо,апък никва я няма...И отидох на един при тони-келеша,той тръгна да я кара с лаптопа между краката и ми вика: Момче страх ме е да и дам гас,да не ти се преебе турбото,отивай да го чистят...След чистенето колата беше друга,после махнах и катализатора(също много позитивно се отрази на колата),и вече мога да кажа че върви като за 110-ка,все пак голфа тежи 1280км...И найстина тия коли по автосалоните,идват от Италия-без масла и ко ли още...Аз голфа кат го купих му долях литър масло,това според вас нормално ли е...Сега вече си го карам с 5/40 и мотора си пее,уникално икономичен дори на клима...Скоро май трябва да посетя колегата Брезел...Общото ми заключение е,че просто ние Българите съживяваме колите,който по рано Италянците са осрали до неузнаваемост.....



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: JMJ, ssssl и 44 госта