Няколко въпроса за Г3 - ъпдейти

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Няколко въпроса за Г3 - ъпдейти

Мнениеот xploda » Пет 10 сеп 2010 1:00


1. Какъв е правилният начин за проверка нивото на маслото?
На студен дигател минава максимума на щеката. При загрял и работещ или току-що угасен двигател е 1мм над минимума или докосва долната граница.

2. Къде се намира кода на ск.кутия, ако може със снимка означено?
На 2-ра направи 110 днес, та се чудя дали е оригиналната.

3. Как е правилно да се потегля?
Аз паля, чакам 2-3-4 минути докато се измести стрелката през първите няколко деления и тръгвам. Но колеги и авери викат тръгвай веднага, тва да не ти е москвич осмак, само бензин хабиш.

Последна промяна от xploda на Сря 15 сеп 2010 19:15, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Няколко въпроса за Г3

Мнениеот mupk0 » Пет 10 сеп 2010 1:08


1.не искам да давам конкретно мнение за да не сгреша.При мене топло/студено е еднакво.Само ако е работела колата итрябват 3-4мин да се свлече всичкото масло долу.

2.Мисля че оригинално е така(да вдига 110 на 2ра)

3.Лятото няма огромен смисъл да я чакаш.Аз я чакам 15-20секунди,докато пусна CD-то,фарове ала бала и тръгвам.Зимата е добре да се чака.


Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за Г3

Мнениеот xploda » Пет 10 сеп 2010 1:45


mupk0 написа:1.не искам да давам конкретно мнение за да не сгреша.При мене топло/студено е еднакво.Само ако е работела колата итрябват 3-4мин да се свлече всичкото масло долу.


Аз затва питам щото се чудя да сипвам ли масло че станаха 2500км горе долу от смяната.


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: Няколко въпроса за Г3

Мнениеот mariovasi » Пет 10 сеп 2010 6:14


3.Лятото чакам към половин мин. докъде се наглася.
Зимата към минута.
Ама ако искаш зимата да тръгнеш на две чертички доста ще си побръмчиш.
Иначе лекичко преди да е загряла без екстремни обороти.


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Няколко въпроса за Г3

Мнениеот my heart iS iCe » Пет 10 сеп 2010 6:46


1. Колега, зависи колата дали ти е под наклон когато сменяш маслото, шот има голямо значение ! По принцип маслото се проверява рано сутрин! Тогава можеш да разбереш наистина колко е останало, когато е загряла колата се познава но съвсем малко! Ако искаш да доливаш масло, доливай сутрин когато колата е била в покой повече от 2 часа!
2. Бе това с 2-ра 110км/ч нещу ми се невярва!? Да не си със ВР6 193 Понита :Mr Green Fun
3. Аз винаги си я изчаквам колата докато затворя гаража после докато тръгна и поне 2 минути минават, после дикат, дикат :да:


Потребителски аватар
genata82
Мнения: 534
Регистриран на: Чет 29 юли 2010 22:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Няколко въпроса за Г3

Мнениеот genata82 » Пет 10 сеп 2010 8:09


За маслото колегите са го казали, за скоростната кутия кодът е отдолу, като се наведеш под колата. Има вариант и да е отгоре, точно където се съединяват кутията с блока. Мисля, че имаше тема за това, пробвай с търсачката. :да:


Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса за Г3

Мнениеот mania » Пет 10 сеп 2010 8:27


1. Маслото се мери на студен двигател. Тогава то се е стеко в картера и се вижда реалната му стойност.

2. До колкото знам за ABF е нормално да направи 1-60км, 2-110км.

3. Много правилн оправиш. Наистина когато е топло не е от такава необходимост, но така се одължава животът на двигателя. :да:


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за Г3

Мнениеот i.e.i » Пет 10 сеп 2010 8:44


3. Как е правилно да се потегля?
Аз паля, чакам 2-3-4 минути докато се измести стрелката през първите няколко деления и тръгвам
3. Много правилн оправиш. Наистина когато е топло не е от такава необходимост, но така се одължава животът на двигателя. :да:

A пък някои казват ,че това е най-вредния режим за двигателя ........... :063:


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за Г3

Мнениеот yoan4o » Пет 10 сеп 2010 8:52


1.Много му е маслото, най-вероятно е сипано повече от колкото трябва и при зар на мотора може да избие от някъде, понеже създава налягане повече от необходимото!!! Така се мири, да! И задължително трябва да е на равно място!

2.Намира се на стикера в багажника, ако имаш такъв!
Изображение

Стикера е примерен и бая по-голям в секцията за екстрите от твоя! Все пак е от Фаетон! :Mr Green Fun
На стикера - trans.code FGE!


И как ще разбереш дали в момента си с такава, каквато е написана на стикера!? mhihi
Нормално е!
Аз съм AFT 101к.с. и вдигам 95-97км. на прекъсвач..... със стокови скорости CJF mhihi

3.Палиш и тръгваш, освен ако не е -20 гр. Тогава изчакваш 1-2мин.
Другото си е само загуба на гориво. Тва да не е кола с ръчен смукач!? :012:


Потребителски аватар
G-HELL
Мнения: 527
Регистриран на: Пет 24 юли 2009 17:58
Автомобил: Golf MKIII
Двигател:
Местоположение: Лясковец, Велико Търново,България

Re: Няколко въпроса за Г3

Мнениеот G-HELL » Пет 10 сеп 2010 9:10


mania написа:1. Маслото се мери на студен двигател. Тогава то се е стеко в картера и се вижда реалната му стойност.

съгласен :да:

mania написа: 2. До колкото знам за ABF е нормално да направи 1-60км, 2-110км.

Колкото до това колко прави мога само да кажа,че с мойто 1.4 ABD на 1-ва съм правил малко под 60км/ч на равно и не посмях да натисна повече викам ще вземе да гръмне иначе прекъсвач не съм удрял та предполагам на 60 ще ми e. Иначе ABF-а като е по голям мотор защо си мисля че на първа може и повече поне 70 (просто предполагам де).

колкото до 2-ра предавка си спомням веднъж бях изнервен и на едно кръстовище някакъв Мерцедес ме сече а аз си бях с предимство пренабих от 3-та на 2-ра и когато го изпреварих бях на 80 ама чукнах спирачки че идваше друго кръстовище (като цяло направих 1 излишно изпреварване и ръмжене на колата) нищо умно не направих понеже на следващото кръстовище дори оня зави на дясно а аз на ляво ама поне ударих 80 на 2-ра за първи и последен път сега много много не си позволявам да го правя това.


Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса за Г3

Мнениеот mania » Пет 10 сеп 2010 10:07


i.e.i написа:
3. Как е правилно да се потегля?
Аз паля, чакам 2-3-4 минути докато се измести стрелката през първите няколко деления и тръгвам
3. Много правилн оправиш. Наистина когато е топло не е от такава необходимост, но така се одължава животът на двигателя. :да:

A пък някои казват ,че това е най-вредния режим за двигателя ........... :063:

Моторът трябва да се разработи преди да потеглиш. Може 4 минути да са му множко, но при всички случаи трябва да помърка поне минута за да му се вдигне маслото. Всички знаем, че колкото по-незагрял е моторът, толкова по-отрицателно му влияе карането. Това важи както за печките така и за бензиновите. Моята зимата сутрин като я запаля дори почва да притриса като й подам леко газ. Зимата иска поне 3 минути. Иначе все едно се гавриш с нея.

Според мен оптималното:
- лято - минутка
- зима - поне 3 минути, или докъто стрелката се вдигне леко. Това значи, че енаправила към 70 градуса и е добре за потегляне без резки форсажи.

Така си карам моята от 4 години и засега не е имало пробмеми по мотора.


rumensimeonov
Мнения: 98
Регистриран на: Пет 23 юли 2010 12:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VARNA

Re: Няколко въпроса за Г3

Мнениеот rumensimeonov » Пет 10 сеп 2010 10:27


По отношение за правилното потегляне производителя е написал:

"Да не се загрява двигателя на място. Процеса на загряване на двигателя на празен ход продължава дълго, а износването на двигателя и разхода на гориво са особено високи. Ето защо незабавно след пускането на двигателя започнете движение като избягвате високите обороти".

Това е мой превод от руското упътване за експлоатация на Голф 3 което имам - написано е на стр. 78 от него.

Последна промяна от rumensimeonov на Пет 10 сеп 2010 10:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса за Г3

Мнениеот mania » Пет 10 сеп 2010 10:32


:lol: Ми значи мойта е много дърта, щото зимата ако не я оставя малко няма да иска въобще да потегли.

Сериозно - казах да се остави да качи маслото, а зимата малко повечко, не да вдига 90 градуса. Напълно подгрепям превода на колегата rumensimeonov.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за Г3

Мнениеот i.e.i » Пет 10 сеп 2010 10:48


Дори при празна система(след смяна) маслото се качва до 2,3 секунди.


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Няколко въпроса за Г3

Мнениеот nikolai_an » Пет 10 сеп 2010 12:22


TiL написа:Маслото се мери при незагрял двигател, колата не трябва да е под наклон. Вадиш щеката, бършеш, пъхаш щеката, пак е вадиш и гледаш.

Хубаво е да се изчаква малко( от порядъка на 1мин) за да може маслото да се развърти малко преди да тръгнеш. Като тръгваш и двигателя ти е студен не вдигай повече от 2000об :)

П.с.
Май си нов... Поне веднъж месечно изкарвай колата извънградско и е настъпвай малко :)

:applause: :applause: :applause: :applause: :applause: мнение на истински познавач и разбирач....



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта