Неработещ вакум регулатор на делкото. Поло 2F

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
nikibol
Мнения: 123
Регистриран на: Чет 15 дек 2005 0:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Неработещ вакум регулатор на делкото. Поло 2F

Мнениеот nikibol » Пет 17 сеп 2010 22:48


Здравейте.
Наскоро закупих поло 2Ф, 1045 коб. двигателче, карбуратор.
Не искаше да ми пали и се наложи да го карам на майстор.
Същият ми почисти карбуратора и ми направи центровки на запалването. Когато отидох ми сподели, че вакум регулатора на делкото не ми работи и го е изолирал. Ако искам да сложи нов щал да ми сложи такъв, но работил с БОШ и щял да струва около 50 лв. Променил е нормалната центровка с около 15 градуса/по моя преценка/ и ми обясни, че без вакум регулатора тя трябва да е такава.
Автомобила в момента си върви добре.
Къде ще намеря разликата във вървенето и проблем ли е, че в момента вакум регулатора на делкото е затапен. Ще имам ли проблеми през зимата? Ще се подобри ли значително икономията откъм гориво на автомобила?
Каква е действителната цена и.. заслужава ли си да инвестирам в регулатор БОШ.
Благодаря Ви предварително.




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Неработещ вакум регулатор на делкото. Поло 2F

Мнениеот i.e.i » Съб 18 сеп 2010 8:02


При всички положения ,когато всичко работи е по-добре.
Би трябвало да се усеща при голямо натоварване (баир).


Потребителски аватар
baobab007
Мнения: 136
Регистриран на: Вто 06 юни 2006 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Неработещ вакум регулатор на делкото. Поло 2F

Мнениеот baobab007 » Съб 18 сеп 2010 8:53


Вакуум-регулаторът променя в тесни граници предварението на запалването от делкото в зависимост от оборотите и положението на педала на газта. Влиянието му - при изолиран регулатор - върху динамиката и разхода на гориво не би трябвало да е повече от 10 % спрямо нормалното при изправен регулатор. Можеш да потърсиш вакуум-регулатор втора употреба, но предвид наличието на гумена мембрана в него, много е вероятно и той да не е читав. 50 лв. вероятно е нормална цена за Бош, но иначе си е бая пара. Попитай за цена в Ауто плюс и Еуро 07 - поне ще имаш база за сравнение.

Последна промяна от baobab007 на Съб 18 сеп 2010 20:43, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Неработещ вакум регулатор на делкото. Поло 2F

Мнениеот lrlmodo » Съб 18 сеп 2010 16:36


30лв е в Евро07
Нз дали има наличен, в понеделник ще проверя и ще пиша :wink:


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Неработещ вакум регулатор на делкото. Поло 2F

Мнениеот stil » Съб 18 сеп 2010 20:08


Вакуум-регулаторът променя момента на подаване на искра в зависимост от натоварването на двигателя. Обикновено в рамките на 0-15 градуса. Той има значение за икономичността и мощността (най-вече) на двигателя. Ако го смениш, ще усетиш по-добро ускорение при частично натоварване - автомобилът става по-пъргав. При пълно натоварване (газ до ламарината) не играе, защото вакуумът в дросела е относително малък, особено при ниски обороти. Не го интересуват и оборотите, както е писал колегата по-горе - там се намесва центробежният регулатор.

BOSCH нов е около 40 лв, а втора употреба трудно се намира. Смяната е малко кофти, защото трябва да се разпарчедиса половината разпределител.

Последна промяна от stil на Чет 14 окт 2010 20:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
nikibol
Мнения: 123
Регистриран на: Чет 15 дек 2005 0:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Неработещ вакум регулатор на делкото. Поло 2F

Мнениеот nikibol » Съб 18 сеп 2010 21:30


stil написа:Вакуум-регулаторът променя момента на подаване на искра в зависимост от натоварването на двигателя. Обикновено в рамките на 0-15 градуса. Той има значение за икономичността (по-малко) и мощността (най-вече) на двигателя. Ако го смениш, ще усетиш по-добро ускорение при частично натоварване - автомобилът става по-пъргав. При пълно натоварване (газ до ламарината) не играе, защото няма вакуум в дросела. Не го интересуват и оборотите, както е писал колегата по-горе - там се намесва центробежният регулатор.

BOSCH нов е около 40 лв, а втора употреба трудно се намира. Смяната е малко кофти, защото трябва да се разпарчедиса половината разпределител.


Колега.. аз този го свалях и го качвах. Не е толкова трудно.
Закача се на една кука/сонда... и не се разглабя нищо.. само се сваля делкото.
Май ще трябва да си купя такъв.. че и на колата да и е по добре а и аз да си нямам проблеми.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Неработещ вакум регулатор на делкото. Поло 2F

Мнениеот muns61 » Съб 18 сеп 2010 21:35


Някога сменяхме мембрани..
Ама кой ти плаща сега труда...


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Неработещ вакум регулатор на делкото. Поло 2F

Мнениеот stil » Съб 18 сеп 2010 22:51


Не мисля, че е възможно да се закачи лостчето на вакуум-регулатора, без да се надигне плочката с датчика на Хол (при мен 2-3 mm бяха достатъчни). Но има няколко модела разпределители с вакуум... :roll:



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта