Здравейте!
Наскоро забелязах, че когато настроя климатроника на топло - компресора продължава да работи ( това нормално ли е). Колата е пасат Б3 1.8 моно (+ газово)-климатроника е оригинален. Явно има нещо!? което него изключва, защото гледам че тръбите на климатика скрежясват, а това мисля не трябва да се случва.
Режим на работа на компресора
Re: Режим на работа на компресора
Определено имаш проблем, докато го решиш - изключи компресора от конектора му.
А може и да нямаш проблем - зависи на каква температура го нагласяш "да топли". Като начало направи му една самодиагностика - има тема по въпроса с кодовете, които ще излязат.
А може и да нямаш проблем - зависи на каква температура го нагласяш "да топли". Като начало направи му една самодиагностика - има тема по въпроса с кодовете, които ще излязат.
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Режим на работа на компресора
Да не си го включил да духа към стъклата, я виж.
- modiliani
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Режим на работа на компресора
ARusev написа:Определено имаш проблем, докато го решиш - изключи компресора от конектора му.
А може и да нямаш проблем - зависи на каква температура го нагласяш "да топли". Като начало направи му една самодиагностика - има тема по въпроса с кодовете, които ще излязат.
Ок. разбрах ще видя какво ще излезе на диагностиката с кодовете. в крайна сметка компресора трябва да изключва когато го наглася да топли на максимум.
- modiliani
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Режим на работа на компресора
vasko__2 написа:Да не си го включил да духа към стъклата, я виж.
Това какво общо с работата на компресора. По принцип той се включва на "авто" когато запаля и ако искам да променям го правя ръчно.
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Режим на работа на компресора
Когато включиш да духа към стъклата , "ECON"- а се изключва и тръгва компресора.Интелигентен климатик имаш, браво. А сега да видим дали ще се сети някой защо е така?....
Re: Режим на работа на компресора
vasko__2 написа:Когато включиш да духа към стъклата , "ECON"- а се изключва...
Васко, неговия климатроник едва ли има "ECON". Но дано си прав и да няма повреда!
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Режим на работа на компресора
Дори и на топло да е като дадеш на позиция за обдухване на челно стъкло пуска компресора. Студения въздух за секунди изчиства стъклото все едно никога не се е изпотявало 

- modiliani
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Режим на работа на компресора
Моя климатроник няма ЕКОН - с Б3 съм затова. Давам на контакт натискам и задържам за кратко OFF+Temp+ и излизат кодове за грешки: 2312;3224;4... не съм много сигурен в тези кодове защото кристала на дисплея се е разтекъл малко в тази част където показва кодовете. Странното е че през зимата се оправя и всичко се чете, а сега все още всичко е на "чертички" и си гадая малко за показанията.
Re: Режим на работа на компресора
Кодовете за грешките на В4 и В3, казват, били еднакви:
Таблица с кодовете за грешка на Климатроника на Passat B4
Достъп: Не изключвайте акумолатора или предпазител №21, т.к. паметта на климатроника ще се изтрие.
- Дайте на контакт
- Натиснете бутона “AUTO”
- След 15 сек. ще приключи инциализацията и ще светне нормално дисплея.
- Натиснете едновременно “OFF” и “Temp+” и ги задръжте повече от 2 сек.
- На екрана ще се появи 4-значен код и код на функцията за диагностика
- Запишете кода на грешката
- С бутона “Temp+” превключвате по списъка на грешките.
- Код “0000” означава, че е свършил списъка с грешки.
Таблица на кодовете
1-1-1-1 - неисправност на блока за управление.
2-3-1-2 - датчик на температурата охлаждащата течност
3-1-3-3 - датчик на външната температура
3-2-1-1 - датчик на температурата на таблото
3-2-1-2 - датчик на температурата във въздухозаборния канал
3-2-2-2 - термо-изключвател на изпарителя
3-2-2-3 - датчик на налягането
3-2-3-4 - датчик на температурата с обдухване (на таблото)
3-2-4-1 - датчик на слънчевата светлина
4-1-2-2 - мотор-позиционер на температурния клапан
4-1-2-3 - мотор-позиционер на централния клапан
4-1-2-4 - мотор на вентилатора
4-1-3-1 - мотор–позиционер на клапаните за направление на обдухването
0-0-0-0 - край на кодовете за грешка
4-4-4-4 - няма грешки
Излизане от режима за отчитане на грешките
- Натиснете едновременно “OFF” и “Temp+” и ги задръжте повече от 2 сек
- Изключете от контакт
Едната грешка я няма, както изглежда, явно има някои непълноти в таблицата.
Таблица с кодовете за грешка на Климатроника на Passat B4
Достъп: Не изключвайте акумолатора или предпазител №21, т.к. паметта на климатроника ще се изтрие.
- Дайте на контакт
- Натиснете бутона “AUTO”
- След 15 сек. ще приключи инциализацията и ще светне нормално дисплея.
- Натиснете едновременно “OFF” и “Temp+” и ги задръжте повече от 2 сек.
- На екрана ще се появи 4-значен код и код на функцията за диагностика
- Запишете кода на грешката
- С бутона “Temp+” превключвате по списъка на грешките.
- Код “0000” означава, че е свършил списъка с грешки.
Таблица на кодовете
1-1-1-1 - неисправност на блока за управление.
2-3-1-2 - датчик на температурата охлаждащата течност
3-1-3-3 - датчик на външната температура
3-2-1-1 - датчик на температурата на таблото
3-2-1-2 - датчик на температурата във въздухозаборния канал
3-2-2-2 - термо-изключвател на изпарителя
3-2-2-3 - датчик на налягането
3-2-3-4 - датчик на температурата с обдухване (на таблото)
3-2-4-1 - датчик на слънчевата светлина
4-1-2-2 - мотор-позиционер на температурния клапан
4-1-2-3 - мотор-позиционер на централния клапан
4-1-2-4 - мотор на вентилатора
4-1-3-1 - мотор–позиционер на клапаните за направление на обдухването
0-0-0-0 - край на кодовете за грешка
4-4-4-4 - няма грешки
Излизане от режима за отчитане на грешките
- Натиснете едновременно “OFF” и “Temp+” и ги задръжте повече от 2 сек
- Изключете от контакт
Едната грешка я няма, както изглежда, явно има някои непълноти в таблицата.
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Re: Режим на работа на компресора
Здравей колега modiliani, климатроника на Б3 спира компресора само когато външната температура падне под 5 градуса (за точната стойност не съм сигурен). Ако външната температура е над тази стойност компресора се включва, като единствения датчик който го изключва временно е датчика за обледяване на кондензатора (радиаторчето на климатика вътре в купето)
Успех!
Успех!
- modiliani
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Режим на работа на компресора
PASSAT написа:Здравей колега modiliani, климатроника на Б3 спира компресора само когато външната температура падне под 5 градуса (за точната стойност не съм сигурен). Ако външната температура е над тази стойност компресора се включва, като единствения датчик който го изключва временно е датчика за обледяване на кондензатора (радиаторчето на климатика вътре в купето)
Успех!
Ок. Разбрах, но ме притеснява това, че тръбите които излизат от компресора скрижасват когато съм го настроил на топло - да кажем 26-27 градуса. И мисля че нетрябва да става така.
Днес когато си сглобих дисплея и направих теста излезе само 3211 - датчик на температурата на таблото - къде ли се намира на таблото да го видя и него. Сменяли се лесно или трябва да ходя на сервиз.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Режим на работа на компресора
До касетофона се намира
Зад правоъгълната решетчица. Вади се касетофна и от там се бърка иначе трябва да свалиш централната конзола ( рамката около касетофона )за да го смъкнеш 


- modiliani
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Режим на работа на компресора
znainainai написа:До касетофона се намираЗад правоъгълната решетчица. Вади се касетофна и от там се бърка иначе трябва да свалиш централната конзола ( рамката около касетофона )за да го смъкнеш
Да не е това където има едно вентилаторче и там някъде да е така ли...
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Режим на работа на компресора
modiliani написа:znainainai написа:До касетофона се намираЗад правоъгълната решетчица. Вади се касетофна и от там се бърка иначе трябва да свалиш централната конзола ( рамката около касетофона )за да го смъкнеш
Да не е това където има едно вентилаторче и там някъде да е така ли...
Точно това е датчика

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта