


Прави ли икономия на гориво"чипосването" на TDI?
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: Сря 24 дек 2008 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Прави ли икономия на гориво"чипосването" на TDI?
Здравейте колеги, понеже отскоро карам поло вариант 1998 ТДИ с чип за 120 к.с. /предното беше 1.0 mi/.Въпросът ми е дали и колко е по-икономично да караш с чип? Аз се замислям да си върна старите чипове, с които колата си става 90 к.с. Не, че ми е зле така, но дали това няма с течение на времето да удари турбината или нещо друго и въобще заслужава ли си наистина инвестицията, която при мен е направена от предишния собственик, но ако някой знае може и да каже евентуално колко излиза чипосването. Благодаря предварително на отзовалите се.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Прави ли икономия на гориво"чипосването" на TDI?
Ето ти малко разяснение по въпроса . А иначе търсачката връща тонове теми при търсене с думата "чиптунинг"!! Пробвай .
http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=16

http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=16
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: Сря 24 дек 2008 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Прави ли икономия на гориво"чипосването" на TDI?
Благодаря колега, темата е много хубава, но тя има информативно-рекламна цел. Аз бих искал някой, който кара ТДИ с чип да си каже мнението и препоръката, щото аз в момента се чудя дали да сваля чипа от моята кола. Не че създава някакъв проблем, но щом куп инженери са преценили, че този двигател ще е 90 к.с. защо да го "подобряваме". Разбираш ли интересувам се от инфо. от първа ръка.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Прави ли икономия на гориво"чипосването" на TDI?
Ако караш колата с чип така както я караш без чип нищо няма да се счупи по-бързо даже може да имаш икономия,ако се "кефиш" на чипа може и да има някакви последствия но не е задължително
Но при всички случай едно качествено чипване не пречи по никакъв начин на колата !

- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Прави ли икономия на гориво"чипосването" на TDI?
kalata_1 написа:Благодаря колега, темата е много хубава, но тя има информативно-рекламна цел. Аз бих искал някой, който кара ТДИ с чип да си каже мнението и препоръката, щото аз в момента се чудя дали да сваля чипа от моята кола. Не че създава някакъв проблем, но щом куп инженери са преценили, че този двигател ще е 90 к.с. защо да го "подобряваме". Разбираш ли интересувам се от инфо. от първа ръка.
Ами мисля ,че тук във форума едно поне 60% от печките са чипосани включително и мойта ! И до сега няма оплаквания от никой . Но много е важно кой е направил чипа !!! Препратката ,която ти дадох е към най-добрия вариянт !



-
- Мнения: 142
- Регистриран на: Сря 24 дек 2008 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Прави ли икономия на гориво"чипосването" на TDI?
Мойте уважения колега, последните 2-3 часа съм във форума и чета всичко за чиповете и не бих казъл, че няма оплаквания от чипосани автомобили. Пример давам веднага, обикновенно се оплакват от претрисане и придърпване на 4,5 предавка с ниска скорост след поставянето на чип. Като някой казват, че преди това проблемът го е нямало а други, че е бил едва забележим. И тъй като и при мен има придърпване отворих тема за ползата и ефекта от чип. Лично аз мисля да сваля моя, но чакам инфо.дали ще трябва да се пипат настройки или просто се сваля стария и се слага заводския.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Прави ли икономия на гориво"чипосването" на TDI?
kalata_1 написа:Мойте уважения колега, последните 2-3 часа съм във форума и чета всичко за чиповете и не бих казъл, че няма оплаквания от чипосани автомобили. Пример давам веднага, обикновенно се оплакват от претрисане и придърпване на 4,5 предавка с ниска скорост след поставянето на чип. Като някой казват, че преди това проблемът го е нямало а други, че е бил едва забележим. И тъй като и при мен има придърпване отворих тема за ползата и ефекта от чип. Лично аз мисля да сваля моя, но чакам инфо.дали ще трябва да се пипат настройки или просто се сваля стария и се слага заводския.
Напредваш , продължавай да четеш

между другото имаш ли информация от предишния собственик ,кой е правил чипа ???
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: Сря 24 дек 2008 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Прави ли икономия на гориво"чипосването" на TDI?
Отговарям по ред:чипа е слаган от Цвети във Враца.
Колега, ако прегледаш темите от дизеловия раздел ще видиш, колко много хора имат този проблем.
С това смятам да приключа, че някой хора обръщат темата в заяждане и се губи градивното за съжаление.
Колега, ако прегледаш темите от дизеловия раздел ще видиш, колко много хора имат този проблем.
С това смятам да приключа, че някой хора обръщат темата в заяждане и се губи градивното за съжаление.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Прави ли икономия на гориво"чипосването" на TDI?
Колега според мен не си останал доволен от отговорите, за това аз ще си дам мнението. Карам Пасат 1,9 с чип заводки 110 коня. Мога да ти гарантирам следното: при положение, че чипа е правен от човек, който разбира и спокоен стил на шофиране от твоя страна непременно ще постигнеш по-голяма икономия на гориво. Ако педала на газта е закован за ламарината в по-голямата част от шофирането, със сигурност ще имаш грижи и за зареждане на нафта и за подмяна на това и онова включително и турбината след "Х" хиляди километра. Аз лично нямам никакви проблеми с никакво придърпване на която и да е предавка, но човека, който ми направи чипа просто не подлежи на съмнение. Ако питаш мен за съвет, най-добре е да си караш с чипа понеже ще караш съвсем друг автомобил и ще знаеш, че имаш резерв, който да ползваш при изпреварване най-вече. Като искаш икономия - гали си педала на газта, щом искаш изпреварване - педала до ламарина заобикаляш и си готов. Сега вече ти си решаваш дали да си останеш с този чип и неговото качество или да потърсиш някой друг, който да ти направи чипс. Успех!
- Matematiks
- Мнения: 3168
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Прави ли икономия на гориво"чипосването" на TDI?
аз съм на мнение че TDI моторите имат страхотен потенциал който може да се отприщи с малко инвестиция.
а който го е страх от мечки,не ходи в гората
де факто си чел че хора с прецакани съединители и демпфери се оплакват-щото то е лесно да се извадят 300-400 лева за чип и да си гъзар,ама съединителя е друга бира
там отиваме на над 1000-много е лесно да се отдаде претрисането на чипа.Ма като толкова ги чуват що не си смениха първо демферния съединител и маховик,пък тогава да вадят пари за чип-аман от такива разбиращи гъзари 
рекламна цел-някога да си виждал по добре обяснена и по подробна информация за продукта-това какво ти говори за човека който ги прави
иначе има много сайтове затова с гръмки имена,които произвеждат псевдо гъзари
а който го е страх от мечки,не ходи в гората

де факто си чел че хора с прецакани съединители и демпфери се оплакват-щото то е лесно да се извадят 300-400 лева за чип и да си гъзар,ама съединителя е друга бира


рекламна цел-някога да си виждал по добре обяснена и по подробна информация за продукта-това какво ти говори за човека който ги прави

иначе има много сайтове затова с гръмки имена,които произвеждат псевдо гъзари

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Прави ли икономия на гориво"чипосването" на TDI?
@Matematiks прав си за първото си изрежение,със второто съм на 100% съгласен с теб ама всичко по надолу по добре го изтрий
,аз също имам претрисането но вече го нямам защото чисто и просто откачих датчика за скороста.Ако мислиш че датчика като го няма и демпферния маховик или съединителя ще се трогнат и ще спрат да тресат много се лъжеш
.
Така сега до автора на темата-ако турбото е на път ще си замине със и без чип-това важи за целия двигател и е особено важно ако караш душмански,ти си прецени какъв щофьор си
.Ако ти се занимава сложи си стария софт и ще видиш разликата във вървенето-90 коньова кола става доста приятна за каране след чип,а ако си свикнал с него няма начин да го махнеш.


Така сега до автора на темата-ако турбото е на път ще си замине със и без чип-това важи за целия двигател и е особено важно ако караш душмански,ти си прецени какъв щофьор си

-
- Мнения: 142
- Регистриран на: Сря 24 дек 2008 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Прави ли икономия на гориво"чипосването" на TDI?
Към fox_vt, колега аз карам, като пенсионер /не, че съм такъв, но просто се наслаждавам на преместването от едно на др. място/. Това не означава, че съм против чипа, просто ме дразни претрисането, което се получава на 1250 об/мин при 5 предавка на равен участък само с галене на газта. И веднага да кажа, че това не го отдавам на чипа или на каквото и да било. Моя майстор казва, че на тези обороти няма как да не тресе щото са ниски, но аз ще сменя този и ще сложа заводския и тогава ще хвана разликата и проблема евентуално.И сега директен въпрос, като си откачил датчика на скоростта, какво не ти работи по таблото? И лесно ли се откачва? Ако искаш и на л.с. дай за да не занимаваме хората, въпреки, че сигурно и на други ще е интересно.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Прави ли икономия на гориво"чипосването" на TDI?
Ама ти наистина на много ниски обороти караш на 5та бре
моето тресене е в диапазона 1800 до 2000 оборота на 4та и 5та и то след като скороста стане постоянна демек нито ускорява нито намаля.Тресенето изчезва след като леко натиснеш или отпуснеш педала на газта т е колата да влезе в режим ускорение или намаляне и започва да тресе когато стигне равновесието отново.Иначе това с датчика е доста краен и груб метод ама ми писна да карам така-по таблото ако имаш борд комп не показва среден разход,изминати километри ако имаш темпомат губиш и него и възможноста да си сложиш такъв.Също ако си със електронно показание на километража и дневния километраж там нз дали ще има отражение.Като цяло проблема при теб би трябвало да е от ниските обороти но може и ГНП да иска профилактика.Ако те интересува нещо друго драсни едно ЛС.

-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Прави ли икономия на гориво"чипосването" на TDI?
fox_vt написа:@Matematiks прав си за първото си изрежение,със второто съм на 100% съгласен с теб ама всичко по надолу по добре го изтрий,аз също имам претрисането но вече го нямам защото чисто и просто откачих датчика за скороста.Ако мислиш че датчика като го няма и демпферния маховик или съединителя ще се трогнат и ще спрат да тресат много се лъжеш
.
Така сега до автора на темата-ако турбото е на път ще си замине със и без чип-това важи за целия двигател и е особено важно ако караш душмански,ти си прецени какъв щофьор си.Ако ти се занимава сложи си стария софт и ще видиш разликата във вървенето-90 коньова кола става доста приятна за каране след чип,а ако си свикнал с него няма начин да го махнеш.
Мойта пък е 90 коня и си е доста приятна за каране, за разлика от старата ми, която също беше 90 коня ама 1.8 ТД. Все пак съм с турбина с променлива геометрия и доста съм си "играл" с помпата и адаптация с ваг-ком. Доколкото съм запознат въпреки, че чипа качва коне като максимална скорост повече от 5-10 км. в час е абсурд така, че..., а по темата приципно, ако караш с цел икономия (90 км. в час извънградско без много изпреварване) чипа помага за едно 300-400 гр./100 км. икономия.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта