сагата с колата на братовчед ми продължава. Може би трябва да е "колата", щото още не сме я купили
Днес гледахме следната кола:
http://www.cars.bg/u229797
Да опиша накратко впечатленията си, макар и да са съвсем малко. Въпросната кола е доста запазена за годините си. Моторът е 1з. Вътре в салона мога да кажа, че няма забележки. Екстрите й функционират, е, няма ел.седалки и борд.компютър както е написано, но нищо. Климатикът работи МНОГО добре, духна ледено още първите няколко секунди след като запалих колата !!!
Не разбирам много от дизели, но двигателят като че ли работи добре. Не мени обороти, работи стабилно. Тръгнахме да я покараме за тест. Направи ми впечатление, че оборотите на ПХ са 1000 независимо топла или студена е колата, доста ме озадачи това, не мисля, че трябва да е така. Споделете мнение колеги, защото ме съмнява нещо тази работа. Струва ми се, че има доста вибрации в купето, като за такъв клас автомобил, представях си доста по-комфортно и приятно, уви, не е като Пассат 5.5 с помпа-дюза. Както и да е. Друго, което прави впечатление е, че воланът вибрира при скорости около и над 100 км/ч (които си ги вдигна с лекота, като за скромните си 90 коня), това е ли е възможно да е от гумите? Те са доста стари и изтрити и определено са за смяна. Цената й също ми се струва мааалко дебела, но то е доста относително. Бихте ли дали малко акъл как да направим, свалиха до 4200, но май за повече няма да има мегдан, а все пак колата е 15-годишна, пък нищо, че на пръв поглед изглежда много добра. Мислим да я закачим на ВАГ ком да проверим евентуално за грешки. Най-вероятно ще минем и през сервиз, но само ако мръднат малко още надолу от цената - да се върже на 4000 примерно. Един от тукашните ми познати от форума препоръча да отидем с една туба масло и да питаме джамбаза дали можем да го сменим и да тестваме след смяната работата на мотора, но не знам дали е добра идея и дали няма допълнително да го изнервим. Въпреки, че ако е сигурен в колата не би трябвало да откаже. Двигателят, естествено, е измит. Не знам дали по пътя за сервиза и обратно ще избие маслото ако има теч. В едната посока е близо 8-9 км.
Приемам всякакви съвети и препоръки какво и как да направим, понеже доста му хареса колата, наистина изглежда запазена.
п.п. как да тествам съединителя? Аз го пробвах на 5та с натиснат педал на спирачката, но колата не изгасна, но и аз не бях пуснал педала до горе, за да видя.
но е регнат и е със зимни и летни гуми на джанти 



Да, точно така - от морга, щото в магазините били китайски, аз го посъветвах да ползва магазини от веригите на Ауто+ или Аутохит. Но той ми даде пример как купил оригинални тампони на макферсона от Аутохит и се били "смачкали" още на първата седмица и от тогаз - никакви такива повече от магазин (има и Шаран, явно за неговите тампони идеше реч). Амаааа според него няма смисъл от нова ролка, щото тя до 1-2 седмици пак щяла да започне да прави така и да се подмята
, бравите бяха за смяна (тези дето са на купето, верно са по 3-4 лева бройката но са 4), външно дръжките бяха зле по мое мнение, целите се клатеха и бяха пред разпад. Ключът за фаровете с опция за предни/задни фарове за мъгла и реглаж половината беше потрошен, любезно ни беше обяснено, че по моргите имало такива и за жълти стотинки едва ли не ги били продавали
Идеята ми беше, че за да й се оправят видимите забележки ще трябва немалка сума пари, да не говорим ако има и невидими, а такива съм убеден, че има. Чудя се на хората как успяват да си харесат и купят кола за една седмица. Явно не е особено чудно, щото един колега си взе Б5 и е толкоз доволен от покупката, пък всъщност малко са го метнали с някои неща по колата, като примерно че "има зимни гуми, само те са ми 400 лева", а гумите са от година господна 2005-та и са типичната гума за дрифтене зимата, твърда като пластмаса...