Енергоспестяващо устройство - мнения
- R@do
- Батето
- Мнения: 5450
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Re: Енергоспестяващо устройство - мнения
До тук не видях нито един сериозен довод и за двете тези.
- Miki
- Мнения: 1035
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Енергоспестяващо устройство - мнения
Абе головодници са тия, аз предлагам Perpetuum mobile, което пести 100 % енергия

Ей, много баламурници има още, а па тия - 40 % хаха, поне да бяха понамалили малко, та да изглежда по-правдоподобно.



Ей, много баламурници има още, а па тия - 40 % хаха, поне да бяха понамалили малко, та да изглежда по-правдоподобно.

- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Енергоспестяващо устройство - мнения
Така, тази кутийчица е поредната тъпащина-аналог на прочутия Неосокет. Неосокета с вълшебен кондензатор, включва се в запалката на автомобила и цигумигу за разхода и конете. В едно домакинство консумираната мощност е главно активна-печки и бързовари, да речем. Битовите електромери, доколкото знам, също измерват само активна мощност. Премерената от тях активна енергия, при свързан реактивен товар произтича от неидеалното КПД на същия този товар и преносната система. Обмен на реактивна енергия между намотката на шмиргела и АЕЦ Белене...хахохихо.
Сериозно устройство за корекция на cosφ е ето това, например http://www.technokom.bg/catalog_files/el1/253.pdf Подобни и по-големи наистина се купуват и инсталират в индустриални предприятия с много и мощни електромотори. Защо: предприятията разполагат с електромери и за реактивна енергия, а освен това за нисък cosφ цената на заводския ток е лайняна. И те са принудени да компенсират реактивна енергия в преносната мрежа чрез тези устройства.
Апропо, забравих за домашната чекия: теста е елементарен. Амперклещи на единия проводник, мерене със и без Неосокета. Залагам си топките за резултата.
Сериозно устройство за корекция на cosφ е ето това, например http://www.technokom.bg/catalog_files/el1/253.pdf Подобни и по-големи наистина се купуват и инсталират в индустриални предприятия с много и мощни електромотори. Защо: предприятията разполагат с електромери и за реактивна енергия, а освен това за нисък cosφ цената на заводския ток е лайняна. И те са принудени да компенсират реактивна енергия в преносната мрежа чрез тези устройства.
Апропо, забравих за домашната чекия: теста е елементарен. Амперклещи на единия проводник, мерене със и без Неосокета. Залагам си топките за резултата.
- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Енергоспестяващо устройство - мнения
bobocamaro написа:Апропо, забравих за домашната чекия: теста е елементарен. Амперклещи на единия проводник, мерене със и без Неосокета. Залагам си топките за резултата.
Теста наистина е елементарен: Включваме моя електрожен на празен ход, амперклещите ще покажат консумация около 5А. Ако тази джаджа наистина оправя дефазирането (което е много вероятно) с нея консумацията ще бъде 0,03А защото активната мощност, която консумирам е само 5W.
Внимавай какво залагаш на амперклещите

Все пак тези, които приемат примера ми за доказателство за икономия на 99,5% от сметката за ток ще се разочароват - електромера отчита само 5W дори и без модерни измишльотини.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Енергоспестяващо устройство - мнения
ktamen написа:Внимавай какво залагаш на амперклещите, щото на тях им е все едно дали тока е активен или реактивен..
Прав си абсолютно, това с топките беше за публиката. Както и да го погледнеш, това недоразумение "влияе" на реактивната мощност. Тя не е фактор в сметките за тока.
- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Енергоспестяващо устройство - мнения
Ljubon написа:Дори имаше тарикати навремето, които слагаха последователно във веригата мощни дросели, за да превръщат активната в реактивна енергия и съответно да плащат по-малко. Затова и в старите луминисцентни лампи, които се палеха с дросел, се слагаше и кондензатор, за да компенсира реактивната енергия на дросела и да се отчита като активна...
Ако беше възможно такова превръщане от активна в реактивна и обратно значи е възможно това устройство наистина да икономисва тока, за съжаление това няма как да се случи.
Тарикатите са си губили времето и парите подобно на тези балъци дето си купуват подобни измишльотини, а кондензатора в луминисцентните лампи няма връзка с показанията на електромера.
Re: Енергоспестяващо устройство - мнения
Miki написа:Ей, много баламурници има още, а па тия - 40 % хаха, поне да бяха понамалили малко, та да изглежда по-правдоподобно. :не:
Съгласен съм - и аз все се чудя като започнат да ловят идиоти с обяви "работа от вкъщи, не се иска никаква квалификация, седмичен доход от 1000 лв нагоре" защо поне не слагат някаква по-скромна и реалистична сума. Тия с процентите са същата работа. Явно дълбокият психологически замисъл е, че който е толкова прост да повярва в чудото ще е също толкова прост да не оцени смисъла от 15-20% икономия - ще иска 40-50%, ако може и 95% да спести.
- miti_kamenov
- Мнения: 1485
- Регистриран на: Чет 14 фев 2008 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Енергоспестяващо устройство - мнения
Не е луд тоя, дето продава пенкилера... Щом има глупаци, дето да го купят!


Re: Енергоспестяващо устройство - мнения
miti_kamenov написа:http://www.youtube.com/watch?v=5ecJth-X0o4
Браво колега! Това е устройството. Аз търси инфо за това у/во, но открих само търговски рвклами. Там също правят подобен тест и показва по-малък ток. Въпросът е все пак ако някой го е купил и вече е платил месечна сметка да сподели впечатления.

- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Енергоспестяващо устройство - мнения
ila написа:Здравейте колеги!
........ работа бил да изглажда пулсацийте на синусоидата и да оправя cos f.
............
Много е трудно "нещо" или "някой" да се противопостави на пулсациите на мрежовото напрежение.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Енергоспестяващо устройство - мнения
А тва на клипа лампи ли са бре че не мога да разбера,и ако да какви лампи.Щото тоя реактивен компенсатор който тая мижава кутийка с един кондензатор се мъчи да имитира работи само при индуктивен товар-на лампи с нажежаема жичка,печки бойлери и тем подобни не действа.А да ви светна че всеки мотор било в прахосмукачка било другаде си има вграден кондензатор вътре няма нужда да си купувате друг
.Това е приложимо и напълно реално само за големите предприятия (вкл и това дето работя) които имат много ел двигатели,и ако реактивния компенсатор както често се случва при нас се рестартира и не тръгне консумацията в ампери скача с 15-20%.

- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Енергоспестяващо устройство - мнения
http://mcu-bg.com/mcu_site/viewtopic.ph ... F0&start=0
Тук е засегнат интересен метод за "икономия",който мисля че може би ще повлияе на електромера (механичен), но понятията ми по програмиране на ПИК-ове са много слаби, и немога да го направя за да видя дали ще има ефект:
A на електронен електромер съм чувал че също може да се повлияе - правело се нещо с тактовата честота на АЦП-то т.е. преобразователя който преобразува тока в цифров сигнал, но само това ...
А иначе ето ви енергоспестяващ уред
http://mcu-bg.com/mcu_site/viewtopic.ph ... F0&start=0
Тук е засегнат интересен метод за "икономия",който мисля че може би ще повлияе на електромера (механичен), но понятията ми по програмиране на ПИК-ове са много слаби, и немога да го направя за да видя дали ще има ефект:
Колеги, няколко пъти във поста ми споменах ИНЕРЦИОНЕН МОМЕНТ! И също така не случайно Ви говоря за руския стил в електрониката. Метода, който Ви описвам използва недостатъка на механичния електромер. Никъде на съм казал, че кондензатора се зарежда и разрежда на всеки полупериод. Освен това с един PIC следя нулата на напрежението и започвам да го зареждам ТАМ. Зареждам го за ОСЕМ полупериода. Кондензатора е 200uF. Разреждам го обратно за около 100us. Смятайте енергията. Правил съм го. И работи! Спирам, че това се превърна в ръководство "как да крадем ток" и нашите мили приятели от НЕК ще затворят форума . Пък и мисля, че който трябваше, ме разбра.
A на електронен електромер съм чувал че също може да се повлияе - правело се нещо с тактовата честота на АЦП-то т.е. преобразователя който преобразува тока в цифров сигнал, но само това ...

А иначе ето ви енергоспестяващ уред

http://mcu-bg.com/mcu_site/viewtopic.ph ... F0&start=0
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Re: Енергоспестяващо устройство - мнения
Едва ли има капка истина в това дето рекламират. Това устройство може и да спести 1% със сто зора, ама едва ли. Особено па на тия новите електромери може да ме вкара и в повече разход даже.
Това за 30-40% хаха...
Значи от 300-400 киловата на месец би трябвало да ми падне на 220 киловата като изглади синусоидата и оправи cos f на моторите викаш а?
Ти гледал ли си ги промеливотоковите пулсации 50Hz на осцилоскоп та вярваш на такива работи? 





Re: Енергоспестяващо устройство - мнения
На Новогодишния базар в НДК има един щанд на който продават Енергоспестяващо устройство - "Майк".
Нали ,ако имаше и 1% истина, тия от електроразпределителните дружества да са
вдигнали вой до небето.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта