сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
TheExorcist
Мнения: 304
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
Автомобил: Golf 3 94
Двигател: ABF
Местоположение: София

сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Мнениеот TheExorcist » Пон 03 яну 2011 17:59


Поредната тема с проблем :(
Карам си аз моното,и нали спирачките си хващат долу и има един дооооста празен ход на спирачния педал и както си карах минах покрай магазина за авто части и си взех една малко по-голяма спирачна помпа (22,2 при фабрична 20,65), нови спирачни цилиндърчета за отзад и естествено почти литър (2 х 0,450л.) спирачна течност. Емнах колегата да сменяме помпата и останалите простотии след работа.По принцип на старата помпа й нямаше нищо но ме дразнеше точно този голям празен ход преди да започне да спира (с нови накладки е отзад,на няма и 500 км.!!!).
Свалихме ние старата помпа,след това сложихме новата (с по-голямото бутало), И се запътихме към задните колела да сменяме цилиндърчетата. Оказа се в крайна сметка,че не можем да отделим цилиндърчетата от спирачните тръбички и ремонта на цилиндърчетата се състоя в смяна на старите буталца с тези на новите цилиндърчета. До тук всичко беше идеално. Операцията мина бавно и мъчително (пред блока при температура от порядъка на -3 градуса). Събрахме всичко и отидохме да направим няколко пробни кръгчета да видим какви сме ги изяли. И в интерес на истината ефекта беше доста,доста,доста положителен: хода на педала на спирачката като цяло беше има-няма 10 см. натиснат докрай, Пробвахме и на позаледен терен-ефекта беше,че без кой знае колко голямо усилие в/у педала директно заковаваха и четирите колела. Бях много доволен. :P
Но за съжаление радостта ми не трая дълго. Два пъти ходих до работа (отиване и връщане- около 8 км.) от младост 3 до младост 1А и на последния път когато реших да се прибирам изпитах ужасТ. В момента в който запалих двигателя,кръкъ' ми пропадна доста надолу.Ама наистина доста! След като изминах малкото задръстване по Ал. Малинов през работен ден в 10 часа сутринта, паркирах пред блока и като погледнах под капака какво става-отново ужас! Казанчето за спирачната течност беше почти празно. Естествено долях му колкото трябваше обаче проблема не изчезна а след още едно ходене до работа казанчето беше пак почти празно. Аз отново го долях и реших да я запаля и да помпя спирачката за да видя да не би да тече от някъде,но уви-течове нямаше (поне видни до този момент). Прибрах се погледнах за пореден път как е нивото на спирачната течност и забелязах,че по самия кожух на сервоусилвателя е потекло спирачна течност.
Преди малко свалих УЖ новата спирачна помпа и видях,че сервото е пълно със спирачна течност (отново ужасТ)

Някой да даде съвет какво правим в такива ситуации??

Последна промяна от TheExorcist на Пон 03 яну 2011 18:07, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Cypariss
Мнения: 225
Регистриран на: Нед 26 апр 2009 22:30
Автомобил: VW GOLF II
Двигател: GU
Местоположение: Варна

Re: сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Мнениеот Cypariss » Пон 03 яну 2011 18:06


Колега трябва да извадиш течността от сервото... купуваш си от аптеката спринцовка и маркуче и почваш малко по-малко... след това си провери уплътнението на помпата трябва да имаш такова.. може да е изпаднало докато сте я слагали или да е нямало или да си ползвал старото уплътнение, което вече е било зле защото спирачната течност разяжда гумата и почти винаги проблема на спирачните помпи е това уплътнение. Работи и кажи какво става :) успех !


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Мнениеот pas1.8mi » Пон 03 яну 2011 18:12


Кофти! :banghead: Явно новата помпа изпуска!Първо реших,че ти изтича през задните апаратчета,но щом си видял в сервото...!Много евтина ли беше помпата?


Потребителски аватар
TheExorcist
Мнения: 304
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
Автомобил: Golf 3 94
Двигател: ABF
Местоположение: София

Re: сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Мнениеот TheExorcist » Пон 03 яну 2011 18:57


Cypariss написа:... след това си провери уплътнението на помпата трябва да имаш такова..

Тук гумичка си имаше и си беше съвсем наред (ако имаш предвид пръстенчето което опира в кожуха на сервото)

pas1.8mi написа:Кофти! :banghead: Явно новата помпа изпуска!Първо реших,че ти изтича през задните апаратчета,но щом си видял в сервото...!Много евтина ли беше помпата?

А колкото до това,колега...още при първата загуба на течност залягах под колага да гледам да не би да са избили точно цилиндърчетата но джантите и барабаните бяха така както ги оставихме след ремонта (леко омазани от ръцете ни докато сме ги пипали с мазни ръце...течове нямаше)
А цената...не знам...54 лева :/


Потребителски аватар
Cypariss
Мнения: 225
Регистриран на: Нед 26 апр 2009 22:30
Автомобил: VW GOLF II
Двигател: GU
Местоположение: Варна

Re: сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Мнениеот Cypariss » Пон 03 яну 2011 19:05


TheExorcist написа:Тук гумичка си имаше и си беше съвсем наред (ако имаш предвид пръстенчето което опира в кожуха на сервото)


да тази гумичка прави проблем и сигурно защото ти е по-голяма помпата, но нз, но щом ти пълни хидравликата значи изпуска от там или от цилиндърчето дето влиза вътре. Да не би да си сложил тази помпа със стария цилиндър вътре ? и цилиндърда е по-малък за нея и да изпуска от него.. напълно възможно. Говоря за цилиндровото бултаце да поясня.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Мнениеот Vento » Пон 03 яну 2011 19:19


Ако помпата е от световноизвестната марка МЕнТЕЛИ, не трябва да те учудва. Както и друга, закупена от Евро 07 - цялата им стока е такава. Купи си друга - свястна.


Потребителски аватар
TheExorcist
Мнения: 304
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
Автомобил: Golf 3 94
Двигател: ABF
Местоположение: София

Re: сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Мнениеот TheExorcist » Пон 03 яну 2011 20:12


Cypariss написа:....

Не ти схванах идеята но това което беше сменено е ето това

Изображение Изображение Изображение
Личи си кое е новото и кое старото :roll:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Мнениеот pas1.8mi » Пон 03 яну 2011 20:27


Колега,помпата явно е за боклука!При смяната подмени ли и колкото се може по-вече от спирачната течност?Помпата имаше ли някаква гаранция?


Потребителски аватар
TheExorcist
Мнения: 304
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
Автомобил: Golf 3 94
Двигател: ABF
Местоположение: София

Re: сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Мнениеот TheExorcist » Пон 03 яну 2011 21:01


Ами мисля,че по-голямата част от спирачната течност се махна заради обезвъздушаването,да не казвам на 100%

В края на краищата пред блока има едно голфе което е без спирачна помпа, с пълно серво със спирачна течност и като се замисли човек е много кофти ситуация. Искам само да ми дадете акъл да махам ли сегашното серво и да го сменям с ново + помпата (може и старата помпа да си сложа като краен вариант :cry: ) защото на при помпене на спирачките се усеща едно такова СТРАШНО дразнещо спадане на оборотите на мотора. Стрелката на оборотите пада почти до долу и не може никой да ме обеди,че това е нормално. С питане стигнах до извода,че това е проблем или от сервото или от клапана на сервото ( и на идея си нямам къде е и кое е въпросния клапан :roll: )


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Мнениеот stefan4o » Пон 03 яну 2011 21:18


Клапанът на сервото е точно преди самото серво. Ще го видиш. Има модели с 1 или 2 щуцера, затапени понякога (оттам взема вакуум МФА за да мери разхода). Има модели като моето, което няма ни един щуцер. Клапанът се намира между колектора и сервото в двата си края има нанизан маркуч. Загледай се по-внимателно и ще го видиш къде е. Доколкото съм запознат една от функциите на този клапан е да може при угасен двигател колата да има поне един път спирачка, ако се наложи. Мисля си, че проблемът, така както го описваш, няма да е от клапана, а в сервото, но нека и другите да кажат мнение.
Изображение

Последна промяна от stefan4o на Пон 03 яну 2011 21:25, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
TheExorcist
Мнения: 304
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
Автомобил: Golf 3 94
Двигател: ABF
Местоположение: София

Re: сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Мнениеот TheExorcist » Пон 03 яну 2011 21:20


Ако не ти е проблем-да :)
Още малко знание не е излишно никога :P

ПП.: Мерси,колега :P както си и предполагах но не бях сигурен :)


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Мнениеот pas1.8mi » Пон 03 яну 2011 21:50


Е, това трябваше да го споменеш още в началото!Преди известно време така го направи и Б3-то на Брат ми!Педала хваща много ниско и слаби спирачки!При натискане и огромна промяна в работата на двигателя(заглъхва)!Смени си сервото и нещата заспаха!


zdravko_jett
Мнения: 1871
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Мнениеот zdravko_jett » Пон 03 яну 2011 21:51


Cypariss написа:
TheExorcist написа:Тук гумичка си имаше и си беше съвсем наред (ако имаш предвид пръстенчето което опира в кожуха на сервото)


да тази гумичка прави проблем и сигурно защото ти е по-голяма помпата, но нз, но щом ти пълни хидравликата значи изпуска от там или от цилиндърчето дето влиза вътре. Да не би да си сложил тази помпа със стария цилиндър вътре ? и цилиндърда е по-малък за нея и да изпуска от него.. напълно възможно. Говоря за цилиндровото бултаце да поясня.

не е проблем тази гумичка колега,проблема си е самата помпа,аз имах същия случай само че при мен изкара месец(помпа втора ръка)и почна да губи течност,каква течност доля (заколегата с проблема) колега?


Потребителски аватар
TheExorcist
Мнения: 304
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
Автомобил: Golf 3 94
Двигател: ABF
Местоположение: София

Re: сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Мнениеот TheExorcist » Пон 03 яну 2011 21:57


Едва ли е е било от това което намекваш...да е разяла гумички мумички...една в жълти тубички по 0.450 л.
А някой може ли да ме светне за някаква ориентировъчна цена на едно серво и д/г читава помпа (за София ме интересува)


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: сервоусилвател, спирачна помпа, 1.8 моно

Мнениеот pas1.8mi » Пон 03 яну 2011 22:06


Сервото Брат ми го купи за 40лв(беше на зор)!На следващия ден имаше оферти и по 10-15лв!Ще е на късмет за колко ще го намериш!Помпата също за колкото я намериш!Прегледай в Продава-автомобили на части!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта