Б5.5 въпрос за климатроник
- simo7
- Мнения: 232
- Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
- Автомобил: Джета
- Двигател: 2012г
- Местоположение: Бургас
Б5.5 въпрос за климатроник
Имаме един спор с комшията за климатроника.На какво положение трябва да е сега зимата на "авто" или на "екон" при положение че е загрял двигателят и да изпозваме топлината от двигателя ,а не да работи климатроника на топло.И пречи ли да се изключва климатроника изобщо.Колата е В5.5-2002г-TDI.Сутрин като я запаля и е на "екон" и съм го настроил на 25гр. примерно при незагрял двигател работи ли компресора на климатроника.
Re: въпрос за климатроник
на екон не ти се включва компресора, зимата не ти трябва студено но климатроника има програма и се включва компресора за да превърти маслото и фреона по някога-сам на ауто.Та на въпроса на режим екон имаш топло от двигателя а студено от външна температура.Лятото на ауто за да имаш хлад от компресора -климатика.
Последна промяна от ajir на Пон 03 яну 2011 22:07, променено общо 1 път.
- simo7
- Мнения: 232
- Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
- Автомобил: Джета
- Двигател: 2012г
- Местоположение: Бургас
Re: въпрос за климатроник
значи трябва да е на "екон", не на "авто" и пречи ли да се изключва изобщо.
Re: въпрос за климатроник
Не пречи. климатроника сам го включва когато е заложено ще видиш някоя сутрин при стартиране че ще бъде сам на ауто.Остави го да поработи малко компресора и после пак на екон до лятото.
- simo7
- Мнения: 232
- Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
- Автомобил: Джета
- Двигател: 2012г
- Местоположение: Бургас
Re: въпрос за климатроник
Мерси за отговорите.Щото ако сега го оставиш на "авто" и си заложил примерно 25гр. ще работи климатроника за да потдържа тази температура.Аз так си го обяснявам поне.
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: Пет 05 ное 2010 16:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: казанлък
Re: въпрос за климатроник
Здравейте колега,преди два дена и аз се интересувах от това нещо и установих,че когато температурата падне под 5-6градуса и да искаш компресора не се включва,колата ми е БОРА предполагам,че и при теб е така.И по принцип климатроника на колите не топлят а само охлаждат,може да се пуска на авто. само ако искаш да ти изсуши по бързо стаклата.За топло се ползва охладителната течност.
Re: въпрос за климатроник
Общо казано климатроника е автоматичен климатик програмата отваря и затваря отворите за студен и топъл въздух
ауто -климатик и двигател
екон -външна температура вентилатор и топло от двигателя
климатроника е един автоматичен смесител който прави зададената температура зависимо от изброените режими.
Аз съм с пасат б5
ауто -климатик и двигател
екон -външна температура вентилатор и топло от двигателя
климатроника е един автоматичен смесител който прави зададената температура зависимо от изброените режими.
Аз съм с пасат б5
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 16 юли 2008 15:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Любимец
Re: въпрос за климатроник
Да и аз така си го обяснявам зимата на еконд лятото на ауто
- smash22
- Мнения: 345
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: въпрос за климатроник
Когато е на ауто и работи компресора има реотани в самата система които загряват въздуха по-бързо още преди да е загрял двигателя ,аз съм на принципа че това е един вид хладилник и за да работи трябва да работи постоянно ,така и правя цяла зима не съм го спрял защото има гумени уплътнения които ако не работи се съсухрят и започва да изпуска газ и заради малката икономия на разход се създават сумати бели за уплътнения газ и ремонти.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: въпрос за климатроник
Това с реутаните почти никога не се среща на Пасат В5 ,дори да не кажа,че не се среща....1 на 1000 са.При В5.5 се срещат малко по-често.
Идеята е по-друга.
Климатроника като система е замислен така,че да поддържа определена температура,която му се задава от човека.Той прави каквото е нужно за да я поддържа - ако му трябва да охлажда купето - пуска си компресора и си го охлажда,ако му трябва да затопля купето - премества си клапата за топло студено така,че да отоплява повече въздуха.Масово при дизеловите В5 и В5.5 се слагат допълнителни модули за отопление на въздуха,защото двигателя загрява бавно зимата и те се управляват от климатроника също - става дума за няколко подгревни свещи,които греят антифриза,който постъпва към радиаторчето на парното.Според нуждата от затопляне може да работят 1,2 или всичките свещи за отопление. Другия вариант са ел. реутани,които се намират вътре под таблото и греят направо въздуха,като те се срещат много много рядко.
Когато климатроника е на Ауто ,той има възможността да си пуска и спира компресора по негова преценка,като през повечето време компресора работи,защото се ползва за изсушаване на въздуха,за да не се вкарва влага в купето,без значение от зададената температура и това дали трябва да се охлажда купето или не.
Ето и пример - ако навън е 15 градуса,а вътре сте нагласили да е примерно 24,тогава е логично,че климатроника няма за какво да пуска компресора и да доохлажда въздуха и после да го затопля пак...е да ама не - компресора си бачка,входящия въздух си минава през изпарителя,температурата му се сваля до 3-4 градуса и после се затопля отново така,че вътре да стане зададените 24 градуса...идеята е,че при охлаждането водната пара от въздуха кондензира и в купето влиза сух въздух,който не поти стъклата
Един хубав ден около 94-та година инженера се плесва по главата и решава,че не е нужно чак пък толкова да се суши въздуха и създава опцията Екон,при която всичко си е същото,само дето компресора не тръгва изобщо.Тогава ако навън въздуха е 15 градуса,то той бива само затоплен до 24 и постъпва в купето...съответно се пести енергия от доохлаждането му и после за загряването му,заради което се казва и Екон - икономичен режим.
През лятото съответно Екон-а не е удачен,защото ако искате вътре да е 22 градуса,а навън е 40,няма как да стане без компресора и тогава вече искате или не,трябва да се ползва на Ауто
Принципно климатроника има няколко датчика,които следят какво се случва с въздуха,който влиза и който излиза и мери и какво се случва в купето,за да знае дали да подава повече топъл или повече студен и какво да прави,за да може в купето да нагласи желаните от вас градуси.Той си мери,че в купето е примерно 14,а са зададени 24,тогава пуска макс. топло за да може да достигне 24 и след това с малка доза топъл въздух само поддържа тези градуси.Същото е и ако трябва да охлажда - охлажда на макс. до достигане на температурата и после поддържа.

Идеята е по-друга.
Климатроника като система е замислен така,че да поддържа определена температура,която му се задава от човека.Той прави каквото е нужно за да я поддържа - ако му трябва да охлажда купето - пуска си компресора и си го охлажда,ако му трябва да затопля купето - премества си клапата за топло студено така,че да отоплява повече въздуха.Масово при дизеловите В5 и В5.5 се слагат допълнителни модули за отопление на въздуха,защото двигателя загрява бавно зимата и те се управляват от климатроника също - става дума за няколко подгревни свещи,които греят антифриза,който постъпва към радиаторчето на парното.Според нуждата от затопляне може да работят 1,2 или всичките свещи за отопление. Другия вариант са ел. реутани,които се намират вътре под таблото и греят направо въздуха,като те се срещат много много рядко.
Когато климатроника е на Ауто ,той има възможността да си пуска и спира компресора по негова преценка,като през повечето време компресора работи,защото се ползва за изсушаване на въздуха,за да не се вкарва влага в купето,без значение от зададената температура и това дали трябва да се охлажда купето или не.
Ето и пример - ако навън е 15 градуса,а вътре сте нагласили да е примерно 24,тогава е логично,че климатроника няма за какво да пуска компресора и да доохлажда въздуха и после да го затопля пак...е да ама не - компресора си бачка,входящия въздух си минава през изпарителя,температурата му се сваля до 3-4 градуса и после се затопля отново така,че вътре да стане зададените 24 градуса...идеята е,че при охлаждането водната пара от въздуха кондензира и в купето влиза сух въздух,който не поти стъклата

Един хубав ден около 94-та година инженера се плесва по главата и решава,че не е нужно чак пък толкова да се суши въздуха и създава опцията Екон,при която всичко си е същото,само дето компресора не тръгва изобщо.Тогава ако навън въздуха е 15 градуса,то той бива само затоплен до 24 и постъпва в купето...съответно се пести енергия от доохлаждането му и после за загряването му,заради което се казва и Екон - икономичен режим.
През лятото съответно Екон-а не е удачен,защото ако искате вътре да е 22 градуса,а навън е 40,няма как да стане без компресора и тогава вече искате или не,трябва да се ползва на Ауто

Принципно климатроника има няколко датчика,които следят какво се случва с въздуха,който влиза и който излиза и мери и какво се случва в купето,за да знае дали да подава повече топъл или повече студен и какво да прави,за да може в купето да нагласи желаните от вас градуси.Той си мери,че в купето е примерно 14,а са зададени 24,тогава пуска макс. топло за да може да достигне 24 и след това с малка доза топъл въздух само поддържа тези градуси.Същото е и ако трябва да охлажда - охлажда на макс. до достигане на температурата и после поддържа.

- simo7
- Мнения: 232
- Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
- Автомобил: Джета
- Двигател: 2012г
- Местоположение: Бургас
Re: въпрос за климатроник
Сега последно по темата.Зимата на ауто ли да е докато загрее колата или на екон да се държи постоянно.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 16 юли 2008 15:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Любимец
Re: въпрос за климатроник
А какво се случва сега примерно зимата както е и е нагласено на 24-25 градуса да речем и е изключено на цяло в смисъл нито на ауто нито на екон?
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
Re: въпрос за климатроник
Би трябвало климатроника да ти поддържа тази температура която си задал чрез включване на отопление или охлаждане в зависимост от външната температура и температурата на купето. Това е задачата на климатроника, чрез сравнение на външната температура и вътрешната за постигане на зададената температура.
ECO - опция на климатроника да използва наличните ресурси на системата за постигане на зададената температура без да се използва компресора. За лятото не е препоръчително. Най често и препоръчително се използва зимата.
Охлаждането (компресорът) не работи при ниски външни температури.
цитат:
Системата за автоматична рециркулация на въздуха има сензор за качеството
на въздуха, който открива наличието на вредни газове във външния въздух;
в такъв случай системата се превключва автоматично в режим на рециркулация.
Когато е нагласена в автоматичен режим, системата за климатичен контрол
осигурява оптимални настройки при почти всякакви условия. При желание, системата
за климатичен контрол може да се настройва ръчно.
Системата за климатичен контрол може да се управлява само при работещ двигател.
При ниски външни температури, охлаждащият блок (охлаждащ компресор)
се изключва автоматично.
ECO е съкращение на ECONOMY или икономия, тоест при натиснато копче, няма да работи компресора и двигателя да гори повече гориво, а климатроника ще се опитва да достигне зададената температура с хладен въздух отвън.
При включен режим AUTO, в режим отопление компресора пак работи (до външна t° до около 0° ), но не за да отоплява, а за да изсушава входящия въздух, с цел предпазване на стъклата от "изпотяване".
ЕКО-бутон
Този бутон е функционален при климатроник. При активирано ЕКО изключваш компресора на климатика. Лятото ти вкарва въздух с външна температура, а зимата използва парното на колата.
ECO - опция на климатроника да използва наличните ресурси на системата за постигане на зададената температура без да се използва компресора. За лятото не е препоръчително. Най често и препоръчително се използва зимата.
Охлаждането (компресорът) не работи при ниски външни температури.
цитат:
Системата за автоматична рециркулация на въздуха има сензор за качеството
на въздуха, който открива наличието на вредни газове във външния въздух;
в такъв случай системата се превключва автоматично в режим на рециркулация.
Когато е нагласена в автоматичен режим, системата за климатичен контрол
осигурява оптимални настройки при почти всякакви условия. При желание, системата
за климатичен контрол може да се настройва ръчно.
Системата за климатичен контрол може да се управлява само при работещ двигател.
При ниски външни температури, охлаждащият блок (охлаждащ компресор)
се изключва автоматично.
ECO е съкращение на ECONOMY или икономия, тоест при натиснато копче, няма да работи компресора и двигателя да гори повече гориво, а климатроника ще се опитва да достигне зададената температура с хладен въздух отвън.
При включен режим AUTO, в режим отопление компресора пак работи (до външна t° до около 0° ), но не за да отоплява, а за да изсушава входящия въздух, с цел предпазване на стъклата от "изпотяване".
ЕКО-бутон
Този бутон е функционален при климатроник. При активирано ЕКО изключваш компресора на климатика. Лятото ти вкарва въздух с външна температура, а зимата използва парното на колата.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: въпрос за климатроник
Аз пък моя го държа обикновено на нищо.Нито екон нито ауто,само сега зимата 3-4 мин след като покарам пускам екон-а да си върви парното,че много ме кефи колко е мощно.Тази функция каква е.Лятото съм забелязал че бичи студено до като по веждите ми почне да се трупа снежец.Като пусна ауто и веднага намаля и спира.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Monyo Monev и 22 госта