Обороти и температурата на антифриза

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Обороти и температурата на антифриза

Мнениеот Oleg_Yanev » Пет 14 юли 2006 8:47


Здравейте,

от няколко дена на моменти колата започна да ми гасне (Passat RP '90). Забелязах, че явно термостата, който е на една зима, пак е спрял да затваря (не си купувайте френски термостати).
Преди това, при студен двигател на газ колата дъжеше около 1000-1300 оборота, а на загрял 900-1000. Сега виждам, че когато се пъна на нагорнище и загрее и след това освободя от скорост, оборотите са си както трябва, но когато поизстине се вдигат, но понякога се сриват и гасне.
Термостат вече го купих и утре ще го сложа, но все пак искам да попитам има ли според вас вероятност проблема да идва от червения датчик на фланеца, който излиза от главата на блока (мисля, че той има мешава с оборотите) или от датчика на радиатора, който включва първа скорост на 87 градуса, а не на 95, както си му е реда (тогава т'ва не го знаех и пича от магазина откровено си ме метна).
Предварително благодаря за помощта!




Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Пет 14 юли 2006 8:54


Не е от термостата - поне това че гасне ! Може да имаш проблем с датчика за температурата ннапример или стъпковото моторче ... Айде за начало си рестартирай компютъра !


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Пет 14 юли 2006 9:06


Ами аз заложих на термостата, защото оборотите се държат що-годе адекватно на температурата: при студен двигател - по-високи, при топъл по-ниски. Наистина връзката с гасненето е единствено времето: когато термостата спря да затваря, започна от време на време да гасне и трябва да намалям на скорост, за да задържи обороти.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пет 14 юли 2006 10:05


Гасненето на газ и по надонище ли е? ако е когато си на газ и когато спускаш - требе да си махнеш входящия маркуч за студения въздух(от решетката към филтъра ) или да си блокираш клапата вътре във филтъра да тегли само "на топло" - беше писано из форума по този вэпрос - за въздушното над-налягане от насрещният поток, което ти обеднява сместта газ-въздух и гаснеш - ровни се и ще го намериш! Успех!


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Пет 14 юли 2006 11:14


Не вярвам да е от термостата - някои карат и без него и нямат ядове :lol: тьрси нещо друго - датчик,моторче за празен ход....


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Пет 14 юли 2006 11:19


... май трябваше да уточня, че го прави само на газ... газовото е Landi Renzo, известно с проблемите на ниски обороти, та за това си мисля, че влиянието на термостата е ключово. И предния път, когато смених термостата, ниските обороти се стабилизираха.
dimitarpetrov, не е от въздуха. И клапата е блокирана и маркуча го няма.
А как да разбера, дали е от моторчето?


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Пет 14 юли 2006 21:14


Щом е само на газ - да не би да ти замръзва изпарителя? Ако не стига достатъчно вода до него замръзва и... няма газ към мотора!


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Пон 17 юли 2006 8:12


Ами май наистина не е от термостата. Смених го и пак същото. Поиграх си малко да разбера, дали нормално отваря втория кръг и дали нормално включва първа скорост на вентилатора и всичко си беше ок, само дето през цялото време показанията на таблото са малко над 70 градуса. Т.е. варианта на който залагам сега е датчика за таблото, но възникват следните въпроси:
1. Ако е така, защо като я оставя на спокойствие, след доста време, но вдига показанията на таблото?
2. Възможно ли е датчика да е читав, но проблема да е в таблото?
3. Имам един син датчик и все пак искам да питам, не мога ли да го сложа на мястото на черния (т.е. различни ли са параметрите им?)
4. Струва ми се, че сега миришка повече на газ - може ли да има връзка? Т. е., ако наистина ми замръзва изпарителя...?


Потребителски аватар
alexandermir
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 05 юли 2006 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот alexandermir » Нед 23 юли 2006 15:24


При мен този проблем беше от входящата струя на студения въздух. Прекъснах въздуховода от решетката към въздушния филтър и го извих към ъгъла където е фара. Сега не гасне.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 24 юли 2006 17:28


Ненужно си си играл да го сменяш.
Дали термостата е скапан и седи отворен се разбира съвсем лесно - ако е така колата вдига нормалната си температура към 90градуса на градско в задръстване, а при движение с по-висока скорост температурата бързо пада на 70-80. Ако ги има тези ефекти - значи е термостат.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

не важи

Мнениеот K22 » Пет 04 авг 2006 10:24


dimitarpetrov написа:Гасненето на газ и по надонище ли е? ако е когато си на газ и когато спускаш - требе да си махнеш входящия маркуч за студения въздух(от решетката към филтъра ) или да си блокираш клапата вътре във филтъра да тегли само "на топло" - беше писано из форума по този вэпрос - за въздушното над-налягане от насрещният поток, което ти обеднява сместта газ-въздух и гаснеш - ровни се и ще го намериш! Успех!


За двигатели АБС няма нужда от такива подобррения :P


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Пет 04 авг 2006 22:23


За двигатели АБС няма нужда от такива подобррения Razz

надай се да е така



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 137 госта