
кое е по добре - Д или ТД
-
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
- Автомобил: Opel Vectra
- Двигател: 22ZE 2009
- Местоположение: София
- Контакти:
кое е по добре - Д или ТД
кое е по добре по отношение на здравина на двигателя и поддръжка дизел или турбодизел при еднакви други показатели - километри, състояние и т.н., кое ще харчи по-малко, и въобще дайте съвет, дали да взимам дизел при тези цени на нафтата или бензин на газ. досега съм карал венто 1,8 моно на газ и бях много доволен, но имам приятели дето ме убеждават че от нафтовите печки по убаво немало 

- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Зависи какво ще искаш от колата. Ако не търсиш вървеж чистия дизел ще ти допадне иначе турбото.
По отношение на разхода мога да споделя за Голф 2 1.6 дизел и турбодизел. Чистото дизелче ми даваше 5/100 градско и 4/100 извънградско. Турбодизела ми дава 6.2/100 градско и 4.5/100 извънградско /с около 120 км/
ТД-то е 91 г. другия беше 86.
Относно подръжката - няма абсолютно никаква разлика /поне при тези 2 мотора/ освен турбинката която най-вероятно някога ще и дойде времето.
По отношение на разхода мога да споделя за Голф 2 1.6 дизел и турбодизел. Чистото дизелче ми даваше 5/100 градско и 4/100 извънградско. Турбодизела ми дава 6.2/100 градско и 4.5/100 извънградско /с около 120 км/
ТД-то е 91 г. другия беше 86.
Относно подръжката - няма абсолютно никаква разлика /поне при тези 2 мотора/ освен турбинката която най-вероятно някога ще и дойде времето.
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 20:02, променено общо 1 път.
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
- sport generation
- Мнения: 219
- Регистриран на: Чет 29 юни 2006 15:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Ако ще мзимаш дизел и земи ТД или наи-добре ТДИ-зависи за кви пари говорим.От чист дизел при таз нафта вече няма смисал(лично мнение).Газта излиза малко по евтино но дизела като цена ще расте и расте(ако не се почне масово на био де).Ако вентото 1.8 моно е още твое си го запази тва е перфектен като цяло мотор и наи вече на газ.
P.S.На турбината като и доиде времето вече няма да е твоя колата(само трябва да си сменяш маслото)
P.S.На турбината като и доиде времето вече няма да е твоя колата(само трябва да си сменяш маслото)
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Моят глас е за турбодизел,без компир!Ако намериш като на Niksi-80 к.с с интеркулер най-добре!TDI е върха на сладоледа-ама по-скъпо за чаркаляци и ремонти,ако се наложи!Ако имаш парици-смело инвестирай в TDI!Като паднат цените на био-то пак ще сме най-евтини на возия-без да ни мъчат разни бойлери из багажниците
Само дето намирането на читав дизел си е тегава работа
За турбината не се шашкай-не я скапва ръчкането,а неправилното стопанисване от страна на задкормилното устройство! 



-
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
- Автомобил: Opel Vectra
- Двигател: 22ZE 2009
- Местоположение: София
- Контакти:
нямам пари май за тди. вентото вече не е мое, но иначе бях страшно доволен как вървеше на газ тая моно инжекция. прави сте, май бензин на газ си е най-добре и изгодно. а може би дори и на метан.
между другото, днес ми казаха че имало два вида метанови уредби в италия и трябва да се внимава при вноса от там, щото едните в България не ги зареждали. ама туй май си е за нова тема.
между другото, днес ми казаха че имало два вида метанови уредби в италия и трябва да се внимава при вноса от там, щото едните в България не ги зареждали. ама туй май си е за нова тема.
- Nadya_
- Мнения: 1676
- Регистриран на: Сря 17 май 2006 13:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колкото повече подобрения има в един автомобил- толкова по- скъпа поддръжка изисква съответно...прецени- Д, ТД, ТДИ...
Зависи вече какво търсиш ти- повече вървеж или предимно икономичност...
Ако искаш бързина и пъргавост, и ако имош възможност разбира се- скачай направо на ТДИ! Тогава обаче ще трябва да си подготвен за по- солидна поддръжка
.
В случая, обаче ти се колебаеш м/у чистия дизел и ТД...Тук и аз ще те посъветвам, като повечето колеги- Турбината е по- добрия избор!
Зависи вече какво търсиш ти- повече вървеж или предимно икономичност...
Ако искаш бързина и пъргавост, и ако имош възможност разбира се- скачай направо на ТДИ! Тогава обаче ще трябва да си подготвен за по- солидна поддръжка

В случая, обаче ти се колебаеш м/у чистия дизел и ТД...Тук и аз ще те посъветвам, като повечето колеги- Турбината е по- добрия избор!
- КаруЦаря
- Мнения: 178
- Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
При всички положения чистия дизел ще ти излезе много по-евтино като поддръжка от турбодизела.Турбото започва да здава багажа на около 200000 км.И започват едни ядове, едни разправии....
Това си е двигател в двигателя.
Най евтиния ремонт на турбо е около 200 лева.И дават гаранция 2 месеца.На турбото може да му се скапе и управлението и тогава почваш да ходиш по майстори и е ужас.
Много са трудни за диагностика проблеми с клапана на турбото нпр.
Вярно чистия дизел е тромавичък и похарчва малко в повече но пестиш от ремонти и най-вече от ядове.

Най евтиния ремонт на турбо е около 200 лева.И дават гаранция 2 месеца.На турбото може да му се скапе и управлението и тогава почваш да ходиш по майстори и е ужас.

Вярно чистия дизел е тромавичък и похарчва малко в повече но пестиш от ремонти и най-вече от ядове.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Според мен поддръжката на ТДИ не излиза по скъпо.Аз поне не сам забелязал разлика щото имах и ТД.Верно има компютар ама развалянето му е 1на 10 000.Да не говорим че като го има изчезват сто механични датчика и механизми дето трябва да се настроиват.Така че в поддръжката нещата са 50 на 50.Само покупката е по скъпа ама разликата в разхода е 1л./100!Турбините нямат проблем до 500 000 та и отгоре ако маслото е било в ред и не я ръчкаш преди да загреее.Като си я копуваш просто отиваш да ти проверят турбината и толкоз.Не че няма вариант да попаднеш на разебана или да се разебе,ама то и с обикновен дизел могат да се случат много лоши неща ако си карък.
- КаруЦаря
- Мнения: 178
- Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Рабит така е, но тея коли на запад ги купуват за да ги карат яко (както дизелите,така и турбодизелите).Тея колици като дойдат в България пурвото нещо което им се прави преди да ги шитнат на нас е да им врътнат километража и то здравата.Караме коли на милиони километри, а си мислим,че са на по 100 150 хил.
Например моя Пасат (Сигурен съм, че не е връщан километража) е 2000 год модел, първата регистрация е края на 2002 год. аз я купих 2005 началото. Километрите бяха 134000. Смятай за какво юркане е ставало дума, а реално съм купил кола на 2,5 год.
Например моя Пасат (Сигурен съм, че не е връщан километража) е 2000 год модел, първата регистрация е края на 2002 год. аз я купих 2005 началото. Километрите бяха 134000. Смятай за какво юркане е ставало дума, а реално съм купил кола на 2,5 год.
- Nadya_
- Мнения: 1676
- Регистриран на: Сря 17 май 2006 13:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Rabbit_TDI написа:Турбините нямат проблем до 500 000 та и отгоре ако маслото е било в ред и не я ръчкаш преди да загреее.Като си я копуваш просто отиваш да ти проверят турбината и толкоз.Не че няма вариант да попаднеш на разебана или да се разебе,ама то и с обикновен дизел могат да се случат много лоши неща ако си карък.
Абсолютно вярно!
Но за поддръжката- ммм...не съм много съгласна- от където и да го погледнеш си е повече


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта