


поло 92 1.4д клапан върху нафтовия филтър
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Клапан върху нафтовия филтър
Колеги, дайте съвет как да проверя дали този клапан работи! Става ли с надуване с уста? Тоест при ниска температура (доколкото знам е под 23С), ако духна през него и запуша отсрещната страна, отдолу трябва да излиза. Или така действа само с нафтата, но не и с въздух?
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D
Re: Клапан върху нафтовия филтър
Махайго, от опит ти казвам,колегата емо-гар има много точно разяснение тук във форума.Зимата ще ти създава проблем с паленето,просто вземи си обикновен филтър и с една тръбичка свържи маркучите на клапана и ще видиш че ще си доволин,вече от 1 година съм така.А да не говорим ,че точно този клапан ти оставя филтъра почни на половина празен и зимата ще виеш докато качи нафта и запали.Ама решението си е твое колега ,аз просто споделих от опит.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Клапан върху нафтовия филтър
Лично аз не съм имал проблеми с този клапан - 6 зими досега - пали си нормално - винаги при смяна на филтъра - същия си е пълен с гориво - не виждам причина работещ клапан да се елиминира , но всеки си решава за себе си!!!
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Клапан върху нафтовия филтър
Днес си сменях горивопроводите и пробвах с духане. При температура 15С отдолу не пропуска. Реших, че може би дъхът ми е прекалено топъл и пробвах с нафта - същата работа. Направи ми впечатление, че ако не съм запушил отвора към резервоара и духам лекичко въздухът минава, а ако духна рязко клапанът запушва. По някое време обаче спря да го прави този номер, може би защото духах и смуках от всички отвори, за да видя какво ще стане и или съм го развалил или съм го оправил
Може пък и температурата да е висока и да работи, когато е по-студено!?
Е**ш ли му мамата... Усещам, че накрая ще купя един нов, за да съм сигурен, че е наред. Ако някой знае нещо по въпроса моля да сподели, защото поне до момента в никоя тема от форума не съм срещал описание на това точно как, при каква температура сработва клапана и може ли да се изпробва дали е повреден.


- stanislav__radev
- Мнения: 59
- Регистриран на: Сря 06 яну 2010 2:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dimitrovgrad
Re: Клапан върху нафтовия филтър
аз карам без него от доста време и нямам проблеми.. 

- passatfan2780
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 16:34
- Автомобил:
- Двигател: aaz 1992
- Местоположение: Плевен
Re: Клапан върху нафтовия филтър
сагласен съм с колегата,че щом е там трябва да го има, но все пак аз моят го изолирах на втората смяна н агоривен филтър по простата причина че от него смучеше въздух и имах под рака нов филтър обикновен и го сложих уж временно и така вече 5-та година.не сам забелязал промяна във варвенето и работата на двигателя всичко е ОК.
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Клапан върху нафтовия филтър
Разказах му играта на ши***ия клапан. Свалих го и му налях ръждопреобразувател. След тази "баня" като го разклатих вътре нещо подрънкваше, а преди това не съм сигурен, че беше така. Дано да съм го върнал в първоначалното му състояние, а не окончателно да съм го прее**л. Сега запушва всеки път като духна рязко и силно. Ако някой колега наскоро е купувал такъв клапан и е сигурен, че е здрав, може да пробва как е при него и да сподели - ще бъде полезно за всички потребители на форума.
- tdi fen
- Мнения: 4710
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Клапан върху нафтовия филтър
здравейте искам да попитам филтъра догоре ли трябва да е ппълен ? и ако е наполвина пълен въпросният клапан ли е виновен ?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Клапан върху нафтовия филтър
Да ви споделя нещо: изобщо нямате ядове от това дали клапана отваря точно на ..'нам си колко градуса или не затваря плътно.Проблема се появява,когато не се уплътнява добре в гнездото на филтъра,там е предвиден "О"-пръстен.Та точно проникващия оттам въздух(или от пукнатина в самия клапан и връзките)-това е проблема,който мнозина са решили кардинално с подмяна на филтъра-с такъв "без подгряване".Какви са евентуалните последствия от тази подмяна-при студ цедката на филтъра парафинира и затруднява проникването на гориво,като го няма "подгряването" ще трябва да се подгрява целия резервоар и едва тогава ще се осигури оптимален поток през филтъра.Ако предположим,че присадките "анти-гел" или "алпин" дизела са читави-тогава практически не би трябвало да има проблем и с "прост" филтър.Така си обяснявам нещата.
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat B6 DSG
Re: Клапан върху нафтовия филтър
По-добър и съответно по-скъп ъпгрейд е да се ползва филтър заедно с металното тяло от Голф 5, Пасат 6, Кади и т.н. Върната нафта винаги минава през филтъра първо и след това се връща в резервоара и готиното е, че въпросния глупав клапан е елиминиран. Аз го направих това преди 2 години.
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Клапан върху нафтовия филтър
Смених въпросния клапан. Първо взех немски SWAG за 20лв. от Ауто+. На третото кръстовище под колата имаше гьол, защото боклукът хвърляше яко нафта. Не беше добре капсулован, а о-пръстените му (и двата черни) бяха толкова меки, че от едно слагане и сваляне се накъсаха. Върнах го и взех оригинален, испанско производство за 47 лв. При разклащане подрънква, горният му пръстен е син и запушва при рязко и силно духане от страната, където постъпва нафтата.
Re: Клапан върху нафтовия филтър
stivenj написа:Махайго, от опит ти казвам,колегата емо-гар има много точно разяснение тук във форума.Зимата ще ти създава проблем с паленето,просто вземи си обикновен филтър и с една тръбичка свържи маркучите на клапана и ще видиш че ще си доволин,вече от 1 година съм така.А да не говорим ,че точно този клапан ти оставя филтъра почни на половина празен и зимата ще виеш докато качи нафта и запали.Ама решението си е твое колега ,аз просто споделих от опит.
Колега, не клапана оставя филтъра празен, а от уплътненията му или от др. място дърпа въздух и намалява количеството нафта във филтъра. Вече 7 зима карам Голф 2 1.6D оригинално с такъв филтър с клапън и ви уверявам, че не съм имал никакви проблеми с него. И аз се чудех за предназначението му, но след като разбрах за какво служи съм доволен, че го имам.
П.П. Като прочетох тук там, навсякъде пише, че е обикновен клапан за налягане. Но как работи и кокво точно му е предназначението???
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Клапан върху нафтовия филтър
П.П. Като прочетох тук там, навсякъде пише, че е обикновен клапан за налягане. Но как работи и кокво точно му е предназначението???[/quote]
веселин написа:При ниски температури въпросния клапан праща горивото от възвратния горивопровод към филтъра с цел затопляне на същия - при топло време горивото се връща директно в резервоара
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Клапан върху нафтовия филтър
точно термостат.
Re: Клапан върху нафтовия филтър
веселин написа:П.П. Като прочетох тук там, навсякъде пише, че е обикновен клапан за налягане. Но как работи и кокво точно му е предназначението???
[/quote]веселин написа:При ниски температури въпросния клапан праща горивото от възвратния горивопровод към филтъра с цел затопляне на същия - при топло време горивото се връща директно в резервоара
Колега найстина си прав. Ето какво прочетох:
"Обратното гориво също влиза в горивния филтър чрез „клапан”. Този клапан реагира на температура, той се отваря когато температурата е под 15 градуса по целзий и се затваря когато температурата е над 25 градуса по целзий, това е направено с цел при ниски температури горивото върнато от двигателя да преминава през горивния филтър за да предотврати замръзването на горивото в резервоара".
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта