


Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС
- extasyto
- Мнения: 76
- Регистриран на: Съб 23 дек 2006 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС
Интересува ме, откъде да си намеря плочка с по-голямо Ф, защото мойта е с малко и ми тормози колата на бензин.Трябва ми плочка, с размер на смукалтения път на сместа, а не с 10мм по-малък.Ако имате конкретни оферти-давайте.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС
Колега, стеснението на въздухопровода в плочката ти е необходим, за да получиш така наречения ефект на тръбата на Вентури. Или с думи прости - в тясното сечение скоростта на преминаващия въздух е по-висока от скоростта преди стеснението, а налягането е по-ниско от налягането преди стеснението. По този начин от страничните отвори на плочката, в тясното и сечение, с преминаването на въздуха двигателя, си засмуква необходимата му газ от изпарителя.
Ако сложиш плочка с диаметъра на колектора, ще ти избяга Вентурито и няма да смуче почти никаква газ.
Ако сложиш плочка с диаметъра на колектора, ще ти избяга Вентурито и няма да смуче почти никаква газ.
- balamata
- Мнения: 507
- Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
- Автомобил: Renault Laguna
- Двигател: F3P720
- Местоположение: Плевен
Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС
Проблема не ти е в по-малкото Фи на плочката.Просто сложи още една гарнитурка,която ще повдигне по-нагоре дюзата.При мен са две тези гарнитурки и са зелени на цвят.Така ще постъпва повече въздух и ще видиш положителния ефект при работата на бензин.Като сложиш още една гарнитурка,тогава може да ти се наложи да смениш и четирите болта които захващат моното към тампона,с малко по-дълги.Зависи твоите дали имат достатъчен аванс.Като купих моя голф,първата ми работа по газовата,бе да намаля именно този диаметър на плочката.Резултата бе литър надолу разход и по-добра динамика на газ.Има една статия на колегата Добромирски,тук в този раздел,която разглежда подробно този ефект.
- basata-user
- Мнения: 1036
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
- Автомобил: pasat b5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
- Контакти:
- balamata
- Мнения: 507
- Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
- Автомобил: Renault Laguna
- Двигател: F3P720
- Местоположение: Плевен
Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС
pedalchobaba написа:Колега, стеснението на въздухопровода в плочката ти е необходим, за да получиш така наречения ефект на тръбата на Вентури. Или с думи прости - в тясното сечение скоростта на преминаващия въздух е по-висока от скоростта преди стеснението, а налягането е по-ниско от налягането преди стеснението. По този начин от страничните отвори на плочката, в тясното и сечение, с преминаването на въздуха двигателя, си засмуква необходимата му газ от изпарителя.
Ако сложиш плочка с диаметъра на колектора, ще ти избяга Вентурито и няма да смуче почти никаква газ.
Браво,колега!Точно там е разковничето при една газова уредба.Ти си един от малкото,които се осмеляват да пишат за тръбата на Вентури!Много хора си мислят,че при газта просто слагаш някаква плочка,колкото да вкараш газта в ДВГ-то и давай.Но то не е така.Лошото е,че и малко от газаджиите го знаят.Но нали в БГ всичко се прави на конвейр и ние си мислим,че това е нашата игра,като само това ни се предлага в магазина!Поздравявам те!

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС
balamata написа:pedalchobaba написа:Колега, стеснението на въздухопровода в плочката ти е необходим, за да получиш така наречения ефект на тръбата на Вентури. Или с думи прости - в тясното сечение скоростта на преминаващия въздух е по-висока от скоростта преди стеснението, а налягането е по-ниско от налягането преди стеснението. По този начин от страничните отвори на плочката, в тясното и сечение, с преминаването на въздуха двигателя, си засмуква необходимата му газ от изпарителя.
Ако сложиш плочка с диаметъра на колектора, ще ти избяга Вентурито и няма да смуче почти никаква газ.
Браво,колега!Точно там е разковничето при една газова уредба.Ти си един от малкото,които се осмеляват да пишат за тръбата на Вентури!Много хора си мислят,че при газта просто слагаш някаква плочка,колкото да вкараш газта в ДВГ-то и давай.Но то не е така.Лошото е,че и малко от газаджиите го знаят.Но нали в БГ всичко се прави на конвейр и ние си мислим,че това е нашата игра,като само това ни се предлага в магазина!Поздравявам те!

Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС
А освен по-малкия диаметър на отвора при мен поставиха и допълнителен алуминиев пръстен с конична форма-резултатът бе подобрена динамика и намален с около 0.5 л разход.
А,какво се случва с работата на бензин ?
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС
Здравей колега! Ще уточниш ли какъв е този пръстен и как се слага и т.н....?
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС
i.e.i написа:А освен по-малкия диаметър на отвора при мен поставиха и допълнителен алуминиев пръстен с конична форма-резултатът бе подобрена динамика и намален с около 0.5 л разход.
А,какво се случва с работата на бензин ?
Освен да се вдигне разхода и то с над литър няма какво да е друго.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС
i.e.i написа:А освен по-малкия диаметър на отвора при мен поставиха и допълнителен алуминиев пръстен с конична форма-резултатът бе подобрена динамика и намален с около 0.5 л разход.
А,какво се случва с работата на бензин ?
Абсолютно нищо!!!И какво да се случва???Когато слагаш газово винаги е нормално да се очаква макар и минимална промяна в работа на бензин(освен ако не си с газов инжекцион)-все пак променяш фабрична инсталация.Макар,че при мен промяна няма...може и да гори повече на бензин,но аз на бензин само паля и подгрявам(когато е студено).В края на краищата газово се слага да караш на газ,а не на бензин.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС
Чисто теоретично се опитвам да намеря логика в това, че разхода на бензин би се увеличил и не мога. Този двигател нали е с ламбда сонда?
Е, при нормално работеща такава, как ще стане. Нали тя е сензора, който определя порцията бензин, която впръсква дюзата в зависимост от качеството на изгорелите газове. Дори и хипотетично плочката да намалява количеството въздух, което постъпва в двигателя, то би трябвало да бъде корегирано и количеството гориво, за да може газовете да са в нормалните си стойности.
Може би лек спад в динамиката на бензин, но чак пък литър на сто отгоре в разхода ... не знам.
Е, при нормално работеща такава, как ще стане. Нали тя е сензора, който определя порцията бензин, която впръсква дюзата в зависимост от качеството на изгорелите газове. Дори и хипотетично плочката да намалява количеството въздух, което постъпва в двигателя, то би трябвало да бъде корегирано и количеството гориво, за да може газовете да са в нормалните си стойности.
Може би лек спад в динамиката на бензин, но чак пък литър на сто отгоре в разхода ... не знам.
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС
pedalchobaba написа:Чисто теоретично се опитвам да намеря логика в това, че разхода на бензин би се увеличил и не мога. Този двигател нали е с ламбда сонда?
Е, при нормално работеща такава, как ще стане. Нали тя е сензора, който определя порцията бензин, която впръсква дюзата в зависимост от качеството на изгорелите газове. Дори и хипотетично плочката да намалява количеството въздух, което постъпва в двигателя, то би трябвало да бъде корегирано и количеството гориво, за да може газовете да са в нормалните си стойности.
Може би лек спад в динамиката на бензин, но чак пък литър на сто отгоре в разхода ... не знам.
Чисто теоретично колега съм съгласен но не напълно, на практика се получава казаното от мен. По твоята логика би трябвало даже да почне да гори по малко от нормалното на бензин понеже - по малко количество кислород поради промяна геометрията на всмукателния колектор,съответно по малко бензин за този обем кислород сметнат от екюто.
Естествено сондата реголира но в някакъв обхват, колко микросекунди е отворен инжектора зависи силно и от температурата на мотора и от положението на ТПС. Последните два фактора мисля че вземат превес даже.
Предполагам че няма да мога да се аргументирам правилно но поне ще опитам.
Като стесним отвора около инжектора би трябвало в този момент сондата да отчете богата смес и веднага контролера да намали времето на инжектора. Но с тази реакция мисля че мощноста на двигателя би трябвало да спадне поради липсата на необходимото количество кислород и бензин за достигането на киловатите за които е сметнат. Предполагам и за да върви този двигател така ни е по удължено ускорението и оборотите трябва да са по високи за да се развие този мотор и от там идва увеличаването на разхода.
Възможно е да не съм сто процента прав но аз така си го обяснявам и при мен се вдигна разхода на бензин след монтаж на плочката , така карах дълго време на бензин без да съм сложил другите части от газовата уредба .
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС
Разбрах те какво искаш да кажеш и като че ли си прав.
- balamata
- Мнения: 507
- Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
- Автомобил: Renault Laguna
- Двигател: F3P720
- Местоположение: Плевен
Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС
stefan_gb1 написа:pedalchobaba написа:Чисто теоретично се опитвам да намеря логика в това, че разхода на бензин би се увеличил и не мога. Този двигател нали е с ламбда сонда?
Е, при нормално работеща такава, как ще стане. Нали тя е сензора, който определя порцията бензин, която впръсква дюзата в зависимост от качеството на изгорелите газове. Дори и хипотетично плочката да намалява количеството въздух, което постъпва в двигателя, то би трябвало да бъде корегирано и количеството гориво, за да може газовете да са в нормалните си стойности.
Може би лек спад в динамиката на бензин, но чак пък литър на сто отгоре в разхода ... не знам.
Чисто теоретично колега съм съгласен но не напълно, на практика се получава казаното от мен. По твоята логика би трябвало даже да почне да гори по малко от нормалното на бензин понеже - по малко количество кислород поради промяна геометрията на всмукателния колектор,съответно по малко бензин за този обем кислород сметнат от екюто.
Естествено сондата реголира но в някакъв обхват, колко микросекунди е отворен инжектора зависи силно и от температурата на мотора и от положението на ТПС. Последните два фактора мисля че вземат превес даже.
Предполагам че няма да мога да се аргументирам правилно но поне ще опитам.
Като стесним отвора около инжектора би трябвало в този момент сондата да отчете богата смес и веднага контролера да намали времето на инжектора. Но с тази реакция мисля че мощноста на двигателя би трябвало да спадне поради липсата на необходимото количество кислород и бензин за достигането на киловатите за които е сметнат. Предполагам и за да върви този двигател така ни е по удължено ускорението и оборотите трябва да са по високи за да се развие този мотор и от там идва увеличаването на разхода.
Възможно е да не съм сто процента прав но аз така си го обяснявам и при мен се вдигна разхода на бензин след монтаж на плочката , така карах дълго време на бензин без да съм сложил другите части от газовата уредба .
Човече,при положение,че си сложил газ в тази кола,не виждам защо си се загрижил колко се вдига разхода на бензин?Моята кола на бензин пак си върви по-добре от на газ.Но аз като съм намалил диаметъра на плочката съм търсил максимално нисък разход на газ в комбинация с максимално добра динамика на газ.При положение,че на месец изгарям да речем по 4-5 литра бензин,и то сега през зимата,мен не ме е еня,дали ще гори бензин повече от преди да сложа газ.В крайна сметка бензина го ползвам само да запаля сутрин на първо палене за деня,и то само зимата и да се придвижа до първата газстанция когато ми свърши газта.И дори и да гори литър нагоре,то за една година да се набутам да речем 2-3-5 литра отгоре,което на фона на стотиците лева,които спестявам за година от това,че карам на газ,а не на бензин,си е направо капка в морето!
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС
balamata написа: Човече,при положение,че си сложил газ в тази кола,не виждам защо си се загрижил колко се вдига разхода на бензин?Моята кола на бензин пак си върви по-добре от на газ.Но аз като съм намалил диаметъра на плочката съм търсил максимално нисък разход на газ в комбинация с максимално добра динамика на газ.При положение,че на месец изгарям да речем по 4-5 литра бензин,и то сега през зимата,мен не ме е еня,дали ще гори бензин повече от преди да сложа газ.В крайна сметка бензина го ползвам само да запаля сутрин на първо палене за деня,и то само зимата и да се придвижа до първата газстанция когато ми свърши газта.И дори и да гори литър нагоре,то за една година да се набутам да речем 2-3-5 литра отгоре,което на фона на стотиците лева,които спестявам за година от това,че карам на газ,а не на бензин,си е направо капка в морето!




Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта