П.П. Иначе колата много ми хареса и цената също, ама да не правим реклама все пак.
Въпрос за последен модел автомобил ...
- Cherepaha
- Мнения: 951
- Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Въпрос за последен модел автомобил ...
В неделя правих тест драйв на новият Шевролет Авео. Значи много ми е интересно и странно следното нещо: при натискане на съединителя оборотите не падаха веднага, а си задържат нивото за около 3-4 секунди. Тоест, ако мотора е бил на 3000 оборота при натискане на съединителя оборотите си седят 3000 още няколко секунди. След това си падат до колкото си трябва да бъдат на празен ход.
Бях страшно изненадан. На въпроса ми това дали е нормално дилъра ми отговори, че при всички последни модели било така.
А защо е така и на него не му беше ясно. Много е дразнещо в началото. Та ВЪПРОСА ми е знае ли някой това така ли е и защо ???
П.П. Иначе колата много ми хареса и цената също, ама да не правим реклама все пак.
П.П. Иначе колата много ми хареса и цената също, ама да не правим реклама все пак.
- Exell
- Мнения: 2232
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Все НякъДе
Ами служебната ми кола е KIA cherato и по същия начин се случва със скороста. При нея ми е по-странно друго , че когато изръчкам колата и стигне да кажем 5000 оборота натисна съединителя тя сама вдига още малко оборотите и тогава превключва. Другото , което ме дразни е , че не ускорява рязко а напротив...плавно и спокойно .
ЧЕРАТО и АВЕО много си приличат и подозирам , че не при всички коли е така , просто корееца е мислил , мислил и това е решил.
ЧЕРАТО и АВЕО много си приличат и подозирам , че не при всички коли е така , просто корееца е мислил , мислил и това е решил.
- Ото Кац
- Мнения: 910
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 16:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
може би не само при новите автомобили да е така... първите ми впечатления от подобен ефект бяха при Опел Омега 2,0 16V, 1996 година производство... по същия начин задържаше оборотите високи за секунда-две след натискане на съединителя.
единственото разумно обяснение, което намерих за себе си е, че това спомага за по-плавната смяна на предавките, избягване на силния спад в оборотите между смяната им и следователно като ефект по- постоянна работа и по-малко натоварване на двигателя... но все пак нека някой по-сведущ по въпроса каже най-добре!
единственото разумно обяснение, което намерих за себе си е, че това спомага за по-плавната смяна на предавките, избягване на силния спад в оборотите между смяната им и следователно като ефект по- постоянна работа и по-малко натоварване на двигателя... но все пак нека някой по-сведущ по въпроса каже най-добре!
- Cherepaha
- Мнения: 951
- Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ото Кац написа:единственото разумно обяснение, което намерих за себе си е, че това спомага за по-плавната смяна на предавките, избягване на силния спад в оборотите между смяната им и следователно като ефект по- постоянна работа и по-малко натоварване на двигателя... но все пак нека някой по-сведущ по въпроса каже най-добре!
И на мен само това ми хрумва. Пък и специално този мотор на Авеото е правен да се кара на високи обороти (на 4500 об. му е макс. върт. момент). Оборотомера е до 8000 оборота

Да и аз така си мисля, че се облекчава значително работата на синхронизатора и двигателя, макар, че ако си свикнал да ползваш междина газ.. незнам това дали няма да е... много странно и неадекватно!?
Също така ми е любопитно дали колата задъжа оборотите на 1-ва и 2-ра предвака (според мен най-малкото при 1-ва не би трябвало)?
Също така ми е любопитно дали колата задъжа оборотите на 1-ва и 2-ра предвака (според мен най-малкото при 1-ва не би трябвало)?
- Ото Кац
- Мнения: 910
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 16:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
JFIAT написа:Да и аз така си мисля, че се облекчава значително работата на синхронизатора и двигателя, макар, че ако си свикнал да ползваш междина газ.. незнам това дали няма да е... много странно и неадекватно!?
Също така ми е любопитно дали колата задъжа оборотите на 1-ва и 2-ра предвака (според мен най-малкото при 1-ва не би трябвало)?
междинната газ не е ли отживелица след въвеждането на синхронизаторите? и се е използвала главно при тежките машини - камиони и прочее?
- Iavor
- Мнения: 3233
- Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
- Автомобил: Škoda Octavia VRS
- Двигател: CEGA 2008
- Местоположение: София
Ото Кац написа: по същия начин задържаше оборотите високи за секунда-две след натискане на съединителя.
единственото разумно обяснение, което намерих за себе си е, че това спомага за по-плавната смяна на предавките, избягване на силния спад в оборотите между смяната им и следователно като ефект по- постоянна работа и по-малко натоварване на двигателя...

- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Доколкото знам, това се прави от екологична гледна точка, защото при рязко падане на оборотите сместа не се изгаря добре и в атмосферата постъпват вредни газове. Още пежото ми имаше джаджа до карбуратора, за плавно падане на оборотите, и тогава ми обясниха каква й е функцията.
А това за междинната газ, че било отживелица си е велика глупост... Като подаваш междинна газ, пазиш не само синхронизаторите, но и съединителя, освен това се избягва характерното придърпване, когато включиш на по-ниска предавка.
А това за междинната газ, че било отживелица си е велика глупост... Като подаваш междинна газ, пазиш не само синхронизаторите, но и съединителя, освен това се избягва характерното придърпване, когато включиш на по-ниска предавка.
- КаруЦаря
- Мнения: 178
- Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ACCELERATOR написа:Доколкото знам, това се прави от екологична гледна точка, защото при рязко падане на оборотите сместа не се изгаря добре и в атмосферата постъпват вредни газове. Още пежото ми имаше джаджа до карбуратора, за плавно падане на оборотите, и тогава ми обясниха каква й е функцията.![]()
А това за междинната газ, че било отживелица си е велика глупост... Като подаваш междинна газ, пазиш не само синхронизаторите, но и съединителя, освен това се избягва характерното придърпване, когато включиш на по-ниска предавка.

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта
