Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
extasyto
Мнения: 76
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 11:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

Мнениеот extasyto » Сря 09 мар 2011 1:12


Интересува ме, откъде да си намеря плочка с по-голямо Ф, защото мойта е с малко и ми тормози колата на бензин.Трябва ми плочка, с размер на смукалтения път на сместа, а не с 10мм по-малък.Ако имате конкретни оферти-давайте.




Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

Мнениеот pedalchobaba » Сря 09 мар 2011 16:03


Колега, стеснението на въздухопровода в плочката ти е необходим, за да получиш така наречения ефект на тръбата на Вентури. Или с думи прости - в тясното сечение скоростта на преминаващия въздух е по-висока от скоростта преди стеснението, а налягането е по-ниско от налягането преди стеснението. По този начин от страничните отвори на плочката, в тясното и сечение, с преминаването на въздуха двигателя, си засмуква необходимата му газ от изпарителя.
Ако сложиш плочка с диаметъра на колектора, ще ти избяга Вентурито и няма да смуче почти никаква газ.


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

Мнениеот balamata » Сря 09 мар 2011 16:06


Проблема не ти е в по-малкото Фи на плочката.Просто сложи още една гарнитурка,която ще повдигне по-нагоре дюзата.При мен са две тези гарнитурки и са зелени на цвят.Така ще постъпва повече въздух и ще видиш положителния ефект при работата на бензин.Като сложиш още една гарнитурка,тогава може да ти се наложи да смениш и четирите болта които захващат моното към тампона,с малко по-дълги.Зависи твоите дали имат достатъчен аванс.Като купих моя голф,първата ми работа по газовата,бе да намаля именно този диаметър на плочката.Резултата бе литър надолу разход и по-добра динамика на газ.Има една статия на колегата Добромирски,тук в този раздел,която разглежда подробно този ефект.


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

Мнениеот basata-user » Сря 09 мар 2011 16:11


имаш ЛС


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

Мнениеот balamata » Сря 09 мар 2011 16:17


pedalchobaba написа:Колега, стеснението на въздухопровода в плочката ти е необходим, за да получиш така наречения ефект на тръбата на Вентури. Или с думи прости - в тясното сечение скоростта на преминаващия въздух е по-висока от скоростта преди стеснението, а налягането е по-ниско от налягането преди стеснението. По този начин от страничните отвори на плочката, в тясното и сечение, с преминаването на въздуха двигателя, си засмуква необходимата му газ от изпарителя.
Ако сложиш плочка с диаметъра на колектора, ще ти избяга Вентурито и няма да смуче почти никаква газ.

Браво,колега!Точно там е разковничето при една газова уредба.Ти си един от малкото,които се осмеляват да пишат за тръбата на Вентури!Много хора си мислят,че при газта просто слагаш някаква плочка,колкото да вкараш газта в ДВГ-то и давай.Но то не е така.Лошото е,че и малко от газаджиите го знаят.Но нали в БГ всичко се прави на конвейр и ние си мислим,че това е нашата игра,като само това ни се предлага в магазина!Поздравявам те! :applause:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

Мнениеот joker » Сря 09 мар 2011 20:37


balamata написа:
pedalchobaba написа:Колега, стеснението на въздухопровода в плочката ти е необходим, за да получиш така наречения ефект на тръбата на Вентури. Или с думи прости - в тясното сечение скоростта на преминаващия въздух е по-висока от скоростта преди стеснението, а налягането е по-ниско от налягането преди стеснението. По този начин от страничните отвори на плочката, в тясното и сечение, с преминаването на въздуха двигателя, си засмуква необходимата му газ от изпарителя.
Ако сложиш плочка с диаметъра на колектора, ще ти избяга Вентурито и няма да смуче почти никаква газ.

Браво,колега!Точно там е разковничето при една газова уредба.Ти си един от малкото,които се осмеляват да пишат за тръбата на Вентури!Много хора си мислят,че при газта просто слагаш някаква плочка,колкото да вкараш газта в ДВГ-то и давай.Но то не е така.Лошото е,че и малко от газаджиите го знаят.Но нали в БГ всичко се прави на конвейр и ние си мислим,че това е нашата игра,като само това ни се предлага в магазина!Поздравявам те! :applause:

:да: А освен по-малкия диаметър на отвора при мен поставиха и допълнителен алуминиев пръстен с конична форма-резултатът бе подобрена динамика и намален с около 0.5 л разход.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

Мнениеот i.e.i » Чет 10 мар 2011 22:03


А освен по-малкия диаметър на отвора при мен поставиха и допълнителен алуминиев пръстен с конична форма-резултатът бе подобрена динамика и намален с около 0.5 л разход.

А,какво се случва с работата на бензин ?


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

Мнениеот nepreklonniq » Пет 11 мар 2011 15:09


Здравей колега! Ще уточниш ли какъв е този пръстен и как се слага и т.н....?


stefan_gb1
Мнения: 156
Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

Мнениеот stefan_gb1 » Пет 11 мар 2011 19:53


i.e.i написа:
А освен по-малкия диаметър на отвора при мен поставиха и допълнителен алуминиев пръстен с конична форма-резултатът бе подобрена динамика и намален с около 0.5 л разход.

А,какво се случва с работата на бензин ?


Освен да се вдигне разхода и то с над литър няма какво да е друго.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

Мнениеот joker » Пет 11 мар 2011 23:52


i.e.i написа:
А освен по-малкия диаметър на отвора при мен поставиха и допълнителен алуминиев пръстен с конична форма-резултатът бе подобрена динамика и намален с около 0.5 л разход.

А,какво се случва с работата на бензин ?

Абсолютно нищо!!!И какво да се случва???Когато слагаш газово винаги е нормално да се очаква макар и минимална промяна в работа на бензин(освен ако не си с газов инжекцион)-все пак променяш фабрична инсталация.Макар,че при мен промяна няма...може и да гори повече на бензин,но аз на бензин само паля и подгрявам(когато е студено).В края на краищата газово се слага да караш на газ,а не на бензин.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

Мнениеот pedalchobaba » Съб 12 мар 2011 13:02


Чисто теоретично се опитвам да намеря логика в това, че разхода на бензин би се увеличил и не мога. Този двигател нали е с ламбда сонда?
Е, при нормално работеща такава, как ще стане. Нали тя е сензора, който определя порцията бензин, която впръсква дюзата в зависимост от качеството на изгорелите газове. Дори и хипотетично плочката да намалява количеството въздух, което постъпва в двигателя, то би трябвало да бъде корегирано и количеството гориво, за да може газовете да са в нормалните си стойности.
Може би лек спад в динамиката на бензин, но чак пък литър на сто отгоре в разхода ... не знам.


stefan_gb1
Мнения: 156
Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

Мнениеот stefan_gb1 » Съб 12 мар 2011 18:56


pedalchobaba написа:Чисто теоретично се опитвам да намеря логика в това, че разхода на бензин би се увеличил и не мога. Този двигател нали е с ламбда сонда?
Е, при нормално работеща такава, как ще стане. Нали тя е сензора, който определя порцията бензин, която впръсква дюзата в зависимост от качеството на изгорелите газове. Дори и хипотетично плочката да намалява количеството въздух, което постъпва в двигателя, то би трябвало да бъде корегирано и количеството гориво, за да може газовете да са в нормалните си стойности.
Може би лек спад в динамиката на бензин, но чак пък литър на сто отгоре в разхода ... не знам.


Чисто теоретично колега съм съгласен но не напълно, на практика се получава казаното от мен. По твоята логика би трябвало даже да почне да гори по малко от нормалното на бензин понеже - по малко количество кислород поради промяна геометрията на всмукателния колектор,съответно по малко бензин за този обем кислород сметнат от екюто.
Естествено сондата реголира но в някакъв обхват, колко микросекунди е отворен инжектора зависи силно и от температурата на мотора и от положението на ТПС. Последните два фактора мисля че вземат превес даже.
Предполагам че няма да мога да се аргументирам правилно но поне ще опитам.
Като стесним отвора около инжектора би трябвало в този момент сондата да отчете богата смес и веднага контролера да намали времето на инжектора. Но с тази реакция мисля че мощноста на двигателя би трябвало да спадне поради липсата на необходимото количество кислород и бензин за достигането на киловатите за които е сметнат. Предполагам и за да върви този двигател така ни е по удължено ускорението и оборотите трябва да са по високи за да се развие този мотор и от там идва увеличаването на разхода.
Възможно е да не съм сто процента прав но аз така си го обяснявам и при мен се вдигна разхода на бензин след монтаж на плочката , така карах дълго време на бензин без да съм сложил другите части от газовата уредба .


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

Мнениеот pedalchobaba » Съб 12 мар 2011 19:21


Разбрах те какво искаш да кажеш и като че ли си прав.


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

Мнениеот balamata » Съб 12 мар 2011 19:29


stefan_gb1 написа:
pedalchobaba написа:Чисто теоретично се опитвам да намеря логика в това, че разхода на бензин би се увеличил и не мога. Този двигател нали е с ламбда сонда?
Е, при нормално работеща такава, как ще стане. Нали тя е сензора, който определя порцията бензин, която впръсква дюзата в зависимост от качеството на изгорелите газове. Дори и хипотетично плочката да намалява количеството въздух, което постъпва в двигателя, то би трябвало да бъде корегирано и количеството гориво, за да може газовете да са в нормалните си стойности.
Може би лек спад в динамиката на бензин, но чак пък литър на сто отгоре в разхода ... не знам.


Чисто теоретично колега съм съгласен но не напълно, на практика се получава казаното от мен. По твоята логика би трябвало даже да почне да гори по малко от нормалното на бензин понеже - по малко количество кислород поради промяна геометрията на всмукателния колектор,съответно по малко бензин за този обем кислород сметнат от екюто.
Естествено сондата реголира но в някакъв обхват, колко микросекунди е отворен инжектора зависи силно и от температурата на мотора и от положението на ТПС. Последните два фактора мисля че вземат превес даже.
Предполагам че няма да мога да се аргументирам правилно но поне ще опитам.
Като стесним отвора около инжектора би трябвало в този момент сондата да отчете богата смес и веднага контролера да намали времето на инжектора. Но с тази реакция мисля че мощноста на двигателя би трябвало да спадне поради липсата на необходимото количество кислород и бензин за достигането на киловатите за които е сметнат. Предполагам и за да върви този двигател така ни е по удължено ускорението и оборотите трябва да са по високи за да се развие този мотор и от там идва увеличаването на разхода.
Възможно е да не съм сто процента прав но аз така си го обяснявам и при мен се вдигна разхода на бензин след монтаж на плочката , така карах дълго време на бензин без да съм сложил другите части от газовата уредба .

Човече,при положение,че си сложил газ в тази кола,не виждам защо си се загрижил колко се вдига разхода на бензин?Моята кола на бензин пак си върви по-добре от на газ.Но аз като съм намалил диаметъра на плочката съм търсил максимално нисък разход на газ в комбинация с максимално добра динамика на газ.При положение,че на месец изгарям да речем по 4-5 литра бензин,и то сега през зимата,мен не ме е еня,дали ще гори бензин повече от преди да сложа газ.В крайна сметка бензина го ползвам само да запаля сутрин на първо палене за деня,и то само зимата и да се придвижа до първата газстанция когато ми свърши газта.И дори и да гори литър нагоре,то за една година да се набутам да речем 2-3-5 литра отгоре,което на фона на стотиците лева,които спестявам за година от това,че карам на газ,а не на бензин,си е направо капка в морето!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Плочка с диаметъра на колектора и смукателния път за 1.8 АБС

Мнениеот joker » Съб 12 мар 2011 22:22


balamata написа: Човече,при положение,че си сложил газ в тази кола,не виждам защо си се загрижил колко се вдига разхода на бензин?Моята кола на бензин пак си върви по-добре от на газ.Но аз като съм намалил диаметъра на плочката съм търсил максимално нисък разход на газ в комбинация с максимално добра динамика на газ.При положение,че на месец изгарям да речем по 4-5 литра бензин,и то сега през зимата,мен не ме е еня,дали ще гори бензин повече от преди да сложа газ.В крайна сметка бензина го ползвам само да запаля сутрин на първо палене за деня,и то само зимата и да се придвижа до първата газстанция когато ми свърши газта.И дори и да гори литър нагоре,то за една година да се набутам да речем 2-3-5 литра отгоре,което на фона на стотиците лева,които спестявам за година от това,че карам на газ,а не на бензин,си е направо капка в морето!

:да: :да: :да: Ами и аз това им хортувам...ама а де???Първо слагаш газ и после почваш да си блъскяш главата дали няма да гори повече като си на бензин :screwy



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта