pepo написа:joker написа:За газовия инжекцион си прав,само дето не отчиташ,че задължително гориш бензин докато загрееш до 40 гр,!...за разлика от обикновената газова.но винаги газта идва по-икономична от бензина...както и да изчисляваш!Виж за дизелите може да се спори..карам и дизелова 1.9 ТДИ 110 к.с. и газова 1.8 АБС...Огромното предимство на дизела освен невероятния въртящ момет е факта,че ако искаш можеш да го караш суперикиномично(аз успях да падна до 5,8 градско),но и същевременно с ТДИ имаш огромен резерв от динамика и мощност,които да използваш във всеки един момент.За съжаление икономиите с газта са много трудни(газта още повече намалява КПД на бензинката)...дори от един момент нататък затварянето на кранчето парадоксално увеличава разхода(е не е парадоксално,защото просто повече натискаш газта!)...Правя сравнението съвсем обективно....от 15 години карам на газ,но ТДИ-то за 2 месеца ми грабна сърцето!Пък и сравнете...едни и същи маршрути газ 12/100 -нафта 6/100...Но една е истината-човек трябва съвсем да не си прави сметката за да кара на бензин!Особено при съвременните дизелови ДВГ!
Само да допълня че не е задължително колата като достигне 40 градуса да прехвърля на газ ,зачото на бащами колата сега е направена да прехвърля на 25 градуса преди беше на 35 ,но незнам кое е за препоръчване.Също съм чувал че имало някво абариино палене при газовите инжекциони кадето паленете става директно на газ но незнам дали се препоръчва и дали може да се праевклиючва ръчно при положение че има бензин в резервоара
Значи колеги първо, на газ излиза доста по-евтино отколкото на бензин, ако сравняваме бензинов автомобил с газов инжекцион с дизелов автомобил, който има сходна кубатура и конски сили, пак ми се струва, че предимството е в полза на ГИ-то

За пример моят 2.3 VR5 ако го съпоставим с дизелов мотор да речем с 2.5 ТДИ, който също е 150 к.с. , какво се получава? Онзи ден от Самоков към София с нормално каране постиганах разход на борд компа от 6.6 литра на 100 км., да предположим, че на газ ми харчи 10% повече, което прави не повече от 7.5 литра газ по 1.30 = 9,75, направо да го кажем 10 лева! 2.5 ТДИ според мен ще харчи не по-малко от 5 на 100 км. по 2.53 = 12.65! Да не споменаваме, проблемите на дизела през зимата и който твърди обратното да дойде една зима да изкара в Самоков с обикновена нафта да го питам дали ще запали при под -20 градуса

Отделно извинявам се, но толкова вибрации и пушеци сутрин - НЕ БЛАГОДАРЯ!!! Един колега има перфектен Пасат Б 5.5, 1.9 ТДИ 131к.с. с шест степенна скоростан кутия и той безпристрастно си признава, че под 10 зимата в града не може да я свали! Отделно, като му падна акумолатора и му дадохме ток - пушеци, тракане, просто на ниски обороти докато загрее много се усеща в купето! А да говорим ли за парното? 25 минути дизела му работи на място и качи 50 градуса

Аз за 500 метра имам вече парно

Но всеки си решава сам аз уважавам и харесвам дизелитезаради ниския разход добрия въртящ момент и добрата динамика в ниските обороти, но определено не бих си взел дизел поради куп причини, които сега няма да обсъждам!
Така сега по отношение на другите въпроси - ГИ наистина попринцип пали на бензин и прехвърля на газ! При мен първоначално беше настроен да минава на 40 градуса температура на водата, но го направих на 20 градуса и се родих

Сега минавам на газ за около 500 метра в студено време, а сега когато се постопли докато изкарам колата и вече съм на газ

Колата работи стабилно и не прави никакви проблеми на газ! Така, че колегите които казват каква набутвация било това, че ГИ харчел бензин ще им кажа, че с 20 лева бензин карам един месец и то градско

Попринцип моя ГИ има авариен режим за палене на газ, който се препоръчва при дефектиране на бензиновата инсталация! След като запалиш на газ си работи както все едно сега е прехвърлила и всичко си е автоматично и нищо не пипаш допълнително! Този режим не се препоръчва от производителя за ежедневна употереба поради възможност за дефектиране на систелата и евентуално отпадане на гаранцията, защото всяко такова палене се записва автоматично в паметта на ГИ! Друго интересно, което напоследък мослях да пробвам е настройка, която позвалява, след като си преминал на газ карал си до оптимална температура и си спрял за малко, след като запалиш да пали дирекно на газ! Да но един приятел майстор ми каза, че целта да пали на бензин и когато е топла да преминава за около 5 сек, на газ е да направи необходимите проерки уредбата и така да се каже да си свери часовника от бензиновия компютър! Затова за момента се въздържам да пробвам това
Последно искам да кажа, че с гореизложения мой пост нямам намерение да се заяждам с никой, нито да обвързвам някой с моето мнение, просто моето виждане е такова! ПОЗДРАВИ
