За или против газова уредба.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
pepo
Мнения: 219
Регистриран на: Вто 24 юни 2008 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот pepo » Вто 15 мар 2011 21:52


joker написа:За газовия инжекцион си прав,само дето не отчиташ,че задължително гориш бензин докато загрееш до 40 гр,!...за разлика от обикновената газова.но винаги газта идва по-икономична от бензина...както и да изчисляваш!Виж за дизелите може да се спори..карам и дизелова 1.9 ТДИ 110 к.с. и газова 1.8 АБС...Огромното предимство на дизела освен невероятния въртящ момет е факта,че ако искаш можеш да го караш суперикиномично(аз успях да падна до 5,8 градско),но и същевременно с ТДИ имаш огромен резерв от динамика и мощност,които да използваш във всеки един момент.За съжаление икономиите с газта са много трудни(газта още повече намалява КПД на бензинката)...дори от един момент нататък затварянето на кранчето парадоксално увеличава разхода(е не е парадоксално,защото просто повече натискаш газта!)...Правя сравнението съвсем обективно....от 15 години карам на газ,но ТДИ-то за 2 месеца ми грабна сърцето!Пък и сравнете...едни и същи маршрути газ 12/100 -нафта 6/100...Но една е истината-човек трябва съвсем да не си прави сметката за да кара на бензин!Особено при съвременните дизелови ДВГ!

Само да допълня че не е задължително колата като достигне 40 градуса да прехвърля на газ ,зачото на бащами колата сега е направена да прехвърля на 25 градуса преди беше на 35 ,но незнам кое е за препоръчване.Също съм чувал че имало някво абариино палене при газовите инжекциони кадето паленете става директно на газ но незнам дали се препоръчва и дали може да се праевклиючва ръчно при положение че има бензин в резервоара




BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот BG_POLICE » Вто 15 мар 2011 22:47


pepo написа:
joker написа:За газовия инжекцион си прав,само дето не отчиташ,че задължително гориш бензин докато загрееш до 40 гр,!...за разлика от обикновената газова.но винаги газта идва по-икономична от бензина...както и да изчисляваш!Виж за дизелите може да се спори..карам и дизелова 1.9 ТДИ 110 к.с. и газова 1.8 АБС...Огромното предимство на дизела освен невероятния въртящ момет е факта,че ако искаш можеш да го караш суперикиномично(аз успях да падна до 5,8 градско),но и същевременно с ТДИ имаш огромен резерв от динамика и мощност,които да използваш във всеки един момент.За съжаление икономиите с газта са много трудни(газта още повече намалява КПД на бензинката)...дори от един момент нататък затварянето на кранчето парадоксално увеличава разхода(е не е парадоксално,защото просто повече натискаш газта!)...Правя сравнението съвсем обективно....от 15 години карам на газ,но ТДИ-то за 2 месеца ми грабна сърцето!Пък и сравнете...едни и същи маршрути газ 12/100 -нафта 6/100...Но една е истината-човек трябва съвсем да не си прави сметката за да кара на бензин!Особено при съвременните дизелови ДВГ!

Само да допълня че не е задължително колата като достигне 40 градуса да прехвърля на газ ,зачото на бащами колата сега е направена да прехвърля на 25 градуса преди беше на 35 ,но незнам кое е за препоръчване.Също съм чувал че имало някво абариино палене при газовите инжекциони кадето паленете става директно на газ но незнам дали се препоръчва и дали може да се праевклиючва ръчно при положение че има бензин в резервоара

Значи колеги първо, на газ излиза доста по-евтино отколкото на бензин, ако сравняваме бензинов автомобил с газов инжекцион с дизелов автомобил, който има сходна кубатура и конски сили, пак ми се струва, че предимството е в полза на ГИ-то :) За пример моят 2.3 VR5 ако го съпоставим с дизелов мотор да речем с 2.5 ТДИ, който също е 150 к.с. , какво се получава? Онзи ден от Самоков към София с нормално каране постиганах разход на борд компа от 6.6 литра на 100 км., да предположим, че на газ ми харчи 10% повече, което прави не повече от 7.5 литра газ по 1.30 = 9,75, направо да го кажем 10 лева! 2.5 ТДИ според мен ще харчи не по-малко от 5 на 100 км. по 2.53 = 12.65! Да не споменаваме, проблемите на дизела през зимата и който твърди обратното да дойде една зима да изкара в Самоков с обикновена нафта да го питам дали ще запали при под -20 градуса mhihi Отделно извинявам се, но толкова вибрации и пушеци сутрин - НЕ БЛАГОДАРЯ!!! Един колега има перфектен Пасат Б 5.5, 1.9 ТДИ 131к.с. с шест степенна скоростан кутия и той безпристрастно си признава, че под 10 зимата в града не може да я свали! Отделно, като му падна акумолатора и му дадохме ток - пушеци, тракане, просто на ниски обороти докато загрее много се усеща в купето! А да говорим ли за парното? 25 минути дизела му работи на място и качи 50 градуса :shock Аз за 500 метра имам вече парно :) Но всеки си решава сам аз уважавам и харесвам дизелитезаради ниския разход добрия въртящ момент и добрата динамика в ниските обороти, но определено не бих си взел дизел поради куп причини, които сега няма да обсъждам!
Така сега по отношение на другите въпроси - ГИ наистина попринцип пали на бензин и прехвърля на газ! При мен първоначално беше настроен да минава на 40 градуса температура на водата, но го направих на 20 градуса и се родих :) Сега минавам на газ за около 500 метра в студено време, а сега когато се постопли докато изкарам колата и вече съм на газ :да: Колата работи стабилно и не прави никакви проблеми на газ! Така, че колегите които казват каква набутвация било това, че ГИ харчел бензин ще им кажа, че с 20 лева бензин карам един месец и то градско :) Попринцип моя ГИ има авариен режим за палене на газ, който се препоръчва при дефектиране на бензиновата инсталация! След като запалиш на газ си работи както все едно сега е прехвърлила и всичко си е автоматично и нищо не пипаш допълнително! Този режим не се препоръчва от производителя за ежедневна употереба поради възможност за дефектиране на систелата и евентуално отпадане на гаранцията, защото всяко такова палене се записва автоматично в паметта на ГИ! Друго интересно, което напоследък мослях да пробвам е настройка, която позвалява, след като си преминал на газ карал си до оптимална температура и си спрял за малко, след като запалиш да пали дирекно на газ! Да но един приятел майстор ми каза, че целта да пали на бензин и когато е топла да преминава за около 5 сек, на газ е да направи необходимите проерки уредбата и така да се каже да си свери часовника от бензиновия компютър! Затова за момента се въздържам да пробвам това :)
Последно искам да кажа, че с гореизложения мой пост нямам намерение да се заяждам с никой, нито да обвързвам някой с моето мнение, просто моето виждане е такова! ПОЗДРАВИ :beer


Потребителски аватар
Един
Мнения: 791
Регистриран на: Пон 02 мар 2009 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ВТ

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот Един » Вто 15 мар 2011 22:53


Прецизно държат цената на газта да е малко по-изгодна (не символично) от дизела. В противен случай всеки ще предпочете дизел - спестява си разхода за АГУ, мястото за бутилка и т.н.


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот BG_POLICE » Вто 15 мар 2011 23:09


[quote="Един"]Прецизно държат цената на газта да е малко по-изгодна (не символично) от дизела. В противен случай всеки ще предпочете дизел - спестява си разхода за АГУ, мястото за бутилка и т.н.[/quo
ИМЕННО :да:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот joker » Сря 16 мар 2011 22:11


Защо никой не обърна внимание на това,че газта намалява максималния въртящ момент и КПД-то(по-трудно запалване,по-бавно горене от бензина)...и че предимството на дизела е именно големият въртящ момент и високия КПД.Който е наясно какво значи това знае какво удоволствие е да караш коля с голям вътящ момент.Оставете номиналната мощност...тя е за търговията!Като човек карал повече от 20 г на бензин и газ повтарям...Дизела ми грабна сърцето само за 2 месеца!Газта е за псевдоикономии със всички ядове на "газовата беля",а дизелът е за удоволствие със всички последствия от реалните икономии.Всеки ден карам 20 км на газ и 30 км на нафта....имам база за сравнение.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот myrshavija » Сря 16 мар 2011 22:15


Просто не караш правилната бензинова кола. :mrgreen:


Потребителски аватар
player123
Мнения: 218
Регистриран на: Сря 10 юни 2009 20:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот player123 » Чет 17 мар 2011 8:48


а знаеш ли как ми се иска да дойда с БМВто ми и да ти покажа как ще те грабна така,че повече дизел няма да подкараш :063: ти вътре тоя въртящ момент те кара да си мислиш,че караш самолет .. ама само ти си го мислиш това е тъпото на дизела .. има един от блока с един ситроен ксантиа 2.0 хди вика много върви много е мощна изизам му с бмвто ми дето е 140 коня и му направих 3 коли до 150 .. какво да коментираме .. дизела заради големият въртящ момент ти съзздава илюзия,че си бърз :012:


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот BG_POLICE » Чет 17 мар 2011 17:27


Е много ясно, че вървенето на безнин е по-добро!!! То ако дизела беше по-добре Бугати Вейрон щеше да има под капака си нафтова печка mhihi


Потребителски аватар
gollf_fff.
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 06 мар 2011 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българско

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот gollf_fff. » Чет 17 мар 2011 19:17


BG_POLICE написа:Е много ясно, че вървенето на безнин е по-добро!!! То ако дизела беше по-добре Бугати Вейрон щеше да има под капака си нафтова печка mhihi

mhihi mhihi mhihi :beer


Потребителски аватар
wassilzaza
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот wassilzaza » Чет 17 мар 2011 19:25


player123 написа:...дизела заради големият въртящ момент ти съзздава илюзия,че си бърз :012:

Това е голяма истина, която и аз съм забелязал :bowdown


Потребителски аватар
player123
Мнения: 218
Регистриран на: Сря 10 юни 2009 20:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот player123 » Чет 17 мар 2011 19:36


дефакто ти караш нали вътре си мислиш мале .. колко върви леле ебаси колата имам как ускорява и примерно решаваш 1 2 3 да наредиш примерно и почваш по едно време викаш малееее сигурно карам с 100 гледаш километража бам 50 ! :063: карал съм 1.9 голф 4 110 сносна колица беше ама .. тая илюзия сега с бмвто я няма :)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот joker » Пет 18 мар 2011 9:36


Aз мислех,че говорим за нормално и безопасно каране на кола,която искаш и да има добра динамика и да не ти обръща джоба наопъки и смятам,че едно добро ТДИ отговаря на тези условия...От 35 години съм шофьор и никога не съм бил фен на гонките,дори и в онези далечни времена,когато бях на 20-25 г :lol: .Гонките си имат място(пистите) и хора с професионален опит(пилотите),които да ги правят.Останалото са хлапашки безумия пълнещи моргите и черната статистика.А на бензин не карам от много години(15-20) и няма и да карам.Карам на газ и съм си избрал точната кола за газ(1.8 АБС),отскоро и на нафта със също според мен добра кола(1.9 ТДИ AHF)...просто си правя сметката!!!
BG_POLICE написа:Е много ясно, че вървенето на безнин е по-добро!!! То ако дизела беше по-добре Бугати Вейрон щеше да има под капака си нафтова печка mhihi

Просто бензиновият ДВГ позволява много по-дълго да се кара на макс.обороти,т.е да се използва максималната мощност без да има особен моментен риск за ДВГ( е!!! за 5-6 г карани по този начин ДВГ се скапват :Mr Green Fun )..Докато карането на дизела в "лютеницата" не е съвсем безопасно за ДВГ...Ясно е,че спортните автомобили ще са бензинови....Кой ти гледа там разходи за гориво и колко ще изкара ДВГ??? :D

Последна промяна от joker на Пет 18 мар 2011 9:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
gollf_fff.
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 06 мар 2011 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българско

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот gollf_fff. » Пет 18 мар 2011 11:10


joker написа:Aз мислех,че говорим за нормално и безопасно каране на кола,която искаш и да има добра динамика и да не ти обръща джоба наопъки и смятам,че едно добро ТДИ отговаря на тези условия...От 35 години съм шофьор и никога не съм бил фен на гонките,дори и в онези далечни времена,когато бях на 20-25 г :lol: .Гонките си имат място(пистите) и хора с професионален опит(пилотите),които да ги правят.Останалото са хлапашки безумия пълнещи моргите и черната статистика.А на бензин не карам от много години(15-20) и няма и да карам.Карам на газ и съм си избрал точната кола за газ(1.8 АБС),отскоро и на нафта със също според мен добра кола(1.9 ТДИ AHF)...просто си правя сметката!!!
BG_POLICE написа:Е много ясно, че вървенето на безнин е по-добро!!! То ако дизела беше по-добре Бугати Вейрон щеше да има под капака си нафтова печка mhihi

Просто бензиновият ДВГ позволява много по-дълго да се кара на макс.обороти,т.е да се използва максималната мощност без да има особен моментен риск за ДВГ( е!!! за 5-6 г карани по този начин ДВГ се скапват :Mr Green Fun )..Докато карането на дизела в "лютеницата" не е съвсем безопасно за ДВГ...Ясно е,че спортните автомобили ще са бензинови....Кой ти гледа там разходи за гориво и колко ще изкара ДВГ??? :D

не точно така искаш да кажеш че бугати веирон бензинка с 16 цилиндъра и 8л мотор с 1000к с. което е нищо при двойно турбо няма да изкара повече от която и да е печка :063: :063: :063: този двигател е толкова здрав колкото 4 навтови печки :063: :063: :063:
и със сигурност 1000 к.с. са малко за 16 цилиндъра. heavy metal zork

Последна промяна от gollf_fff. на Пет 18 мар 2011 11:25, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот mupk0 » Пет 18 мар 2011 11:15


Не знам за вас но ето как виждам аз нещата:


Искаш кола с нисък разход,някаква динамика -> дизел,но се премиряваш с по-скъпите ремонти и евентуално да купиш гроб.
Искаш кола която да те изкара много,не си претенциозен откъм скорост-> Бензин с Газ......там ремонтите са по-евтини,горивото по-евтино дори от дизела и те така :)


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 18 мар 2011 11:44


Пак обърнахме темата дизел срещу зебин.
Всяко нещо си има предимства и недостатъци.

За мен лично предимствата на зебина са няколко - по-прости и по-евтини ремонти, няма дизел помпа ГНП, няма подгряващи свещи, няма турбо, няма и демпферен маховик, при падане на агренажния ремък няма основен ремонт, а само смяна с нов ремък.

До тук изброеното си е недостатък на дизела, предимства му са само и само в ниския разход, за прараметри вървене - трябва да се съпоставят еднакви по кубатура двигатели. При дизела почнат ли ремонтите, всичката икономия от ниския разход отива на кино. Освен това консумативите по двигателя са по-скъпи, и двойно по-често се сменят при старите дизели. И трябва да се въртят много км. на година за да има смисъл. Лонг лайф маслата са малко рекламен трик...



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта