В момента гледам какво дават за метанови уредби на http://avtometan.com/bg/auto_systems_petrol.html и ми звъчи прекалено добре за да е истина :
"При работа на метан бензиновият автомобил не променя динамичните и мощностните си качества. Поради по- доброто смесообразуване с въздуха, по- пълното изгаряне и липса на миещи компоненти износването на двигателите се намалява до два пъти, срокът за ползване на маслата се удължава до 1,5 пъти и годността на запалителните свещи си увеличава с 50 %."
и също така при градски разход от 9л/100 бензин на метан 5.5кг/100.
Ако някой кара на метан да каже до колко това се доближава до истината.
Метан уредби информация
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Чет 16 сеп 2004 23:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
на пловдивския панаир имаше една фирма която монтира метанови уредби. Човека подробно ми обясни за какво става дума. Цените бяха от 600 - за обикновена до 1200 лева за газов инжекцион. имаше Рено Клио с монтирана и работеща метанова уредба с пълен газов инжекцион. Обяснението беше че ако колата харчи 10/100 градско бензин - на метан ще струва 4 лева / 100 км. При монтажа се казва колко км искаш да ти изминава колата с дадената бутилка и те ти я настройват така. предполагам това променя и динамиката. Пълният инжекцион наистина изглеждаше солжна система. Ако някой иска инфо ще публикувам. Взех визитки.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Чет 16 сеп 2004 23:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Ами следната сметка е доста красноречива, ако нещата са наистина така както ги пишат:
11л/100км градско са 17.27лв./100км при 1.57лв. за литър
ако този разход е визможно да се свали на половина с метан, т.е. 8-9лв./100км, което е 2 пъти повече от онова което казват, без да се променят динамичните и мощностни качества на автомобила пак е много добре.
11л/100км градско са 17.27лв./100км при 1.57лв. за литър
ако този разход е визможно да се свали на половина с метан, т.е. 8-9лв./100км, което е 2 пъти повече от онова което казват, без да се променят динамичните и мощностни качества на автомобила пак е много добре.
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
обърнете внимание ,че метана е в килограми а не в литри.
1.системите са доста скъпи!
2. наистина тежки!
3.има малко газстанции!
4.много ги хвалят/бъдещето и т.н./!?
5.не променят характеристиките?
6.имат привърженици и противници.
при тази цена на метана наистина е много по-евтино.
ОБАЧЕ ако си спомняте всички изброени по-горе неща бяха валидни за пропан-бутана преди около десетина години!
четох доста противоречиви неща.ще видим.то ще си покаже!
1.системите са доста скъпи!
2. наистина тежки!
3.има малко газстанции!
4.много ги хвалят/бъдещето и т.н./!?
5.не променят характеристиките?
6.имат привърженици и противници.
при тази цена на метана наистина е много по-евтино.
ОБАЧЕ ако си спомняте всички изброени по-горе неща бяха валидни за пропан-бутана преди около десетина години!
четох доста противоречиви неща.ще видим.то ще си покаже!

- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
GOLFER написа:...ОБАЧЕ ако си спомняте всички изброени по-горе неща бяха валидни за пропан-бутана преди около десетина години!
четох доста противоречиви неща.ще видим.то ще си покаже!
Е тука ме изпревари. При достигане на една прилична бройка коли на метан цената на метана ще скочи поне двойно за нула време.
Иначе ако ще караш много и можеш да си позволиш сумата за уредбата е добре, но ако ще минаваш по 20-30 км. на ден не виждам голям смисъл от цялата работа.
- Avgo
- Мнения: 65
- Регистриран на: Сря 22 сеп 2004 15:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
RE
На мен доколкото ми е известно,слагането на метан изисква монтирането на 2 бутилки който са с доста дебели стени и респективно голямо тегло.Почти задължително е при поставянето да се усили задното окачване на автомобила което оскъпява значително процедурата.
- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами нека да обобщя това, което знам от газ-форума в дир-а...
Първо, бутилките са големи и тежки. Метан за малка кола няма смисъл - трябва пространство и здраво окачване. Четох, че се изпитват на около 300 атмосфери май (или 250), а работното налягане е към 200. Смятайте за каква дебелина става на въпрос. Разходът (относителен, на метан) е голям, което налага използването на големи бутилки, щото с малки ще трябва да се зарежда много често, а изградена инфраструктура няма. Имаше в дир-а един маниак, който си беше монтирал бутилките под колата (май пежо 405, не съм сигурен) на мястото на резервоара, а самия резервоар беше сменил с някакво тенеке около 20-30 литра. Ама не знам дали това е позволено от стандарта.
При монтирането на метановата уредба е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО монтирането на всички джвъчки - ламбда контролери, аванс-коректори и т.н., щото иначе ще стане както казва prj57 по-горе - даваш газ, то не върви. Метанът май изисква по-голямо предварение от газта, не съм сигурен. Маниака с пежото разправяше, че при читава настройка колата върви както на бензин, и разхода София-Варна му е към 15 лева...
:
Тук опираме до мястото, където ще я монтират тази уредба - трябва да са грамотни и с електрониката, а това май не се среща често (съдя по пасата на шефа с оригиналната газова - тук са му разкарали повечето електроники и са монтирали 'кранчета' - типично по български).
И последно - метанова уредба (читава) излиза МИНИМУМ 2 лева... В хиляди... Ясно е кой има сметка да слага... Да не говорим, че метанстанциите в цялата страна се броят сигурно на пръстите на едната ръка, а ако метана стане по-масово гориво, знаем какво ще стане с цената (пример - акциза върху LPG, което за мен е пълно безумие, ама бюджета трябва да се пълни отнякъде - що да не ги 'изцицаме' тия още малко, така де, няма без пари да карат, я). Тук малко се отвлякох, ама се нервирам. Та както е да е, де очаквам същото и за метана, без значение колко екологично гориво е.
Засега това се сещам, всичкото това съм го 'събирал' от автогазовия форум на дир.бг-то...
Първо, бутилките са големи и тежки. Метан за малка кола няма смисъл - трябва пространство и здраво окачване. Четох, че се изпитват на около 300 атмосфери май (или 250), а работното налягане е към 200. Смятайте за каква дебелина става на въпрос. Разходът (относителен, на метан) е голям, което налага използването на големи бутилки, щото с малки ще трябва да се зарежда много често, а изградена инфраструктура няма. Имаше в дир-а един маниак, който си беше монтирал бутилките под колата (май пежо 405, не съм сигурен) на мястото на резервоара, а самия резервоар беше сменил с някакво тенеке около 20-30 литра. Ама не знам дали това е позволено от стандарта.
При монтирането на метановата уредба е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО монтирането на всички джвъчки - ламбда контролери, аванс-коректори и т.н., щото иначе ще стане както казва prj57 по-горе - даваш газ, то не върви. Метанът май изисква по-голямо предварение от газта, не съм сигурен. Маниака с пежото разправяше, че при читава настройка колата върви както на бензин, и разхода София-Варна му е към 15 лева...

Тук опираме до мястото, където ще я монтират тази уредба - трябва да са грамотни и с електрониката, а това май не се среща често (съдя по пасата на шефа с оригиналната газова - тук са му разкарали повечето електроники и са монтирали 'кранчета' - типично по български).
И последно - метанова уредба (читава) излиза МИНИМУМ 2 лева... В хиляди... Ясно е кой има сметка да слага... Да не говорим, че метанстанциите в цялата страна се броят сигурно на пръстите на едната ръка, а ако метана стане по-масово гориво, знаем какво ще стане с цената (пример - акциза върху LPG, което за мен е пълно безумие, ама бюджета трябва да се пълни отнякъде - що да не ги 'изцицаме' тия още малко, така де, няма без пари да карат, я). Тук малко се отвлякох, ама се нервирам. Та както е да е, де очаквам същото и за метана, без значение колко екологично гориво е.
Засега това се сещам, всичкото това съм го 'събирал' от автогазовия форум на дир.бг-то...
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
в момента Любо Ганев /волейболиста/ се занимава с метановите станции, представител е е на някаква италианска фирма....един познат кара такси на метан-от новите вектри-и е на супер далавера според него, слагал е метановата уредба при Ганев, обаче не е доволен как работи колата-играят обороти, проблем с паленето....но карал с 5-6 лв/100 градско
Аз също карам на метан. Наистина е доста изгодно. Варна - Русе ми излезе 7 лв. Колата ми и пасат комби 1,8 Mi. Проблема не е в бутилките а в метанстанциите. Надявам се че скоро ще ги има в по-големите градове. Тагава няма да има никакъв проблем. Колкото до цената на метана надявам се колкото и да го вдигат пак ще е по-евтин от пропана.
Аз знам че има станции в София Пловдив Варна Русе и Севлиево. Ако някой знае дали има в други градове ще се радвам да ми пише.
Аз знам че има станции в София Пловдив Варна Русе и Севлиево. Ако някой знае дали има в други градове ще се радвам да ми пише.
- niki_vw
- Мнения: 285
- Регистриран на: Вто 17 авг 2004 11:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Да ви кажа честно мен малко ме е страх да си сложа метан ми тва са минимум 200атмосфери ми тва си е е......ти и бомбата то не че ако ти е писано да гръмнеш и дизел да си караш пак може да литнеш ама тва са 200 атмосфери срещу 12 на пропана
: Screwy . А и както се спомена по горе инфраструктурата е много ама много разредена рано е още за метан уредби това е моето мнение.

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта