Вакуум помпа и въпроси свързани с вакуума в колектора

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Вакуум помпа и въпроси свързани с вакуума в колектора

Мнениеот stefan4o » Пет 25 мар 2011 19:14


Здравейте, колеги. Имам питане относно вакуумна помпа, каквато се монтира на дизеловите коли за серво-механизма на спирачната система. Доколкото разбрах вакуумната помпа при по-старите моторетки на ФВ е на паразитния вал - този, който при бензините върти оста на делкото. Каква е съответната помпа при по-новите генерации на дизелите? Има ли вариант с електрическа? От какви двигатели да търся, може и други марки да споделяте, не е задължително да е от ФВ, ще се ползва с малко по-различна цел, даже обратна - за помощ на ускорение при отваряне на втора клапа на карбуратор с вакуумен серво-механизъм. Имам и още други въпроси. Някой мерил ли е силата на подналягането в колекторите на бензинова кола от по-стара генерация карбуратор или моноинжекцион при различните режими на работа - т.е. ПХ, средни, високи обороти на място (предполагам, че в движение показанията биха били други, ако има данни и за тях още по-добре). Какво подналягане би осигурила въпросната ел.вакуумна помпа и на какъв точно принцип работи? Предполагам има резервоар отделно или в самата нея. Каква е консумацията на такава помпа горе-долу? Сигурно като достигне определено подналягане и се самоизключва?
Всякаква информация на тази тема би ми била полезна в начинанието, което смятам да направя само да ми остане малко време. Идеята е да се постигне по-рязко отваряне на втора клапа на карбуратор с вакуумно задвижване горе-долу с бързината на такъв с механична втора клапа.
За тези, които биха ме упрекнали, че вместо да разпитвам е по-добре да го пробвам искам да кажа следното. Колата, на която смятам да го направя ми е ежедневката, а друга просто нямам де. Това е единственото, което ме спира да експериментирам, понеже не зная дали ще имам нужното време да го направя (не обичам като правя нещо, чийто резултат не ми е ясен то да е на бързо скалъпено и резултатът да е почти сигурен провал).

Последна промяна от stefan4o на Пет 25 мар 2011 19:18, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Вакуум помпа и въпроси свързани с вакуума в колектора

Мнениеот mupk0 » Пет 25 мар 2011 19:17


Имам някакъв спомен,че дори и на 4ките помпата е на мястото на делкото...поне по спомен стоеше отпред на мотора.Не знам на бензинките дали там им е делкото.Иначе човеко добра идея ,но сам ще се озориш.По-добре си я карай така или смени пружината както ти казаха :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Вакуум помпа и въпроси свързани с вакуума в колектора

Мнениеот stefan4o » Пет 25 мар 2011 19:19


На четворките няма делко, доколкото знам. Там е малко променено запалването като изпълнение.
Относно пружината - най-лесно е това, да. Но аз искам този "ефект" да го имам само на газ, т.е. трябва да си поиграя и с реленца и клапанчета. Идеята е да стане по вакуумно-електрически път, а не по механичен. :beer


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Вакуум помпа и въпроси свързани с вакуума в колектора

Мнениеот fox_vt » Пет 25 мар 2011 22:14


Хм електрическа в кола може и да няма-освен на паразитния вал,при ПД е на разпределителния вал а на исузо моторетките е на генератора.За други коли нз освен да търсиш няква електрическа но не от кола,а иначе тея по колите по спомен май работеха на 0,6-0,7 бара подналягане.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Вакуум помпа и въпроси свързани с вакуума в колектора

Мнениеот dandan » Пон 28 мар 2011 4:42


Да не би вакуума да спира отварянето на втората клапа докато не създаде нужния вакуум от обороти и ти да искаш да го отваряш принудително? Виждал съм такива карбуратори.
Ако е това замисъла ти, си направи "резервоар за вакуума" и не ти трябва електрическа. Вакуума е най-силен при затворен дросел и обороти, но е достатъчно силен и когато колата работи на празен ход. Така че още като запалиш ще имаш каквото ти трябва за доста време.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Вакуум помпа и въпроси свързани с вакуума в колектора

Мнениеот stefan4o » Пон 28 мар 2011 7:32


Втората клапа при 2е3 се отваря по следния начин:
Когато се натисне педала за газта жилото завърта оста на първа клапа и съответно тя се отваря. Но след определени обороти (опр. ъгъл на отваряне на дросела на 1ва клапа) се освобождава механически серво-механизъмчето за отваряне на 2ра клапа (той е блокиран дотогава). След като бъде отблокиран, вакуумът в колектора засмуква неговата мембранка, която пък е свързана с буталце, което в другия си край е свързано с втората клапа. Идеята действително е да й се помогне с по-бързото отваряне. Да, наистина смятам да търся вакуумен резервоар и да го свържа. Вариантът с помпата отпада явно, ще си "зарежда" вакуум от колектора. Дано тая седмица да ми остане време да го монтирам на колата. :beer
Ако има резултат, който си струва, ще публикувам тема с обяснения и снимки, дори и клипове в движение.
п.п. идеята е като при колегите, които си правят втората клапа на Пиербург механична, закачат пружина доколкото са ми обяснявали и се отваря, когато се отблокира от 1ва, така, както е реализиран карба при Жигулките и някои други автомобили с карбуратори тип Вебер и неговите производни и копия.
Хайде нека го направя първо пък тогава ще опиша по-подробно предимствата на моя замисъл, да не говоря предварително и да се надявам, а очакванията ми да не се сбъднат :012:


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Вакуум помпа и въпроси свързани с вакуума в колектора

Мнениеот dandan » Пон 28 мар 2011 13:41


Всъщност ти резервоар вече имаш. Може да ползваш сервото- вземаш игла от медицинска система и я забиваш в маркуча към сервото след обратния клапан.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Вакуум помпа и въпроси свързани с вакуума в колектора

Мнениеот stefan4o » Вто 12 апр 2011 9:40


Днес направих малко проби, ама за съжаление - без резултат. Вакуумът, който дърпа мембраната на сервото му сложих един еднопосочен клапан, оттам с тройник - едното разклонение към сервото на клапата, другото - към вакуумен резервоар. Тествах колата извън града за малко не усетих някаква подобрена динамика в оборотите след 3500, което ми беше първоначалният замисъл. Продължавам с опитите.... Достраша ме да вържа вакуума да взема от двата щуцера, които са най-долу на карбуратора, всмисъл едва ли оттам ще видя положителен резултат. Продължавам с опитите. :beer
Втори опит - значителен напредък. Искам тук да благодаря на Илиян (golfmk1), който ми показа как го е направил при него. Опитах и неговия вариант, а именно: втората клапа вече взема вакуум от двата щуцера отдолу, от които вземат също и сервото на спирачките, вакуум регулаторът на делкото, МФА-то, датчикът за клапата за топъл/студен въздух. Получи се следният д/ефект. Колата определено забива (при Илиянски също се получавало понякога, но при него не е постоянно като мен, понеже при него има един датчик, който работи на принципа на еднопосочен клапан според темп на въздуха). Още при запалването държи високи обороти - къмто 1500, с малко подаване на газ оборотите стават 3000 :horror: и стоят така, с още малко газ, стават на 4000-4500 и пак стоят, за да се свалят помага само... връщането на контактния ключ в положение 0 mhihi Определено долу под дросела вакуумът е МНОГО по-силен и смятам да ползвам именно него за целта си. За да избегна тези забивания в положение педал_до_ламарината смятам да ползвам ел.магнитен клапан, който да спира/пуска вакуума от тези два щуцера. Т.е. да имам силен вакуум на 2ра клапа, само когато ми е нужен - при натиснат до долу педал на газта. В момента, в който се отнеме газта клапанът затваря притока на вакуум към втора камера и тя си взима както по дефолт от горната половина на карбуратора. Имам колега, който е стругар и тези дни ще му покажа каква ми е идеята да ми изработи две втулки, за да не пускам кабели из купето, а да монтирам бутон, който да се задейства от пластмасата, която я движи жилото на газта. Надявам се третият ми опит наистина да е успешен и да избегна всякакви дефекти с него, които биха въздействали нежелателно на втората клапа на карбуратора. :beer
Ще държа в течение заинтересованите по въпроса :Mr Green Fun

Последна промяна от stefan4o на Вто 12 апр 2011 13:48, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Вакуум помпа и въпроси свързани с вакуума в колектора

Мнениеот mupk0 » Вто 12 апр 2011 12:03


Давай прави го да видим дали ще има смисъл,и да видим и аз кво ще измайсторя :D


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Вакуум помпа и въпроси свързани с вакуума в колектора

Мнениеот stefan4o » Вто 12 апр 2011 13:08


Има смисъл, аз иначе няма да се хвана на хорото :wink: Последно Илиянски ме вози на единичката и бях е така :shock И пиЕрът можел да върви :lol:


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Вакуум помпа и въпроси свързани с вакуума в колектора

Мнениеот mupk0 » Вто 12 апр 2011 13:09


Е то неговата единица е лека и освен това не е само до карборатор доколкото помня.Иначе и моята така след 3500 почва да глъхне(говоря на 4та).Явно някъде там е далаверата :)


Изображение


Вакуума от кой маркуч сте го взели там?И отвора на втората камера се запушва нали(този в карба оригиналния).



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта