
Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
-
Emil_Yanev
- Мнения: 5
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dupnica
Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
Здравейте колеги!Наскоро се сдобих с ФВ пасат 1.9тди 110кс 96г !Първите ми впечатления са много добри, но имам проблем.Като тъгнах да сменявам пистовият ремък забелязах ,че обтяжната ролка седи накриво
.Искам да сменя оста ,но от другата страна има някаква черна капсулована капачка , и нз как се сваля ?! Ако имате идеи казвайте ! 

- Antonio87
- Мнения: 174
- Регистриран на: Пет 18 фев 2011 21:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Раума,Финландия
Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
колега и аз имах същия проблем само че на Пасат Б5 ролката стоеше накриво,самия обтегач е една пружина която както се казва се уморява с времето и тка ролката се накланя надолу и малко по малко почва да се къса пистовия ремък
- ABSOLUT
- Мнения: 4438
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
За различни Пасати говорите, колегата Емил е с Б4.
Това черното капсулованото е обтегача на ролката, вътре има навита пружина.
Понякога се износват втулките на оста на ролката, нали тя минава през алуминиевия детайл и има стоманени втулки.
Това черното капсулованото е обтегача на ролката, вътре има навита пружина.
Понякога се износват втулките на оста на ролката, нали тя минава през алуминиевия детайл и има стоманени втулки.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
ABSOLUT написа:... и има стоманени втулки.
Така е и трябва да се сменят навреме , заедно с гумените маншончета . Иначе "кривия болт" износва до край втулките и задира в леглата на конзолата . Болта с роката излиза в посока към въздушния филтър , като последния се маха предварително . Болта се държи към обтегача с един болт , иначе е набит на квадрат .
-
Emil_Yanev
- Мнения: 5
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dupnica
Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
Колега при мен пружинния обтегач е хванат с 2 болта за корпуса и има един централен .Като се свалят болтовете обтегача избива ли се и в коя посока , за да мога да извадя оста 
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
Централния болт държи лоста с ролката . Развиваш няколо оборота , не напълно
и с някакво желязо , или по-добре бронзов избивач удряш директно върху болта . Като поеме да излиза , развиваш още малко и пак удряш ...
-
Emil_Yanev
- Мнения: 5
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dupnica
Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
Благодаря ти колега ! Преди малко свалих оста и ролката.За съжаление втулката е счупена и оста е изядена ,предполагам и леглото е наранено .Има ли вариант да го напълня с течен метал и да набия втулката ?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
Както ти писах и на ЛС има вариант със стругаро-фрезистка работа по леглото . С лепило не ми се вярва да стане добре . А болта трябва да се смени , ако не се лъжа - 70-80 лв беше . Ако леглото е разбито малко
, а и ако няма да сменяш за сега болта , сменяй втулката към ролката (другата вероятно не е износена толкова) и карай до като решиш какво да правиш за напред
.
.- bigmiro
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Свищов
Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
Не правете такива работи. Нищо вярно няма във вашите предположения!!! Това не е втулка.Това е лагер с композит направен за големи натоварвания.Оста може да е мръднала малко, но не вярвам и ако е износена може да се мине само с водна шкура на ръка,едва ли е крива. Сменя се лагера и готово. Този лагер(втулка) е самосмазващ, издържа на натоварване 4-5 пъти по голямо от на иглен лагер.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
bigmiro написа:Не правете такива работи. Нищо вярно няма във вашите предположения!!! Това не е втулка.Това е лагер с композит направен за големи натоварвания.Оста може да е мръднала малко, но не вярвам и ако е износена може да се мине само с водна шкура на ръка,едва ли е крива. Сменя се лагера и готово. Този лагер(втулка) е самосмазващ, издържа на натоварване 4-5 пъти по голямо от на иглен лагер.
Може да си разглобявал нещо подобно , но това пък аз не вярвам
.Че е втулка - втулка е , че е лагер с вътрешно покритие - така е ,че никой по-горе не е писал обратното - също е вярно .
Другото , просто не си го схванал . Трябваше да се рабере от думите ми , че леглото ако е заминало ,защото понякога втулковия лагер направо липсва
- bigmiro
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Свищов
Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
milmar написа:bigmiro написа:Не правете такива работи. Нищо вярно няма във вашите предположения!!! Това не е втулка.Това е лагер с композит направен за големи натоварвания.Оста може да е мръднала малко, но не вярвам и ако е износена може да се мине само с водна шкура на ръка,едва ли е крива. Сменя се лагера и готово. Този лагер(втулка) е самосмазващ, издържа на натоварване 4-5 пъти по голямо от на иглен лагер.
Може да си разглобявал нещо подобно , но това пък аз не вярвам.
Че е втулка - втулка е , че е лагер с вътрешно покритие - така е ,че никой по-горе не е писал обратното - също е вярно .
Другото , просто не си го схванал . Трябваше да се рабере от думите ми , че леглото ако е заминало ,защото понякога втулковия лагер направо липсва, трябва мястото да се разфрезова и да се набие втулка със вътрешен диаметър равен на оригиналния на леглото , и външен по-голям , но достатъчно малък за да не се ослаби конзолата . И такова понятие "самосвазващ" ако успееш да го обясниш ... това да не е пържола на барбекю
.
Разгледай каталозите на SKF и FAG. Има и още една фирма която се занимава изцяло с този тип лагери. Те биват 3 вида. 2 изцяло с гладка вътрешна повтрхност и един с перфорирана вътрешна повърхност, която веднъж смазана, много по-дълго задържа смазката, но пък по-малко натоварване. Прочети малко, преди да колиш прасетата за пържоли! За оста, нищо, че е по твърда допускам, че може да стане елипса. Да се износи леглото и да се фрезова става, но трябва да се прави бронзова втулка, че такъв лагер с по голям външен размер няма. Оригинално размерите му са 15*17*30 мм. Другия проблем е гумения конус който се разбива. За него идеи нямам!
- sasho_mf
- Мнения: 622
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
- Автомобил: Toyota Corolla Verso
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
Провери си и ролката на генератора.При мен беше блокирала /инерционна е/ и за това сменях обтяжен механизъм два пъти в рамките на една година.Не знам дали и при Б4 е така.
Може проблема от там да идва.
Може проблема от там да идва.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
bigmiro написа:....Оригинално размерите му са 15*17*30 мм. Другия проблем е гумения конус който се разбива. За него идеи нямам!
И за какво беше всичко това
Размери на кръгли детайли се дават като диаметър и т.н. . Гумен конус не съм виждал наоколо , само маншонче , което се закача на периферията на втулката , не се набива никаде
Наскоро сменях на моята кола и реших да споделя опит с колегата (автора на темата) ...
Аз по тая тема съм до тук !
- bigmiro
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Свищов
Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
Не пиша с цел да те засягам и не се заяждам и извинявай, ако си останал с такова впечатление,а ако има хора на които им е писнало от майстори с малко технически познания да си помогнат сами четейки този форум. Нов обтегач от този модел е от 140 до 250 лв. С малко труд за един преди обед се прави. Ето и снимки на разглобено устройство с всичките му части
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди
Явно говорим за ралични неща , от там идва проблема





Това е друг мотор , но раположението на обтегача е аналогично .





Това е друг мотор , но раположението на обтегача е аналогично .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта