Колеги от доста време се боря с пушеците които излизат зад буса. Днес отворих и видях че белега на маховика не е на мястото си и малко се разминава, а другите белези бяха точно на местата си. Според вас това нормално ли е? Не трябва ли този белег който е на маховика да показва точно? Качвам и две снимки.
И аз като сменях моя ангренажен ремък забелязах, че когато центрирам всички белези и натегна ролката - белега на маховика избягва точно толкова като при теб. След все такива 2-3 опита, реших да центрирам маховика малко назад от белега, така, че като сложих ангренажния и натегнах ролката - всичко си заспа по белезите и нямам никакви проблеми, нито пушеци.
Не нямах пушеци и преди. Като започнах смяната на ремъка - центрирах двигателя на белези още както си беше със стария ремък и всичко съвпадаше. Свалих стария ремък, взех новия, проверих да няма разместване непосредствено преди монтажа и го сложих, но при самото обиране на ролката става това разминаване при маховика. Защото при нахлузването на новия ремък ролката е отхлабена и от тазм идва тази аномалия. Както ти обясних 2-3 пъти го махах и слагах докато не ми хрумна да отместя маховика малко назад, че като натегна ролката - да си е точно на белезите. Понеже ми беше за пръв път смяната на ангренажа, после се консултирах с познат монтьор, който ми каза, че правилно съм постъпил, защото ангренажното зъбно колело на коляновия е най-малко и се падало далечно на останалите две и заради това се получава това явление със сгрешения един зъб при натягането на ролката. Сега трябва да свалиш ремъка, да центрираш маховика спрямо белега на същото отстояние, както на снимката, която си показал, само че в другата посока и тогава да поставиш ремъка и да натегнеш.
Ама много благодаря! Утре - други ден, ще го споходя майстора, който ми е приятел и има автосервиз, но се занимава с френски автомобили. За сметка на това е дървен философ и, ако му бях казал за тази аномалия, щеше кой знае какви глупости да говори против немските возила! Хахахаха....
Колеги ,искам да попитам как точно се натяга шайбата за стягане на ангренажа,защото я затягам ,но ангренажа си остава хлабав,и дали е възможно при прескачане на зъби да набие клапаните на дизела?!
Първо колелото на разп. вал трябва да е хлабаво на конуса....... ремъка от страна на помпата и разп. вал, трябва да е обтегнат... След това с обтягащата ролка стягаш ремъка.... Накрая и колелото на разп. вал Така няма да избяга от белези...