Втора перка на радиатора Голф 4-решено

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Втора перка на радиатора Голф 4-решено

Мнениеот venll-vr » Пон 23 май 2011 13:13


Понеже ми изгоря втората перка на радиатора/малката/ на Голф 4 си поставих друга, но тя има само два кабела и една степен на въртене. В оригиналната влизаха три кабела, един минусов и два плюсови, като единият кабел минавеше през канталово съпротивление. В момента съм свързал двата плюсови на едно, но като пусна климатика или автомобила загрее и трябва да се пускат перките и двете ми перки въртят на по-високата скорост. Като гледах в АУТОДАТА перките са свързани паралелно. Не желая да ограничавам тока чрез съпротивление на втората перка, а да сложа един диод, че като подаде + само за първата степен, голямата перка да си върти по-бавно, а за втората /малката/ няма значение. Питането ми е колко ампера диод да монтирам на кабела на втората скорост на малката перка, така че да не подава сигнал към голямата перка и тя да си работи нормално. Благодаря Ви предварително.

Последна промяна от venll-vr на Вто 24 май 2011 16:09, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Втора перка на радиатора Голф 4

Мнениеот pas1.8mi » Пон 23 май 2011 15:58


Двете степени си ги остави отделно,а не както си ги свързал заедно!Диод не ти е необходим!Малката перка я включи само към едната степен(бърза или бавна)!Перката ще си работи на мах си обороти,но ще се запуска или при първа или при втора скорост на голямата перка!

П.П Тока през перката е от порядъка на 10 А,което си е сериозен ток!Диода трябва да е поне за двойно по-вече и желателно Шотки!


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Втора перка на радиатора Голф 4

Мнениеот venll-vr » Пон 23 май 2011 17:02


Нали целта ми е да се свържа и двете степени затова искам да сложа диод на бързата степен. Тогава ще се върти и при двата случая или греша?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Втора перка на радиатора Голф 4

Мнениеот pas1.8mi » Вто 24 май 2011 7:29


venll-vr написа:Нали целта ми е да се свържа и двете степени затова искам да сложа диод на бързата степен. Тогава ще се върти и при двата случая или греша?


Да,ще се върти и при двата случая,но с еднаква скорост(максималната)! :idea: Ти искаш да се запуска и при двете степени на датчика ли?


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Втора перка на радиатора Голф 4

Мнениеот venll-vr » Вто 24 май 2011 11:41


pas1.8mi написа:Да,ще се върти и при двата случая,но с еднаква скорост(максималната)! :idea: Ти искаш да се запуска и при двете степени на датчика ли?


Малката перка ще се върти с една и съща скорост. Аз искам когато подаде ток към първата степен голямата перка да се върти по-бавно. Смятам да сложа диод SR16100, който е 16А на кабела който е за бързата степен на малката перка, но май ще трябва да му слагам радиатор.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Втора перка на радиатора Голф 4

Мнениеот L&R » Вто 24 май 2011 11:43


диод ще нагрява, освен нещо ако не го охлаждащ от самата перка, но пак не е добра идеята, помисли за логика с реле


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Втора перка на радиатора Голф 4

Мнениеот venll-vr » Вто 24 май 2011 14:40


L&R написа:диод ще нагрява, освен нещо ако не го охлаждащ от самата перка, но пак не е добра идеята, помисли за логика с реле

Май наистина ще е по-добре да монтирам две релета по 20А и така да реша проблема, но ако някой може да им изпрати схема за логическо реле ще съм му благодарен.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Втора перка на радиатора Голф 4

Мнениеот pas1.8mi » Вто 24 май 2011 15:42


Идеята е логически да осмислиш схемата с реле!Не,че релето е такова...


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Втора перка на радиатора Голф 4

Мнениеот venll-vr » Вто 24 май 2011 16:08


Разреших проблема. Ще използвам реле с 5 крачета с нормално затворен контакт. При подаване на ток на втората степен ще се включва релето и ще прехвърля плюса от единият на другият кабел. Благодаря на всички за мненията Ви.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта