Здравейте,
При смяната и на трите ремъка на пасат ми разбрах че лагерите на генератора са станали особено музикални. Усещах че нещо ми шуми отпред, но не можех да го локализирам пък и газовите инжектори са ми шумни. Реших да се пробвам.
На пасата ми алтернатора е BOSH 14V/90A със сериен номер : 0120 469 727 (VW 026 903 015B)
Необходими материали:
Лагери с двойна гумено-метална капсуловка, реле регулатор (ако е за смяна), шпилки за всеки случай.
- 6201 2RSC3 -1бр – 4,84 лв (от Триера)
- 6303 2RSC3 -1бр – 7.75 лв (от Триера)
- Регулатор на напрежение (от AUTO+) – 24лв (най добре със стария или по номер)
- Анкерни дюбели метални 8х100 – 4 бр х 0.80лв (за Пловдив от Маркита)
Необходими инструменти:
- Камък 8,13,22, 24 мм
- Имбусен ключ 6
- Ключ 10 (за клемата на акумулатора)
- Здрава кръстата отверка
- Горелка (за клеясалите евентуално болтове)
- Преса или в краен случай менгеме
- WD40 или подобно за клеясали болтове (около 7лв малка разфасовка в Кауфланд)
- Скоба за вадене на лагери (малка )
И така въоръжени с много търпение напред:
Махаме и изолираме клемата на акумулатора;
С камък 24 докато е натегнат ремъка отхлабваме гайката на ремъчната шайба на генератора;
С ключ 13 и 22 отвиваме зъбчатката за обтягане на ремъка, махаме ремъка да не пречи;
С имбус 6 отвиваме болта в основата на планката на генератора(споко капака на ангренажа не пречи, е поне не много);
Отвиваме гайката за изхода към акумулатора с камък 13;
Отвиваме гайката за кабела към таблото (малкия болт от клемореда на генератора) с камък 8. Тук много внимателно да не превърти защото се къса отвътре заварения за болта проводник, ако не стане от раз просто отрежете максимално до клемата кабелчето и на спокойствие отвъртете гайката иначе лошо но не е неличимо - флюс и много добре загрят поялник (аз ползвам Solomon 50w и дебела човка);
Въоръжени с проклятия към майката на обекта и със леко разклащане и дърпане към вас генератора е вече вън;
Препоръчвам обилно пръскане с WD40 по болтовете ;
Развийте двата болта на регулатора на напрежение и го демонтирайте(ако го забравите рискувате да го счупите при демонтажа на генератора). Вижте му четките и ако са много износени го сменете;
Развивате четирите дълги болта, четирите болта отпред на предния лагер. Възможно е някой или както бе при мен всички шпилки да не могат да се отвъртят – решението е ножовка , внимателно нагряване и след това метчик М5 задължително. В този случай ползвайте болтовете от анкерните дюбели. Стават перфектно.
С леко почукване разделете двете половини на генератора и извадете ротора;
С подходяща скоба извадете лагерите. Вижте дали са същите кавито съм цитирал( при мен поне са такива, но знам че в същия генератор се ползват поне 3 ралични номера. Странно но факт)
Прегледайте колектора: има ли дълбоки канали – струг. При над 2мм дълбочина най добре е нов колектор;
Дотук сме на средата на ремонта;
Набийте новите лагери, първо големия после малкия( да не забравите квадратната планка отдолу под големия лагер). При набиването (аз го правих на преса) натискайте само по вътрешната черупка на лагера като не забравите да сложите малко масълце на мястото на лягане на лагера;
Ако Ви е здрава пластмасовата черупка на задния лагер можете да пристъпите към сглобяване, ако не е бягайте до някоя морга. Аз не можах да я открия никъде в Пловдив (бях решил да я купя за да не я търся в случай че се закучи нещо);
Ако нямата шпонка в канала на генератора не е проблем: един пирон и на шмиргела;
Хванете си ролката и перката на генератора докато Ви е под ръка всичко(по удобно е когато е на менгемето)
Препоръчвам Ви да почистите до блясък клемите на към генератора и да ги намажете с грес. Почистете по същия начин и масата и клемата към регулатора на напрежение;
Поставяте генератора на мястото му, хващате го с дългия болт към планката, и със зъбчатката към гребена горе;
Вържете му кабелите, и поставете ремъка. Обтягането му трябва да е такова, че при натиск с палец върху най-близката към вас част от ремъка потъването му да е 5-7мм;
Кратка проверка дали сте стегнали всичко;
Запалете двигателя и ако не свети лампата на генератора премерете напрежението в/у акумулатора: трябва да е 14-14.3V и то ако имате байпасен кабел от генератора до акумулатора директно;
Ако всичко е наред сте с поне 60 лв напред. И не забравяйте: никой няма да го направи по-добре от вас.Цялата процедура отнема около 2 часа. За съжаление не можах да снимам защото бях притиснат от времето и много мръсен.
Enjoy
Рециклиране на алтернатор на Passat B3/2Е. Как и колко
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Рециклиране на алтернатор на Passat B3/2Е. Как и колко
Браво колега! За съжаление без снимки е като разгадаване на ребус, но пък текстовата част е изчерпателна.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Рециклиране на алтернатор на Passat B3/2Е. Как и колко
Ето това се казва описание!!!!!
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: Съб 21 юли 2007 16:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Рециклиране на алтернатор на Passat B3/2Е. Как и колко
Браво колега Много полезна тема
Същото го преживях и аз, ама не си водех записки.
Само да кажа, че лагерите ги свалих с флекса(за 1 мин) и със старата черупка набих новите лагери (отидох с една шепа нарязани лагери в магазин за към работилница за алтернатори и ми ги дадоха без да гледат дори модела на старите с/у 15лв а гадната пластмасова втулка за 5лв май). Наистина е много важно да не се забравя квадратната планка, защото аз го направих и ... мъка ми е (нямам преса)
Някрая се подпалих, ядосах се и чак на сутринра на другия ден си оправих всичко Беше голямо преживяване
И само да допълня! Продават болтове (с глава за отвертка - права) 5х100 само дето не са стоманени (по 15ст. в железарията), ама няма проблем.
Много полезна тема
Същото го преживях и аз, ама не си водех записки.
Само да кажа, че лагерите ги свалих с флекса(за 1 мин) и със старата черупка набих новите лагери (отидох с една шепа нарязани лагери в магазин за към работилница за алтернатори и ми ги дадоха без да гледат дори модела на старите с/у 15лв а гадната пластмасова втулка за 5лв май). Наистина е много важно да не се забравя квадратната планка, защото аз го направих и ... мъка ми е (нямам преса)
Някрая се подпалих, ядосах се и чак на сутринра на другия ден си оправих всичко Беше голямо преживяване
И само да допълня! Продават болтове (с глава за отвертка - права) 5х100 само дето не са стоманени (по 15ст. в железарията), ама няма проблем.
Много полезна тема
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Рециклиране на алтернатор на Passat B3/2Е. Как и колко
Вчера при братовчеда спира една позната и вика "Абе давах колата на едни и ми я върнаха без ремък" Кара си жената де, нито върти генератора, нито водната помпа. Отива братчеда в магазина, взема ремък, ссложихме го, дръпнах го да запали и ...... ремъка изгоря Разклатихме осите и на водната помпа и на генератора, там имаше луфт и го свалихме да видиме какво става. В интерес на истината всичките болтове и шпилки по него се отвиха без абсолютно никакво затруднение. Установихме че някой го е ремонтирал преди време, но дали си е оставил ръцете или материалите са били менте не мога да кажа. Пластмасовата втулка на задния лагер износена и счупена на две, ротора видимо изстъргал статора, колектора за едната четка добре, но за другата изкопан сигурно половин сантиметър. Регулатора на напрежението са му сменявани четките, едната беше износена почти до нула. Смятахме, чудихме се 12-15лв за лагерите, 10 лева за стругар да оправи колектора и евентуално втулка пластмасова да извърти ако може и 15-20 лв за реле регулатора, разходихме се в двете морги дето има в града - 40 лева за зареждащ на 13,8 генератор от пасат. Ясно е че след време и тоя ще е за смяна на лагери, но без много разправии на почти същата цена се справихме.
Мнението е офф, но пък може да е полезно на някой да си реши дилемата "ремонт на генератора или взимане на втора ръка такъв"
Мнението е офф, но пък може да е полезно на някой да си реши дилемата "ремонт на генератора или взимане на втора ръка такъв"
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Рециклиране на алтернатор на Passat B3/2Е. Как и колко
Калине тия цени дет ги пишеш са за Bosch а на Valeo са още по-нагоре. Там релерегулатора започва от 40лв.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Рециклиране на алтернатор на Passat B3/2Е. Как и колко
Прав е колегата. Цената на регулатора на BOSH беше 61.75 лв. За съжаление стария ми е в гаража и затова не съм цитирал серийния му номер. Беше и на незнайна за мен фирма.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта