
Решението обаче е доста просто. Ето го онагледено с картинка:

Маха се гумираната част на шайбата. С тръбния ключ се държи контра, а със звездогаечния ключ се отвива. Става от първия път, освен ако тръбния ключ е кекав и започне да изпуска. След като се "отклини" запеклата гайка, шайбата вече се върти свободно и с нея не става да се държи контра.
Понеже резбата на стъблото на амортисьора беше скъсана, навих отгоре друга гайка, за да прибера спуканата част. Гайката е М14, но не е със стандартна резба, а с по-ситна.

Бялата е от железарския магазин, черната е от амортисьор за пасат. Съответно бялата е за гаечен ключ 22, а черната е за ключ 21, който е малко дефицитен и именно той ни трябва. Моя комплект от 20 скача на 22, а и другите по-евтини комплекти по магазините, интересно защо пропускат номер 21 и направо на 22.


Шестограма (7мм) с който държах контра вече беше "хлабав". За да не превърта стъблото на амортисьора, вземах шестограм 8мм и го пилнах малко за да стане нещо от рода на 7,5мм. След това го сложих на камък осмица и доотвих гайката.

Много хитро се получава, ако сменяте само тампоните, без лагерчето. Смяната става, дори без да се сваля колелото.

1. Както си стои колата, без да вдигате на крик, слагате скобите. Малко ще трябва да се погазурчите, понеже е тесничко и гумата пречи. Ако има втори механик - сяда отгоре върху калника за да свие още пружината, а вие отдолу на ръка донавивате, за да я достегнете. Ако няма втори механик, една-две торби цимент отгоре или нещо друго, тежичко.

2. Вдигате на крик и си вадите тампончето като първия пич.

3. Ето един тънък момент. Чашката, която държи пружината в горния край има три дупки. Хубаво е да ги отпушите, защото след като събере вода именно това е причината лагерчето, което е над чашката да ръждясва/клеясва. Съответно след това запича и спира да се върти. С едно шило изчегъртайте, понеже е пълно с кал, пясък и камъчета, но внимавайте да не пробиете маншона на амортисьора.

Ето една снимка на стария и новия тампон. Открийте разликите.
Освен гореописания тънък момент, ще "светна" непросветените с още един тънък момент.

Много от вас са се сблъсквали с момента, когато въртите волана до крайни позиции и по едно време се чува едно страхотно изтрополяване. Изненадата от звука, който се чува е като изненадата от гърмежа на газова уредба (АГУ). Проблема е именно в лагерчето, което е горе до тампона на макферсона. Ще пробвам да го обесня - когато въртите волана, се върти и целия амортисьор със стойката и съответно гумите завиват в едната или другата посока. За да се върти свободно амортисьора в горния край, където опира в купето е поставено и гореописаното лагерче. Когато лагерчето е запекло, амортисьора в горния си край, вече не се върти свободно, а с много зор. И при навиване на волана, се увлича и самата пружина, която започва да се върти в амортисьорната стойка. Долната чашка на амортисьора има улей, за поставяне началото на пружината. Когато пружината започне да превърта в амортисьора, тя прави едно пълно завъртане и идва момент в който попада отново в улея, където трябва да бъде. Това попадане е свързано със страхотно изкънтяване на желязо о желязо.
Еми това е общо взето.