9а сравнение с абф

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот emiltd » Пон 06 юни 2011 7:34


stefan4o написа:Казах го по-скоро на шега, с идеята, че съм повече от сигурен в резултата. Ти се хвана за тези нищожни нютони в полза на 9А, а не четеш какво ти пишат другите от форума. Механичната инжекция като всяка друга технология е била връхТът на сладоледа, но това е било преди много време. От екологични съображения ли, или от идеята за по-добро и съвършено на негово място идва ел.инжекционът. Щом според теб нютоните са много важни кажи тогава при Хонда дето слагат едни мършави мотори с въртящ момент като на моето АБУ как така имат тая динамика, за която се говори тук? Нужно ли е да ровя в нета да ти постна клип с Хонда Сивик 1.6 160к.с. дето е с около 160нМ да видиш как ускорява от 0 до 200?


Витека е изключително по-оборотен от моторите,които ние дискутираме тук и може да си позволи по-малко въртящ момент,заради многото обороти.
9А развива макс.мощност при 5800рпм,а АБФ при 6000,което е незначителна разлика,докато 186нМ/4400 и 180нМ/4800 си е по-съществена разлика и точно това ми е основанието да твърдя,че 9А мотора е доста добре изпълнен и най-приятното е,че това се случва при по-малко коне.
Много мнения има по въпроса и различни.Аз изразявам моето и се обосновавам,защо мисля така :да:




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот pe6kata » Пон 06 юни 2011 22:01


emiltd написа: 9А развива макс.мощност при 5800рпм,а АБФ при 6000,което е незначителна разлика,докато 186нМ/4400 и 180нМ/4800 си е по-съществена разлика и точно това ми е основанието да твърдя,че 9А мотора е доста добре изпълнен и най-приятното е,че това се случва при по-малко коне.

Много мнения има по въпроса и различни.Аз изразявам моето и се обосновавам,защо мисля така :да:


Абе приятелю, какво обосноваваш и кво мислиш, като ти се обяснява едно и също нещо от сума ти хора и продължаваш да не вдяваш :!: Да не говорим че си позволяваш доста неуважителен тон на моменти. Тия числа ги тълкуваш по коренно сбъркан начин. Неможе да твърдеш нещо в материя дето много ти куца!

И хем се зарекох че няма да пиша, но ще направя последен опит, от една страна да ти просветне евентуално... от друга поне да не подвеждаш хората дето четат това.

Кое е незначително- 14коня ли е незначително или 6нм(пак казвам ако са толкова, щото имам оригиналната книжка за пасат и на този мотор му дават 180нм)

при 5800об/мин 9а разполага с едва 165нм (т.е. губи 20нм* от максималния си. При 6000оборота ще има още по-ниски ст-сти)

при 6000об/мин абф има 175нм (т.е. торка му е почти максималния)

Още тук става ясно че единия мотор е с подчертано по-спортно поведение от другия. Какво ще се случи питам при 6500, при 7000 оборота- с единия и другия мотор и доколко ще се задълбочи разликата :!:
Основното за това са всмукателния колектор и валовете.

Като толкова те впечатлява торка в ниските- вземи си 8 клапановите, ама нещо с повече кубици и малко коне, ще се кара приятно на ежедневно, ама не се реди по гонки :bishop


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 06 юни 2011 23:46


И нали осъзнавате ,че тия разлики на въртящ момент при обороти не са от това дали мотора е механична ,или електронна инжекция :lol: .За справка моя 1.8 с електронна инжекция Мотроник 3.8.3 по каталог (реално е по-друго) има 210 нМ от 1750 до 4000 оброта.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот emiltd » Вто 07 юни 2011 0:06


pe6kata написа:
emiltd написа: 9А развива макс.мощност при 5800рпм,а АБФ при 6000,което е незначителна разлика,докато 186нМ/4400 и 180нМ/4800 си е по-съществена разлика и точно това ми е основанието да твърдя,че 9А мотора е доста добре изпълнен и най-приятното е,че това се случва при по-малко коне.

Много мнения има по въпроса и различни.Аз изразявам моето и се обосновавам,защо мисля така :да:


Абе приятелю, какво обосноваваш и кво мислиш, като ти се обяснява едно и също нещо от сума ти хора и продължаваш да не вдяваш :!: Да не говорим че си позволяваш доста неуважителен тон на моменти. Тия числа ги тълкуваш по коренно сбъркан начин. Неможе да твърдеш нещо в материя дето много ти куца!

И хем се зарекох че няма да пиша, но ще направя последен опит, от една страна да ти просветне евентуално... от друга поне да не подвеждаш хората дето четат това.

Кое е незначително- 14коня ли е незначително или 6нм(пак казвам ако са толкова, щото имам оригиналната книжка за пасат и на този мотор му дават 180нм)

при 5800об/мин 9а разполага с едва 165нм (т.е. губи 20нм* от максималния си. При 6000оборота ще има още по-ниски ст-сти)

при 6000об/мин абф има 175нм (т.е. торка му е почти максималния)

Още тук става ясно че единия мотор е с подчертано по-спортно поведение от другия. Какво ще се случи питам при 6500, при 7000 оборота- с единия и другия мотор и доколко ще се задълбочи разликата :!:
Основното за това са всмукателния колектор и валовете.

Като толкова те впечатлява торка в ниските- вземи си 8 клапановите, ама нещо с повече кубици и малко коне, ще се кара приятно на ежедневно, ама не се реди по гонки :bishop


Спокойно бе човек,дай мирно да си дискутираме,кой какво мисли.Ти много се вживя и взе да се впускаш в категоризации,кой кво му куца и т.н.,нема смисъл от това :wink:
Написал съм,че е незначителна разликата,относно оборотите,при които двата мотора развиват максимална мощност,а не разликата в конете,както ти изопачаваш в случая,а и тези 6нМ разлика,съм ги изтъкнал,като по-съществена разлика,най-вече заради оборотите,при които въртящия момент е най-висок,което ти отново изопачаваш.
Относно спадането на нМ с повишаване на обороти,естествено си прав,но на конкретните стойности,които си дал,слагам въпросителен,заради това,че за толкова постове,не успя да разбереш,каква е мощността и максималния върт.момент на 9А мотора.
Асоциациите,които правиш,са абсолютно верни,ако сравняваме 8в и 16в,с приблизително еднакви коне и повече нМ,в полза на 8в,но тук става дума за почти идентични 16в мотори,затова не бива чак толкова да се стараеш да отписваш 9А.
Автора,мисля е пуснал тази тема,не толкова за да похвали 9А мотора,а защото му е чудно как побеждава,не един, а три АБФ-а,въпреки по-тежкото купе,на което е монтиран.А точно този факт,в голяма степен опровергава твоите разсъждения до момента.Аз лично за себе си,не съм изненадан толкова от резултата на въпросното 9А Ауди mhihi и съм се постарал доколкото мога да обясня защо,базирайки се на минималните знания,които имам по въпроса.Нямам лични пристрастия към нито един от двата мотора,затова мисля,че гледам обективно на нещата :да:
Дано в този пост,не съм те засегнал нещо,ако ли съм,то извинявай :beer


Потребителски аватар
Johnny_Blaze
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 21 мар 2012 10:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Johnny_Blaze » Чет 14 фев 2013 13:52


Здравейте Колеги.

Чесно да си кажа, опитах се да прочета всички коментари по темата, но някакси в един момент загубих връзката.
Започнах да чета между редовете!
Така в крайна сметка искам да кажа:

Имам Б3-ка , с 9А мотор. Напълно сток. Без газови шитове по нея. :love.vwclub

Та ако има някой мераклия с АБФ ли, КР ли, Г60 ли, много бих се радвал , вместо да гледаме некви сухи статистики, да фанем и да си направим една гонка.
По мое, така , лично наблюдение, което разбира се е доста субективно, единствено КР-а има некав шанс.

ПП. Даже колегата с VR6-цата от елхово, ако имаш път към София. Искам да я вида как върви тая VR6-ца.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Bai Sando » Чет 14 фев 2013 19:25


Човече сериозно ли говориш :eek


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот vit_autosofia » Чет 14 фев 2013 20:16


С този 9А в пасат Б3 с 17" джанти 2ра-110 при около 6500 об.мин.Предстои му сгъстяване и валове.Къстъм ск.кутия.Тогава ми е интересно какво ще стане :c020

Изображение


Потребителски аватар
TheExorcist
Мнения: 304
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
Автомобил: Golf 3 94
Двигател: ABF
Местоположение: София

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот TheExorcist » Чет 14 фев 2013 21:00


Добрееее... аз съм мазохист!
Изчетох цяяяялата тема :D

Та ето и малко "документация за протокола" какво (не)може ABF-а

ПРЪЦ 1!
ПРЪЦ 2!
ПРЪЦ 3!
ПРЪЦ 4!

101% гаранция, че колата е напълно сток вариант. Гумите са 195/50/15 , че не видях никъде из темата да ги намесвате и тях :mhihi


Потребителски аватар
joro_bartera
Мнения: 123
Регистриран на: Сря 25 яну 2012 19:06
Автомобил: Golf 3
Двигател: VR6 sincro ABV

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот joro_bartera » Чет 14 фев 2013 21:46


Явно колегата Johnny_Blaze с фасмантагориите си няколко поста по-нагоре,е толкова сигурен в 9А-то си,че спокойно кани на гонки Г60,АБФ....ВР6 :eek .По неговите думи и R32 ще издуха на 400м. :Mr Green Fun .Слез на земята колега и не се самозалъгвай,че ще си повярваш :wink

Мечтите са безплатни,и по въпроса на автора на темата и аз съм на мнение,че митовете за по вървежния 9а се дължат предимно на късите скорости с които са окомплектовани,а именно AYK.Скоро че ги кача на моя АБФ и ако темата е още активна ще напиша впечатленията си :th_up


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Iago » Чет 14 фев 2013 22:03


joro_bartera написа:Скоро че ги кача на моя АБФ и ако темата е още активна ще напиша впечатленията си :th_up
Впечатленията са ясни.. ако с друга кола вървиш кантар, сега ще я разтягаш - приятно :Mr Green Fun .

А в тази остаряла тема се изчитат много глупости.. :yahoo_09


Потребителски аватар
victory1983
Мнения: 269
Регистриран на: Съб 28 юли 2007 13:06
Автомобил: vw golf 3 1993
Двигател: ABF
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот victory1983 » Пет 15 фев 2013 0:04


Johnny_Blaze ........ пич,лекичко с АБФ-ите(и ВР6-тиците),скорости от 9А вече има сложени на голф 3 АБФ и вервай ми ще почакаш малко с Б3-ката......на 50-100-200.....400,колкото искаш метра!И да не забравя да кажа,че петата на голфа си е АБФ-ска,човека има ускорение достатъчно добро и в същото време максимум скорост!


Потребителски аватар
Johnny_Blaze
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 21 мар 2012 10:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Johnny_Blaze » Пет 15 фев 2013 11:21


Изглежда на всички колеги с Голф 3-ките (АБФ) им е ясно, че са по-бавни от 9А. За това и се почва. "АЗ като сложа скорости от 9А, ще видиш ти..." и т.н.

Явно е, че Ви е фанал страха от загубата.


Потребителски аватар
push
Мнения: 780
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
Автомобил: mk2
Двигател: 1.9 TD
Местоположение: София

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот push » Пет 15 фев 2013 11:39


Johnny_Blaze написа:Изглежда на всички колеги с Голф 3-ките (АБФ) им е ясно, че са по-бавни от 9А. За това и се почва. "АЗ като сложа скорости от 9А, ще видиш ти..." и т.н.

Явно е, че Ви е фанал страха от загубата.


може да направиме 1 2 ластика :cool


Потребителски аватар
Johnny_Blaze
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 21 мар 2012 10:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Johnny_Blaze » Пет 15 фев 2013 12:44


е това е приказка!


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Iago » Пет 15 фев 2013 13:05


Ами нали се сравняват двигатели? Дай да изравним килата и кутиите и да караме? Въпреки че в купе на Пасат и най-стоковия АБФ ще го прогърми лошо.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта