Питах и другаде но ми обясниха че това нещо "няма сваляне"
въпрос относно смяна на лагер за волан
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
въпрос относно смяна на лагер за волан
Колеги имам проблем със волана на Пасата който е доста дразнещ, става въпрос за луфт в лагера разположен горе в края на лоста ето това имам в предвид(използвам снимка на колега от форума) http://images22.snimka.bg/004778926.jpg и да попитам има ли начин да се избие тази втулка за да си подменя лагера ??
Питах и другаде но ми обясниха че това нещо "няма сваляне"
Питах и другаде но ми обясниха че това нещо "няма сваляне"
Re: въпрос относно смяна на лагер за волан
не ми отваря снимката,но мисля,че се сещам за какво говориш.Тази втулка има доста дълги шлици и ще стане трудоемко,но аз хванах с водопроводен ключ при ръба точно и започнах да удрям от посока двигателя към мен с чука.през това време друг дърпаше самия водопроводен ключ също в посока вадене и след 15на минути борба се оправихме
естествено втулката кацна някъде в багажника,но това е друга тема
естествено втулката кацна някъде в багажника,но това е друга тема

- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: въпрос относно смяна на лагер за волан
В интерес на истината , точно по този начин и аз реших да подходя но тъй-като мислех че ще се справя сам ,след няколко удара с чука с едната ръка и опън навън с другата , втулката не помръдна
Затова зададох въпроса тук , понеже мисля че няма начин някой да не е минал по този път, още повече че лично преди време четох тук за смяната на този лагер но не знам защо не откривам темата
Нямам представа защо не ти отваря снимката , при мен всичко е наред. Иначе благодаря за отговора 
Затова зададох въпроса тук , понеже мисля че няма начин някой да не е минал по този път, още повече че лично преди време четох тук за смяната на този лагер но не знам защо не откривам темата

Re: въпрос относно смяна на лагер за волан
сега ми я отвори и точно за това говорех и аз.значи колега слагай водопроводния ключ и някой да напъва с него ,отдолу нещо ,с което пак може да се подпомага от 2ри човек и ти да биеш
другият вариант е със скоба ,но не помня в коя тема бяха показали каква скоба ти трябва ,за да избиеш втулката.в някоя тема за смяна на клеморед беше
другият вариант е със скоба ,но не помня в коя тема бяха показали каква скоба ти трябва ,за да избиеш втулката.в някоя тема за смяна на клеморед беше

- MapTo``
- Мнения: 273
- Регистриран на: Нед 12 мар 2006 22:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: въпрос относно смяна на лагер за волан
привет колеги,въпросната втулка е набита на шлици и аз съм има среща с нея
,с тръбния ключ и чука можеби ще стане но рискуваш много ,първо ще я нараниш много от блъскането ,второ не е гаранция ,че ще излезе ,защото е набита доста здраво и наи много да я деформираш още повече,съветвам те да отидеш в някои сервиз и да я махнете със скоба за лагери няма да ти вземат кои знае колко пари повече от 10-на лева невярвам или да ги почерпиш по
аз лично така направих след като с чука и ключа непомръдна,другия вариянт е ти да си купиш скоба и да се пробваш само но хубавите са скъпи а тези от по 10 лв невършат работа.със скоба става наи лесно според мен,успех в начинанието дано съм бил полезен 
,с тръбния ключ и чука можеби ще стане но рискуваш много ,първо ще я нараниш много от блъскането ,второ не е гаранция ,че ще излезе ,защото е набита доста здраво и наи много да я деформираш още повече,съветвам те да отидеш в някои сервиз и да я махнете със скоба за лагери няма да ти вземат кои знае колко пари повече от 10-на лева невярвам или да ги почерпиш по
аз лично така направих след като с чука и ключа непомръдна,другия вариянт е ти да си купиш скоба и да се пробваш само но хубавите са скъпи а тези от по 10 лв невършат работа.със скоба става наи лесно според мен,успех в начинанието дано съм бил полезен 
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: въпрос относно смяна на лагер за волан
Такаа , значи реших , скоба ще е, или ще купувам или ще правя сам ако ще да е и само за един път въпреки че , ако стане няма начин да не я използувам и за нещо друго
До тук добре, но... - щом тази втулка излиза толкова трудно , как ли ще се набива отново след като си подменя лагера
по всичко личи че ще трябва отново да играе чука
няма ли след като се справя с лагера да се занимавам с някакъв друг проблем в последстие 
по всичко личи че ще трябва отново да играе чука
няма ли след като се справя с лагера да се занимавам с някакъв друг проблем в последстие - fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: въпрос относно смяна на лагер за волан
Тази втулка със шлиците ли беше-ако е тя наистина е мъчно ваденето но не и невъзможно със скоба,но скобата да е с две рамена всякакви други не стават,и рамената да са заострени отпред.
- POLO PAVLETI
- Мнения: 1675
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)
Re: въпрос относно смяна на лагер за волан
С скоба за шарнири се вади въпросната втулка. Аз обаче препоръчвам вадене на целия прът, защото в долния му край има плавтмасова втулка и пружинка, която също се износва доста бързо. Реално, пръта с стойката се вади с отвиване на три болта. 
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: въпрос относно смяна на лагер за волан
POLO PAVLETI написа:С скоба за шарнири се вади въпросната втулка. Аз обаче препоръчвам вадене на целия прът, защото в долния му край има плавтмасова втулка и пружинка, която също се износва доста бързо. Реално, пръта с стойката се вади с отвиване на три болта.
Здрасти колега , доста ме заинтригува твоят пост и тъй-като все още не съм си подменил лагера ,мисля да послушам съвета ти и да постъпя по този описан от теб начин. Във всеки случай ще е по-добре , понеже ще си сменя и другата втулка за която си нямах на представа. Та, само да те попитам , за колко време ще се извърши тази операция с изваждането и подмяната на въпросните втулки , при положение че ще си ги осигуря преди самата операция, и ако е възможно да дадеш малко инфо за начина по който се извършва
Благодаря!!
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: въпрос относно смяна на лагер за волан
Значи , дано не дотягам но може и да се окаже полезно за някои които се сблъскат с този проблем
На мен самият обаче наистина ми писна, така че няма да се сърдя ако някой ми тегли някоя м..а
Относно проблема с лагера на волана положението още е почти същото(разбирайте не решено), а това което съм направил е следното:
1. Направих си скобата собственоръчно
2.
Със нея за мое голямо учудване стана само с едно завъртане и без никакво усилие
оказа се обаче че самият лагер е подбит фабрично и не се избива от конзолата. и понеже мислех че се предлагат и само лагери , реших да го избия след като запиля ръбът които го затиска. Само лагери пък не се продават те вървят с конзолата , така че реших да взема нова конзола с лагер ,цена 37,00лв.
Сега обаче
не мога да изкарам патронника за ключа от стария и не знам дали ще успея без да го счупя
Та сега въпросът ми е към някой който е сменял да сподели , съмнява ме че и те са така направени да не могат да се подменят?
Благодаря!
Относно проблема с лагера на волана положението още е почти същото(разбирайте не решено), а това което съм направил е следното:
1. Направих си скобата собственоръчно
2.
Със нея за мое голямо учудване стана само с едно завъртане и без никакво усилие
оказа се обаче че самият лагер е подбит фабрично и не се избива от конзолата. и понеже мислех че се предлагат и само лагери , реших да го избия след като запиля ръбът които го затиска. Само лагери пък не се продават те вървят с конзолата , така че реших да взема нова конзола с лагер ,цена 37,00лв.
Сега обаче
не мога да изкарам патронника за ключа от стария и не знам дали ще успея без да го счупя
Та сега въпросът ми е към някой който е сменял да сподели , съмнява ме че и те са така направени да не могат да се подменят? Благодаря!
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: въпрос относно смяна на лагер за волан
Подменят се колега то иначе новия щеше да е с патрон,виж огледай хубаво за болтчета зегерки и други закрепващи елементи-огледай и новата конзола отвътре.
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: въпрос относно смяна на лагер за волан
Ами гледах колега , гледах , ама кога си знае човек е друго
иначе
Ето какво става
А цялата работа се състои в една стоманена пластинка , която не се вижда тъй-като е отвътре и си има специален начин по който се изважда патронника който за съжаление счупих
тука на тази снимка се вижда отвор който сам пробих на новата конзола където се пада пластината от вътрешната страна, за евентуална подмяна на новият патронник ако се наложи(да не дава господ)от където по-лесно да може да се натиска и да става изваждането.
Ми това е по темата от мен толкова, дано да помогне на други !
Сега
и 
Ето какво става
А цялата работа се състои в една стоманена пластинка , която не се вижда тъй-като е отвътре и си има специален начин по който се изважда патронника който за съжаление счупих

тука на тази снимка се вижда отвор който сам пробих на новата конзола където се пада пластината от вътрешната страна, за евентуална подмяна на новият патронник ако се наложи(да не дава господ)от където по-лесно да може да се натиска и да става изваждането.
Ми това е по темата от мен толкова, дано да помогне на други !
Сега
и 
- ZeroCool
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
- Автомобил: ImamDa
- Двигател: sVatreshnoGorene
- Местоположение: Горна Оряховица
- Контакти:
Re: въпрос относно смяна на лагер за волан
ohdan написа:Ами гледах колега , гледах , ама кога си знае човек е другоиначе
![]()
Ето какво става
А цялата работа се състои в една стоманена пластинка , която не се вижда тъй-като е отвътре и си има специален начин по който се изважда патронника който за съжаление счупих
тука на тази снимка се вижда отвор който сам пробих на новата конзола където се пада пластината от вътрешната страна, за евентуална подмяна на новият патронник ако се наложи(да не дава господ)от където по-лесно да може да се натиска и да става изваждането.
Ми това е по темата от мен толкова, дано да помогне на други !
Сегаи
То май точно по тоя начин се вади патронника, аз така извадих моя от старата конзола с лагеря, на която строших пък заключването на волана....
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: въпрос относно смяна на лагер за волан
Изваждането на патронника е замислено да става с завъртане
Единия път се завърта за да се освободи тази пластинка, като за целта от вътрешната страна на конзолата напречно е направен канал с различна дълбочина като накрая завършва на нула. Има и втори канал който е по дължина на конзолата, целта е когато се вкарва патронника да се движи по него и когато стигне крайното положение се завърта за да попадне пластинката в най дълбокото място на канала като по този начин възпрепятства излизането. По обратния ред става изваждането.
Проблемът обаче е че не знае човек посоката на въртене и на практика няма удобен начин да хване здраво частта която е извън конзолата, за целта трябва да трябва да стои ключът в патронника което пък може при малко прилагане на по-голямо усилие да доведе до счупване на ключа, и ето ти още един проблем. А и всичко това ако се знае начинът на изваждане , но ...когато не се знае , единственият път след това е този по който минах аз
Поздрави и
Единия път се завърта за да се освободи тази пластинка, като за целта от вътрешната страна на конзолата напречно е направен канал с различна дълбочина като накрая завършва на нула. Има и втори канал който е по дължина на конзолата, целта е когато се вкарва патронника да се движи по него и когато стигне крайното положение се завърта за да попадне пластинката в най дълбокото място на канала като по този начин възпрепятства излизането. По обратния ред става изваждането.
Проблемът обаче е че не знае човек посоката на въртене и на практика няма удобен начин да хване здраво частта която е извън конзолата, за целта трябва да трябва да стои ключът в патронника което пък може при малко прилагане на по-голямо усилие да доведе до счупване на ключа, и ето ти още един проблем. А и всичко това ако се знае начинът на изваждане , но ...когато не се знае , единственият път след това е този по който минах аз
Поздрави и

-
Gugenhaizen
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 28 мар 2010 1:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: въпрос относно смяна на лагер за волан
колегитииии тоз лагер кат на голф2 ли е ,ще ви споделя аз какво направих .Преди време имах едно толедо ма малко ме посмачкаха и го писаха тотална щета ,ся си бръмча с голф 2 91 като година ,,,та по лагерната тема лагера не се сменя той е капсолован
.На сеата ми си бях правил от гъзарските ключове като натиснеш копчето и излиза,та си бях запазил дори и това което го интересува ,сега е на голфчето ми и е мноояко така (въпростният лагер) ТОЙ ВЪРВИ ЗАЕДНО С КЛЮЧАЛКАТА ДЕТ СЕ МУШКА КОНТАКТНИЯ КЛЮЧ супер лесно е за смяна за около 15 минути максимум.Ако не можеш да се справиш колега драсни О.К.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petmm и 52 госта
